Skocz do zawartości


Zdjęcie

Białe Koła Do 1000Zł

białe koła obręcze piasty

23 odpowiedzi w tym temacie

#1 R32

R32
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:56

Witam.

Przymierzam się do zakupu kół na nowy sezon.

1. Muszą być wytrzymałe - waga użytkownika <85 Kg - przeznaczenie to codzienna jazda po miejskich dziurawych ulicach + raz w tygodniu trening z grupą ~100km trasa po podmiejskich wioskach.

 

2. Muszą być białe - właśnie kończe odświeżać rower na nowy sezon, kolor biały pasuje mi do ogólnej koncepcji roweru.

 

3. Boje się wszystkiego co ma poniżej 32 szprych. Złe doświadczenia z poprzednimi, często centrującymi się kołami i pękającymi szprychami. Koła nie muszą być super lekkie - patrz punkt 1.

 

4. Bebenek pod ultegrę 10 rzędów i 105 też 10 rzędów - najlepiej nie aluminiowy.

 

5. Kwota do 1000zł - wiadomo im mniej tym lepiej.

 

 

Z gotowców jakie mam na oku:

 

Shimano WH-R501-30

Fulcrum Racing 7 ewentualnie 5

Mavic Aksium

FSA RD60

Vision Team 30

 

Problemem w gotowcach jest mała ilość szprych - boje się że zacznie się pękanie pod moimi 85kg. Większość z nich nie jest biała : ) Do tego niektóre mają bębenki alu w które to ponoć wgryzają się shimanowskie kasety.

 

 

Znajomy doradza mi złożenie kół na Accent Roadruner i piastach shimano 105 - 32 szprychy.

 

 

Proszę szanowną brać kolarską o pomoc w doborze kół.

 

 

 



#2 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:40

Vision team 30 maja tylko 2 lozyska z tylu, ale podobno to dobre kola ( choc stosunkowo ciezko znalezc wartosciowe recenzje ) - ale znalezc jakie maja lozyska nie sposob... wiec podejrzewam, ze koniec lozysk oznacza koniec kol ( FSA milczy, a ktos kiedys szukal i okazalo sie ze "custom" ) 

 

DT ma jakies obrecze w kolorze bialym, i jak to DT na pewno na 32 otwory. 

 

85 kg to nie 135 kg.... ja nie widze sensu w szosie 32 szprych dla tej wagi i zastosowania... 

 

Mavic podaje 100kg, Campa/ Fulcrum 109 kg , Shimano w ogole sie nie "bawi" w limity ( znam osobiscie goscia 130kg+ na kolach Ultegry 16/20 szprych - bezawaryjnie ok 5-6kkm w sezonie 2013 ). 

 

Wieloszprychowe kola  ( do szosy, dla rowerzysty o masie do ok 100kg ) mialy sens w erze wiotkich niskoprofilowych obreczy. Dzis to specjalnie sensu nie ma...  28/24 na niskich profilach , 24/20 na srednich (25mm) do normalnego codziennego uzytkowania jest wielce ok. 

 

za 1000pln mozna zlozyc "pancerne" kola na DT520/580 , dt350 i DT Comp.... tylko to taki "overkill" :)  bedzie wazyl  2kg ... po co ? 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#3 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:50

 

 

DT ma jakies obrecze w kolorze bialym, i jak to DT na pewno na 32 otwory. 

 

 

A te to oryginalne czy jakieś podróbki?

http://allegro.pl/ob...3919812806.html



#4 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:55

zerknij tutaj:

http://www.dt4you.pl...inny2_sklep.php

 



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 styczeń 2014 - 15:51

Wgryzanie się kasety to jedynie aspekt wizualny, w praktyce zupełnie bez znaczenia.

85 kilo dla kół o niezbyt wyśrubowanej w dół masie to bułka z masłem. Zwróć uwagę że praktycznie wszystkie koła gotowce mają małą ilość szprych a mimo to producenci nie obawiają się tego nawet przy cięższych klientach. 

Największym minusem białych kół jest to że... są białe  :) To co białe wymaga albo jazdy w suchych warunkach, albo dbania o czystość, albo nie przejmowanie się nią  :)

Jeździłem na białych Shimano RS 20, bardzo sympatyczne koła, mimo swojej masy bujały się tak samo przyjemnie jak inne, kilkaset gramów lżejsze. Piasty dobrze uszczelnione.



#6 R32

R32
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:13

85 kg to nie 135 kg.... ja nie widze sensu w szosie 32 szprych dla tej wagi i zastosowania... 

 

Jak by Ci powiedzieć..

O wiele bliżej mi do takiej jazdy:

..czyli typowo kurierskiej, niż do typowej wyścigowej jazdy po gładkich asfaltach.

Jazda po gładkich z grupą, to jest jeden trening tygodniowo w okolicach 100km strzał. 90% mojego śmigania - to typowe miasto między samochodami. Przekładając to na nasze drogowe realia - najzwyczajniej w świecie boje się "chińskiej ósemki" na pierwszej grubszej dziurze..

 

 

Upewnijcie mnie że się mylę. Jeśli chodzi o technikalia związane z kołami  to ja wciąż siedze w latach 90tych przy takich właśnie "wiotkich 32". Czy te nowe koła 20/24 wytrzymają dobrą jazdę po mieście?

 

Jeśli tak to które te gotowce brać?



#7 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:22

108kg , 16 szprych z przodu, 21 z tylu . Szosa i przelaj ( u mnie przelaj wyglada ciezej niz XC n Olimpaidzie w UK... skaly, szutry i korzenie ) . Bez oszczedzania i w kazda pogode... Z reguly na niskiej kadencji . A ty dla ponad 20kg mniej chcesz ponad 20 szprych wiecej... 

 

odnosnie alle : brak oryginalnych naklejek DT - tak nowa obrecz NIE wyglada ( naklejka z ertro, erd itd. )

 

polski sklep dt jest tak 30% drozszy niz pierwszy z brzegu zagraniczny, wliczajac przesylke... ale miewaja wyprzedaze ( kompletnie nieczytelne pliki xls..... )

 

 

Wgryzanie się kasety to jedynie aspekt wizualny, w praktyce zupełnie bez znaczenia.

 

 

nigdy nie wyrywales 2 batami zebatki z bebenka ? a nawet mlotkiem i przecinakiem ? Naprawde ? I nie probowales potem " na to cos" zalozyc nowej kasety ?  I szlifowac i wyrownywac - np. Hysol'em - powierzchni oparcia ? Ja wdzialem takie rzeczy. Na kolach Mavic'a , Easton'a...  1e z brzegu. 

 

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#8 R32

R32
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:25

108kg , 16 szprych z przodu, 21 z tylu . Szosa i przelaj ( u mnie przelaj wyglada ciezej niz XC n Olimpaidzie w UK... skaly, szutry i korzenie ) . Bez oszczedzania i w kazda pogode... Z reguly na niskiej kadencji . A ty dla ponad 20kg mniej chcesz ponad 20 szprych wiecej... 

 

 

Namówiłeś mnie :)

to co które będą najlepsze?

 

Na tą chwilę skłonny jestem zabrać takie Schwalbe:

4859_0.jpg

i założyć je na Fulcrum Racing 7

 

 

Racing 5 dużo lepsze? Warte różnicy w cenie?



#9 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:41

Nie ukrywam, ze lubie Campa/ Fulcrum.  

 

Jak chcesz lzej to Racing 5 z 2014, ciezej a solidniej to z 2013r ( 24/20 w szprychach+ oczkowanie obreczy  a nie 21/18 i bez oczek ). W budzecie miesci ci sie Campagnolo Vento ASY,  Campa Scirocco35 i Fulcrum Racing Quattro - oba na 35mm obreczy . Wyzej ( +60-70€ ) jest Zonda ( wsponiane wyzej 16/21 ) . Wszystko DO Zondy jest na lozyskach "maszynowych" ( ogolnie dostepne modele ) , Zonda i Fulcrum 3 maja juz cup&cone. 

 

Na kolach Shimano nie znam sie kompletnie, Mavic'a nie lubie... 

 

Gdybym mial budzet 1000, wzialbym F Racing Quattro - fajne, mocne niby "aero"- bardzo ladnie sie prezentuja na rowerze , i maja duuzo bialego na naklejakch ;)

 

w jakims germanskim sklepie widzialem po 220-230e , dostawa kilka euro, albo free chyba od 250... dolozyc 2 tanie opony i jest.

 

Mialem kiedy biale opony.... biale to byly nowe ;) potem mialy rozne odcienie szarego... 

 

Jest roznica miedzy 5 a 7 - i baardzo warta doplaty.

 

1365564414.jpg

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#10 R32

R32
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:48

Nie ukrywam, ze lubie Campa/ Fulcrum.  

 

Jak chcesz lzej to Racing 5 z 2014, ciezej a solidniej to z 2013r ( 24/20 w szprychach+ oczkowanie obreczy  a nie 21/18 i bez oczek ). W budzecie miesci ci sie Campagnolo Vento ASY,  Campa Scirocco35 i Fulcrum Racing Quattro - oba na 35mm obreczy . Wyzej ( +60-70€ ) jest Zonda ( wsponiane wyzej 16/21 ) . Wszystko DO Zondy jest na lozyskach "maszynowych" ( ogolnie dostepne modele ) , Zonda i Fulcrum 3 maja juz cup&cone. 

 

Na kolach Shimano nie znam sie kompletnie, Mavic'a nie lubie... 

 

Gdybym mial budzet 1000, wzialbym F Racing Quattro - fajne, mocne niby "aero"- bardzo ladnie sie prezentuja na rowerze , i maja duuzo bialego na naklejakch ;)

 

w jakims germanskim sklepie widzialem po 220-230e , dostawa kilka euro, albo free chyba od 250... dolozyc 2 tanie opony i jest.

 

Mialem kiedy biale opony.... biale to byly nowe ;) potem mialy rozne odcienie szarego... 

 

Jest roznica miedzy 5 a 7 - i baardzo warta doplaty.

 

1365564414.jpg

 

  tylko gdzie?

wertykale za Rquattro śpiewają 1270 ziko

- scirocco 35 - 1070 ziko ale mają czerwony co kompletnie mi nie leży..

 

 

W rowerach / podzespołach dla amatorów - nie mniej niż techniczny aspekt, liczy się także wizualny.. Ja tam rzeczy do roweru wpierw kupuje oczami :) później zerkam w metryczki :)

 

 

Jeśli chodzi o opony - to fakt szybko stają się szare :P - no ale taki mój fetysz - opona siodełko i owijka muszą być białe :)
 



#11 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 styczeń 2014 - 17:30

Może są takie stożki HALO Aero o których pisał SPIKE

poszukaj, bodajże "450g okrągłego alu" czy coś takiego

na tym złożysz sobie ładne biale kółka

 

http://szosa.org/top...-okrągłego-alu/



#12 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 styczeń 2014 - 19:14

Przywiazanie do sklepow w PL w dobie internetu, kart kredytowych i kurierow nieco dziwi.... ale ja "inny" jestem ;) 

 

W przypadku Fulcrum i Campagnolo na kazde kola kupione w EU jest gwarancja wazna we wszystkich krajach EU. I polski serwis w razie czego "nie chce ale musi"... . 

 

1y sklep z brzegu . 

 

http://www.bike-disc...0-11-speed.html

 

http://www.bike-disc...d.html?mfid=451

 

http://www.bike-disc...no.html?mfid=96

 

http://www.bike-disc...t.html?mfid=278

 

BIALE :

 

http://www.bike-disc...te.html?mfid=43

 

http://www.bike-disc...te.html?mfid=43

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#13 R32

R32
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 22:43

Przywiazanie do sklepow w PL w dobie internetu, kart kredytowych i kurierow nieco dziwi.... ale ja "inny" jestem ;)

 

W przypadku Fulcrum i Campagnolo na kazde kola kupione w EU jest gwarancja wazna we wszystkich krajach EU. I polski serwis w razie czego "nie chce ale musi"... . 

 

 

Czym różni się racing 5 od racing 5 cx ?

Druga sprawa Carbotech K30 - warte to cuś ?
 



#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 styczeń 2014 - 22:47

 

108kg , 16 szprych z przodu, 21 z tylu . Szosa i przelaj ( u mnie przelaj wyglada ciezej niz XC n Olimpaidzie w UK... skaly, szutry i korzenie ) . Bez oszczedzania i w kazda pogode... Z reguly na niskiej kadencji . A ty dla ponad 20kg mniej chcesz ponad 20 szprych wiecej... 

 

odnosnie alle : brak oryginalnych naklejek DT - tak nowa obrecz NIE wyglada ( naklejka z ertro, erd itd. )

 

polski sklep dt jest tak 30% drozszy niz pierwszy z brzegu zagraniczny, wliczajac przesylke... ale miewaja wyprzedaze ( kompletnie nieczytelne pliki xls..... )

 

 

 

nigdy nie wyrywales 2 batami zebatki z bebenka ? a nawet mlotkiem i przecinakiem ? Naprawde ? I nie probowales potem " na to cos" zalozyc nowej kasety ?  I szlifowac i wyrownywac - np. Hysol'em - powierzchni oparcia ? Ja wdzialem takie rzeczy. Na kolach Mavic'a , Easton'a...  1e z brzegu. 

 

Owszem, zębatki wcinają się w bębenki (np Bontragera), na moich Mavicach (ma SLRy Crossmaxy, ale może bębenek nie jest alu, nie analizowałem tego) kaseta z pojedyńczych zębatek nie zostawiła śladu; za to dosyć mocno pocięła bębenek w piaście Tune w innym zestawie moich kół. Bez problemu ściągam kasety z piast Dt. Ogólnie "ciężkich przypadków" miałem tyle co na palcach jednej ręki, czyli w skali całości ilość śladowa, dlatego nie uznaję tego za problem.

Co do kół Eastona to nie są u mnie zbyt popularne, w sumie może ze dwa zestawy karbonowych serwisowałem i kaseta zeszła bez problemu. Z Mavicami nigdy go nie miałem. Może szczęście.

 

Co do białych opon - oczywiście jak ktoś chce to się uprze i tyle, co zrobić :) Dla mnie problem jest taki że one są czyste jedynie po założeniu (a i to  czasami nie, ręce trzeba mieć czyste jak do operacji :) ), potem nawet jeśli się je "dopierze" to i tak biel żółknie i wg mnie nie wygląda to estetycznie (coś jak białe opony w rowerach mtb). 



#15 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 styczeń 2014 - 23:19

CX to dodatkowe uszczelnienia na lozyskach do jazdy w kazda pogode i przez bloto, kurz i snieg. 

 

Odnosnie "wrzynania" - widzialem tyle razy, i zdarzaly sie tak ciezkie przypadki ( kola Eastona za 1700€ z zarznietym bebenkiem, ze trzeba bylo mniejsze zebatki 2 batami sciagac, a wieksze zbijac przecinakiem. Po operacji piasta do wyrzucenia- czytaj do oszlifowania i wyrownania Hysol'em , bo Easton ani nikt inny juz takich bebenkow na stanie nie ma.... ), ze nie uwazam , ze to "kosmetyka". 

 

Ale mozesz miec inne zdanie. W koncu wszyscy inni, ktorzy pomni - swoich lub innych - doswiadczen , albo unikaja bebenkow alu, albo wkladaja zszywki itp. to .... dokoncz sam. 

 

tworzenie regul na podstawie tylko wlasnych doswiadczen bywa ryzykowne. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2014 - 00:06

Ja nie widzę problemu w niszczeniu bębenków - tak zdemolowanego by nadawał się do śmieci nie miałem w rękach. 

Najczęściej sztyczność mam z kołami Bontragera, Mavica, Shimano, Dt, trochę innych (Lightweight, Easton, Tune, Campagnolo). W sezonie otwieramy/serwisujemy wiele kół i jeśli nie ja to ktoś z nas trafia na coś ciekawego i wtedy pozostali mogą to zobaczyć :) Jak pisałem - parokrotnie musiałem się szarpać z kasetą założoną na aluminiowy bębenek, także złożoną z pojedyńczych koronek, bez pająka, zamontowaną na drogie koło, więc z bębenkiem alu - owszem bębenek miał wcięcia i zębatki nie schodziły jak przy montażu ale schodziły. Z moich kół najbardziej zdeformowany był bębenek Tune i to po stosunkowo krótkim czasie niezbyt agresywnego używania - jedmak przy kolejnych demontażach kasety problem się nie pogłębiał co nie zmienia faktu że byłem niemiło zaskoczony. 

W ciągu roku do bębenków trzeba się dobierać parę tysięcy razy - serwis piast, zmiana kasety itd i na tej podstawie stwierdzam że zniszczenie bębenka alu to sporadyczne zjawisko które wg mnie nie jest problemem dyskwalifikującym bębenki alu. 

No ale jeśli założyciel tematu nie ma parcia na masę kół to bez problemu może nabyć tańsze białe gotowce a te (np wskazane Shimano) będą mieć bębenek stalowy, czyli problem nie ma miejsca wcale.

Te białe RS'y wspominam bardzo miło i uważam że są bardzo dobrym budżetowym wyborem. 



#17 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 27 styczeń 2014 - 07:29

tobo, obaj mamy racje. 

 

generalnie alu bebenek nie powinien stworzyc drastycznego problemu ( duzo zalezy od obciazen ) , ale jak juz stworzy to moze sie okazac , ze drogie kola sa do smieci, bo producent po 2-3 latach produkcji nie zapewnia czesci zapasowych - i wg mnie to ryzyko niewarte jest 40g . 

 

tysiace powiadasz... 250 dni roboczych, poweidzmy tylko 2 tysiace, co daje min 8 dziennie... well ;)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2014 - 08:12

Tak, 8 dziennie (używając Twojego wyliczenia). W sezonie 25-30 rowerów dziennie to średnia, przy 12 godzinach pracy serwisu, 10 sklepu.

W te osiem kół wliczam nie tylko serwis piast ale też zmianę kaset czy centrowanie z wymianą szprychy, gdzie większość kół tak naprawianych to bardziej obciążone koła tylne. Przy wymienionych usługach serwisowych muszę zdjąć kasetę więc mam też szansę że trafię na trudność przy jej zdjęciu. 

Oczywiście jest szansa że koło będzie trudno naprawialne z powodu braku części, jednak ja osobiście takiego przypadku nie pamiętam, być może z powodu typu dosępnych/serwisowanych u nas kół lub z powodu szybkości zużycia obręczy które tu są bardzo popularnym powodem wymiany całego koła. 

Nie pracuję dla firmy produkującej jakiekolwiek koła czy Niezniszczalne Jedynie Sensowne Stalowe bębenki i jeśli oczywiście ktoś ciągle ma pecha z aluminiowymi i musi się z nimi szarpać to rozumiem że nie chce kół z takimi piastami.

 



#19 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 27 styczeń 2014 - 08:21

no niesamowite ;)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#20 macomac

macomac
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 02 luty 2014 - 22:11

Do usuniecia :D 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: białe, koła, obręcze, piasty