Mam takowe pytanie nie bardzo się na tym znam więc w zasadzie nie potrzebnie się za to zabierałem ale już się stało, otóż chciałem usunąć jedną z podkładek na kierownicy, oczywiście odkręciłem śrubę trzymającą stery z kierownicą, potem odkręciłem kierownicę zdejmując ją i zdjąłem podkładkę ale po skręceniu śruby oraz dokręceniu na koniec kierownicy okazało się że jest luz między widelcem a początkiem rury od ramy, w którą wchodzi widelec, nie bardzo to umiem zlikwidować ,czy ktoś ma pomysł jak powinno się do tego zabrać by to się trzymało, luz jest minimalny, ale jest
luz na widelcu
Started By
lindner
, 14 maj 2009 16:26
6 odpowiedzi w tym temacie
#5
Napisano 14 maj 2009 - 20:27
A czy te podkładki powinny się obracać wokół rurki po dokręceniu, czy powinny być sztywne, bo teraz widzę że coś z nimi nie tak, to jest tak że one kręcą się po dokręceniu śruby ale gdy je ustawię w określonym położeniu to wówczas ten luz jakby ustaje ale z drugiej strony też mogą być w luźnym położeniu i wtedy znów jest luz. Wychodzi na to że są nierówne minimalnie i dlatego są takie rozbieżności. A ta podkładka na samym dole najcieńsza pod ostatnią grubą podkładką, za co odpowiada ?, w sumie nie zdawałem sobie sprawy że to tak musi być wszystko równo.
#6 Gosc_kosai_*
Napisano 14 maj 2009 - 20:37
podkładki nie powinny się obracać! Rura sterowa musi być minimalnie poniżej (~2-3mm) górnej części mostka. Jeśli ten warunek nie jest spełniony to znaczy że musisz skrócic rurę sterową.
A pomiędzy najgrubszą podkładką ( stożek), a ramą musi być mała szczelina, żebyś po skręceniu wszystkiego mógł obracać kierownicą.
A pomiędzy najgrubszą podkładką ( stożek), a ramą musi być mała szczelina, żebyś po skręceniu wszystkiego mógł obracać kierownicą.
#7 Gosc_Stas_*
Napisano 14 maj 2009 - 21:43
Poluzuj śruby przy mostku ale nie wykręcaj ich całkowicie. Poluzuj tak aby kierownica ciężko ruszała sie na boki w czasie gdy koło jest zablokowane. Mówiąc krótko poluzuj tak jakbyś chciał ustawić kierownice na wprost względem koła. Teraz z wyczuciem ale mocno dokręć śrubę kapsla, nastepnie mocno dokręć sruby przy mostku. A teraz próba: złap kierownicę w dolnym uchwycie, nacisnij mocno przedni hamulec. Wykonaj kilka ruchów pchając kieronicę do przodu i do tyłu. Nie powinieneś wyczuwać luzów ani nie powinno być słychać stuków. Puść hamulec i kierownicę. Przy kołysaniu rowerem w lewo i w prawo kierownica swobodnie powinna się wahać wraz z przednim kołem.
Stas
Stas