Skocz do zawartości


Zdjęcie

luz na widelcu


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 lindner

lindner
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądProszowice

Napisano 14 maj 2009 - 16:26

Mam takowe pytanie nie bardzo się na tym znam więc w zasadzie nie potrzebnie się za to zabierałem ale już się stało, otóż chciałem usunąć jedną z podkładek na kierownicy, oczywiście odkręciłem śrubę trzymającą stery z kierownicą, potem odkręciłem kierownicę zdejmując ją i zdjąłem podkładkę ale po skręceniu śruby oraz dokręceniu na koniec kierownicy okazało się że jest luz między widelcem a początkiem rury od ramy, w którą wchodzi widelec, nie bardzo to umiem zlikwidować ,czy ktoś ma pomysł jak powinno się do tego zabrać by to się trzymało, luz jest minimalny, ale jest

Dołączona grafika

#2 Gosc_Mathieo_*

Gosc_Mathieo_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2009 - 16:35

tą podkładke którą wyjełeś musisz włożyć nad mostek kierownicy. Inaczej kapsel dochodzi do rury sterowej i się nie zatrzymuje.
Albo dotnij rurę sterową

#3 lindner

lindner
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądProszowice

Napisano 14 maj 2009 - 16:39

Tylko że teraz to już złożyłem to wszystko tak jak było na początku i nadal jest luz ( taki jakby na boki lekki między podkładką od dołu a ramą, w tym miejscu) choć wszystko jest skręcone dobrze.

#4 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 14 maj 2009 - 18:03

Odkrec jeszcze raz sruby od mostka i dokrec mocniej kapsel. Jesli to nie pomaga to musisz dac wyzsza podkladke i znowu dokrecic kapsel.

#5 lindner

lindner
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądProszowice

Napisano 14 maj 2009 - 20:27

A czy te podkładki powinny się obracać wokół rurki po dokręceniu, czy powinny być sztywne, bo teraz widzę że coś z nimi nie tak, to jest tak że one kręcą się po dokręceniu śruby ale gdy je ustawię w określonym położeniu to wówczas ten luz jakby ustaje ale z drugiej strony też mogą być w luźnym położeniu i wtedy znów jest luz. Wychodzi na to że są nierówne minimalnie i dlatego są takie rozbieżności. A ta podkładka na samym dole najcieńsza pod ostatnią grubą podkładką, za co odpowiada ?, w sumie nie zdawałem sobie sprawy że to tak musi być wszystko równo.

#6 Gosc_kosai_*

Gosc_kosai_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2009 - 20:37

podkładki nie powinny się obracać! Rura sterowa musi być minimalnie poniżej (~2-3mm) górnej części mostka. Jeśli ten warunek nie jest spełniony to znaczy że musisz skrócic rurę sterową.
A pomiędzy najgrubszą podkładką ( stożek), a ramą musi być mała szczelina, żebyś po skręceniu wszystkiego mógł obracać kierownicą.

#7 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2009 - 21:43

Poluzuj śruby przy mostku ale nie wykręcaj ich całkowicie. Poluzuj tak aby kierownica ciężko ruszała sie na boki w czasie gdy koło jest zablokowane. Mówiąc krótko poluzuj tak jakbyś chciał ustawić kierownice na wprost względem koła. Teraz z wyczuciem ale mocno dokręć śrubę kapsla, nastepnie mocno dokręć sruby przy mostku. A teraz próba: złap kierownicę w dolnym uchwycie, nacisnij mocno przedni hamulec. Wykonaj kilka ruchów pchając kieronicę do przodu i do tyłu. Nie powinieneś wyczuwać luzów ani nie powinno być słychać stuków. Puść hamulec i kierownicę. Przy kołysaniu rowerem w lewo i w prawo kierownica swobodnie powinna się wahać wraz z przednim kołem.

Stas



Dodaj odpowiedź