Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kolarka Dla Goscia 126 Kg, 185Cm, Budowa Raczej Goryla Niz Misia.


47 odpowiedzi w tym temacie

#21 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 23 luty 2014 - 20:33

 Bans. Jeśli komuś wypominasz poziom intelektualny, musisz sam wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami. Czytanie ze zrozumieniem jest podstawą, a brak tej umiejętności dyskredytuje każdego rozmówcę. W którym fragmencie wyczytałeś, że utrata wody to schudnięcie? To moje słowa? Ja napisałem: „Systematyczny trening na pewno spowoduje u niego spalenie tłuszczu.” Powtarzam: tłuszczu. Tłuszcz jest powodem nadwagi i pozbycie się go jest kluczowe w procesie chudnięcia. Nie woda. O wodzie napisałem, że spowodowała spadek masy ciała podczas treningu. A dokładnie: „Zdaję sobie sprawę, że te 1,1kg to w dużym stopniu woda, która wyparowała wraz z potem”. Być może niezbyt czytelnie wyraziłem swoją myśl, że nie zmiana roweru, a wysiłek fizyczny pomoże mu zrzucić zbędne kilogramy. Ubytek wody miał tylko obrazować efekt ciężkiej pracy i dlatego użyłem zwrotu „tak, czy owak, zawsze to masa ciała”.

Pewnie jesteś młodym człowiekiem i jak to zwykle bywa w tym wieku – porywczym i bezkompromisowym. To tylko przypuszczenie, natomiast pewność, że jesteś źle wychowany czerpię widząc łatwość, z jaką obrażasz innych. Przeczytaj wpis Tobo. Da się rzeczowo przedstawiać swoje racje? Da. Bierz przykład.

I lepiej zakończyć już mój wątek. Źle się wyraziłem po prostu i wynikło nieporozumienie. Luzik, folks. :)


  • giec i 87Tomasz lubią to

#22 seb2k6

seb2k6
  • Użytkownik
  • 138 postów

Napisano 23 luty 2014 - 22:32

 

Poza tym duzo ludzi kupuje rowery drogowe teraz, wiec co tam, ja tez sobie fundne.

 

Jeżeli uważasz, że kupno nowego roweru zmotywuje Cię do zainteresowania się Twoim obecnym odżywianiem to jak najbardziej polecam szosówkę... najlepiej najdroższą na jaką Cię stać. W innym przypadku daruj sobie zbędne wydatki.

Tymczasem zerknij sobie na tą serię filmów i wyciągnij wnioski...

 



#23 graybruno

graybruno
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądAndrychów

Napisano 24 luty 2014 - 11:16

Do spalania tłuszczu na początek wystarczy dowolny rower. Ten, co masz na pewno wystarczy, a nad wygodną pozycją na nim można i to małym kosztem popracować: zmiana mostka, podniesienie siodełka. Pamiętaj, że w pozycji bardziej pochylonej do przodu odciążysz tyłek, ale będziesz bardziej obciążał plecy, co może być gorsze w Twoim przypadku. Proponowałbym wstrzymać się jeszcze z zakupem kolarki. Zejdź z wagą do setki, a jak dalej będziesz myślał o kontynuacji jazdy to z czystym sumieniem i bez żadnych obaw możesz sobie kupić prawdziwą szosówkę. Może to być taki Twój pierwszy cel, motywujący Cię do systematycznej pracy nad sobą.

 

Ja gdy wsiadłem 3 lata temu na rower to ważyłem 110kg przy Twoim wzroście. Przez pierwszy rok jeździłem na góralu dostosowanym do jazdy po szosie: opony typu slick, sztywny widelec, odkręcona nóżka i inne jeszcze niepotrzebne rzeczy. Po roku spokojnej jazdy: krótkie trasy (średnio 30km), ale systematycznie (5 razy w tygodniu) zrzuciłem jakieś 20kg. Efekty byłyby zapewne lepsze, gdybym dodatkowo zmienił od razu nawyki żywieniowe. Kolejne 10kg spaliłem już na szosówce.

 

Rok czekać na szosówkę, to za długo możesz sobie teraz pomyśleć. Pamiętaj jednak, że to nie jest sprint a maraton. Praca nad sobą powinna liczyć się w latach nie miesiącach. I takie właśnie cele, liczone w latach, przed sobą stawiaj.



#24 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 28 luty 2014 - 07:33

Pozostan przy MTB. Zmodyfikuj go tak jak pisza poprzednicy tutaj. Jezdzij regularnie i tyle ile mozesz, dajac sobie od czasu do czasu solidny wycisk. Na przyszly sezon przesiadziesz sie na szose bedac o 20 kg lzejszym. Powodzenia :)


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#25 FJ

FJ
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKuj-Pom/Kraków

Napisano 21 marzec 2014 - 08:12

Dokładnie jak piszą poprzednicy. W Twoim przypadku dłuższy dojazd do pracy (na obecnym rowerze) da Ci więcej korzyści niż skrócenie przejazdu na szosie :) organizm ma to do siebie ze tłuszczyk potrzebuje czasu i stosunkowo niskiej intensywności by zacząć się spalać. Poza tym organizm musi się przystosować do zmian i nauczyć korzystać z ,zapasów'

Regularność i efekty będą widoczne :)

#26 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 04 wrzesień 2016 - 13:52

Cześć!

Podbijam temat :]

Który rower jest Waszym zdaniem bardziej wytrzymały:

 

- http://allegro.pl/ba...6449925078.html

czy

- http://allegro.pl/st...6457047342.html

 

Na plus pierwszego przemawia (wg mnie) cro-mo i kółka na 36-ciu szprychach. Zastanawiam się tylko czy wejdą opony o szerokości ok 30mm.

 

Drugi jest trochę bardziej terenowy więc podejrzewam, że trochę mocniejszy niż szosówka.

 

 

Czy rozmiar 62 jest z grubsza dobry na 199cm wzrostu?

 

Pozdrawiam!

Michał



#27 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 wrzesień 2016 - 06:58

Ten drugi to rower CX czyli przełajowy. Osobiście to podoba mi się bardziej ale...
Piasty Shimano, ciekawe w jakim stanie są konusy, a przede wszystkim miski łożysk?

Batavus też może mieć podobny problem choć widać, że jest zadbany, bo aż lśni. Poza tym to trochę konstrukcja archaiczna, osobiście jak na dłużej to wolał bym rower na nowych standardach czyli ten Stevens.

#28 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 08:09

Mi też się ten drugi bardziej podoba ale... jest szansa że go zmiażdżę/zniszczę/połamię więc szukam po prostu jakiegoś wytrzymałego gada :]

 

Widzę, że niechcący napisałem post w dziale 3,5k+. Jeśli to strasznie duży grzech to proszę Moda o przeniesienie we właściwsze miejsce.

 

Pozdrawiam!

Michał

 

 

Edyta:

Jak ktoś ma jakieś inne propozycje to niech się nie wstydzi tylko śmiało wrzuca!



#29 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2016 - 10:55

Chcę zacząć jeździć do pracy rowerem żeby upalić coś tego tłuszczu. Do pracy mam ok 10 km, więc na góralu trochę daleko.

 

Przyznam, że bardzo mnie tym zaskoczyłeś. Aby zacząć w ogóle cokolwiek chudnąć, to na początek musisz zacząć jeździć, co najmniej 40 km bez schodzenia z roweru, a potem stopniowo coraz więcej i coraz bardziej intensywnie.

 

Kolego, 10 km to może jest i dużo, ale dla średnio wprawionego biegacza, jednak na pewno nie dla rowerzysty...



#30 tessio

tessio
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 13:31

...ale zauważyłeś, że kolega Ponton napisał tego posta ponad dwa lata temu i raczej forum więcej już nie odwiedził? :P



#31 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2016 - 13:32

Kurcze, nie zwróciłem uwagi... :)



#32 tessio

tessio
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 13:40

Kolega chyba nie był mocno zdeterminowany do zakupu ;)



#33 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 13:55

A wracając do (mojego) tematu :) Który rower będzie mocniejszy?

Zdaję sobie sprawę, że to trochę wróżenie, bo nikt tego nie sprawdzi. Liczę jednak na Wasze doświadczenie.

 

Pozdrawiam!

Michał



#34 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 wrzesień 2016 - 19:52

...ale zauważyłeś, że kolega Ponton napisał tego posta ponad dwa lata temu i raczej forum więcej już nie odwiedził? :P

Bo Ponton posłuchał rad i cały czas jedzie ciągiem, a jadąc nie ma jak pisać ;)

 

qqq, przy twojej wadze licz się z koniecznością wymiany przynajmniej tylnego koła. 36 szprych może i OK, ale koło to nie tylko szprychy, to także obręcz, opona, nyple, piasta no i zaplot. Rower do CX raczej z założenia powinien być wytrzymalszy od szosowego. Pchać się na siłę w stary rower, hmmm... Za rok wrócisz na forum i zaczniesz szukać części, których nikt już nie produkuje. Rozważ zakup tez pod tym kątem.



#35 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 21:07

Tak trochę chcę kupić rower na próbę. Jak 1000zł połamię to trudno. Wiadomo, że szkoda ale tragedii nie będzie.

Jeśli koła nie zrobią się kwadratowe, a szosówka mi się spodoba to będziemy myśleć nad czymś lepszym.
Tak to sobie wymyśliłem :)

 

A z ciekawości - produkuje ktoś duże (tzn takie na 199cm) CX-y  cromo do czysto amatorskiej jazdy?

 

 

Pozdrawiam!

Michał



#36 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 06 wrzesień 2016 - 08:02

Michał,

 

mam taką wyprawówkę:

 

http://katalog.bikew...02/four_corners

 

nie jest to przełaj, jest ciężki ale pancerny. Zagwarantuje Ci komfort co na początku może mieć znaczenie. Nie jest też przesadnie drogi myślę.

 

T.

 

four_corners_1140_658_80_s.jpg



#37 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:05

Oooo! Na pierwszy rzut oka wygląda OK. W wolnym czasie popatrzę na rozmiary bo w sumie dość wyrośnięty jestem :)

WIELKIE DZIĘKI!!

 

 

 

_____________________________________________________________________________

 

 

 

Z tego co mówi tabelka: http://www.marinbike...es/sizing_chartto jest max na 191cm wzrostu. Ja mam 199 :/

Szkoda, bo byłaby to ciekawa opcja.

No nic! Jak ktoś coś jeszcze wymyśli to niech się odezwie :)



#38 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:56

Skoro nie wiesz czy szosa fajna, to może rower fitness?

http://www.kross.pl/pl/2016/urban/seto

http://www.decathlon...id_8322798.html



#39 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2016 - 07:31


Z tego co mówi tabelka: http://www.marinbike...es/sizing_chartto jest max na 191cm wzrostu. Ja mam 199 :/

Szkoda, bo byłaby to ciekawa opcja.

No nic! Jak ktoś coś jeszcze wymyśli to niech się odezwie :)

 

qqq

 

musiałbyś się przymierzyć do rozmiaru XL w rzeczywistości.

 

FC jest dosyć długi i w dodatku firmowo ma założony krótki mostek.

Więc jest jakaś możliwość dodatkowego dopasowania.

 

t.



#40 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 08:28

Fitnes odpada. Ubzdurałem sobie, że baranek musi być! Teraz już tylko pozostaje pozostaje dopasować pancerną resztę :D

Jak będę w Warszawie to zajadę zobaczyć marina.

 

Ile można dać za tego http://allegro.pl/ba...6449925078.html ?

Z tego co widzę to tylna obręcz nie oczkowana, a przednia tak, siodełko do wywalenia no i pewnie opony trzeba będzie zmieniać.





Dodaj odpowiedź