Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obręcze O Szerokości 23 Mm


46 odpowiedzi w tym temacie

#41 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 25 sierpień 2015 - 23:56

No to teraz tak. Myślę o złożeniu kół o masie ok 1500g. Do wyboru mam obręcze kinlina XC-279 (17mm) albo XR-300 (13,5mm). Szersze są o ok 25g cięższe na sztuce i mają o 2mm mniejszy profil. Opony które będę stosował do kół to 25mm. Zastanawiam się które obręcze byłyby lepsze?



#42 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 11:13

Składam koła i mam mały dylemat jakie wybrać obręcze.

Na pewno bedzie to chinski karbon,jednak zastanawiam się czy brać szerokie 23mm V-shape i do tego zastosować szytkę 23mm,czy też szerokość 25mm U-shape i szytka 25mm?

Doradźcie proszę.



#43 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopad 2015 - 12:42

Ja polecam drugi wariant. Każdy licząca się marka kół robi już tylko obręcze o profilu U, bo są dużo bardziej aerodynamiczne i lepiej zachowują się przy bocznym wietrze niż V. Szytki 25 są pod każdym względem lepsze od 23 - niższe opory toczenia, lepszy komfort, lepsza przyczepność. 

 

http://www.bicyclero...00s-ii-23-25-28


  • Julkos lubi to

#44 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopad 2015 - 22:37

a ja polecam najpierw sprawdzic co wam sie mieści w rame bo prześwit na dolnych widełkach musi byc odopwiedni

 

 

najlepszym rozwiazaniem dla turysty amatora to felga max 23 mm i szytka ( oponka ) 23 - no jak ktoś chce 25 mm moze se załozyć jak ma kiepskie popekane asfalty  czy kostek brukową.

 

Ja stosuje przy projektach zasade - kołą jak najlzejsze felgi do okreslonego zastosowania , a czy to będą c 13 czy c 18 to już zalezy do czego maja być ...

 

szersze opony dadzą nam tylko wieksze poczucie pewności na zjazdach  i kiepskiej drodze , na podjazdach waga robi róznice  , poza tym moda ma swoje wady ...... kiedyś przemija bo pojawi sie  coś nowego albo powrót do starego .

 

ja lubie np felgi 13,5 mm C stożek 30 mm i oponki 23 mm do ścigania, a do treningów np felgi 17-18 mm i oponki też 23 mm z nizkim stozkiem 23 mm  zwłaszcza jak wieje .....


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#45 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 10 listopad 2015 - 11:13

Bądź tu teraz mądry,w zasadzie dwie skrajne opinie ;]

Jedynie co moim zdaniem mnie przekonuje w 25mm to faktycznie lepszy komfort po złych asfaltach i lepsze aero dla profilu U.

Reszta na moją prostą logikę wydaje się niedorzeczna (przyjmując ze ma się w miarę dobre drogi) i skłania na 23mm.Jadnak przy 23mm niestety nie ma profili U.



#46 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 listopad 2015 - 16:53

A sądzisz, że na profilu U pojedziesz nagle 5km/h szybciej?



#47 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 10 listopad 2015 - 17:53

A sądzisz, że na profilu U pojedziesz nagle 5km/h szybciej?

Nie!
Wystarczy że pojadę 0,1 km/h szybciej i rower będzie się stabilnej zachowywał przy wietrze bocznym.Nie wymieniam karbonow z V tylko po to żeby mieć U.aktualnie mam tylko koła shimano za 300 zł więc skoro już stoję przed zakupem obręczy stać mnie jeszcze na dozucenie 20 USD do profilu U



Dodaj odpowiedź