Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem Z Klamkomanetką


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 dzikuS

dzikuS
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 17:59

Witam, mam problem posiadam klamkomanetki firmy Shimano 105. Prawa chodzi idealnie, natomiast w lewej (przedniej) jest problem przy zmianie przełożenia na lżejsze. Mianowicie chodzi o to że jak chcę zrzucić na mniejszą zębatkę to łopatkę napotyka opór i trzask. Do połowy zakresu duchu łopatki idzie gładko w połowie jest opór i strzela i dopiero dalej zrzuca łańcuch. Nie wiem o co chodzi, rower kupiłem z takim defektem, proszę o pomoc bo nie wiem co robić.



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 marzec 2014 - 18:05

na dobry początek: nowa linka i pancerzyk ;)

i dobrze to ustawić, problem powinien zniknąć, jako że 90% takich objawów to pęknięte/brudne/zagięte linki

jak nie pomoże to daj znać...



#3 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 02 marzec 2014 - 18:32

Albo za "ciasno" ograniczona przednia przerzutka lub "półbieg" ;)



#4 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 02 marzec 2014 - 19:37

Mam z lewą podobnie, Sora 3500. To ma to ustrojstwo jakieś półbiegi? bo tak się zachowuje jak by miała! 



#5 dzikuS

dzikuS
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 22:04

mi się wydaje, że problem jest w samej klamkomantece a nie w lince czy pancerzu. A może podrzucić jak rozmontować to wszystko i złożyć bo się na tym nie znam.



#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 marzec 2014 - 23:09

A właśnie jakie to klamkomanetki? Jak starszej daty to może być smar zestalony i zapadki się zaklejają. Najprościej zacząć od linki i pancerza, a jak nie pomoże to na razie wkroplić oleju silnikowego do mechanizmu - w swoich RX100 tak robiłem, bo przy niższych temperaturach i odpowiednio dużej wilgotności często nawet po 10 minutach majtania nie potrafiły przełączyć biegów. Tylko trzeba wiedzieć, że to sprawa doraźna, bowiem prędzej czy później lepiej rozebrać owe klamkomanetki i umyć, ewentualnie może porządnie wypłukać same mechanizmy w benzynie i dać oleju silnikowego - tak akurat uczyniłem ze swoimi ST-6510 w drugim rowerze i prawa odżyła, a już miały iść na Allegro jako uszkodzone.

Chociaż nie wiem sam, zabawa olejem bez rozbiórki to wydaje mi się taka prowizorką, no i jak jest dużo plastików okalających klamkomanetkę to bym się troszkę obawiał czy to się po latach nie rozpuści - ale u mnie już chyba 3 tydzień jest wszystko dobrze, a oleju dałem naprawdę dużo.



#7 dzikuS

dzikuS
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 23:22

klamkomanetki mam takie 

 

https://www.google.p...-st5600;525;330

 

mi przerzuca bieg, tylko w połowie ruchu jest opór i taki "pstryk" czy "trzask"

 

macie jakieś filmiki jak rozebrać to i wyczyścić, zmienić pancerz linkę zdjąć z kierownicy? 

proszę o pomoc



#8 dzikuS

dzikuS
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 23:26

zapomniałem dodać, że jak pcham łopatkę razem z hamulcem wrzucając wyższy bieg tego problemu nie ma.



#9 fausto

fausto
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądkościan

Napisano 03 marzec 2014 - 22:11

Może zbyt mocno wkręcona śruba ograniczająca wychylenie przerzutki i linka jest za mocno naciągnięta.Zwalniając bieg na niższy musimy w tej sytuacji najpierw pokonać naprężenie mechanizmu zębatek w klamce stąd trzask.Proponuję lekko poluzować śrubę górnego ogranicznika może będzie poprawa.

#10 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2014 - 19:08

jeśli jest lekki trzask, to musi być półbieg.



#11 dzikuS

dzikuS
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 09 marzec 2014 - 23:03

gdzie jest ta śruba? jak to sprawdzić i naprawić? jakieś filmiki albo dokładny opis?



#12 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 marzec 2014 - 22:10

Na przerzutce jest ta śruba, kolego. Odpowiedzialna za ograniczenie ruchu wodzika na dużej patelni, by nie wyleciał łańcuch na zewnątrz korby.



#13 grzybb

grzybb
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 11 wrzesień 2017 - 23:47

Witam. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam dokładnie to samo na klamkach Shimano Sora. 



#14 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 12 wrzesień 2017 - 10:25

Moja manetka dzila podobnie.Korba kompaktowa 50/34.Myslalem ze to normalne przy takiej duzej roznicy zebow.Niektore manetki moga tez dzialac na 2 i 3 blaty,moze stad te jakby polbiegi i takie przejscie.Jak jezdzilem na korbie 54/42 to zmiana midzy wieksza mniejsza jest bardziej plynna,bez trzaskania.



Dodaj odpowiedź