Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Skladane Do Trenigów

Trening

18 odpowiedzi w tym temacie

#1 MaciejBrace

MaciejBrace
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwiecień 2014 - 20:34

Witam

 

Zakupiłem rower szosowy OLMO (około 14 lat) jako treningówka całoroczna do zawodów MTB, moja waga około 80Kg, miesięczne przebiegi około 700km. W rowerze dokonałem najpotrzebniejszych wymian podzespołow i teraz planuję wymianę kół, standard Campa 9 rzędów

 

Przednie koło

Obręcz CXP 33 lub 22 - otwory 28, zaplot radialny

Piasta DT 350 + zaciski DT

Szprychy DT competiotion 2-1.8-2

Nyple 14mm , mosiężne

 

Tylne koło

Obręcz CXP 33 lub 22 - otwory 32, Nie wiem jaki zaplot

Piasta DT 350 + zaciski DT

Szprychy DT competiotion 2-1.8-2

Nyple 14mm , mosiężne

 

Waga całości w wersji Cxp 33 to 1746 wg DT tools - cena około 1600 zł.

 

Dylemat mam w sprawie obręcz CXP 22 ze względu na cenę ale też na wersję bo jest oczkowana i nieoczkowana, nie wiem czy dopłacić do CXP33 oraz ilości szprych.

 

Interesuje mnie trwałość i niezawodność. Prosze o jakieś sugestie bo w świecie road nie mam doświadczenia.

 

MaciejB.

 

 

 



#2 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2014 - 21:22

28/32 na szprychach 2-1,8-2 pod twoją wagę to gruba przesada. Spokojnie możesz dać 24/28. 

 

Co do zaplotu, jeżeli zależy ci na trwałości i niezawodności to z tyłu możesz dać 3xDS i 2xNDS. 



#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 14 kwiecień 2014 - 10:27

Jejuuu???? 1600zł za koła do treningów? Po co Ci takie drogie piasty? Miche/Novatec/stara Formula/ Campa można tanio wyrwać, oszczędność kilkaset zł i 150g do tyłu nie odczujesz na treningach...

Jakie masz teraz koła że chcesz zmieniać? coś z nimi nie tak? piasty do serwisu za 50zł nowy smar i kulki, zapleść nową obręcz jeśli jest wytarta i śmigać a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na tydzień rowerowania w Alpach :)

pozdrawiam



#4 MaciejBrace

MaciejBrace
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwiecień 2014 - 14:40

Witam, dzieki za odpowiedź

 

Na razie to jest projekt, ale dzieki waszej wiedzy i doświadczeniu ewoluje do finalnego punktu. Obecne koła - nie mam żadnej wiedzy co do przejechanych kilometrów. Serokośc obręczy w miejscu hamowania 18.9 mm, szerokość wew obręczy 13mm

Koło przednie, obęcz Rigida Nova 36,opaska klejona, szprychy  2.0 czarne, plecione 3 krzyże, piasta dura-ace

Koło tylne,  obęcz Rigida Nova 36,opaska klejona, szprychy  2.0 czarne, plecione 3 krzyże, piasta nie mam pojęcia - system Campa.

Byłem w jednym serwisie i od razu rozmowa zeszła na koła systemowe Vision za 2k - więc zrezygnowałem. Próbowałem trochę opaskę podważyć ale klej mocno trzyma, koła biją (w pionie ) i widać, że szprychy mają różne naciągi.

Moj punkt startowy rozważań oparłem na podstawie doświadczeń z kołami z MTB (stosuję piasty DT370,Sh XT i obręcze Mavic XM719, szprychy cieniowane 2-1.8, nyple alu klejone  w innym zestawie nyple mosieżne wytrzymały 15K km) lżejsze obręcze są zbyt wiotkie i koła co chwilę lądowały w serwisie - limit wagowy 90kg)  akurat novatec w MTB nie ma najlepszej opinie ze względu na system uszczelnień. Co od innych firm nie mam wiedzy jak wygląda ich trwałość.

Oczywiście stare komponenty chciałbym jak najdłużej używać, ale w obecnej chwili jestem w okresie przygotowawczym po półrocznej przerwie spowodowanej wypadkiem i niechicałbym pozbywać się kół na jakiś dłuższy czas (nie wiem z jak dostępnością np. konusów).

 

Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.

 

 

   

 

 



#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 14 kwiecień 2014 - 16:27

Może takie: i zamienić kasetę. Z tego co wiem nie ma z tym problemów 9-10spd są takie same.

http://allegro.pl/ko...4153259100.html

Albo po prostu kupić komplet w dobrym stanie na CXP i przepleść tylną piastę. Zamkniesz sie w 500zł za komplet dobrych mocnych kół.

Lub firmowe Aksiumy/ Fulcrumy 7 i po kłopocie ze składaniem :)



#6 MaciejBrace

MaciejBrace
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwiecień 2014 - 18:05

Witam

 

Dzięki Wiktor24 za sugestię, mam tylko dylemat jak wygląda np: wymiana obręczy po okresie gwarancji w przypadku uszkodzenia, Ponieważ są to koła systemowe (fulcrum 5, 7)  to piasta tylna jest w systemie 2:1, tylna obręcz niesymetryczna - czy koszt wymiany/naprawy koła po okresie gwarancyjnym spowoduje, że koszty przekroczą moją pierwotną koncepcję  - skladanych kół, gdzie dostęp do czesci jest od różnych producentów i dość szeroki ?

 

MaciejB.

 

 



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 kwiecień 2014 - 20:35

Kola na 80 kg kolarza , :

 

Obręcze MACH 1 Omega cena ok 80 zł

Szprychy  np Cn spoke Mac DB 454 2/1.8 , black z nyplem silver mosiądz  - cena ok 2.50 zł

Piasty Novatec ... tutaj tył pod campe to np droższy F482 sb , lub tańsza wersja F472 sb,

Przód Novateca  np f172 sb, lub f141 sb, dobre mocne piasty

przykładowy tył  z tańszą piastą  http://www.velotech....e-9-11s-38.html

 

Można oczywiście zastosować lżejsze obręcze , np DT 450 , lub podobne aczkolwiek będzie to droższe zestawienie , niekoniecznie lepsze .

 

Większość klientów wybiera Omege  bo jest stosunkowo tania i dobra .

 

Co do kół ogólnie , to na treningów warto mieć koła trwałe, proste w serwisie -nieskomplikowane piasty, a komponenty powtarzalnie dostępne , standardowa wysokość obręczy u różnych producentów to ok 22 mm.

Co do Mavica ....Mach 1 masz taniej.

 

Novatec w mtb ..... piasty trzeba serwisować , an ie katować , wiekszość ludzi po prostu olewa serwis bo jakoś to będzie , ludzie kupują też koła produkowane przez ........xxxxxxxx " montażystow ", którzy opisują bzdury limitów wagowych , co doprowadza to do uszkodzeń przy krótkim przebiegu .

 

Dt 350 .. no tanie nie są , zwłaszcza że ceny podskoczyły  

 

Jak dasz Novateca 472 na tył  to będziesz zadowolny , stalowa ośka , 4 łożyska masz. wytrzymują spokojnie i 100 kg smiganta , f 582 sb raczej do max 85 kg .

 

Jęslsi masz jakieś szczegółowe pytanie to zadzwoń , 12.oo-19.oo


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 kwiecień 2014 - 22:27

http://www.wertykal....TION-oponka/134

http://www.wertykal....lack-oponka/135

http://www.wertykal....ACK-oponka/1545

 

Zawsze możesz wybrać coś z tego. Pogiąć ani zajechać nie powinieneś to nie mtb.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#9 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 15 kwiecień 2014 - 09:15

Brałbym koła składane bez dwóch zdań.

 

Dlaczego?

- bo łożyska wymienisz za śmieszne pieniądze (z robocizną),

- bo bębenek wymienisz za śmieszne pieniądze (z robocizną),

- bo szprychy wymienisz ze śmieszne pieniądze (z robocizną),

- bo obręcze można kupić w każdym czasie.

- i wszystko to bez czekania aż ktoś ci łaskawie coś ściągnie z drugiego końca świata.

 

Moje koła składał jeszcze Karbon (a było to z 5 lat temu albo i 6).

Do dziś nie zamieniłbym ich na żadne inne - na co dzień serwisuje je u Spike'a bo mieszkam bardzo blisko.

 

Rozpadł się bębenek - spec mechanik wymienił od ręki - mam nowy - koszt z robocizną - bodajże 90zł?

Pękła szprycha - spec mechanik wymienił 5min po pęknięciu bo był pod ręką a szprycha była standardowa

Koło nie kręciło się? - spec mechanik wymienił łożyska w 13min w obu kołach za co zapłaciłem chyba 100-110 zł z robocizną.

 

Inna sprawa, że koła firmowe/zestawowe kosztują trochę więcej jak dobrze złożony zestaw podobnej jakości/wagi.

 

 

Jeśli koła mają być do tyrania i trenowania to mają być przyjazdne jeździe i bezproblemowe w serwisie/obsłudze.

 

Taka moja rada.



#10 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 kwiecień 2014 - 10:54

kobrys mądrze prawi :)

lepiej mieć 200g ciężej a solidnie na lata, zakładam że wolisz jeździć niż szukac szprychy niestandardowej i mieć kilka dni bez jazdy i się tylko denerwować :)

na wyścigi to można poszaleć z kółkami, ale do codziennej jazdy nie ma sensu



#11 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 kwiecień 2014 - 12:08

Święte słowa. Nie bardzo kumam czemu ludzie wolą klocowate i problematyczne koła systemowe niż lekkie, dopasowane do potrzeb i łatwo serwisowalne składaki. Domyślam się, że dlatego, że nikomu nie chce się użerać z szukaniem i dobieraniem odpowiednich piast, szprych i obręczy, ale przecież od tego są odpowiedni ludzie. 

 

http://www.wertykal....TION-oponka/134

http://www.wertykal....lack-oponka/135

http://www.wertykal....ACK-oponka/1545

 

Zawsze możesz wybrać coś z tego. Pogiąć ani zajechać nie powinieneś to nie mtb.

 

W podobnej cenie możesz mieć 200 g lżejsze, pancerne koła do tłuczenia na treningach, do tego bez tych brzydkich napisów. 



#12 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 kwiecień 2014 - 14:00

Te brzydkie napisy to legenda kolarstwa która tworzy ten sport :)

 

Ile wyścigów zorganizowałeś ?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#13 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 kwiecień 2014 - 22:39

Jak na razie żadnego. Ale temat chyba jest o kołach do treningów, nie? Jeżeli ważniejsze dla ciebie jest ile wyścigów zorganizowała firma która wyprodukowała twoje koła od tego czy są dobre, to faktycznie - lepiej odpuść sobie składane koła i kup coś z dużym napisem. ;)


  • KSiedlaczek lubi to

#14 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 16 kwiecień 2014 - 05:18

Nie jestes w stanie zbudowac za te same € tej jakosci kol jakie mozna miec gotowe ( w tej kategorii cenowej ).  Fulcrum Racing 5 jako 1y przyklad z brzegu. 

 

jesli sie myle, podaj mi prosze liste i ceny  komponentow - piasty i obrecze maja byc renomowanej firmy i znane ze swej trwalosci i lekkosci toczena( nie najtanszy smiec ) , szprychy Sapim CX ray ( jak Fulcrum ) . Waga zestawu ( realna, nie "papierowa" ) 1640g bez zaciskow . 

 

Dodatkowe wymagania : piasty musza miec standardowe ( latwosc wymiany)  i uszczelnione lozyska ( tak jak FR5 ),stalowy bebenek ( kola treningowe ) , limit wagi ponad 100kg i 2u letnia gwarancje. 

 

I to wszystko za 800PLN . Z zaciskami, tasma i dostawa do domu. 

 

Skladanie ma sens dla BARDZO drogich kol ( ENVE+ CK/PT ), albo bardzo unikalnych ( Nemesis +Record / Dura-Ace itp ) .

 

Inaczej taniej i lepiej wychodza gotowce.  To tweirdzenie jest tym bardziej prawdziwe im bardziej tanie kola maja byc. 

 

 

Poruszanie sie w zakresie komponentow "low-end" i twierdzenie, ze to jedynie sluszne jest -delikatnie rzecz ujmujac- mocno naciagane. 

 

5-6 lat treningow i "kola skladane wg przepisu forum" sa na smieci. Ani obrecz ani piasty tyle nie przezyja ( zakladamy ile rocznie ? 5-7kkm ? po 5 latach tj 25-35 tysiecy km ) .... I niemal kazde "firmowe"inne tez. 

 

Wymiany obreczy maja sens w 2 przypadkach : "uraz" ( kup sobie AC roweru, wyjdzie taniej, jak nie z twojej winy to masz z OC sprawcy albo jego kieszeni ) i jesli kolo jest na drogich/ bradzo drogich piastach ( i tak polowa z nich to "fake" ( vide DT 190 ) , a druga(lepsza) polowa kosztuje min 1600-1800 PLN za set w najlepszym wypadku, a "normalnie" 3000PLN + / jedynym wyjatkiem ( chlubnym ) jest Campagnolo Record. ) - wiec W TYM WATKU rzecz do pominiecia. 

 

A obrecze do Fulcruma mozna kupic bez problemu ( tak jak do kol Mavica, DT, Shiimano itp itd. ) - nie tworzcie mitow... 

 

Disclaimer : nie mam zadnych fnansowych ani pozafinansowych zwiazkow z Fuclrum/Campagnolo. Moje opinie sa byly i beda niezalezne od wszelkiego rodzaju naciskow, zwlaszcza  finansowych. 

 

I nic nie sprzedaje :)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#15 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 kwiecień 2014 - 10:17

Ten duży napis to nazwisko kolarza/producenta. Drwij sobie dalej.
Koła campy to bardzo dobre koła, już nie raz były na forum polecane.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#16 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 kwiecień 2014 - 10:30

Bez przesadyzmu :roll:  Mam leciwe kółka na piastach Deore / tył z krótszą osią/ , obręcze jakieś tanie Alexy. Mają co najmniej 70 tys i zero problemów. Od czasu do czasu smarowanie i podcentrowanie w razie potrzeby.  pozdr



#17 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 kwiecień 2014 - 11:24

nick oszczędnie hamujesz :) , ale kto hamuje przegrywa.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#18 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 kwiecień 2014 - 12:47

Nie hamuję, żeby nie utrudniać pracy kolegom, którzy mnie pchają :-D  Ale nie bywam w Alpach, więc ile tego hamowania na szosie?  pozdr



#19 MaciejBrace

MaciejBrace
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 kwiecień 2014 - 16:20

Witam

 

Panowie bardzo dziekuje za głosy w tej sprawie.

 

Kilka podsumowań

Wg mojej analizy sklepów internetowych (ceny) i katalogów producentów (waga) - można złożyć zestaw kół o wadze zliżonej do fulcrum 5 (cena 1000 zł, waga 1643gr ) - dokładnie o 53 gramy cięższe z zastrzeżeniem, że w katalogu fulcruma nie ma nic napisane o tym, że bebenek jest stalowy, ja do rozważań wagowych wybrałem aluminiowy bebenek. Cena kół składanych o 400 zł niższa. Wybierając bebenek stalowy uzyskujemy zestaw cięższy o 163 gramy i 460 tańsze.

W kalkulacjach cenowych nie ujołem kosztów złożenia kół oraz transportu kół firmowych.

 

Wg informacji od dystrybutora koszt wymiany np uszkodzonej felgi i wymiany szprych to koszt 320zł w przypadku kóła skladanych 159zł. Nie uwzględniłem czasu serwisu i czasu oczekiwania na części.

 

Dużym problemem jest, że w żadnym sklepie internetowym, nie znalazłem kompletu oczekiwanych części co faworyzuje koła firmowe.

 

W obecnej chwili musze się trochę zastanowić, a o podjętej decyzji poinformuję. Dziękuję, za pomoc.

 

MaciejB.

 

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Trening