Skocz do zawartości


Zdjęcie

Używana Szosa Do 2000 Zł


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 17 kwiecień 2014 - 18:19

Witam. Mam prośbę o poradę zakupu szosy do 2000 PLN. Będzie to moja pierwsza szosówka i zdecydowany jestem na szosówkę, MTB już mam. Mój wzrost: 178 cm, waga: 69 kg, długość nogi 86 cm. Nie wiem na co zwracać uwagę, czego szukać, klasy osprzętu, jakie rowery brać pod uwagę w sensie marek i co się z tym wiąże rodzajów rozwiązań konstrukcyjnych, materiału wykonania, kształtu ramy, roczników itd. Na co zwracać uwagę pod kątem eksploatacji roweru, czy nie jest zbyt mocno "wyjeżdżony". Chcę w tych pieniądzach kupić jak najlepszy rower, nie jakiś "na razie". Z góry dziękuję za porady.



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 08:20

Wybierz się do rowerowego i przymierz kilka ram. Orientacyjnie będziesz wiedział, jaki rozmiar będzie ci odpowiadał. Na szybko, można zrobić test: Siedząc na rowerze i trzymając kierownicę w górnym chwycie (nie na klamkach i nie na barankach), Twój wzrok powinien przebiegać na linii: oczy - kierownica - piasta. Z osprzętem w używanych rowerach nie ma dużego wyboru, bo dobrych rzeczy, rzadko się ktoś pozbywa. Jeśli nawet znajdziesz coś z wyższej półki, pewnie będzie wyjeżdżone. Choć, czasem można trafić na okazję.



#3 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 11:45

Wybierz się do rowerowego i przymierz kilka ram. Orientacyjnie będziesz wiedział, jaki rozmiar będzie ci odpowiadał. Na szybko, można zrobić test: Siedząc na rowerze i trzymając kierownicę w górnym chwycie (nie na klamkach i nie na barankach), Twój wzrok powinien przebiegać na linii: oczy - kierownica - piasta. Z osprzętem w używanych rowerach nie ma dużego wyboru, bo dobrych rzeczy, rzadko się ktoś pozbywa. Jeśli nawet znajdziesz coś z wyższej półki, pewnie będzie wyjeżdżone. Choć, czasem można trafić na okazję.

 

Dzięki, krótko i treściwie. A czy zwracać uwagę np na Sorę czy szukać tylko Tiagry lub 105 w tych pieniądzach? Czy jakąś konkretną markę (Trek, Author itd.) czy nie ma różnicy, skoro osprzęt będzie ten sam i kierować się jedynie "wyglądem" i gustem?



#4 jechan

jechan
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 12:08

Ludzie, używajcie wyszukiwarki! Takich tematów jest od groma!

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka



#5 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 12:32

Ludzie, używajcie wyszukiwarki! Takich tematów jest od groma!

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

Przepraszam, ale ja najwidoczniej nie umiem szukać :)



#6 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 18:29

Na dalsze pytania trudno odpowiedzieć. Generalnie, im wyższa grupa, tym lepiej, ale jeśli to używany rower, to sam rozumiesz. Czy kierować się marką ramy? Napisałem ramy, bo osprzęt jest ten sam w różnych rowerach. Według mnie, w tym przedziale cenowym, nie ma różnicy w jakości, ale też nie zdarłem dziesiątek rowerów, żeby mieć porównanie. Przypuszczam, że tak jest. Dobrze jest przejechać się na konkretnym rowerze i sprawdzić jak działają przerzutki, płynność zmian na każdym trybie, depnąć mocniej, czy łańcuch nie przeskoczy, jak hamuje, w jakim stanie są opony i wszelkie sprawy tego typu. Posłuchać czy coś nie trzeszczy, nie pyka, nie terkocze. Szukać wszelkich wad, które albo wyeliminują rower, albo posłużą do zbicia ceny. Wygląd też jest ważny, bo im lepiej się będziesz prezentował na nim, tym ładniejsze laski wyrwiesz :D. Może się okazać też, że w niedługim czasie będziesz chciał go sprzedać, a wtedy im będzie atrakcyjniejszy, tym lepiej.



#7 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 20:49

Na dalsze pytania trudno odpowiedzieć. Generalnie, im wyższa grupa, tym lepiej, ale jeśli to używany rower, to sam rozumiesz. Czy kierować się marką ramy? Napisałem ramy, bo osprzęt jest ten sam w różnych rowerach. Według mnie, w tym przedziale cenowym, nie ma różnicy w jakości, ale też nie zdarłem dziesiątek rowerów, żeby mieć porównanie. Przypuszczam, że tak jest. Dobrze jest przejechać się na konkretnym rowerze i sprawdzić jak działają przerzutki, płynność zmian na każdym trybie, depnąć mocniej, czy łańcuch nie przeskoczy, jak hamuje, w jakim stanie są opony i wszelkie sprawy tego typu. Posłuchać czy coś nie trzeszczy, nie pyka, nie terkocze. Szukać wszelkich wad, które albo wyeliminują rower, albo posłużą do zbicia ceny. Wygląd też jest ważny, bo im lepiej się będziesz prezentował na nim, tym ładniejsze laski wyrwiesz :D. Może się okazać też, że w niedługim czasie będziesz chciał go sprzedać, a wtedy im będzie atrakcyjniejszy, tym lepiej.

 

Dzięki serdeczne :) Rozjaśniłeś mi dosyć :) Pozdrówka.





Dodaj odpowiedź