Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Osprzętu

mistral osprzęt wymiana

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:48

Nie do końca wiedziałem, do którego z działów ten temat pasuje. Jeśli pomyliłem - przepraszam :)

 

Na wstępie chciałbym się przywitać. Mimo, że konto posiadam już jakiś czas, to do tej pory byłem biernym użytkownikiem forum.

Jakiś czas temu udało mi się bardzo tanio kupić niekompletny rower Romet Mistral, do którego zakupiłem niezbędny sprzęt, w tym dość słabej jakości koła. Rower miał służyć mi przez jeden sezon, ale niestety fundusze nie pozwoliły mi na zakupienie nowego roweru, a mimo wszystko chciałbym podnieść komfort jazdy. Obecnie cały osprzęt jest w opłakanym stanie i najniższej jakości (podebrany ze starszych marketowych rowerów) i większość przełożen po prostu nie działa, o hamulcach nie wspomnę :) Chcę zaznaczyć, że rower nie służyłby do wyścigów, lecz raczej do turystyki i treningu, dlatego też sądzę, że nie będzie mi potrzebny osprzęt najwyższej klasy.

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł stopniowej wymiany osprzętu na sprawny, a po pewnym czasie zmiany ramy. Tutaj nasuwa się moje pierwsze pytanie: Jest sens kupować od razu osprzęt nowy, który wystarczy na długi czas, a po uzbieraniu funduszy przełożyć na nową ramę i cieszyć się "nowym" rowerem, czy może lepiej będzie, jeśli kupię starszy, używany osprzęt, który będzie działał, a po uzbieraniu pieniędzy kupić nowy rower?

Zastanawiałem się nad:
Kaseta: Tiagra CS-4600
Korba: Tiagra FC-4650
Łańcuch: Shimano CN 6600
Przerzutka przednia: Tiagra FD-4600
Przerzutka tylna: Tiagra RD-4601
Klamkomanetki: 105 ST-5700
Hamulce: Tiagra BR-4600

Obecnie posiadam koła na piastach Joytecha dla kaset 8 i 9-rzędowych. Wyczytałem, że kasety 10-rzędowe pasują do piast 8 i 9-rzędowych, lecz chciałbym się upewnić, czy będą pasować.

Czy wszystkie z wymienionych wyżej części pasują do siebie i nie będzie żadnych zgrzytów?

 

Nie myślę od razu wymieniać wszystkiego. Na pierwszy ogień poszedłby napęd, a po pewnym czasie dokupiłbym klamkomanetki.

Rozumiem również, że wymiana suportu w ramie Mistrala jest kłopotliwa, gdyż posiada on miski wbijane, a obecnie stosuje się suporty wkręcane. Po przeprowadzeniu rekonensansu znalazłem temat na konkurencyjnym forum, w którym został opisany cały proces wymiany suportu w Wagancie, który, o ile się nie mylę, posiada taką samą ramę, jak Mistral.

Co myślicie o takim zabiegu? Przyznam się szczerze, że jestem zielony w tym temacie, dlatego też potrzebuję opinii.



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:53

Hej,

TAK, wszystkie te części będą ze sobą współpracowały

TAK, koła pod kasety 8- i 9-rzędowe będą pasowały pod kasetę 10-rzędową.

NIE, nie możesz wymienić najpierw napędu, a potem klamkomanetek, bo nie będzie Tobie działała indeksacja (przerzutka nie będzie "trafiała" w koronki kasety). A jeżeli masz na myśli korzystanie z manetek klasycznych (bez indeksacji), to przy tak ciasno zestawionych koronkach będzie Ci ciężko uzyskać gładką i płynną pracę, bo takie napędy wymagają już dość dużej precyzji działania. Teoretycznie to by działało, ale raczej nie na zadowalającym poziomie, dlatego lepiej byłoby wymienić wszystko naraz.


Pozdrawiam

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:01

Tiagra to całkiem przyzwoity osprzęt, ale prawdę mówiąc zacząłbym od kupna lepszej ramy.  pozdr



#4 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądZamość

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:07

Najpierw rama, mistral to bardzo słaba baza



#5 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:08

Hej,

TAK, wszystkie te części będą ze sobą współpracowały

TAK, koła pod kasety 8- i 9-rzędowe będą pasowały pod kasetę 10-rzędową.

NIE, nie możesz wymienić najpierw napędu, a potem klamkomanetek, bo nie będzie Tobie działała indeksacja (przerzutka nie będzie "trafiała" w koronki kasety). A jeżeli masz na myśli korzystanie z manetek klasycznych (bez indeksacji), to przy tak ciasno zestawionych koronkach będzie Ci ciężko uzyskać gładką i płynną pracę, bo takie napędy wymagają już dość dużej precyzji działania. Teoretycznie to by działało, ale raczej nie na zadowalającym poziomie, dlatego lepiej byłoby wymienić wszystko naraz.


Pozdrawiam

 

Dzięki za szybką odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości, teraz przynajmniej wiem, na czym stoję.

 

Cieszę się, że udało mi się wszystko spasować. Niestety, ale za jednym razem nie będę w stanie wydać tylu pieniędzy, dlatego też wychodzi na to, że zostaje mi zabawa z manetkami nieindeksowanymi, które obecnie mam. Pewnie będzie ciężko, ale może przeżyję :D

 

Tiagra to całkiem przyzwoity osprzęt, ale prawdę mówiąc zacząłbym od kupna lepszej ramy.  pozdr

 

Zastanawiałem się nad tym, ale na samej ramie nie pojeżdżę, a za oknem piękna pogoda, aż szkoda siedzieć w domu. O ile uda mi się mufę zrobić, to będę się trzymał wymiany osprzętu, a później ramy, chyba że ktoś mi to z głowy wybije.

 

Najpierw rama, mistral to bardzo słaba baza

Gdybym ramę kupił jako pierwszą, to niestety, ale cały sezon tegoroczny mi przepada, czego nie chciałbym stracić.



#6 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądZamość

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:29

Dzięki za szybką odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości, teraz przynajmniej wiem, na czym stoję.

 

Cieszę się, że udało mi się wszystko spasować. Niestety, ale za jednym razem nie będę w stanie wydać tylu pieniędzy, dlatego też wychodzi na to, że zostaje mi zabawa z manetkami nieindeksowanymi, które obecnie mam. Pewnie będzie ciężko, ale może przeżyję :D

 

 

Zastanawiałem się nad tym, ale na samej ramie nie pojeżdżę, a za oknem piękna pogoda, aż szkoda siedzieć w domu. O ile uda mi się mufę zrobić, to będę się trzymał wymiany osprzętu, a później ramy, chyba że ktoś mi to z głowy wybije.

 

Gdybym ramę kupił jako pierwszą, to niestety, ale cały sezon tegoroczny mi przepada, czego nie chciałbym stracić.

to może kup jakąś szosę na klamkomanetkach? Używkę ofkors


  • nick lubi to

#7 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:34

to może kup jakąś szosę na klamkomanetkach? Używkę ofkors

Nie widzę zbytnio sensu w tym, chociaż wezmę to pod uwagę i się z tym prześpię. Da radę wyrwać coś sensownego do 500-700zł?



#8 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądZamość

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:38

Nie widzę zbytnio sensu w tym, chociaż wezmę to pod uwagę i się z tym prześpię. Da radę wyrwać coś sensownego do 500-700zł?

Jak bardziej śledziłem rynek to były do wyrwania 2-3 letnie na sorze i aluminiowej ramie w okolicach 1000zł.



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 kwiecień 2014 - 22:41

Przeżyjesz, ale co to za życie. Poszukaj na allegro. Często za niewielką kasę kupisz niezłą ramę o dzisiejszej konstrukcji i geometrii. Ile masz wzrostu? Pozdr

#10 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 29 kwiecień 2014 - 09:28

Przeżyjesz, ale co to za życie. Poszukaj na allegro. Często za niewielką kasę kupisz niezłą ramę o dzisiejszej konstrukcji i geometrii. Ile masz wzrostu? Pozdr

Wzrostu mam 178cm. Muszę się porządnie zastanowić. Plan był taki: część osprzętu -> klamkomanetki (to jeszcze w tym sezonie) -> rama i koła (następny sezon). Mam teraz w głowie mętlik.



#11 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądZamość

Napisano 29 kwiecień 2014 - 11:07

Wzrostu mam 178cm. Muszę się porządnie zastanowić. Plan był taki: część osprzętu -> klamkomanetki (to jeszcze w tym sezonie) -> rama i koła (następny sezon). Mam teraz w głowie mętlik.

Nie ma sensu pchać tiagry do mistrala, lepiej 2-3 letni rower na sorze. Minimalnie więcej kosztów a całkowicie inna jazda



#12 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 29 kwiecień 2014 - 20:19

Nie ma sensu pchać tiagry do mistrala, lepiej 2-3 letni rower na sorze. Minimalnie więcej kosztów a całkowicie inna jazda

 

Przeszukuję allegro w znalezieniu jakiegoś roweru na sorze, ale nie ma w czym wybierać, mogłem pomyśleć o tym jeszcze w zimie, to może coś bym wyrwał. Jak nic nie znajdę, to ten sezon będę musiał przejeździć na tym, co mam.



#13 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 29 kwiecień 2014 - 21:10

W tym wątku odzywają się ludzie jeżdżący pewnie na samych carbonach i conajmniej osprzęcie ultegra. A dla zwykłego zjadacza chleba liczy się przedewszystkim frajda z samego kręcenia, to czy sora czy tiagra,  nie ma ogromnego znaczenia, jedynie komfort w przerzucaniu przełożeń? Hm, może chodzi o pracę napędu... też pewnie bez różnicy dla użytkownika amatora. Krzyzak, zrób tak jak Ty chcesz, pamiętajac, że musisz cały osprzęt spasować do siebie, a ramą się nie przejmuj, poza przenoszeniem obciążenia to nie jest aż tak bardzo istotne, bo przeciez wygląd nie jest najważniejszy.


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#14 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądZamość

Napisano 29 kwiecień 2014 - 21:17

W tym wątku odzywają się ludzie jeżdżący pewnie na samych carbonach i conajmniej osprzęcie ultegra. A dla zwykłego zjadacza chleba liczy się przedewszystkim frajda z samego kręcenia, to czy sora czy tiagra,  nie ma ogromnego znaczenia, jedynie komfort w przerzucaniu przełożeń? Hm, może chodzi o pracę napędu... też pewnie bez różnicy dla użytkownika amatora. Krzyzak, zrób tak jak Ty chcesz, pamiętajac, że musisz cały osprzęt spasować do siebie, a ramą się nie przejmuj, poza przenoszeniem obciążenia to nie jest aż tak bardzo istotne, bo przeciez wygląd nie jest najważniejszy.

Taaaaa, oczywiście. Z własnego doświadczenia wiem jak bardzo można się zniechęcić źle złożonym rowerem. Ja swój rower złożyłem za 1800zł, na prawie pełnej campie centaur i nowych aksiumach. Da się tylko trzeba chcieć. Mistral jest rama turystyczna, więc nawet na DA nie zasmakuje się szosowej jazdy.



#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 29 kwiecień 2014 - 21:51

Ja bym Tobie proponował założyć do tej ramy dłuższy mostek i prostą kierownicę z rogami, a do tego jakieś klamkomanetki na kierownicę na 8 biegów (lub nawet na 7), z klamkami z przestawnym punktem mocowania linki hamulca (aby dobrze działały z szosowym hamulcem), np.:

http://e-bmx.pl/opis...-rapidfire.html

http://e-bmx.pl/opis...b-c201-3x8.html

 

Jeśli dasz nową kasetę i łańcuch, nawet jakieś tanie przerzutki typu Claris/Acera i uporasz się z suportem, to taki rower będzie całkiem dobrze  jeździł, a indeksowane biegi obsługiwane z kierownicy to naprawdę duży komfort. Sezonu na pewno nie stracisz, a na wszystko wydasz może ze 200 zł. Jak potem kupisz jakąś szosówkę, to ten zostanie Ci jako miejski lub turystyczny, albo sprzedasz. 

 



#16 Krzyzak

Krzyzak
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 29 kwiecień 2014 - 21:55

Taaaaa, oczywiście. Z własnego doświadczenia wiem jak bardzo można się zniechęcić źle złożonym rowerem. Ja swój rower złożyłem za 1800zł, na prawie pełnej campie centaur i nowych aksiumach. Da się tylko trzeba chcieć. Mistral jest rama turystyczna, więc nawet na DA nie zasmakuje się szosowej jazdy.

 

Ze zniechęceniem nie będę miał problemu, rok przejeździłem na tym rowerze z niedziałającą przednią przerzutką i w tylnej z 2 przełożeniami, a mimo to zapału mi nie brakowało. Zdarzyło się nawet zrobić trasę 130km :) Obecnie chodzi tylko o ten sezon. Dość wygodnie mi się jeździ na Mistralu, ale myślę przyszłościowo. W grę wchodzi jeszcze kupienie kilkuletniej używki na sorze, która byłaby dobrą bazą, a takiej nie widać na allegro, gdzie są same rowery zabytkowe. Jeśli nie uda mi się czegoś wyhaczyć, to zostaję przy wymianie osprzętu.

 

Ja bym Tobie proponował założyć do tej ramy dłuższy mostek i prostą kierownicę z rogami, a do tego jakieś klamkomanetki na kierownicę na 8 biegów (lub nawet na 7), z klamkami z przestawnym punktem mocowania linki hamulca (aby dobrze działały z szosowym hamulcem), np.:

http://e-bmx.pl/opis...-rapidfire.html

http://e-bmx.pl/opis...b-c201-3x8.html

 

Jeśli dasz nową kasetę i łańcuch, nawet jakieś tanie przerzutki typu Claris/Acera i uporasz się z suportem, to taki rower będzie całkiem dobrze  jeździł, a indeksowane biegi obsługiwane z kierownicy to naprawdę duży komfort. Sezonu na pewno nie stracisz, a na wszystko wydasz może ze 200 zł. Jak potem kupisz jakąś szosówkę, to ten zostanie Ci jako miejski lub turystyczny, albo sprzedasz. 

Całkiem ciekawy pomysł. Kasetę 8-rzędową i łańcuch rok temu kupiłem, więc koszta by się zmniejszyły.


  • haligówka lubi to

#17 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 29 kwiecień 2014 - 22:11

Fajnie doradzać innym, ale jak się nie ma za wiele kasiory to też za wiele nie można zrobić. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :)


  • Krzyzak lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: mistral, osprzęt, wymiana