Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ustawienie przerzutki tylnej - Campagnolo Veloce 9s


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 lipiec 2009 - 13:14

Witam,

Na wstepie dodam, ze zapoznalem sie z opisem w faku ;)

Dotarlem tez do dokumentu techn. producenta, ktory podaje inny przepis na regulacje:
- Zaczynac od wycentrowania kolka gornego wozka przerzutki wzgledem 4 zebatki (liczac od dolu), przednia przerzutka na najwiekszym blacie

Pytania:
Z przodu mam 50/36, tyl 9s 12-28
Rozumiem, ze nie powinienem regulowac przerzutki (zejscia/wejscia) przy przelozeniu 50:28 albo 36:12. Jakie zakresy powienienm sobie odpuscic, bo jest tak, ze udaje mi sie idealnie ustawic 50:12-13-14-16-18 ale juz z 50:22-24-26-28 jest problem. Przy przelozeniu 36:12-13-14-16-18 pojawia sie wtedy problem z wrzucaniem i zrzucaniem biegow.

Ostatnie pytanie: kolko gorne wozka tez ma u Was luz i lata juz wolny elektron na boki ?

Pozdrawiam,
M.

#2 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipiec 2009 - 13:52

To normalne że górne kółko przerzutki ma luz, aby mogło się ułożyć do pracy z kasetą przy niedoskonałościach regulacji. Jak masz łańcuch na 36 to odpuść sobie 2 najmniejsze koronki kasety, jak masz łańcuch na 50 to odpuść sobie dwie największe koronki kasety.
Sprawdź czy masz dobrze przykręconą linkę do przerzutki, powinna znajdować się w rowku.

#3 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 lipiec 2009 - 13:58

Dzieki. Dzisiaj powalcze z ustawieniem

#4 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 lipiec 2009 - 14:08

Jeśli chodzi o ten luz górnego kólka, to mówimy o starym sprzęcie, czy o nowym ?
Nie rzuciło mi sie w oczy, żeby kółko miało aż tak duży luz - ale jak dotrę do garażu to sprawdzę i dam znać.

Dobrze wyregulowana przerzutka powinna obsługiwać wszystkie koronki kasety, na obu tarczach. Tylko względy eksplatacyjne łańcucha każą unikać skrajnych przekoszeń (wtedy głośniej pracuje i szybciej sie zużywa). Jazda na przełożeniach 50:28 lub 36;12 powinna być możiwa, ale tak się nie jeździ.

A swoją drogą masz bardzo miękkie przełożenia. Kompaktowy zestaw tarcz (50/36) i bardzi szeroko zestopniowaną kasetę 12-28 (takie stosuje się w MTB, lub w trekkingu).
Taką kasetę miałeś od nowości, czy zmieniłeś ? A sprawdzałeś maksymalną pojemność swojej przerzutki ? (jak masz instrukcję to sprawdź - może potrzebujesz dłuższego wózka) Chocież przekroczenie pojemności przerzutki raczej spowoduje jej zablokowanie niż problemy z biegami.

Jeśli chodzi o regulację:
1. wrzuć dowolny bieg ( może być jeden ze środkowych)
2. naciągnij linkę tak, aby kółko przerzutki pokryło się z z odpowiadającą mu koronką i dokręć śrrbę mocującą linkę do przerzutki
3. reguluj wrzucanie i zrzucanie biegów biegów (cierpliwości - czasem wystarczy 1/4 obrotu śruby baryłkowej)

Jak już wszystkie biegi wchodzą od góry do dołu, to i tak jadę do serwisu na regulację przerzutek - serwisanci mają wyczulony słuch i zawsze jeszcze coś poprawią (przynajmniej ten, do którego jeżdżę).

#5 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 lipiec 2009 - 14:16

Tez mi sie wydaje miekko. Rower kupilem jako uzywany i nie mialem wplywu na to jak zostal zestopniowany. Narazie obecny konfig zostawiam, to poczatek mojej przygody z szosa. W sierpniu atakuje bieszczadzkie gorki, jezeli nie bede katowal 36:24-26-28 wtedy zmieniam tylna na cos pokroju 12-21. Korba kompakt moze nie wyglada "mega pro" ale nie bede wymienial czegos, co nie jest zepsute ;)

#6 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 lipiec 2009 - 17:27

Powalczylem.

Udalo sie dojsc do plynnego przerzucania:
50:12-13-14-16-18-22
36:18-22-24-26-28

Poddaje sie ;)
Zobacze jak idzie na trasie.

@robo
Luz gornej zebatki wozka jest wyczuwalny tylko przy zdjetym lancuchu.
Dorylem w dok. technicznej Campagnolo, ze to norma.

Apropo przebiegu. Kupilem od czlowieka z rodziny kolegi, zrobil maks 350-400 km. 50 po szosie, reszta trenazer.

#7 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 lipiec 2009 - 17:27

Nie mam nic do tego zestawu. Jeśli kupiłeś sprzęt używany, to wiadomo, że wziąłeś co było. Niektórzy z rozmysłem taki zakładają. Jeśli wybierasz się w góry to taki napęd może ci oszczędzić wielu cierpień na podjazdach. Ja mam 53/39 i 12-23 (9s) - klasyka.

Jeśli sprzęt nie jest nowy, to przed regulacją warto wymienić linki, pancerze, końcówki na pancerzach. Po wstępnym napięciu linek sprawdź, czy wszystko dobrze siedzi w oporach ramy. Czasem niewielki luz, lub stary pancerz i trudno wyregulować przerzutki. Ja taką wymianę robię przed każdym sezonem. Ach, i nie muszą to być markowe klamoty (Clark's, Jagwire) tylko NOWE.



Dodaj odpowiedź