Witam,
Na wstepie dodam, ze zapoznalem sie z opisem w faku
Dotarlem tez do dokumentu techn. producenta, ktory podaje inny przepis na regulacje:
- Zaczynac od wycentrowania kolka gornego wozka przerzutki wzgledem 4 zebatki (liczac od dolu), przednia przerzutka na najwiekszym blacie
Pytania:
Z przodu mam 50/36, tyl 9s 12-28
Rozumiem, ze nie powinienem regulowac przerzutki (zejscia/wejscia) przy przelozeniu 50:28 albo 36:12. Jakie zakresy powienienm sobie odpuscic, bo jest tak, ze udaje mi sie idealnie ustawic 50:12-13-14-16-18 ale juz z 50:22-24-26-28 jest problem. Przy przelozeniu 36:12-13-14-16-18 pojawia sie wtedy problem z wrzucaniem i zrzucaniem biegow.
Ostatnie pytanie: kolko gorne wozka tez ma u Was luz i lata juz wolny elektron na boki ?
Pozdrawiam,
M.
Ustawienie przerzutki tylnej - Campagnolo Veloce 9s
Started By
gibber
, 08 lip 2009 13:14
6 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 08 lipiec 2009 - 13:52
To normalne że górne kółko przerzutki ma luz, aby mogło się ułożyć do pracy z kasetą przy niedoskonałościach regulacji. Jak masz łańcuch na 36 to odpuść sobie 2 najmniejsze koronki kasety, jak masz łańcuch na 50 to odpuść sobie dwie największe koronki kasety.
Sprawdź czy masz dobrze przykręconą linkę do przerzutki, powinna znajdować się w rowku.
Sprawdź czy masz dobrze przykręconą linkę do przerzutki, powinna znajdować się w rowku.
#4
Napisano 08 lipiec 2009 - 14:08
Jeśli chodzi o ten luz górnego kólka, to mówimy o starym sprzęcie, czy o nowym ?
Nie rzuciło mi sie w oczy, żeby kółko miało aż tak duży luz - ale jak dotrę do garażu to sprawdzę i dam znać.
Dobrze wyregulowana przerzutka powinna obsługiwać wszystkie koronki kasety, na obu tarczach. Tylko względy eksplatacyjne łańcucha każą unikać skrajnych przekoszeń (wtedy głośniej pracuje i szybciej sie zużywa). Jazda na przełożeniach 50:28 lub 36;12 powinna być możiwa, ale tak się nie jeździ.
A swoją drogą masz bardzo miękkie przełożenia. Kompaktowy zestaw tarcz (50/36) i bardzi szeroko zestopniowaną kasetę 12-28 (takie stosuje się w MTB, lub w trekkingu).
Taką kasetę miałeś od nowości, czy zmieniłeś ? A sprawdzałeś maksymalną pojemność swojej przerzutki ? (jak masz instrukcję to sprawdź - może potrzebujesz dłuższego wózka) Chocież przekroczenie pojemności przerzutki raczej spowoduje jej zablokowanie niż problemy z biegami.
Jeśli chodzi o regulację:
1. wrzuć dowolny bieg ( może być jeden ze środkowych)
2. naciągnij linkę tak, aby kółko przerzutki pokryło się z z odpowiadającą mu koronką i dokręć śrrbę mocującą linkę do przerzutki
3. reguluj wrzucanie i zrzucanie biegów biegów (cierpliwości - czasem wystarczy 1/4 obrotu śruby baryłkowej)
Jak już wszystkie biegi wchodzą od góry do dołu, to i tak jadę do serwisu na regulację przerzutek - serwisanci mają wyczulony słuch i zawsze jeszcze coś poprawią (przynajmniej ten, do którego jeżdżę).
Nie rzuciło mi sie w oczy, żeby kółko miało aż tak duży luz - ale jak dotrę do garażu to sprawdzę i dam znać.
Dobrze wyregulowana przerzutka powinna obsługiwać wszystkie koronki kasety, na obu tarczach. Tylko względy eksplatacyjne łańcucha każą unikać skrajnych przekoszeń (wtedy głośniej pracuje i szybciej sie zużywa). Jazda na przełożeniach 50:28 lub 36;12 powinna być możiwa, ale tak się nie jeździ.
A swoją drogą masz bardzo miękkie przełożenia. Kompaktowy zestaw tarcz (50/36) i bardzi szeroko zestopniowaną kasetę 12-28 (takie stosuje się w MTB, lub w trekkingu).
Taką kasetę miałeś od nowości, czy zmieniłeś ? A sprawdzałeś maksymalną pojemność swojej przerzutki ? (jak masz instrukcję to sprawdź - może potrzebujesz dłuższego wózka) Chocież przekroczenie pojemności przerzutki raczej spowoduje jej zablokowanie niż problemy z biegami.
Jeśli chodzi o regulację:
1. wrzuć dowolny bieg ( może być jeden ze środkowych)
2. naciągnij linkę tak, aby kółko przerzutki pokryło się z z odpowiadającą mu koronką i dokręć śrrbę mocującą linkę do przerzutki
3. reguluj wrzucanie i zrzucanie biegów biegów (cierpliwości - czasem wystarczy 1/4 obrotu śruby baryłkowej)
Jak już wszystkie biegi wchodzą od góry do dołu, to i tak jadę do serwisu na regulację przerzutek - serwisanci mają wyczulony słuch i zawsze jeszcze coś poprawią (przynajmniej ten, do którego jeżdżę).
#5
Napisano 08 lipiec 2009 - 14:16
Tez mi sie wydaje miekko. Rower kupilem jako uzywany i nie mialem wplywu na to jak zostal zestopniowany. Narazie obecny konfig zostawiam, to poczatek mojej przygody z szosa. W sierpniu atakuje bieszczadzkie gorki, jezeli nie bede katowal 36:24-26-28 wtedy zmieniam tylna na cos pokroju 12-21. Korba kompakt moze nie wyglada "mega pro" ale nie bede wymienial czegos, co nie jest zepsute
#6
Napisano 08 lipiec 2009 - 17:27
Powalczylem.
Udalo sie dojsc do plynnego przerzucania:
50:12-13-14-16-18-22
36:18-22-24-26-28
Poddaje sie
Zobacze jak idzie na trasie.
@robo
Luz gornej zebatki wozka jest wyczuwalny tylko przy zdjetym lancuchu.
Dorylem w dok. technicznej Campagnolo, ze to norma.
Apropo przebiegu. Kupilem od czlowieka z rodziny kolegi, zrobil maks 350-400 km. 50 po szosie, reszta trenazer.
Udalo sie dojsc do plynnego przerzucania:
50:12-13-14-16-18-22
36:18-22-24-26-28
Poddaje sie
Zobacze jak idzie na trasie.
@robo
Luz gornej zebatki wozka jest wyczuwalny tylko przy zdjetym lancuchu.
Dorylem w dok. technicznej Campagnolo, ze to norma.
Apropo przebiegu. Kupilem od czlowieka z rodziny kolegi, zrobil maks 350-400 km. 50 po szosie, reszta trenazer.
#7
Napisano 08 lipiec 2009 - 17:27
Nie mam nic do tego zestawu. Jeśli kupiłeś sprzęt używany, to wiadomo, że wziąłeś co było. Niektórzy z rozmysłem taki zakładają. Jeśli wybierasz się w góry to taki napęd może ci oszczędzić wielu cierpień na podjazdach. Ja mam 53/39 i 12-23 (9s) - klasyka.
Jeśli sprzęt nie jest nowy, to przed regulacją warto wymienić linki, pancerze, końcówki na pancerzach. Po wstępnym napięciu linek sprawdź, czy wszystko dobrze siedzi w oporach ramy. Czasem niewielki luz, lub stary pancerz i trudno wyregulować przerzutki. Ja taką wymianę robię przed każdym sezonem. Ach, i nie muszą to być markowe klamoty (Clark's, Jagwire) tylko NOWE.
Jeśli sprzęt nie jest nowy, to przed regulacją warto wymienić linki, pancerze, końcówki na pancerzach. Po wstępnym napięciu linek sprawdź, czy wszystko dobrze siedzi w oporach ramy. Czasem niewielki luz, lub stary pancerz i trudno wyregulować przerzutki. Ja taką wymianę robię przed każdym sezonem. Ach, i nie muszą to być markowe klamoty (Clark's, Jagwire) tylko NOWE.