Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#501 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 listopad 2015 - 12:32

Aluminium to nie drewno, korniki go nie jedzą ;) Skoro masz nietypowe wymagania co do geometrii (a o ile dobrze pamiętam, o to chodziło), bierz co Ci odpowiada i tyle.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#502 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 09 grudzień 2015 - 12:32

Geometria w kierownicy najważniejsza. 

 

Co do wieku - korniki nie zjedzą, ale jednak aluminim się utlenia z czasem:P. Ale jak kierownica nie ma 50+ lat to nie ma co się przejmować:D



#503 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2015 - 13:38

Aluminium utlenia się, ale powierzchniowo - i w ten sposób jednocześnie się pasywuje. Wewnętrzna struktura aluminium nie jest wówczas naruszana i w praktyce utrata wytrzymałości na tej drodze jest praktycznie pomijalna.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#504 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 grudzień 2015 - 15:04

Bardziej niz utlenianie obawialbym sie dzialania zracego potu i soli.



#505 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2015 - 17:09

Pot i sól również są utleniaczami dla aluminium, więc mówimy de facto o tym samym procesie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#506 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 grudzień 2015 - 18:39

Jak piszesz, ze utlenianie sie alu jest pomijalne i dalej dodajesz, ze dzialanie soli i potu to ten sam proces, ktos moze to opacznie zrozumiec.
Widzialem kilka alu kierownic kompletnie przerzartych pod owijka, wlasnie przez dzialanie potu.

#507 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 grudzień 2015 - 19:21

Pewnie dzień przed ktoś nieźle pobalował albo najadł się czosnku. :P



#508 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2016 - 20:19

Koledzy montując klamko manetki do kierownicy karbonowej trzeba dać jakieś gumowe podkładki pod te pręty mocujące żeby  np; przy dokręcaniu w tym miejscu nie pękła



#509 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 luty 2016 - 20:24

RTFM i rób jak piszą ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#510 Szolantic

Szolantic
  • Użytkownik
  • 112 postów

Napisano 21 luty 2016 - 14:05

Kupić? Cena i waga ok, ale czy jakość według was też jest dobra? http://www.allegro.p...item=5626764062


#511 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 26 luty 2016 - 11:10

Szukam kompaktowej kierownicy z nak najmniejszym reachem i dropem. W obecnym rowerze Felt Z5 fabryczna ma 65/120 mm, ale na

rynku kupić taką jest chyba niemożliwe.

Przejrzałem ofertę wielu producentów i najbardziej zbliżona jest Bontrager:

http://www.trekbikes...e-vr-sf/p/12276

ma 70/120, ale raz, że cena jest wysoka, dwa nie wiem czy chcę karbonową kierownicę.

Jest jeszcze Pro:

http://www.pro-bikeg...mpact-handlebar

podobno ma 70/125 mm. Musze to jeszcze sprawdzić bo producent na stronie nie podaje.

Czy ktoś jest w stanie podsunąć jakąś inną propozycję?

I jeszcze jedno pytanie: czym kokretnie różnią się te dwie kierownice, na czym polega ergonomiczność drugiej?

http://www.pro-bikeg...mpact-handlebar

http://www.pro-bikeg...-ergo-handlebar

 

Jest jeszcze taki Bontrager:

http://katalog.bikew...31742/race_vr_s

ale w nieraz jest  podawane 70/120

w innych 81/118

Nawet Bontrager miesza: w katalogu papierowym  widnieje 70/120, na etykiecie na kierownicy 81/118.

 

 

 

 



#512 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądDuszniki Zdrój

Napisano 26 luty 2016 - 12:38

Pro PLT compact mają R70 / D125 i w roku 2016 są tylko w wersji okrągłej i płaskiej (ergo)  w górnych chwycie. Ja będę prawdopodobnie w przyszłym miesiącu kupował mostek i kierownicę PLT 2016 to coś więcej napiszę. Bontragery maję większy R 80 - teraz mam właśnie Race VR i jak dla mnie klamki 105 6800 są trochę za daleko.



#513 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 26 luty 2016 - 14:56

Dzięki za informację.

W przyszłym tygodniu zaprzyjaźniony sklep będzie mieć PRO PLT Compact to porównam z Bontragerem VR-S, którego juz oglądałem.

VR-S w porównaniu z Ritcheyem Evocurve (83 mm drop) wydawał się wyraźnie mniejszy. 

Właśnie mam ten sam problem, że w pozycji na klamkach jestem nieco za bardzo rozciągnięty, a mostek (100 mm) wolałbym zostawić.

 



#514 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 26 luty 2016 - 21:20

Może taką ?

http://www.bikeateli...-alu-70-126-420

 

Właśnie taką nabyłem, jeszcze nie zamontowałem, a więc nie jeździłem i na razie nic nie mogę o niej powiedzieć. 

 

Nie mniej należy zwrócić uwagę na to, że górny chwyt tej kierownicy, praktycznie na całej długości ma dużą średnicę (jest gruba w górnym chwycie) i dodatkowo jest lekko gięty do tyłu.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#515 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 27 luty 2016 - 18:07

Również mogłaby być.

Muszę poczekać jednak na kierownicę PRO ze sklepu - ściągają ją specjalnie dla mnie do obejrzenia. Zobowiązałem się, że wezmę

ją jeśli będzie pasować.



#516 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 29 luty 2016 - 14:44

Ja może się podłączę. W szosie jeżdżę na 42cm, wielkimi krokami zbliża się budowa przełajówki - wiele części już mam. Została mi kierownica 42cm. Pytanie brzmi, czy w przełajach zastosować tą samą kierownicę, czy o 2cm szerszą? Odczuję różnice w panowaniu i kontroli nad rowerem jeżeli na szosie i przełajowym będę miał tą samą szerokość kierownicy? 



#517 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 marzec 2016 - 15:56

Na szosie ostatnio przesiadłem się na kierownicę 40c-c, natomiast w przełajówce miałem 44 i było ok, na pewno jest większe poczucie stabilności. Nie bez powodu w mtb standardem stały się kierownice 70cm, a niektórzy jeżdżą nawet na szerszych.



#518 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 03 marzec 2016 - 16:50

Może ta informacja się komuś przyda:sklep sprowadził obydwie wcześniej wymienione kierownice (Bontager VR-S i PRO Compact PLT)

więc miałem okazję je porównać. Katalogowo PRO ma reach 70, drop 125, z Bontragerem sprawa jest bardziej skomplikowana ponieważ katalog podaje 70/120, etykieta przy kierownicy 81/118. W praktyce Bontrager jest w obu parametrach zauważalnie mniejszy. 

W tej sytuacji zdecydowałem się na Bontagera.

 



#519 Periwinkle

Periwinkle
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 31 maj 2016 - 23:04

Chciałbym zmienić kierownice w swojej szosie. Obecny model to Bontrager Race VR-C 85mm reach, 125mm drop.

Zależy mi na podobnych parametrach, szczególnie drop. Reach mogę poświęcić w granicach 10-15mm. Wymagania są dwa, płaska góra (w miarę) oraz cena nie przekraczająca 400 zł. Problem polega na tym, że poza tymi dwoma modelami PRO PLT Compact Ergo oraz Ritchey WCS Streem II, nie jestem w stanie znaleźć nic sensownego. Pomożecie?



#520 pingpongista2

pingpongista2
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądPołudnie

Napisano 02 czerwiec 2016 - 12:01

Niedawno kupilem PRO PLT Compact Ergo - sztywna, ladnie wykonana, wygodna. Klamki sa blizej w porownaniu do poprzedniej kiery ktora mialem. Moge polecic z czystym sumieniem

 

PS. no i w koncu polubilem sie z dolnym chwytem - ta kiera ma niewielka odleglosc miedzy gora a dolem, takze jazda w dolnym chwycie jest mega wygodna w porownaniu do tego co mialem wczesniej :-)





Dodaj odpowiedź