Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dętki


331 odpowiedzi w tym temacie

#321 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 408 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 wrzesień 2016 - 13:42

Znajomy używa Lateksowych dętek 18/23 do opon 24 mm i śmiga bez problemów, moje pytanie czy można takowych również użyć do szerokości 25 mm ? W sumie to nawet nie widziałem lateksowych do szer. 25 mm 

 

można bez problemu,jakbyś miał tego użyc do 28mm to można sie zastanawiać.



#322 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2985 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 15 wrzesień 2016 - 16:35

Nie wiem jak latex, ale typowe szosowe dętki butylowe Vittoria (waga około 90 g) mam założone obecnie pod opony Continental Cross Ride 700x42 (realna szerokość balona na obręczy 13C wynosi w nich około 37 mm) i wytrzymują. Jedynie przy zaworze jest lekkie wklęśnięcie, ale nie czuć tego podczas jazdy. Dętki nie poddały się nawet na kamienistych szlakach w Bieszczadach.

A latex jest podobno bardziej rozciągliwy, więc przy oponie 25 mm chyba nie ma się czego obawiać. 



#323 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 wrzesień 2016 - 12:13

długo na nich jeździsz? Raz tak zrobiłem, tak mi doradzono, założyłem dętkę 700x35/42 do MTB 2.25. Cała dętka pięknie się rozciągnęła i niby było OK ale...

Te wklęśnięcie przy zaworze (chyba twardsza/grubsza guma tam jest) spowodowało, że dętka zaczęła się poruszać wewnątrz opony, a w konsekwencji przetarła się właśnie na styku tego wklęśnięcia z resztą dętki. Zaobserwuj czy coś takiego ci się nie pojawia



#324 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5931 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 wrzesień 2016 - 12:20

Kilka lat temu, kiedy 29ery dopiero wchodził na rynek a najprostsze części do nich kosztowały krocie, mój znajomy przejeździł ponad sezon na dętkach 26-calowych (i to z serii XXlight!) w kole 29-calowym. Wszystko chodziło jak trzeba, problemów z przesuwaniem się dętki również nie było.


rowerplus-logo-2.png

#325 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądDęblin

Napisano 01 marzec 2017 - 18:17

Czy dętki o wym. 700x25 będą pasować do opony o wym. 700x23C?

#326 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1823 postów
  • SkądSheffield

Napisano 06 marzec 2017 - 01:52

Jeżeli zakres szerokości opon dla których ta dętka jest przewidziana zaczyna się od 25c (i kończy gdzieś ponad 30) to będzie trochę zabawy z upchnięciem jej do opony 23c, ale będzie działać. 


Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#327 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądDęblin

Napisano 06 marzec 2017 - 08:46

Dzięki.

#328 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 1005 postów
  • Skądśląskie

Napisano 30 wrzesień 2017 - 20:01

Test michelin a1 aircomp latex - niestety nie jest najlepiej :/
Jako iż miałem do wykorzystania bon w decathlonie postanowiłem wydać go na owe dętki.
Pierwszy dzień pompuje na 9 atm, następnego dnia po 24 h jest 7.5. No nic wiadomo latex

Pompuje znowu na 9, po 12h z tyłu jest 8, z przodu.... 3

pompuje znowu do 9atm, po 5h zaglądam i co się okazuje , z tyłu flak, dziura sama z siebie, a przód trzyma, teraz minęło 12h wciąż nie zeszło do 3 jak po pierwszym pompowaniu :P
Nic z tego nie trybie. Ale jedno wiem - żadnych lateksów

#329 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3289 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 październik 2017 - 08:08

Przy lateksowych detkach trzezba bardziej uwazac.
Wiekszosc opisywanych problemow z lateksem wynika ze zlego montazu.
Uzywam detek lateksowych od wielu lat, w szytkach, jak i oponach.
Jezdzilem na wszystkich mi znanych i dostepnych lateksowych detkach i ani razu nie mialem opisanej przez ciebie sytuacji. A detka Michelina jest najciezsza i najgrubsza z nich wszystkich.
To ze z tych detek powietrze schodzi szybciej, to norma. Ten proces jest spotengowany jak uzyje sie Co2.
Lateks jest duzo bardziej elastyczny od butylu i wlezie wszedzie tam gdzie butyl nie da rady. Olbrzymia wiekszosc problemow z lateksem to wynik przyszczypniecia detki opona przy montazu.
Jak opisujesz, ze zrobila sie dziura sama z siebie, to musi cos byc na oponie, obreczy, opasce lub tasmie co spowodowalo ta dziure.
Lateks to nie jest jakis material z nieokielznanym temperamentem :)
Jak bedziesz mial np mikro szparke pomiedzy opaska a otworem w obreczy, gdzie butyl nie wejdzie, zrobi to lateks. Bedzie sie rozciagal do momentu az strzeli.
Nie polecalbym grubych opasek z ostrymi krawedziami. Ogolnie opaski maja tendencje do przesuwania sie i podwijania.
Tasmy wydaja sie byc lepszym rozwiazaniem.
Talkowanie opony i detki, to koleja procedura jaka bym polecil, bez wzgledu na rodzaj detki.
I co najwazniesze uwazny montaz. Jak sie uzywa lyzek, lepiej aby tego nie robic, trzeba to robic bardzo ostroznie.

Tak na marginesie, pompujesz opony na 9 bar/130psi?
To albo jezdzisz po super rownych asfaltach albo masz konkretna trzepanke na tak nabitych oponach (?).


#330 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 październik 2017 - 18:39

Robi trasy po 12h więc pompuje na zaś te latexy ;)

#331 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 1005 postów
  • Skądśląskie

Napisano 02 październik 2017 - 20:11

Pompuje do 9, no fakt jest trzepanka, tymbardziej że oponki realnie mają 22mm :P raz jechałem na 5 , fakt wygodniej, ale to już wyraźnie czuć opory.
Co do asfaltów to tak generalnie 35% mogłoby nosic nazwę "zemsta Stalina" ale cóż zrobić. "Europa":P

#332 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 październik 2017 - 10:59

Dawaj śmiało na ~110 PSI (7,6bar), tyle w zupełności wystarcza nawet przy takich oponach. Kiedyś też tyle waliłem w 23mm, ale w końcu się przemogłem i zszedłem w dół. Na prędkości nie straciłem, a przyczepność i komfort w górę. 25mm ładuję na 100p/105-110t i wystarcza.





Dodaj odpowiedź