Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mała Wymiana

klamkomanetki kasetki

18 odpowiedzi w tym temacie

#1 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 22 maj 2014 - 18:06

WItam planuje moj sprzet odswierzyć i ze zwykłych manetek przejść na Klamkomanetki, musiałbym przy tym jeszcze wymienić kasetki bo aktualnie mam 3x6 . Jakie kasetki porponujecie (2x8, 3x10,...?) potem chciabym dobrac ale nie za drogie klamkomanetki , rower kiedys kupiłem za ok 400zł uzywke wiec jakis mega super sprzet mi nie potrzebny ;) Poradzcie mi cos;)?



#2 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 22 maj 2014 - 18:18

Prawdę mówiąc, nie wiadomo o co Ci chodzi. Nie ma czegoś takiego jak kasetka np 2x8.  pozdr



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 maj 2014 - 18:19

Na pewno masz w tym rowerze kasetę, a nie wolnobieg?

 

Jeżeli masz rower z napędem 6-rzędowym, to najprawdopodobniej masz wolnobieg, a poza tym piastę o szerokości 126 mm, która przyjmie co najwyżej wolnobieg 6- lub 7-rzędowy. Dlatego najrozsądniej byłoby wg mnie przejść na zestaw 2x7 z klamkomanetkami ST-A070 od Shimano - to prosta, ale bardzo przyzwoicie pracująca konstrukcja za bardzo rozsądne pieniądze, na pewno o niebo lepsza od tego co masz obecnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 22 maj 2014 - 18:24

nie znam sie na tym za bardzo...czyli jakbym cos chcał ząłozyc speed z 10,11rzedami musiałbym mieć inna piastę? czy jak zrobie foto zobaczycie co ja mam?



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 maj 2014 - 18:27

Nie zrozum mnie źle, ale jeżeli to jakiś stary rower, to jeżeli nie jest to sprzęt z ówczesnej najwyższej półki, zwyczajnie szkoda czasu i pieniędzy na tak gruntowną i kosztowną modernizację.

 

Wiem, że klamkomanetki i nowe przerzutki wyglądają PRO, ale tak naprawdę wrażenia z jazdy w największym stopniu zależą od jakości ramy oraz kół. Klamkomanetki oczywiście mają swój sens, ale nie wtedy, kiedy jakość ramy i kół nie przystaje do osprzętu.

 

Jeżeli to nie jest rower z najwyższej półki w swojej epoce, wg mnie szkoda byłoby inwestować w cokolwiek  więcej niż 2x8 - znacznie lepiej wyszedłbyś na wymianie całego roweru.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 22 maj 2014 - 19:17

aha, troche szkoda go sprzedawac....bo co za niego dostane..

 

to ten moj rower:

hv7wj7.jpg

 

25itc1l.jpg

 

dmzpmd.jpg



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 maj 2014 - 20:16

OK, a więc na 100% masz wolnobieg, czyli dość przestarzały system. Jeżeli więc chciałbyś przejść np. na system 10-rzędowy, na starcie do wymiany masz tylne koło. A jak zmienisz tylne koło, to będzie trzeba rozginać na siłę ramę, bo nowe piasty są szersze od starych. Dopiero potem przyjdzie czas na wymianę samego napędu.

 

Poza tym masz rower przełajowy, a nie szosowy - to ma swoje zalety (np. możliwość założenia nieco szerszych opon i jazdy w terenie), ale też i wady (mniej dynamiczna jazda, nieco wyższa waga). To dość blisko spokrewnione typy rowerów, ale jednak mimo wszystko różne.

 

Serio, nie bierz tego do siebie, bo to ładny rower - ale zwyczajnie nie opłaca się obwieszać go tak nowoczesnym osprzętem, bo słabym elementem raz na zawsze pozostanie rama - wprawdzie markowa, ale raczej nie na tyle wspaniała, żeby traktować ją jak podstawę do zbudowania nie wiadomo czego. Zamiast pytać "ile za niego dostanę" zapytaj: "jak dobry używany rower mogę kupić za to, co musiałbym wpakować w reanimację tego pojazdu".

 

Osprzęt klasy Shimano Tourney całkowicie Tobie wystarczy, żeby poczuć naprawdę dużą różnicę (związaną głównie z tym, że wreszcie miałbyś klamkomanetki), a nie wymusi na Tobie zmiany tylnego koła i połowy osprzętu. Przy czym naprawdę gorąco polecałbym Tobie, żebyś - jeżeli już chcesz bawić się w "jeżdżenie na poważnie" - zaczął od solidnej podstawy, czyli ramy oraz kół, bo bez dobrej podstawy nie masz co marzyć o ciekawym rowerze.


  • blade100 lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 maj 2014 - 20:22

Wydaje mi się, że to całkiem niezła baza na rower turystyczny lub przełajowy. Czy na ramie jest naklejka z napisem Tange Infinity jak tutaj: http://s1.pokazywark....jpg?1400786033 ?
Jeśli tak, to warto w niego zainwestować, bo taka rama jest zrobiona z cieniowanych, lekkich rurek i jest zapewne bardzo komfortowa (niejeden chętnie zapłaciłby za samą taką ramę 400 zł).
Najtaniej wyjdzie założyć 7-rzędowy wolnobieg nakręcany (np. 13-28)i klamkomanetki na 7 (jak sugeruje mikroos), albo wymienić piastę na kasetową i zrobić napęd na 8-kę, z nieco droższymi klamkomanetkami Claris. Nie wiem tylko, jak będzie przebiegała współpraca z przednią przerzutką i trzema zębatkami z przodu (w ostateczności można wymienić korbę i przerzutkę na szosową).
Jakie masz tam przerzutki, bo na zdjęciu słabo widać?

#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 22 maj 2014 - 21:39

To nie Tange, tylko centurion, i sądzę tak jak Mikroos, że tu nie bardzo się opłaca inwestować w droższy osprzęt.  pozdr



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2014 - 01:17

Jeśli jest to rower Centurion Accordo GT, to z wielkim prawdopodobieństwem jest wykonany z rurek Tange Infinity http://www.bikeforum...ine-up.html(ten tutaj jest prawie identyczny http://pokazywarka.pl/m14ygg/).
Rower ma wprawdzie około 25-30 lat, ale nie widzę przeciwwskazań, żeby trochę w niego zainwestować.
Centurion to całkiem szlachetna marka http://sheldonbrown.com/centurion/.

#11 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 23 maj 2014 - 05:05

 

Wydaje mi się, że to całkiem niezła baza na rower turystyczny lub przełajowy. Czy na ramie jest naklejka z napisem Tange Infinity jak tutaj: http://s1.pokazywark....jpg?1400786033 ?
Jeśli tak, to warto w niego zainwestować, bo taka rama jest zrobiona z cieniowanych, lekkich rurek i jest zapewne bardzo komfortowa (niejeden chętnie zapłaciłby za samą taką ramę 400 zł).
Najtaniej wyjdzie założyć 7-rzędowy wolnobieg nakręcany (np. 13-28)i klamkomanetki na 7 (jak sugeruje mikroos), albo wymienić piastę na kasetową i zrobić napęd na 8-kę, z nieco droższymi klamkomanetkami Claris. Nie wiem tylko, jak będzie przebiegała współpraca z przednią przerzutką i trzema zębatkami z przodu (w ostateczności można wymienić korbę i przerzutkę na szosową).
Jakie masz tam przerzutki, bo na zdjęciu słabo widać?

jest na ramie naklejka Infinity Tango, zdjecia przerzutek :

 

xfc6xc.jpg

 

msknk5.jpg

 



#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2014 - 16:12

A więc jednak Tange. Tange to renomowany japoński producent rur do budowy ram, konkurent dla Reynoldsa czy Columbusa.
http://en.wikipedia....nternational_Co.
Podaję jeszcze raz zestawienie wszystkich rodzajów rurek wykorzystywanych przez Tange:
http://www.equusbicy...angecat1997.pdf
Jak widać, dzielą je na MTB i szosowe (wykorzystywane też w rowerach turystycznych/trekkingowych).
Infinity CR-MO tapered double butted tubing to rurki podwójnie cieniowane, "taperowane" (nie wiem, co to dokładnie oznacza w tym przypadku), prawdopodobnie szwowe (nieco tańsze w produkcji od bezszwowych), wykonane ze stali CR-MO. To już nie jest pospolita rama ze zwykłej stali węglowej lub HI-TEN (gdzie rurki muszą mieć grube ścianki), ani nawet CR-MO plain gauge (o mniejszej, ale stałej grubości ścianki), dlatego taka rama jest już dosyć lekka i sprężysta. Przypuszczam, że rama waży ok. 2300 g, a widelec w granicach 800 g (też powinna być na nim jakaś naklejka - patrz powyższe zestawienie).
Sam mam rower crossowy na równie wiekowej ramie z rurek Tange (marki Brennabor)i jestem z niego bardzo zadowolony (za samą ramę z widelcem zapłaciłem na Allegro 180 zł, wyglądała gorzej od Twojej - miała więcej rdzawych plam, ale doczyściłem). I wcale bym jej nie chciał zamienić na jakąś tanią ordynarną aluminiową (które też czasem ważą ponad 2 kg).

Jeśli chodzi o przerzutki Suntour, to nie mam pewności, czy będą dobrze współpracować z indeksowanymi manetkami Shimano. Dla przykładu przerzutki z grupy Edge nie były kompatybilne z Shimano, więc nie wiem jak ten Expert. Gdyby to nie grało, to można dać jakieś niedrogie przerzutki Shimano Claris lub Sora.

W mojej starej ramie crossowej bez problemu zamontowałem piastę mtb o szerokości 135 mm - zmierz, myślę że rozstaw u Ciebie to minimum 130 mm, więc spokojnie można zakładać współczesne piasty na kasetę.
Ile biegów? Osobiście założyłbym z tyłu 8-kę, a manetki Claris też wydają się wygodniejsze niż te najtańsze na 7-kę z dzyndzlem z boku.

Obręcze masz zapewne trekkingowe, więc oponę 28 mm założysz, z węższymi może być już problem. Gdybyś chciał robić ten rower pod szosę, to wtedy można pomyśleć o typowo szosowych obręczach, akceptujących opony 23 mm.
Proponuję na koniec, abyś wyczyścił ramę jakąś pastą lekko ścierną, na wierzch dał woskową i zrobił jeszcze raz zdjęcia - zobaczymy co wtedy powiedzą ci, co twierdzą, że nie warto inwestować w ten rower ;-) .

#13 Gosc_pdf2014_*

Gosc_pdf2014_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2014 - 10:37

Hej :)  Udało się unowocześnić bajka?



#14 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 27 czerwiec 2014 - 21:41

tak tak juz jestem po malej modernizacji ;D jezdzi sie o wiele przyjemniej ;)
 

nowe czesci przerzucone już na rowerek ;)

Klamkomanetka Claris ST-2400 lewa 2-rz
Klamkomanetka Claris ST-2400 prawa 8-rz
Mech korb Claris FC-2450 50x34T / 175 mm / Octalink cza
Wkład sup BB-ES25 BSA 68 x 113 mm Octali nk
Owijka Bike Ribbon Eolo cza
Przerzutka przednia Claris FD-2400 obejma 28,6 / 31,8 mm
Przerzutka tylna Claris RD-2400 SS OEM
Łañcuch PC-870 114 ogniw / 6,7,8-rz
Wolnobieg 7-rz. Sunrace


#15 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 27 czerwiec 2014 - 22:09

Jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu. 14 ząbków ?



#16 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 29 czerwiec 2014 - 22:04

Jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu. 14 ząbków ?

tak 14



#17 blade100

blade100
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 29 czerwiec 2014 - 22:04

Jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu. 14 ząbków ?

tak 14



#18 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 29 czerwiec 2014 - 23:20

Bo są jeszcze 13, ale pewnie o tym wiesz.



#19 KHS

KHS
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 10 lipiec 2014 - 22:57

Witam Wszystkich.
Mam pytanie jak współpracuje Ci klamkomanetka Claris z 7 rzędowym wolnobiegiem. Czy działa to płynnie?
Ja ujeżdżam zabytek KHS na EXAGE i jedyne czego mi brakuje to klamkomanetki. Wypatrzyłem Clarisy w sieci już jakiś czas temu, ale szkoda mi ponad trzech stówek na coś co podczas jazdy nie będzie działało.
Pozdrawiam




 


tak tak juz jestem po malej modernizacji ;D jezdzi sie o wiele przyjemniej ;)
 
nowe czesci przerzucone już na rowerek ;)

Klamkomanetka Claris ST-2400 lewa 2-rzKlamkomanetka Claris ST-2400 prawa 8-rzMech korb Claris FC-2450 50x34T / 175 mm / Octalink czaWkład sup BB-ES25 BSA 68 x 113 mm Octali nkOwijka Bike Ribbon Eolo czaPrzerzutka przednia Claris FD-2400 obejma 28,6 / 31,8 mmPrzerzutka tylna Claris RD-2400 SS OEMŁañcuch PC-870 114 ogniw / 6,7,8-rzWolnobieg 7-rz. Sunrace
 



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: klamkomanetki, kasetki