Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co To Jest Ostre Koło?

Rower napęd korba zębatki wolnobieg kaseta piasta ostre koło

23 odpowiedzi w tym temacie

#1 atrepner14a

atrepner14a
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 czerwiec 2014 - 22:41

Ostrym kołem nazywamy napęd roweru w którym występuje tylko jeden bieg (występuje tylko w rowerach jednobiegowych), a tylna zębatka jest sztywno przymocowana do piasty. Takie rozwiązanie wymusza na rowerzyście ciągłe pedałowanie - obrót koła, to obrót pedała i na odwrót, ale za to umożliwia tzw. "stójkę" - stanie na rowerze; oraz jazdę do tyłu. Łatwo się na nim przewrócić, duże problemy występują, gdy noga spadnie z pedała, nie mówiąc co się stanie, gdy coś wpadnie nam w łańcuch. Z tych właśnie powodów jazda jednośladem z takim rozwiązaniem wymaga dużej wprawy.
Inną cechą odróżniającą ostre koło od roweru z kasetą/wolnobiegiem jest brak hamulca na tylnym kole.

Taki napęd występuje w rowerach torowych. Uwielbiają go kolarze szosowi, gdyż wyrabia nawyk ciągłego pedałowania. Jeżeli chodzi o zwykłe życie, to często używają go kurierzy (w Polsce jeszcze czegoś takiego nie widziałem), znajduje się także w wielu rowerkach dziecięcych. Akrobaci wykonują na nim tzw. stójki, o których już wspomniałem.
 

800px-Fixed_gear_bike_mielec_mechanizm.J

Zalety:
- wyrabia nawyk ciągłego pedałowania;
- ułatwia wykonanie akrobacji;
- lekkość;
- niska cena;
- duża żywotność - mało części, które mogą się szybko zepsuć;
- szybkość;
- według wielu osób jazda na nim sprawia ogromną przyjemność;

Wady:
- problem, gdy noga spadnie z pedałów, z tego powodu zaleca się stosowanie zatrzasków;
- trudności przy hamowaniu, zwłaszcza awaryjnym;
- gdy coś wpadnie w łańcuch, to może być niebezpiecznie;
- pokonywanie łuków nachylając się, może skutkować zahaczeniem o powierzchnię;
- wymagana wprawa;

 

Więcej na: http://www.młodykolarz.pl/



#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 09 czerwiec 2014 - 00:49

meh.ro4523.jpg
 
 
Czy za wklejaniem tych "poradników" z neta stoją jakieś wyższe cele..?











- gdy coś wpadnie w łańcuch, to może być niebezpiecznie;

gheheheh, to akurat jest niezłe :D



Ale serio, już pisałem - idź na spacer. Poczytałem tego bloga i wiele zawartych w nim informacji to takie bzdury, że głowa mała. Pierwszy z brzegu "rodzyn":

 

 1. Kondycja
 
Element bez którego nie da się ruszyć. Praca serca:
  • Dobrze jest wyposażyć się w pulsometr - urządzenie mierzące puls, choć nie jest to konieczne. 
  • Maksymalna wartość tętna to 180, powyżej niej mogą występować bóle za mostkowe,  200< to stan zagrożenia  życia. Najlepiej trzymać tępo bicia tego organu na poziomie ok 160, lecz jedynie z wyżej wymienionym urządzeniem jest to realne. 
  • Jeśli jednak go nie posiadamy, to zatrzymujemy się w momencie, gdy czujemy, że nasza "pompa" pracuje za szybko. Przykładamy 2 palce to tętnicy szyjnej i mierzymy ilość uderzeń przez 10s i mnożymy przez 6, lub liczymy przez 15s, co mnożymy razy 4. Wynik to nasz puls.
szyja.jpg
Są dwa rodzaje ćwiczeń kondycyjnych na rowerze, jakie ja znam.
          Pierwszy z nich przystosowuje do jazdy długiej, ale po trasie w miarę płaskiej. Wyznaczamy sobie czas(min. godzina) i trasę. Utrzymujemy stałe tępo jazdy, nie licząc zjazdów oczywiście. Jest to ważne, zapewne część z Państwa jedzie im szybciej tym lepiej. TO DUŻY BŁĄD. Taka jazda nic nie daje, za to bardzo męczy. Jedziemy stałym tempem, tak by puls utrzymywać na odpowiednim poziomie. Na początku być może prędkość będzie dosyć niska, jednak wraz z poprawą kondycji będzie ona rosła, ale tętno już nie. 
           Drugi rodzaj nie jest już tak przyjemny. Miejsce treningu jest jedno - dosyć wysoka i stroma górka, czas taki sam jak wyżej. W tym przypadku po prostu wjeżdżamy pod górę, utrzymując pracę serca na poziomie. 
            Do wyćwiczenia kondycji niezbędny jest plan treningowy. Mięśnie regenerują się 48 godzin, więc powinno się jeździć co 2 doby. Warto ustalić sobie konkretne dni - w których dniach pierwszy rodzaj ćwiczeń, a w których drugi rodzaj.

 

 

 

 

Co     To     Ma   Być   ?!


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 Gosc_kubapie_*

Gosc_kubapie_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2014 - 02:01

 

Teraz możemy odkręcić nakrętki przytrzymujące nakrętkę stożkową

 

Nie wyciągamy zacisku, chyba że jest złamany. Wtedy wymieniamy na nowy

Jak założysz wtedy stabilnie klucz do kasety?

 

- problem, gdy noga spadnie z pedałów, z tego powodu zaleca się stosowanie zatrzasków;

:-o

 

 Jeśli wymieniamy kołnierze, to należy zakładać szprychy tak jak w drugim kole, do tego przyda się klucz do centrowania szprych.

:-o

 

Jemy zdrowo!  Jedynie od czasu do czasu można sobie na coś pozwolić.

 

  • Obiad normalny.

 

Po schowaniu roweru weźmy się za mieszankę cukrowo-białkową

 

ponieważ w starszych rowerach montowane były śrubki "nakręcane", obecnie są to imbusy.

:-o

 

 

Weź się lepiej kolego za naukę. Najpierw pisania - widać błędy ortograficzne. Warto też dopracować stylistykę i poćwiczyć logiczne układanie zdań.

Potem poczytaj trochę książek na temat odżywiania, treningów i serwisowania rowerów. Potem załóż bloga, gdzie podasz polecane tytuły, bo widzę, że w prosty sposób wiedzy nie umiesz przekazać. Bo jednak coś już czytałeś chyba.

 

A Polska ma już jednego, naczelnego blogera od kolarstwa i raczej nie masz szans z nim rywalizować.

Spamowanie (bo link do bloga widzę już któryś raz) w niczym nie pomoże, jeśli nie zapewnisz w miarę dobrego contentu.



#4 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 09 czerwiec 2014 - 07:01

Co dla jednego jest wadą, dla innego może być zaletą.

Gdy spadnie noga z pedału - nie kręcisz i nie męczysz się. Problem jest, gdy dupa spadnie z siodełka, ale znów masochista nie będzie narzekał, gdy wyrżnie kroczem o rurkę.

Trudność przy hamowaniu – nie ma trudności, bo nie ma hamulca.

Gdy coś wpadnie w łańcuch – a jeśli to będzie dziewczyna, w której się zakochasz?

Pokonywanie łuków – empirycznie doświadczysz pod jakim kątem można pokonywać łuki. Jeśli spojrzysz na to pod kątem naukowym, to wada okaże się zaletą.

Wymagana wprawa - to inaczej doświadczenie życiowe. Więcej jest warte, niż lata wkuwania teorii, na najlepszych uniwersytetach. ;)


  • jano_3 i uxs lubią to

#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 czerwiec 2014 - 07:35

Ja bardzo przepraszam, ale skąd to założenie, że ostre koło = brak hamulca?

Ostre koło to TYP NAPĘDU, a nie konstrukcja roweru!
  • KAEM i jano_3 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 emilioni

emilioni
  • Użytkownik
  • 322 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 czerwiec 2014 - 08:31

Wojtek popatrz sobie na tą modę dzisiejszą. Ostre koło to zdecydowanie konstrukcja roweru a już napewno styl życia i lansu ;)

#7 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 09 czerwiec 2014 - 09:30

I kopiowanie treści z innych stron bez zgody autora/podania źródła jest przestępstwem.

 Idź Pan lepiej pojeździć bo szkoda czasu na tego bloga.


  • mikroos lubi to

#8 atrepner14a

atrepner14a
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 czerwiec 2014 - 09:45

 

A Polska ma już jednego, naczelnego blogera od kolarstwa i raczej nie masz szans z nim rywalizować.

Spamowanie (bo link do bloga widzę już któryś raz) w niczym nie pomoże, jeśli nie zapewnisz w miarę dobrego contentu.

Czy mówisz o rowerowych poradach?

Skąd informacje mam?

http://wrower.pl/

http://www.rowerowe-porady.pl/

http://www.wikipedia.org/

http://katalog.bikeboard.pl/

i co tam jeszcze w google wyskoczy.

Jeżeli chodzi o literaturę tradycyjną, to czytam: "Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego". 

 

Rower z ostrym kołem bardzo często nie ma tylnego hamulca, cytują rowerowe porady "Co jeszcze odróżnia ostre koło od rowerów z wolnobiegiem? Oprócz przymusu ciągłego pedałowania jest nim bardzo często brak hamulca tylnego koła. "



#9 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 09 czerwiec 2014 - 09:58

"Po schowaniu roweru weźmy się za mieszankę cukrowo-białkową"

Czyste mistrzostwo,może to jakiś blog humorystyczny? ;) a tak na poważnie,przynajmniej te wpisy wywołują banana na twarzy.

I pamiętajcie,tętno 200 -żegnajcie się ze swiatem :D



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 czerwiec 2014 - 10:00

Nie, nie odróżniasz dwóch podstawowych kwestii.

Ostre koło to TYP NAPĘDU, A NIE TYP ROWERU. Tak samo jak wyróżnikiem samochodu wśród innych pojazdów jest nie klimatyzacja, tylko silnik, cztery (przeważnie) koła i zamknięta konstrukcja.

Rozumiem, że bardzo potrzebujesz się rozreklamować, ale łatwiej byłoby, gdybyś po prostu zaczął pisać własną, wartościową treść zamiast przepisywać komunały znajdowane na innych blogach, a potem rozsyłać spam po forach. A jeszcze lepiej byłoby, gdybyś najpierw zdobył nieco doświadczenia, bo poziom wpisów pokazuje, że często nawet nie rozumiesz treści, które podbierasz z innych serwisów.

BTW to dość zabawne, że jeszcze 2 miesiące temu nie miałeś na koncie żadnego złożonego samodzielnie roweru: http://www.forumrowe...-2#entry1467342, a dziś próbujesz wcielać się w rolę eksperta i pisać kompendium. Bez komentarza.


CZY JEST NA SALI MODERATOR?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2014 - 10:07

Czy mówisz o rowerowych poradach?

Skąd informacje mam?

http://wrower.pl/

http://www.rowerowe-porady.pl/

http://www.wikipedia.org/

http://katalog.bikeboard.pl/

i co tam jeszcze w google wyskoczy.

Jeżeli chodzi o literaturę tradycyjną, to czytam: "Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego". 

 

Rower z ostrym kołem bardzo często nie ma tylnego hamulca, cytują rowerowe porady "Co jeszcze odróżnia ostre koło od rowerów z wolnobiegiem? Oprócz przymusu ciągłego pedałowania jest nim bardzo często brak hamulca tylnego koła. "

To skoro już korzystasz z Zinna który jest uznanym autorytetem to porównuj te informacje z tym co jest na mniej lub bardziej wiarygodnych stronach i wtedy pisz.



#12 atrepner14a

atrepner14a
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 czerwiec 2014 - 10:44

Nie jest to blog humorystyczny, ale nie mogę też zanudzać :) Stąd mogę formułować zdania na swój sposób. Tobo, tak właśnie robię, zresztą te strony podałem. Złożenie roweru jest w planach, ale to zupełnie inna bajka, nie jest to temat z tego forum.



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 czerwiec 2014 - 11:05

Złożenie roweru jest w planach, ale to zupełnie inna bajka, nie jest to temat z tego forum.

Wprost przeciwnie. To jest temat, który najlepiej pokazuje poziom Twoich kompetencji w tej dziedzinie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2014 - 11:15

Jeśli uznajemy (a uznajesz?) Zinna za autorytet to czytając ze zrozumieniem jesteś w stanie stwierdzić jak informacje z tej książki mają się do "rewelacji" z internetu.

Chyba że Zinn pisze coś takiego? Poczytałem tą książkę i nie znalazłem tego typu informacji.



#15 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 09 czerwiec 2014 - 11:15

Czy 14 w Twoim nicku to Twój wiek? Pytam absolutnie poważnie i nie jestem przy tym złośliwy. Chce wiedzieć po prostu. Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka

#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2014 - 11:17

Kolega podał, że ma 18 lat.



#17 atrepner14a

atrepner14a
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 czerwiec 2014 - 11:18

Wiek mój to 18, Jeżeli chodzi o Zinna, to mam go od niedawna, więc część postów opracowywałem tylko na podstawie internetu. Teraz jednak zaczynam z niego korzystać, więc spokojnie, za parę dni lub tygodni moje treści będą czytelniejsze.



#18 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:22

Młody kolarz weź idź na rower lepiej :D


  • KAEM lubi to

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#19 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 czerwiec 2014 - 15:44

Jestem zmuszony zamknąć temat.

Albo nie, zostawię go otwarty. Dla Twojej zachęty atrepner14a ;)

 

Tylko bardzo proszę o zamieszczanie swoich postów na blogu na poziomie. Tutaj na forum nie potrzebujemy takich "porad".

Uznajmy wszyscy, że próbowałeś nas zainteresować tematyką ostrego koła poprzez humorystyczne posty i temat.

 

Zachęcam Ciebie do odstawienia książek, internetu i... ostrego koła ;)

Najpierw postaraj się o kontakt z doświadczonymi ostrokołowcami (?). Pokornie ucz się z doświadczeń i doświadczenia, wtedy wszystko będzie dobrze. Z pewnością kogoś takiego znajdziesz w Olsztynie.

 

P.S. Co do niektórych:

 

Nie zamknę tematu i nie usunę ze względu na "spam". Niektórzy z Was również linkują, promują i polecą swoje i innych blogi.

Czyszcząc ten temat byłbym niesprawiedliwy wobec atrepner14a i innych.

 



#20 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 09 czerwiec 2014 - 18:30

Ja kiedyś myślałem ze ostre kolo to porostu kolo 700x23, bo było takie cienkie i wygląda ostrzej niż  np. 26x2,3 :-D . .,tak więc kolega Bury ma tu absolutną racje.  





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rower, napęd, korba, zębatki, wolnobieg, kaseta, piasta, ostre koło