Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pełne Opony Tannus

opony opony pełne pełne

17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chomic

Chomic
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 15 czerwiec 2014 - 07:55

Cześć,

 

wczoraj po wyścigu w Orlen Olimiadzie oddawałem do przechowalni rower i natknąłem się na panów ze sklepu velove.pl Na stoliku była połozona ponabijana wszelkiej maści gwoździami część pełnej opony Tannus (koreański patent).

 

http://velove.pl/pro...s-700-x-23.html

 

Ciekawie to wygląda. Do rowerów turystycznych/crossowych na długie wypady moim zdaniem rewelacja. NIe musisz brać ze sobą dętek, etc. jak już sakwy są dowalona na 20-30 kg :) Ciekawe jak to się sprawdza w szosie. Koledzy ze sklepu trochę poopowiadali o tych oponach i o wszelakich testerach. Wygląda to obiecująco i zastanawiam się czy nie skusić się na zakup pakietu treningowego.

 

Tu można więcej poczytać na temat tych opon: http://www.tannus.co...h/tech2_01.html

 

Co myślicie? Czy ktoś z kolegów i koleżanek miał do czynienia z tym wynalazkiem?

 

 

Pozdrawiam

 



#2 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 czerwiec 2014 - 08:16

Cześć,

 

wczoraj po wyścigu w Orlen Olimiadzie oddawałem do przechowalni rower i natknąłem się na panów ze sklepu velove.pl Na stoliku była połozona ponabijana wszelkiej maści gwoździami część pełnej opony Tannus (koreański patent).

 

http://velove.pl/pro...s-700-x-23.html

 

Ciekawie to wygląda. Do rowerów turystycznych/crossowych na długie wypady moim zdaniem rewelacja. NIe musisz brać ze sobą dętek, etc. jak już sakwy są dowalona na 20-30 kg :) Ciekawe jak to się sprawdza w szosie. Koledzy ze sklepu trochę poopowiadali o tych oponach i o wszelakich testerach. Wygląda to obiecująco i zastanawiam się czy nie skusić się na zakup pakietu treningowego.

 

Tu można więcej poczytać na temat tych opon: http://www.tannus.co...h/tech2_01.html

 

Co myślicie? Czy ktoś z kolegów i koleżanek miał do czynienia z tym wynalazkiem?

 

 

Pozdrawiam

 

 

Takie rozwiązanie w praktyce się nie sprawdza, na naprawdę dalekie podróże lepiej wybrać opony typu Schwalbe Marathon, dodatkowy komplet zwijanych opon i dętki. 

 

"Airless Tires

Of all the inventions that came out of the bicycle industry, probably none is as important and useful as Dr.Dunlop's pneumatic tire.

Airless tires have been obsolete for over a century, but crackpot "inventors" keep trying to bring them back. They are heavy, slow and give a harsh ride. They are also likely to cause wheel damage, due to their poor cushioning ability. A pneumatic tire uses all of the air in the whole tube as a shock absorber, while foam-type "airless" tires/tubes only use the air in the immediate area of impact.

Pneumatic tires require pumping up from time to time, and can go flat, but their advantages overwhelm these difficulties.

Airless tire schemes have also been used by con artists to gull unsuspecting investors. My advice is to avoid this long-obsolete system."

http://www.sheldonbrown.com/tires.html

 

Recenzja tych opon:

http://www.bicycles....es-alternative/



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 czerwiec 2014 - 08:44

Hutchinson robi podobne opony, zwą się Serenity.

Moim zdaniem to poroniony pomysł - w wersji miejskiej tego typu opony ważą ok. 2 kg sztuka(!!!), więc zwyczajnie nie da się na nich jeździć bez poczucia, że ktoś bezwstydnie kradnie Ci energię. Co z tego, że w sakwach będzie o 100-200 g mniej, skoro na kołach będzie 10x tyle in plus?

Tak jak wspomniał MichalD - opony typu Schwalbe Marathon czy CST Classic Otis całkowicie wystarczają do zapewnienia sobie niemal całkowitej ochrony, a ważą sporo poniżej kilograma. Dodatkowo jeżeli potrzebujesz jeszcze lepszej ochrony, zawsze możesz dolać mleczka (ok. 80 gramów na koło) - przy niższych ciśnieniach typowych dla trekkingu będzie działało bardzo dobrze.

P.S. W wagę 300 g dla opony szosowej też nie bardzo chce mi się wierzyć, biorąc pod uwagę dane ze strony producenta: http://www.tannus.co...re/tire2_1.html

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Chomic

Chomic
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 10 styczeń 2015 - 17:51

Cześć,

 

dzięki za odpowiedź.

Testowałem te opony. Jednak nie zdecyduje się na zakup. Zostaje przy dmuchanych balonach. Nie chodzi o samą wagę, ale jakoś dziwnie się na nich jeździło, dziwna sprężystość, w sumie nie wiem jak to opisać.

Co do trekkinga to wydaje mi się, że może to być alternatywa na wojaże po Pd Europie, ale tak jak piszecie, waga.

Także temat closed :)

 

pozdrawiam



#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 październik 2015 - 18:11

syf i tandeta ...dla snobów .... spróbuj lekko przytrzeć oponke i śmignąć po gładkim asfalcie ....

 

nie nadaje sie to na zadne wypady dalekie i bliskie, te oponki już pare lat są na rynku  i w rozmowie z ............. sami przynają że zastosowanie jest bardzo ograniczone,  no i te zabezpieczenia jeszcze .....przy montażu


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 22 październik 2015 - 07:27

zgadzam się że to syf i niepotrzebna strata energii ,......i to jeszcze na masie rotacyjnej.

 

Ktoś tu proponował Schwalbe Marathon, z tego co wiem to opony do trekingów a nie szosówek.

 

A co polecacie do turystyki na typowej szosówce?

Moje marzenie to trwałość, dobra cena i akceptowalna waga...dokładnie w tej kolejności.

pozdro, bass

 



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 październik 2015 - 07:46

Czym się różni turystyka na szosówce od jazdy na trekkingu? Poza filozofią, rzecz jasna ;)

 

Wąskie Marathony swobodnie nadają się do szosówki, o ile oczywiście cenisz wyżej odporność na przebicie niż opory toczenia, bo mimo wszystko opony turystyczne zawsze toczą się nieco gorzej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 22 październik 2015 - 07:52

A ja wolisz coś bardziej szosowego to Durano Plus też mają wkładkę.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



#9 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 22 październik 2015 - 07:54

czyli rozumiem, że mam starać się upychać w ramę schwalbe marathon 700x28c?

 

Trochę mnie martwi Bar 5.5-7.5, ja lubię bić do 10 :(

 



#10 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 22 październik 2015 - 07:55

Sa też Marathony 25C przecież.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 październik 2015 - 08:07

Na co Ci 10 bar? Ani nie jedziesz szybciej, ani wygodniej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 22 październik 2015 - 08:29

Mam wrażenie, że rower na tak dobitych oponach lepiej mnie "niesie"...Być może to bardzo subiektywny efekt placebo, ale na prawdę odczuwam różnicę pomiędzy 7 a 10 bar.

 

Poza tym moja waga to ponad 90 kilo (nie jestem zapasiony, po prostu mam 200 cm wzrostu)

 



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 październik 2015 - 08:57

Nie z ciśnieniem masz problem, tylko ze zbyt wąskimi oponami do Twojej wagi. 23c to nie rozmiar na Twoją wagę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 22 październik 2015 - 09:05

czyli dedykowany rozmiar dla mnie do 25?

Jak to się dogada z moimi kołami (Fulcrum Racing Quatro)?

 

A tak w ogóle dziękuję za poświęconą uwagę



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 październik 2015 - 09:11

Tak, 25c to wg mnie minimum, a tak naprawdę proponowałbym Tobie 28c, przynajmniej na tył, jeżeli Twoja rama ją zmieści. Będzie Ci znacznie wygodniej, a opona bardziej elastyczna i "pracująca" to wbrew pozorom opona szybsza. To, że całym rowerem trzęsie, może sprawiać wrażenie dynamiki, ale tak naprawdę to oznaka tylko tego, że rower odbija się od każdej małej przeszkody, zamiast się po niej gładko przetoczyć.

 

Z kołami nie będzie żadnego problemu.

 

Wiem, że przejście na szeroką gumę bywa mentalnym szokiem ;) Bez złośliwości to mówię - wiem, że to rodzi opór. Ale naprawdę jest różnica na korzyść. Jeżeli 28c to dla Ciebie za dużo, proponuję, żebyś wypróbował chociaż 25c.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 październik 2015 - 09:30

Niestety ni jest to tak jak opisujesz niw do końca wieksza guma jest dobra. Zmiana na szersze obręcze np C17-18 daje więcej niż zmiana opon na 25 opisze go później ale mogę odp na Tel nak ktoś szybko potrzebuje onfo

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 październik 2015 - 09:38

O ile się nie mylę, pytanie dotyczyło opon.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 22 październik 2015 - 09:42

Nie mam żadnego problemu z przejściem na 25 czy 28, choć kiedyś śmigałem na szytkach 18 :) Ale jak wiadomo szytki to zupełnie inna melodia. Jestem raczej otwarty na nowości i na prawdę chętnie spróbuję szerszej gumy.

 

Zatem czeka mnie zakup 2 kompletów opon, szerokich typowo szosowych i wspomnianych Schwable (będę ich używał tylko na wyprawach)

 

Dzięuiję za rady mikroos

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: opony, opony pełne, pełne