Jeśłi szukasz czegos w tej cenie to jeśłi mogę coś doradzić to skoncentruj się na następujących rzeczach: Zapomnij na razie o klamkomanetkach. Wcale nie jest to amatorom jakoś strasznie potrzebne chyba że bedziesz dużo po mieście jeździł lub startował w wyścigach (to chyba na razie ci nie grozi). ja jeszcze pamietam jak w Tour de France jeździli z manetkami na rurze a Jaskuła długo nie mógł siep onoć przekonać do klamek.
Pierwsze na co powinienieś zwracac uwage to stan roweru i materiał z jakiego wykonano ramę. Włóż trochę wysiłku i poczytaj o ramach, materiałach, wadze i wybierz jakąś starszą ramę cro-mo z dobrego lekkiego materiału. Mało znane i niedoceniane są stare Schwinny z lepszych wypustów. Mżna dostac za niewygórowana cenę dobry rower. To znacznie ważniejsze niż klamki. Spracowane alu czy carbon z niewiadomego źródła i niewiadomą historią sobie odpuść.
Druga sprawa to koła. Jeśłi weźmiesz koła z dawnym systemem UG na zebatkach to nei znajdziesz do nich kasety jakbyś chciał wymiany na nową. Kupujesz wtedy nową czy też uzywaną piastę HG i przekładasz bębenki i dopiero wtedy nową kasetę HG na to. Czasem też trzeba wymienic i korby bo nowe łańcuchy przeznaczone do nowych napędów mogą się nie mieścić. oczywiscie nie bierz też kół z szytkami jeśłi nie chcesz kleić. Nie bierz też kół na wolnobiegach bo nie dostaniesz szosowych wolnobiegów na zamiane.
I odpowiedz sobie na pytanie czy interesuje cię typowo szosowy rower czy jakaś hybryda bo w podanych linkach widzę i starą semi-przełajówke i rower touringowy z którego zrzucono trochę sprzętu. Podoba mi się ten corratec na rsx ale ponieważ aukcja na ukończeniu to nie zdąrzysz chyba pogadać ze sprzedajacym i dowiedziec sie dokładnie jak wygląda stan roweru, jak kółka się mają (widać ze trochę przejechały) i tak dalej.
Wymiar rury podsiodłowej tak naprawdę niewiele znaczy. W przypadku roweru klasycznego z poziomą rurą ważne jest tylko aby był odpowiedni prześwit między krokiem a rura. Ważniejszy jest wymiar poziomy. Dla 1.80cm starczy 56 i resztę wyregulujesz mostkiem. Lepszy rower mniejszy niż za duży choc w przypadku oldschoolowych rowerów była tendencja do produkcji wielgachnych ram