Skocz do zawartości


Zdjęcie

Serwisowanie roweru


44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pawel87

Pawel87
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 lipiec 2009 - 22:14

Witam
Jestem bardzo początkującym użytkownikiem swojej pierwszej w życiu szosy. Czytam sporo tematów w tym dziale (Warsztat) ale wiele rzeczy jest dla mnie niezrozumiałych.
Wydaje mi się, że aby zrozumieć więcej i umieć zrobić podstawowe czynności przy swoim rowerze potrzebuję jakiejś "lekcji serwisowania roweru". Chodzi mi o to aby ktoś pokazał mi jak smarować swój rower, które miejsca, co jaki czas itd. Jak poznać, że coś jest nie tak w ustawieniu przerzutek itp. rzeczy. Być może ktoś podpowiedziałby mi czy mam dobrze ustawiony rower pod siebie?
Dlatego też chciałbym się zapytać czy znalazłaby się jakaś osoba z Warszawy, która już zna się trochę tym wszystkim i zechciałaby mi pokazać wszystko na moim rowerze i odpowiedzieć na moje pytania, które miałyby na celu zrozumienie pewnych spraw związanych z funkcjonowaniem i opinią na temat poszczególnych części w rowerze. Oczywiście potraktowałbym to jako serwisowanie mojego roweru i jestem skłonny za to zapłacić. Zależy mi głównie na tym, żeby poznać czynności, które powinienem wykonywać co jakiś czas aby przedłużyć żywotność swojej maszyny :)
Czy jest ktoś chętny "przeszkolić" takiego początkującego jak ja w tej kwestii? Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę odpisać tu albo napisać mi wiadomość na prv to umówimy się tak, żeby pasowało i mi i tobie?
Pozdrawiam, Paweł :mrgreen:

#2 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 13 sierpień 2009 - 12:12

Chciałem trochę odnowić temat...
dziś naoliwiłem łańcuch...(przetarłem go tylko z wierzchu) i trochę pokręciłem korbami i znów go przetarłem... ale napęd ciągle jest głośny... nie wiem co zrobić... czy ucichnie po kilku km, czy źle naoliwiłem, czy coś jeszcze innego...
PS
oliwiłem łańcuch metodą 1kropla na 1ogniwo olejem pedros road rage

#3 Deadi

Deadi