Skocz do zawartości


Zdjęcie

Serwisowanie roweru


44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 14 sierpień 2009 - 19:41

teraz już chodzi na prawdę cichutko :-P pozostało mi jeszcze delikatnie podregulować tylną przerzutkę... i tu kolejne pytanie (jestem kaleką w sprawach serwisowych więc proszę bez głupich komentarzy, i tak, przeczytałem podklejony temat o regulacji, ale...) obciera mi łańcuch o jedną z zębatek(nie wiem którą dokładnie-czy wyższą, czy niższą) czy wystarczy jak pokombinuję ze śrubkami przy przerzutce?? nie chciałbym tego jeszcze bardziej rozregulować...
z góry dzięki za pomoc...

#22 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 sierpień 2009 - 20:19

Kaseta tył ??
Jesli Ci obciera o wyższą zębatke to baryłka - tam gdzie wchodzi pancerz do przerzutki tył , pokręcasz delikatnie po jednym kliknięciu , patrząc na rower od tyłu w prawo - przerzutka porzusza się wtedy w prawo.
Jeśli obciera o nizszą to przekręcasz w lewo - przerzutka porusza się wtedy w lewo.
Należy to robić delikatnie po jednym kliknięciu tej regulacji i za każdym razem sprawdzać działanie na całej kasecie.

Malik, Rohlof jest , jest za gęsty i ciężko wnika do sworzni.
On jest może i dobry jak masz sporo czasu na smarowanie, ale w MTB np w trasie w błocie to jedynie smarowanie Finisch Line dawało szybkie efekty.
Między Finish Line i Rohlofem jest jeszcze olej firmy Weldtite, jego lepkość jest pośrednia .
Porównuję tutaj oleje do warunków cieższych.

A " szusranie " łańcucha po smarowaniu jest jak najbardziej normalne, wtedy też można dobrze zmierzyć miarką wyciągnięcie się łańcucha bo jest najbardziej lużny.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#23 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 14 sierpień 2009 - 20:32

SPIKE, wielkie dzięki...

#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 sierpień 2009 - 16:19

Sa pewne sprawy , które wydaja się jakieś dziwne , ale okazuje się że to raczej normalne.

Prawde mówiać , serwisowanie - regulacje roweru, zwłaszcza szosowego sa naprawde proste, trzeba tylko pomału, delikatnie popróbowac , , czasem pisać na kartce co się robi , aby powrócić do stanu wcześniejszego.
Szosówki to "proste " rowery w serwisowaniu w porównaniu do górali wyposażonych w hamulce tarczowe - które najczesciej obcierają i jest koszmar, amory które nie pracują prawidłowo, nie ma czego sie bać, to wszystko dla ludzi, a serwisant takze tego sie uczył, czasem nowości także poznajemy pierwszy raz dostając maszyne na stół.
Pozdr.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#25 Zurek

Zurek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądMielec

Napisano 15 sierpień 2009 - 16:30

Jeśli ktoś nie jest pewien czy złoży wszystko do kupy polecam przed rozebraniem porobienie zdjęć całości i pewnym elementom. Takie coś znacznie ułatwia prace montażowe :)
ot taka rada 8-)

#26 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 15 sierpień 2009 - 20:05

kaziklcd, a jak z brudzeniem przez łańcuch po takim smarowaniu? Ja wcześniej smarowałem olejem samochodowym, wycierałem potem brud przez pół godziny, ale i tak był urypany jak diabli. Dopiero finish line dał radę. Natomiast do płukanki a'la barman najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna, ta ze stacji jest tłusta.

#27 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2009 - 20:51

Do płukanki polecam rozpuszczalnik RBR - żywiczny - nic mu sie nie oprze...

#28 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 15 sierpień 2009 - 21:13

słyszałem, że do płukanki najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna... sporo osób tak mówi...
PS
a gdzie można dostać ten rozpuszczalnik??

#29 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2009 - 21:33

słyszałem, że do płukanki najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna... sporo osób tak mówi...
PS
a gdzie można dostać ten rozpuszczalnik??


No własnie ja nie wiem bo dostaję go od kogoś kto kupuje to w beczkach 50L

#30 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 15 sierpień 2009 - 22:49

no to nieźle... chyba jednak zostanę przy benzynie...

#31 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2009 - 19:28

słyszałem, że do płukanki najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna... sporo osób tak mówi...
PS
a gdzie można dostać ten rozpuszczalnik??


W każdym sklepie malarskim, castoramie, większych marketach... zazwyczaj pod nazwą rozpuszczalnik ekstrakcyjny... jednak wiele się on od benzyny nie różni, a napewno benzyna tańsza. Najlepsze właściwości myjące ma olej napędowy lub nafta, do tego jest jeszcze oba produkty są tańsze.... ale za to zapach nieciekawy...


#32 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 16 sierpień 2009 - 19:35

maciej1986, prawdę mówiąc to nie tyle zapach mnie interesuje, co właściwości myjące...
będę musiał potestować, i wybrać co dla mnie najlepsze...

#33 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2009 - 20:03

...będę musiał potestować, i wybrać co dla mnie najlepsze...


Ja myślałem, że łańcuch chcesz tym myć.... :roll: :-P


#34 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 16 sierpień 2009 - 22:07

aaa... no tak... zapomniałem o łańcuchu :mrgreen: :-P

#35 szuwar

szuwar
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:11

To jak jesteśmy już przy ogólnym temacie serwisowaniu roweru - to mam pytanie
jakie macie patenty na czyszczenie kasety ?

#36 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:16

szuwar, szczota do garów, taka na drucie, z długimi i sztywnymi włosami, do tego woda z ludwikiem.

#37 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:23

Zalezy jak kaseta jest uwalona. Zregoly brud magazynuje sie na bokach koronek albo miedzy zebami.

Czyszczenie mniej dokladnie - zdjecie kola, szmata miedzy zebatki i pucu pucu.
Bardzo dokladnie czyszczenie - zdjecie kasety i czyszczenie kazdej zebatki osobno beznyna ekstrakcyjna.

#38 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:52

Ja z kolei, na początku czyszczenia sprzętu, zdejmuję kasetę i wrzucam ją razem z łańcuchem do starej plastikowej doniczki (może być inne naczynie, byle się kaseta zmieściła), zalewam benzyną ekstrakcyjną, a jak skończę czyścić rower, wyjmuję z doniczki kolejne elementy i każdy z osobna wycieram do sucha, rozkładam na szmatce do wyschnięcia, składam do kupy, smaruję i jazda :)

#39 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2009 - 21:44

Skorzystam z okazji i dołączę się do tematu, mianowicie mam takie pytanie ile kosztuje takie serwisowanie roweru ? centrowanie kół, regulacja przerzutek i wyelimowanie luzów w suporcie. W sklepie rowerowym w którym się zaopatrywuje gościu też naprawia rowery i chce u niego to zrobić niewiecie ile mniej więcej może to wynieść???

#40 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 postów
  • SkądPabianice

Napisano 30 sierpień 2009 - 21:49

krzysztof, to zależy od warsztatu. Ja np. za centrowanie kół płace 15zł od koła. Chociaż i tak przyjemniej jest samemu wycentrować (o ile się da, czyli innymi słowy: koło nie jest zmasakrowane). :-D

A resztę rzeczy staram się robić sam/z tatą. :-P



Dodaj odpowiedź