Skocz do zawartości


Zdjęcie

Alu Gorsze Niż Karbon?

kolarzówka aluminium Ultegra 6800 rower szosowy najlepsza rama rama aluminiowa karbon

46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 lipiec 2014 - 22:17

W nowym numerze Magazynu Rowerowego piszą ciepło o naszym rowerze Xeon RS, którego "sercem" jest aluminiowa rama, lekka, wytrzymała i sztywna. Do testów trafił model RS 3000 wyposażony w koła Mavic Cosmic Carbone, z zielonymi naklejkami, pasującymi do koloru ramy:

 

http://www.rosebikes...-uwMi-uwMj-uwMk

 

W posumowaniu testu jego autor napisał min: "... w obecnej konfiguracji (...) jest doskonały na amatorskie ściganie oraz ambitne jazdy grupowe czy treningi przy wysokiej średniej prędkości. (...). Rower doskonale się prowadzi, a stożkowe Mavic Cosmic świetnie niosą i idealnie nadają się na płaskie wyścigi czy nawet jazdę na czas. Jest to rower, którym nie wstyd stanąć na starcie czy pojawić się na treningu z lokalsami, za bardzo rozsądne pieniądze."

 

Model ten jest naszą odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony wielu kolarzy na lekkie, ale aluminiowe ramy o wyścigowym charakterze uzupełnione wysokiej klasy osprzętem.

Wersja podstawowa na Shimano 105 kosztuje obecnie 1349 euro (plus 52 euro wysyłka):

http://www.rosebikes...2014/aid:690665

Pakiet obejmuje też kokpit i sztycę Ritchey oraz koła Ksyrium Equipe. Podobnie jak inne modele kolarzówek ROSE również i tę wkrótce będziemy oferować z nowym osprzętem 105 - 5800. 

 

Droższy model na Ultegrze ma podobny kokpit i sztycę, ale wyposażony jest w koła Mavika Ksyrium Elite. Oferujemy go za 1695 euro. Za tę cenę można mieć rower na ramie karbonowej, ale wciąż wielu naszych odbiorców wybiera wysokiej klasy aluminium mając na względzie szeroki wybór rozmiarów ramy: od 49 cm aż po 66 cm oraz niską wagę: model RS 3000 w rozmiarze 57 cm waży w granicach 7 kg!


  • B25CX i Donaldcoend lubią to

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 lipiec 2014 - 09:52

no i co z tego wynika bo ja nic nie widze, a widze reklame tylko !  oprócz tego ze rower nadaje sie tylko na płaskie tereny bo ma q....o cieżkie koła .



#3 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 lipiec 2014 - 10:56

Zainteresowanych całym tekstem testu zachęcał do przeczytania Magazynu Rowerowego. Ze względu na prawa autorskie nie podałem całego tekstu. Jak ekipa MRu zezwoli to wkleję w jpegach cały test.



#4 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 18 lipiec 2014 - 11:40

no i co z tego wynika bo ja nic nie widze, a widze reklame tylko !  oprócz tego ze rower nadaje sie tylko na płaskie tereny bo ma q....o cieżkie koła .

 

Powinieneś się cieszyć. Każdy właściciel szosy z ciężkimi kołami to twój potencjalny klient.



#5 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 lipiec 2014 - 17:41

Na prezentacji prasowej nowej gamy rowerów ROSE pojawiła się nowa generacja rowerów Rose Xeon RS. Poniżej zdjęcia w dwóch malowaniach: 

 

2r7vy48.jpg

15wm244.jpg

 

Najważniejsze zmiany to lekko slopingowa rama, z nieznacznie krótszą rurą podsiodłową, nowy kształt mają asymetryczne widełki łańcuchowe. Zastosowano nowy stop aluminium, który ma jeszcze lepszy współczynnik sztywności do masy przez co waga ramy zmniejszyła się o 10%. Obecnie anodyzowana rama, w rozmiarze 57 waży ok 1050 gramów, waga mniejszych rozmiarów zbliża się do kilograma i montowany jest w niej topowy widelec karbonowy ROSE o wadze 315 gram. Cały rower na Ultegrze (anodyzowana rama 57 cm) ma ważyć około 6,9 kg. 

Rower Xeon RS dostępny będzie w dziewięciu rozmiarach: od 49 do 66 centymetrów. Najniższy model wyposażony będzie w Shimano 105 - 5800 i komponenty Ritcheya. 

 

 

 

 



#6 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1625 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 26 lipiec 2014 - 21:12

no i co z tego wynika bo ja nic nie widze, a widze reklame tylko !  oprócz tego ze rower nadaje sie tylko na płaskie tereny bo ma q....o cieżkie koła .

Lubię takie stwierdzenia.

Mieszkam w górach, mam dwa zestawy toczydeł o różnicy w wadze rzędu pół kilo i zarówno jedne jak i drugie nadają się w góry. Chyba że moje odczucia wynikają z tego że oba zestawy są "diabelnie ciężkie" - choć wydaje mi się że 1500 gramów to całkiem całkiem symptyczny wynik...

Gdyby to był fejsbuk to bym kolegę podlajkował :)



#7 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 lipiec 2014 - 22:03

Odnośnie kół: w rowerach ROSE można wybrać sobie koła przy zamawianiu. W wersji podstawowej Xeon RS oferowany jest z kołami Ksyrium Elite S, które aż tak ciężkie nie są, a na pewno są lżejsze niż Cosmic Carbone. Darmowy upgrade obejmuje min koła naszej produkcji ROSE 1400 (mniej więcej tyle ważą), ale polecam je zwykle lżejszym kolarzom. Zamiast dokładać do zielonych Cosmic Carbone można kupić np Dura Ace 9000 C 24. Pełna dowolność. 

 


  • rommel lubi to

#8 danek

danek
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 27 lipiec 2014 - 06:41

Tobo- masz funkcje lajkowania postów w prawym dolnym rogu, taki niebieski guziol z napisem lubię to :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#9 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 sierpień 2014 - 19:46

W związku z wprowadzeniem nowej, lepszej ramy, którą prezentowałem powyżej wyprzedajemy wszystkie ramy z rocznika 

2014 stąd też modele RS na rok 2014 przeceniliśmy o 10 %.

Tutaj link:

http://www.rosebikes.pl/bike_sale_2014

Oczywiście wszystkie modele można dowolnie konfigurować. 



#10 Myszoskoczek

Myszoskoczek
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 wrzesień 2014 - 17:54

Były może kiedyś przeprowadzane jakieś testy porównawcze Waszych ram alu z ramami canyona?


  • AdamKrz94 lubi to

#11 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 wrzesień 2014 - 21:26

W rodzimej prasie jakoś się nie zdarzyło jeszcze, ale niedawno w niemieckim Tour (polski przedruk też zawierał ten test) frameset PRO SL oraz Roadlite Al 6.0 dostały takie same oceny. Odnośnie RSa odpowiednikiem Canyona jest AL SLX. Testy porównawcze można znaleźć w necie, niestety tylko po niemiecku. 

Tu przykład takowych: 

http://www.roadbike....0.1071420.9.htm 

http://www.roadbike....l.1071412.9.htm



#12 Gosc_Fenrir_*

Gosc_Fenrir_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2014 - 21:53

no i co z tego wynika bo ja nic nie widze, a widze reklame tylko !  oprócz tego ze rower nadaje sie tylko na płaskie tereny bo ma q....o cieżkie koła .

Jak ktoś chce to pojedzie na wyścigu w 90% złożonym z podjazdow na szosówce ważącej 9,5kg z naprawdeee ciężkimi kołami i wygra, nie trzeba mieć 6kg ważącego roweru i 1kg ważącymi kołami.


  • astronom lubi to

#13 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 941 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 05 wrzesień 2014 - 22:03

 

Jak ktoś chce to pojedzie na wyścigu w 90% złożonym z podjazdow na szosówce ważącej 9,5kg z naprawdeee ciężkimi kołami i wygra, nie trzeba mieć 6kg ważącego roweru i 1kg ważącymi kołami.

 

Zgadza się, wszystko zależy od "silnika".
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#14 przemonr1

przemonr1
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKobiernice

Napisano 05 wrzesień 2014 - 23:41

Jak ktoś chce to pojedzie na wyścigu w 90% złożonym z podjazdow na szosówce ważącej 9,5kg z naprawdeee ciężkimi kołami i wygra, nie trzeba mieć 6kg ważącego roweru i 1kg ważącymi kołami.

No, mnie się zdarzyło na aluminiowym PRO SL 2000 wygrywać górskie wyścigi. Może to co napisał astronom brzmi banalnie, ale  dokładnie tak jest.


  • Rosebikes.pl lubi to

#15 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 listopad 2014 - 18:24

Nowe modele rowerów RS pojawiły się już w konfiguratorze. Ramy przyjdą do nas pod koniec listopada więc pierwsze rowery powinno dotrzeć do zamawiających jeszcze w tym roku.

 

Oto link do najtańszego modelu na Shimano 105 5800:

http://www.rosebikes...8107/aid:748220

 

koszt 1500 euro wraz z wysyłką do Polski, koła Ksyrium Equipe, kokpit i sztyca Ritchey, waga ok 7,5 kg.

 

Pojawiły się też już pierwsze recenzje nowego modelu. W najnowszej edycji polskiej wersji magazynu Tour/Bike napisano min:

" Mocna strona to imponująco niska masa zestawu widelca i ramy, masy, która dzięki nowemu stopowi ramy i zoptymali-

zowanej metodzie spawania po raz kolejny została obniżona, podobnie jak sztywność konstrukcji. Z takimi cechami Xeon RS zostawia z tyłu niektóre karbonowe modele klasy średniej. Zmieniona została także geometria. Dotąd wyścigowa pozycja została trochę złagodzona, choć rower nadal oferuje sportowy charakter." 

Rower otrzymał ocenę 2.1  (1.6 za ramę i widelec oraz 2.4 za wyposażenie).

 

 



#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5637 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 09 listopad 2014 - 18:29

masy, która (...) została obniżona, podobnie jak sztywność konstrukcji.

Gratulacje dla redaktora. No, chyba że faktycznie tak jest, ale wtedy nie byłoby czym się chwalić ;)
rowerplus-logo-2.png

#17 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 listopad 2014 - 22:15

Hmmm faktycznie, dzięki za zwrócenie uwagi, przekleiłem z pdfa. Tymczasem w wersji angielskiej to zdanie brzmi inaczej, widok poniżej. 

 

ae6zoz.jpg

 

 

 



#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5637 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 09 listopad 2014 - 22:19

Przecież w oryginale nie ma ANI SŁOWA o sztywności.

Nie masz wrażenia, że skoro już powołujesz się na nieswoje słowa, z przyzwoitości wypadałoby przynajmniej przetłumaczyć je dokładnie?
rowerplus-logo-2.png

#19 Gosc_Voltek_*

Gosc_Voltek_*
  • Gość

Napisano 09 listopad 2014 - 22:24

No i u mnie Rose przepadł z kretesem, sami nie wiedzą czym handlują. :roll:



#20 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 442 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 listopad 2014 - 22:46

Panowie,

gwoli ścisłości:  przekleiłem zdania z polskiej, elektronicznej wersji magazynu, którą posiadam. Nic nie tłumaczyłem, ani nie zmieniałem. Zwróciliście mi uwagę, za co dziękuję, że czytając polską wersję testu można odnieść wrażenie, że wraz z odchudzaniem roweru zmalała sztywność. 

Stąd przejrzałem z ciekawości wydanie anglojęzyczne i znalazłem recenzję, którą wkleiłem. Nie ma w niej  zarzutu odnośnie sztywności, a jest informacja na temat tego, że rower stabilnie się prowadzi. Kropka.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kolarzówka, aluminium, Ultegra 6800, rower szosowy, najlepsza rama, rama aluminiowa, karbon