Koła Wytrzymałe Bez Serwisowania Za Ca. 1000Pln
#1
Napisano 24 lipiec 2014 - 18:49
Przeznaczyć na to mogę ca.600-1000.Nie wiem czy opony z dętkami czy szytki .
Teraz mam Dętki ale jakieś 15 lat temu radziłem sobie z szytkami , nie było źle czyli jest taka opcja.Tylko czy szytka wejdzie do torebki podsiodłowej ???
Po niemiłym doświadczeniu z RS20 moje wymagania to
1)Wytrzymałe obręcze
2) Brak konieczności serwisowania przez kilka lat albo ca. 15 000-20000 km
a) Piasty tylko nie SHIMANO
3) Jak mam wydać więcej muszą być trochę lżejsze od RS20 ( w tym układzie w sieci podają ca.1850g)
4) Nie chcę 32 szprych - tyle co jest w Aksium albo w tych co mam RS20 bardziej mi się podoba- mimo że niektórzy piszą że im więcej szprych tym lepiej.
5) Nie chcę obręczy ,,b.wysokich stożków''- nie jestem profi i nie chcę się tak czuć.
6) Najlepiej jak obręcze będą miały akcent białego ( czarnego jak byłyby białe)
7) No i oczywiście mają się ładnie kręcić i być stabilne nie jak próchno( kiedy dziura i po nich)
Tak szukałem na razie gotowych ( choć składaki też wchodzą w grę), które według Was wydają się najbardziej odpowiednie=optymalne?
Zależy mi żeby lepiej się pod ostre górki jeździło .
Szczególnie ciekawy jestem opinii o tych dwóch ostatnich Trigon Intrepid i Ramerx w porównaniu do tych ''bardziej znanych'' marek.
Easton Ea70
http://allegro.pl/ko...4438418323.html
Fulcrum 7
http://allegro.pl/fu...4370595071.html
Fukcrum 5
http://allegro.pl/fu...4370593617.html
Fulcrum Qatro
http://allegro.pl/ko...4416876374.html
DTSwiss
http://allegro.pl/dt...4442295084.html
Trigon Intrepid
http://allegro.pl/ko...4390339326.html
Remerx ALCON
http://allegro.pl/ko...4435561559.html
#2 Gosc_tobo_*
Napisano 24 lipiec 2014 - 19:00
Żadne dzisiejsze koła (jeśli w ogóle jakiekolwiek) nie będą kulały się naście tysięcy bez serwisu. Nie rozumiem dlaczego masz alergię na dbanie o sprzęt? Bynajmniej nie chodzi o konieczność wymiany łożysk czy którejkolwiek z części ale zwyczajne czyszczenie zawartości piast.
To tak jakbyś chciał nie myć zębów i zachować je kompletnie zdrowe
Bębenki w Eastonach są słabe.
#6 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 lipiec 2014 - 19:17
#9 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 lipiec 2014 - 19:28
Ja bym na kolor się jednak nie patrzył. Ujeżdżam takie koła chyba już siódmy sezon i jest OK. W tym roku dopiero dałem piasty do czyszczenia i przesmarowania - profilaktycznie, bo nic się z nimi nie dzieje. Maja pewnie nabite ponad 20 tyś km. Te z koła z lat 2006 - 2008 miały więcej szprych w tylnim kole 24 - obecny model ma tylko 20. Te obecne koła są w kolorze białym ale cena to tak ponad 1600 zł.....
Co do serwisu Mavica - nie jest źle. Mówię to na podstawie doświadczeń z kołami z roweru górskiego - dostępne szprychy cieniowane na wymianę, centrują koła itd.
#10
Napisano 24 lipiec 2014 - 19:35
Fulcrum 7 będą mocne i tańsze niż F5 i F Quattro, więc jak nie chce Ci się za bardzo dbać o napięcie szprych, łożyska piast, to po prostu je po 2 latach utylizuj i bierz nowe. Tyle bezobsługowo powinny wytrzymać. Moje Khamshin'y (najtańsze Campy) wytrzymały 2 lata bez serwisu i obracały się pięknie, ale po zaliczeniu solidnej dziury przy 40 km/h musiałem je centrować.
#12 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 lipiec 2014 - 19:44
Equipe są lżejsze,ale główna różnica to wytrzymałośc. W okresie w którym je ujeżdżam moja waga nigdy nie spadła poniżej 90 kg, a ostatnie kilka lat to niestety tak 97 - 100 kg. Do tej pory nie były centrowane, nic. Słyszałem o Aksiumach złe opinie - przede wszystkim szybko 1- 2 sezony trzeba je centrować, pękają szprychy. Jak Aksiumy to już lepiej składać jakieś koła. Przecież do tysiąca zł to Ci złożą kółka na Mavicach Open Pro i piastach po 28 szprych.
#14
Napisano 24 lipiec 2014 - 20:20
Bardzo dobre opinie ,szczególnie wśród cięższych rowerzystów mają Fulcrumy i to zarówno 5 jak i 7 jak to piszą : "bulletproof", ja wielokrotnie zachwalałem Zondy i jestem konsekwentny - kupiłem w zeszłym roku - zrobiły ok 12-13 tys km i nawet ich nie dotknąłem , kręcą się jak wściekłe. A Fulcrum to Campa no i kolorystyka jakiej szukasz. Eastona i DT raczej bym unikał w tej kategorii cenowej.
Test 20 popularnych kół systemowych był w magazynie BIKE 1/2014 . Eastony : testowane modele to EA70 i EA90RT w pierwszych wyrwane 4 szprychy z obręczy - do wyrzucenia , w EA90 pęknięcia przy nyplach i bicie boczne..., Fulcrumy 1 i 3 bez zarzutów , Eurus jw. - scirocco 35mm - bicie dające się wycentrować , Ultegra 6800 - bez uwag , Ksyriumy bez uwag.
Za c.a. 1000 pln wziąłbym Fulcrumy Quattro/5 lub Scirocco 35mm , ale pewnie jestem nieobiektywny :-D
Te Ksyriumy co podał kugel też godne rozpatrzenia za te pieniądze.
#15
Napisano 24 lipiec 2014 - 20:24
Equipe są lżejsze,ale główna różnica to wytrzymałośc. W okresie w którym je ujeżdżam moja waga nigdy nie spadła poniżej 90 kg. Jak Aksiumy to już lepiej składać jakieś koła. Przecież do tysiąca zł to Ci złożą kółka na Mavicach Open Pro i piastach po 28 szprych.
Aksiumy można kupić za nieco ponad 600 zł , Nawet jakby się rozsypały po 3 latach ( co przy moim jeżdżeniu nieralne skoro brat który ma 90 kg ich nie zmasakrował co więcej ani razu nie były centrowane a on się z nimi nie cacka) to za 1200pln mam 2 zestawy kół, dlatego pytałem jaką przewagę mają Ksyrium Equipe nad Aksiumami ale chodziło mi bardziej o przewagę w sensie własności jezdnych.
@Kryniu czyli Eastony odpadają?
#17
Napisano 24 lipiec 2014 - 20:40
big : ja tylko przytoczyłem test z podobno fachowego czasopisma ,które mam przed sobą - ale kiepskie opinie o tańszych Eastonach na obcojęzycznych forach nie są niczym niezwykłym , test niemiaszków to potwierdził . Ja bym nie wchodził w tą markę i już , co prawda przedstawicielem jest u nas Shimano ,ale....
@kugel : dla mnie cięższy rowerzysta to powiedzmy od 85-90 kg w górę , ja do takich należę :-D aktualnie 94-95 kg , Zonda jest super ale kolega big określił budżet na 1000 pln-ów - Zonda jest droższa , ale Fulcrumy 5 ,7, Quattro jak najbardziej a i tak wszystkie te kółka ( Campa/Fulcrum) mają jeden limit wagowy - do max 108 kg. Scirocco 35mm wyglądają bardzo delikatnie to fakt , starszy model jest na nieco niższym profilu i szprychy wizualnie są solidniejsze :-D , ale z drugiej strony jak zobaczyłem te cieniutkie szprychy w Zondzie to poczułem się trochę nieswojo ,a dają pod moim dupskiem radę bezproblemowo.
#18
Napisano 24 lipiec 2014 - 20:56
#19 Gosc_tobo_*
Napisano 24 lipiec 2014 - 22:42
Aksiumy można kupić za nieco ponad 600 zł , Nawet jakby się rozsypały po 3 latach ( co przy moim jeżdżeniu nieralne skoro brat który ma 90 kg ich nie zmasakrował co więcej ani razu nie były centrowane a on się z nimi nie cacka) to za 1200pln mam 2 zestawy kół, dlatego pytałem jaką przewagę mają Ksyrium Equipe nad Aksiumami ale chodziło mi bardziej o przewagę w sensie własności jezdnych.
@Kryniu czyli Eastony odpadają?
Akurat centryczność nie jest mocną stroną aksiumów przy nawet niezbyt agresywnej jeździe.
#20
Napisano 25 lipiec 2014 - 08:28
Dobra a warto dopłacić np. do Campagnolo Scirocco 35 albo Fulcrum 5 ----jeśli bym brał pod uwagę Fulcrum 7.
W tych Scirocco jedno koło ma śmieszny zaplot https://encrypted-tb...aJnZSlX5a6HW1Ag
Podoba mi się to nawet- ale czy spełniają warunki?
Nie wiem 1000 zł za takie koła niby napisane, że spora promocja-czy rzeczywiście?