Ciekawe, czyli jakie. Streść, albo zapodaj linka.
Składanie Szosy Od Podstaw (I Nie Tylko). Pytania, Pytania...
#24
Napisano 27 lipiec 2014 - 12:43
tobo wypadało by wspomnieć że ten test był dwa numery temu (04/14) a nie w najnowszym.
7,90 zł w e-kiosk http://www.e-kiosk.p...&id_issue=67934
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#25 Gosc_tobo_*
Napisano 27 lipiec 2014 - 14:58
Ta, będę latał po sklepie, aby przeczytać o kierach MTB, których nie używam. Czytałeś ten artykuł, czy nie, zrozumiałeś go czy nie?
Puszczasz newsy rodem z onetu.
Z pewnością przeczytałem Twoje komenta do moich postów
Test ma 7 stron, więc jak dla mnie streszczanie go byłoby dziwne - napisałem - kto jest zainteresowany to może udać się i poczytać, niekoniecznie kupić.
#26
Napisano 27 lipiec 2014 - 19:11
#27
Napisano 27 lipiec 2014 - 19:19
Właśnie jestem przy na pewno przy alu ale wolę zrobić rekonesans czy aby takie gadżety nie mają jakiegoś wspaniale zbawczego wpływu na komfort jazdy i zdrowotność rąk czy pleców podczas dłuższych jazd. Absolutnie kwestia wagi nie decydującym czynnikiem.
Z czasem, jak trochę pośmigam za rok, to pewnie pomyślę o drugich kompletach rzeczy jak opony czy (trochę lżejszy) drugi komplet kół. Nie sądzę bym cokolwiek zmieniał z elementów typu sztyca, kierownica więc wolę wcześniej to przemyśleć.
Siodełka białego na pewno już nie wezmę więc to pewnie też zostanie na dłużej
#28
Napisano 27 lipiec 2014 - 20:39
Różnica pomiędzy kierownicą alu a karbon, w kwestii komfortu jest znacząca, by nie powiedzieć kolosalna. Na alu jadąc po nierównościach, czujesz się jakbyś miał Parkinsona, drgania są bardzo odczuwalne. Zmieniasz na karbon i masz wrażenie, że płyniesz, jadąc po tych samych dziurach. Dlatego warto zainwestować w karbonową kierownicę, nie tylko dla zysku wagowego.
Warunek jest jeden. Nie tykasz się tanich, gównianych produktów, podróbek czy używek. To grozi kalectwem. Tylko sprawdzone marki, ale to niestety kosztuje.
#30
Napisano 28 lipiec 2014 - 07:12
Na Alle jest sporo podróbek Zipp, FSA, Colnago i Ritchey. Gdybyś chciał kupować przez alle to radzę uważać na:
http://allegro.pl/ki...4462062486.html
http://allegro.pl/ki...4461767568.html
Hicior
http://allegro.pl/ki...4419875235.html
Full Speed Aherd
Zauważyłem, że podróbki mają szpetnie wykonane grafikę logotypu producenta, którego udają. Producenci do wyglądu logo przykładają sporo uwagi, KJ też pewnie na wiele wyższym poziomie i testy wytrzymałościowe zgodne z normą EN też niejako w gratisie.
#32 Gosc_tobo_*
Napisano 28 lipiec 2014 - 17:51
Na Alle jest sporo podróbek Zipp, FSA, Colnago i Ritchey. Gdybyś chciał kupować przez alle to radzę uważać na:
http://allegro.pl/ki...4462062486.html
http://allegro.pl/ki...4461767568.html
Hicior
http://allegro.pl/ki...4419875235.html
Full Speed Aherd
Zauważyłem, że podróbki mają szpetnie wykonane grafikę logotypu producenta, którego udają. Producenci do wyglądu logo przykładają sporo uwagi, KJ też pewnie na wiele wyższym poziomie i testy wytrzymałościowe zgodne z normą EN też niejako w gratisie.
Produkt oryginalny ma też fabryczne pudełko i instrukcję obsługi, której podróby zazwyczaj nie mają. Wielu producentów wkłada też do zestawu naklejkę z ze swoim logo.
Ja jestem przeciwny carbonowym dodatkom typu kierownica, rower Ci upadnie i według wszystkich standardów nie wazne czy pęknięcia ma czy nie to do kosza. Juz lepiej alu kupić, nie wiem czy w normalnej jeździe te sztywność sie w ogóle odczuje a wladujesz 300zl w kiere a mozesz polowe mniej i mieć ciut cięższą i wiesz ze jak glebę zaliczysz to nie boisz sie ze na zjeździe Ci pęknie w pół... Sent from my RM-846_eu_poland_363 using Tapatalk
Z tego materiału produkowane są też kierownice do rowerowej grawitacji, dh, freeride, gdzie upadanie jest częścią zabawy. Niektórzy producenci dają też gwarancję przy zastosowaniu sportowym/zawodniczym. Kierownica długości 750 mm waży 200 gramów.
#33
Napisano 29 lipiec 2014 - 05:55
wielu zawodników używa alu kier i mostków ze względów bezpieczeństwa, faktycznie na alu łatwiej dojrzeć wszelkie uszkodzenia, co do osprzętu to sam używam Campy i jestem mega zadowolony, obecnie klamki zmieniłem na Veloce wcześniej miałem te nowe Centaury karbonowe, w działaniu nie widzę żadnej różnicy (nowe Veloce chodzi jak brzytwa) wagowo wychodzi praktycznie to samo bo Centaur karbonową miał tylko naklejkę na klamkach Jeśli chodzi o korby to miałem kompakt centaur carbon na ultra torque i w sumie zostawiłbym sobie tą korbę gdyby nie to że to kompakt więc zmieniłem na korbę alu centaur 53/39 w systemie UT i również jestem bardzo zadowolony swobodnie można się na tym ścigać Jesli chodzi o ramę to widelec karbon musi być i przede wszystkim dobra geometria w zależności do czego ma Ci służyć rower.
Koła firmowe na codzień to albo campa/fulcrum do 1000zł, mavic aksium (używam i dają rade, mocne kółka), drugi zestaw na wyścigi karbon (tu sie nie wypowiem) lub alu ale dobrze żeby były sztywne i ważyły 1500-1600g (wiadomo wyższy profil=większa masa). Ważny też jest dostęp i ceny części zamiennych bo np do moich campy Shamal/Eurus szprycha kosztuje 20zł dobrą alternatywą dla firmowych kółek są składane, przynajmniej z opinii forowiczów bo sam nie miałem do czynienia z takimi.
Co do osprzętu Shimano to poniżej grupy 105 (chyba pojawił się już model 5800) bym nie schodził, jechałem na ultegrze 11s miałem w rękach dura ace 11s i również chodzą ładnie ale wiarygodnej opinii nie mogę wydać. Nie wiem jak wygląda trwałość shimano powiedzmy po tych 20-30tys km, może wypowie się ktoś kto miał okazję trochę pomęczyć sh.
#34
Napisano 10 sierpień 2014 - 13:10
Witam Wszystkich,
Dwie drobne sugestie, z własnego doświadczenia, też.
Opony, treningowe, Conti GP 4Season? Może drogie, ale uważam warto. Bywają w rozsądniejszych cenach, nawet często.
Korby? Wczoraj "zauważyłem" ofertę na Alle drogo: FC6703 za 399,- Pln (170 lub 175[mm]). Wystarczy odkręcić tarczę 30 i zdjąć jej śruby i tulejki i jest FC6700 (trochę, lżej, też). To jednak, Ultegra. Nie podaję Nr aukcji, aby uniknąć reklamowania.
To tylko sugestie.
Pozdrawiam, Dobrego końcowego rozwiązania, Piotr01
#35
Napisano 16 sierpień 2014 - 15:39
Mając ramę alu rozważ opony szerokości 25mm, ciężar i opór czołowy nieco wzrośnie, opór powietrza całkowity w zależności od szerokości i profilu obręczy wzrośnie lub zmaleje, alae znacznie wzrośnie komfort, przyczepność i spadnie opór toczenia.
i dobrze wybierz ramę, ona będzie najważniejsza.
Dodaj odpowiedź
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: szosa, rower, składanie, szosowy, porady, wybór
Sponsorzy serwisu →
4-bike.pl →
Dlaczego Zalecane Jest Oklejanie Roweru Na Mokro?Napisany przez Tomek z 4-bike.pl , 19 mar 2023 folieochronne i 6 więcej |
|
||
Sponsorzy serwisu →
4-bike.pl →
Czy Grubość Folii Ochronnej Na Rower Ma Znaczenie Dla Ochrony Przed Uszkodzeniami?Napisany przez Tomek z 4-bike.pl , 12 mar 2023 folieochronne i 6 więcej |
|
||
Sponsorzy serwisu →
4-bike.pl →
Folia Matowa Czy Błyszcząca? - Jak Dobrać Folię Pod Lakier W RowerzeNapisany przez Tomek z 4-bike.pl , 07 mar 2023 folieochronne i 6 więcej |
|
||
Trening, zdrowie i wszystko co z tym związane →
Wyścigi - maratony - wycieczki →
Maraton Elbląski 2023Napisany przez MARECKY , 04 lut 2023 maraton, elbląg, ultracup i 3 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Szosa Na MiastoNapisany przez AsRockie , 25 lip 2022 szosa, 3.5tys |
|