Skocz do zawartości


Zdjęcie

Merida Speeder T2 2014 Przerobienie Na Szose.

korba

18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 03 sierpień 2014 - 18:37

do kosza.



#2 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 03 sierpień 2014 - 19:51

Najważniejsze jaka jest długość górnej rury i jaki jest Twój wzrost, 
Bo dokładając baranka musisz doliczyć 7 cm do przodu. A to bardzo zmienia pozycję.

 


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#3 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 03 sierpień 2014 - 20:46

Testowałem już baranka od bardzooo starej szosy i było by ok ale jak ze sprzętem będize to wszystko działać ?



#4 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 20:05

Do zamkinięcia byłem w serwisie nie jest to do zrobienia :) temat do zamkinięcia.



#5 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:00

Jak nie jest? Co Ci powiedzieli?


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:23

byłem w serwisie nie jest to do zrobienia :)

Zmień serwis. A wcześniej najlepiej powiedz, gdzie naopowiadano Ci takich bzdur.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:25

Jeszcze suport do zmiany bo korba ma inny typ + hamucle szosowe nie oplaca mi sie pojezdze rok lub dwa i sprzedam i kupie prawdziwa szose. za duzo by mnie to kosztowalo a nie stac mnie na 1500 zl bo tyle wychodzi  z linkami pancerzami itp 



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:28

Korb wcale nie musisz zmieniać, a hamulce możesz założyć typu cantilever albo mini-V (jedne i drugie kosztują kilkadziesiąt złotych) i już możesz śmigać na szosowych klamkomanetkach. Wszystko się da, tylko serwisant musi mieć olej w głowie i odrobinę doświadczenia+kreatywności.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:31

ale ja chce korbe z 2 blatami a obecnie mam 3 i to przy prędkości 58 km brakuje mi przełożenia więc musi byc szosowa a obecna zbyt słaba



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:39

Po co Ci szosowa korba, skoro już obecnie duża tarcza w Speederze T2 to 52T (a przynajmniej tak wynika ze specyfikacji)?

Przesiadka na szosową korbę z tarczą 53T da Tobie niecałe 2% zysku na szybkości, czyli marny JEDEN kilometr na godzinę przy tej samej kadencji. Jak to mawiają: kto bogatemu zabroni? ;) Ale czy naprawdę warto wydać kilkaset złotych w takim celu?

Nie prościej zdjąć młynek, skoro tak strasznie on Ciebie drażni?
  • elcidx lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 04 sierpień 2014 - 21:48

Kurde to nie wiem co jest grane u mnie ponad 20 km mam z gorki droge no i pedałuje a brak przełozenia a mogłbym ciągnąc ponad 64 km/h zresztą jak siedze na kole jakiemuś kolarzowi on spokojnie obraca korbą przy prędkosci 48/55 km/h a ja obracam tymi nogami jak popierdolony a on sobie spokojnie pedałuje bez wiekszego wysiłku ehh no nic narazie sie wstrzymam bo to sporo kasy same klamkomanetki najtansze to 500 zl 



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 sierpień 2014 - 22:06

Powody są co najmniej dwa:

- ten kolarz prawdopodobnie jeździ na typowo wyścigowych oponach
- ten kolarz jeździ na rowerze pozwalającym na jazdę w agresywnej pozycji (kierownica szosowa, mostek obrócony "na minus", czyli ~równolegle do ziemi, aerodynamiczne ustawienie ciała)

Ale ok, tyle z mojej strony, żeby nie było że naciskam ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 04 sierpień 2014 - 22:51

A jaką masz kasetę? pozdr

#14 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 05 sierpień 2014 - 09:48

 


Rower i tak troche przerobiłem została obcięta róra  steru maksymalnie do tego zamontowane rogi na środku kierownicy coś ala lemondka wiec jakas pozycja aero jest opony continental 700x25c jezdzi sie o niebo lepiej niz na fabrycznym ale jednak chcialbym rasowa szose z barankiem. kaseta Sunrace CS-R9 11-28



#15 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 05 sierpień 2014 - 12:23

Jak masz z przodu 52 i tył 11 to ten przed Tobą to był Tony Martin i miał blat 58. Ty go po prostu nie rozpoznałeś. pozdr
  • elcidx i SebaBDG lubią to

#16 Daniel34

Daniel34
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 05 sierpień 2014 - 12:46

haha sam sie zastanawiałem gość był naprawde dobry po 16 km pojechał daleko w przód a ja daleko w tyle zostałem z 42 na liczniku :)



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 sierpień 2014 - 13:01

Nie rozumiem. Na tarczy 52T nie wyrabiasz przy prędkości 42 km/h? Tobie nie większej tarczy potrzeba, tylko mocniejszej nogi i wyższej kadencji!

Przełożenie 52/11 przy poprawnej kadencji powinno wystarczyć Tobie do minimum 50 km/h.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 05 sierpień 2014 - 19:11

Coś jest bardzo nie tak z Twoją kadencją. Ja mam blat 50t a najmniejszą zębatkę 12t i nie wrzucam tego przełożenia nawet przy 60 km/h. Twój zestaw powinien wystarczyć co najmniej do 70.



#19 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 sierpień 2014 - 00:30

Ja niedawno ze stromej góry i z wiatrem w plecy wykręciłem na takim przełożeniu (52/11) prędkość 79 km/h, ale to już kres moich możliwości. Kadencja była wtedy coś koło 130 obr/min. Ciekawą rzeczą było to, że zupełnie bez pedałowania za drugim razem (ćwiczyłem na tej górze podjazdy) było 70 km/h.

Przy 60 km/h na przełożeniu 52/11 muszę kręcić około 100 obr/min, co jest jeszcze w miarę wygodne. Minimalna prędkość na to przełożenie  to dla mnie około 45-50 km/h, i raczej z wiatrem lub z górki, albo za samochodem.  

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: korba