Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rose 2015 - Nowe Modele Na Tarczówkach

kolarzówka tarczówki w szosie Shimano disc brake nowoczesna szosówka hamulce tarczowe Xeon CDX Xeon DX

35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 sierpień 2014 - 23:20

Wiele dyskutuje się o nowych rowerach szosowych wyposażonych w hamulce tarczowe. Również i my wprowadzamy do swojej oferty modele z tarczówkami. Podczas ostatniej prezentacji nowych modeli zadebiutowały rowery ROSE Xeon CDX i DX czyli nasze modele Gran Fondo - endurance z tarczowymi hamulcami. 

Mocowanie hamulców w ramie jest kompatybilne z nowym systemem Shimano flat mount, które będzie sukcesywnie wprowadzane w najbliższym sezonie i kolejnych, oczywiście można też zamontować wszystkie hamulce, które obecnie są na rynku. 

2samptv.jpg

 

ogyvep.jpg

 

Aby zapewnić odpowiednią sztywność koła zamontowane są na osiach przelotowych (15 mm / 10 mm) 

 

maw30x.jpg

 

 

W porównaniu do wersji na zwykłych hamulcach wzmocniona rama i widelec nie są dużo bardziej ciężkie: widelec o taperowanej rurze 1 1/8 - 1 1/4 waży 380 g (wersja "zwykła" ok 315 g), 

 

Nowy, aluminiowy DX to nic innego jak wersja modelu znanego z tego sezonu modelu endurance GF z tarczami. Tym samym rower występujący do tej pory pod nazwą Xeon DX zostanie wycofany z produkcji. 

 

vzes9c.jpg

 

Podczas prezentacji można było także obejrzeć nowe koła szosowe, zaprojektowane do użytku z hamulcami tarczowymi: R23 Spline DT Swiss oraz Mavic Ksyrium Disc:

 

n6f7gj.jpg

 



#2 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 601 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 07 sierpień 2014 - 06:38

Ładnie się prezetują te modele. Takie zadziorne. :P


Focus user! :-P

#3 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 07 sierpień 2014 - 06:45

Mała uwaga - piszemy "gramów" a nie "gram".

To, że ten błąd popełnia większość ludzi nie oznacza, że jest to poprawne -a w materiale marketingowym wręcz to razi.

 

A co do rowerów - fajnie, ale jakoś mi się wasze ramy nie podobają, ani szosa, ani MTB, wyglądają jak połamane, a do tego te różnice w grubości rur, cienko, grubo, znów cienko... Ten napis "Rose" widoczny w połowie też jakoś mi na nerwy działa ;)  Ale to oczywiście tylko kwestia gustu.



#4 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 sierpień 2014 - 07:14

Nowe MTB będą wyglądały trochę inaczej niż obecne modele, szczególnie hardtaile będą "ładniejsze" ale to temat na inne forum. 

Faktycznie "gram" nie jest poprawną formą, dzięki za uwagę. Projekt nowych ram nie wszystkim się podoba, fakt, ale zawsze można jeszcze kupić modele CRS i X-lite, które mają są dość klasyczne w formie. 

Jeśli ktoś spyta jak jeżdżą modele na tarczach to mam parę uwag po teście. Po pierwsze zestaw SRAM hałasował niemożebnie służąc na zjeździe jak klakson na testowym odcinku Kitzbuheler Horn w dół. Po zmianie roweru na model ze zwykłymi hamulcami Ultegry czy Dura Ace różnica nie była wielka, właściwie niezauważalna, tarczówki miały ciut lepszą modulację. Sytuacja zmieniła się podczas padającego deszczu. W tym momencie nie było mocnych na modele z tarczami, niezależnie od zestawu kół/obręczy jakie mieliśmy w rowerach testowych ze oldskulowymi hamulcami.  Będziemy stosować tarcze 140 mm, aczkolwiek zastanawiamy się czy dla cięższych osób z przodu nie powinno być jednak tarczy 160 mm. 



#5 severall

severall
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:16

Mi się podobają te rowerki. Z ciekawości: jaka różnica masy miedzy rowerami na tarczach a tymi z hamulcami szczękowymi ?

#6 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 sierpień 2014 - 14:27

Mi się podobają te rowerki. Z ciekawości: jaka różnica masy miedzy rowerami na tarczach a tymi z hamulcami szczękowymi ?

 

Lekko licząc około pół kilograma minimum, wliczając w to różnicę masy na ramie i widelcu oraz masę samych hamulców. Nie znamy jeszcze wagi kół, bo jeździliśmy na prototypach, a wagę modeli seryjnych poznamy dopiero gdy trafią na rynek.  



#7 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2014 - 09:14

Jestem fanem ROSE . Miałem już 2 rowery z tej firmy i byłem u nich w sklepie w Bocholt .  Cenowo często powalają konkurencję . Praktycznie zawsze są o krok przed konkurencją . Wewnętrzne prowadzenie linek lub taperowane główki sterowe w góralach mieli już dawno - np. RED BULL NPL . No i już mają nową 105 w rowerach . A u nas nawet w sklepach nie widać tej grupy . Ogólnie mają świetne rowery choć ostatnio jakby jest mniej rowerów - dla laików - na karbonie .

P.S. Śmieszą mnie obecne ochy i achy nad ROSE w polskiej prasie rowerowej . Testy rowerów są dopiero od ok.  roku prezentowane  a szosówki ROSE pokonały  wszystkie " markowe" rowery .  Podobnie w góralach . A ROSE wysoki poziom trzyma od wielu lat .



#8 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2014 - 09:17

Dodam jeszcze , że w ROSE nie ma rowerów na grupach niższych niż 105 .



#9 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 sierpień 2014 - 09:35

to akurat jest wada, bo wielu wolałoby kupić tańszy model na tiagrze czy sorze np.



#10 danek

danek
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 30 sierpień 2014 - 09:49

Nie ma na grupach niższych, bo nie ma takiej potrzeby, ponieważ ceny ROSE na 105 są takie jak innych producentów na SORZE czy TIAGRZE więc wg wybór jest prosty :D

 


  • rommel i qrczakzul lubią to

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#11 dao

dao
  • Użytkownik
  • 591 postów
  • SkądOpole / S. Yorkshire

Napisano 30 sierpień 2014 - 11:17

Bez przesady.



#12 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1197 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 30 sierpień 2014 - 11:43

Dokładnie, Ridley, Giant ma praktycznie te same ceny. Firma nie działa w próżni, więc trudno tu szukać jakiś znaczących różnic cenowych.



#13 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2345 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 sierpień 2014 - 13:58

Nie ma na grupach niższych, bo nie ma takiej potrzeby, ponieważ ceny ROSE na 105 są takie jak innych producentów na SORZE czy TIAGRZE więc wg wybór jest prosty :D

Bo inaczej nikt by nie kupił :D


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#14 danek

danek
  • Użytkownik
  • 584 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 30 sierpień 2014 - 14:48

Bo inaczej nikt by nie kupił :D

HAHA :D możliwe :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#15 berski

berski
  • Użytkownik
  • 315 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 30 sierpień 2014 - 15:51

Wg mnie Rose powinno popracować nad designem. Dla mnie rowery tej firmy są brzydkie, nawet niższa cena nie zachęciłaby mnie do zakupu.



#16 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2014 - 18:04

to akurat jest wada, bo wielu wolałoby kupić tańszy model na tiagrze czy sorze np.

 

To jest zaleta bo od razu zaczynasz od dobrego sprzętu . Nie oszukujmy się , większość wymienia tanie grupy na lepsze .



#17 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2014 - 18:09

Żaden z Was nie pisze , że w ROSE można skonfigurować sprzęt czasem np.  wg możliwości finansowych . Wszyscy znacie swoje wymiary i wiecie jak rama , mostek czy kierownica . I to się zamawia pod siebie  . A spróbujcie zamówić u Gianta szerokość  kierownicy lub długość mostka . Rozmiar ramy ok a reszta fabryczna . Natomiast uroda roweru to rzecz gustu . Nie dyskutuję .



#18 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2014 - 18:14

Nie ma na grupach niższych, bo nie ma takiej potrzeby, ponieważ ceny ROSE na 105 są takie jak innych producentów na SORZE czy TIAGRZE więc wg wybór jest prosty :D

 

Kiedyś kupiłem u nich górala .Na pełnym XT  zapłaciłem - w przeliczeniu - 9000 zł. W tym samym czasie u nas Giant porównywalny - kosztował 13 .000 zł . Natomiast dziś na wyprzedażach mają  rower alu na 105 za 1000 euro czyli 4200 zł . Spróbujcie kupić u nas za to 105 tkę . Nie ma takiej opcji .



#19 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2345 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 sierpień 2014 - 18:58

Na wyprzedażach też znajdziesz.


  • qrczakzul lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#20 dao

dao
  • Użytkownik
  • 591 postów
  • SkądOpole / S. Yorkshire

Napisano 30 sierpień 2014 - 19:51

za 4600-4700 kupisz również przez neta rower na ramie karbonowej i napędem sram apex. takie licytowanie nie ma sensu, Rose ma dobre rowery i takie same ceny, ale pisanie że jest to najlepsza oferta na rynku jest mało poważne ;)





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kolarzówka, tarczówki w szosie, Shimano disc brake, nowoczesna szosówka, hamulce tarczowe, Xeon CDX, Xeon DX