Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowacja Kolarzówki ?/favorit/zzr


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 nakeddenim

nakeddenim
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 07 sierpień 2014 - 00:04

Czesc, wpadla mi ostatnio w rece blisko 40 letnia kolarzówka po tacie i postanowiłem ją odrestaurować. Generalnie rower stał przed kilkanascie lat w garażu, więc był pokryty rdza i różnymi innymi nalotami. 

 

2qw3e6d.jpg

 

Jak na razie ustaliłem, ze rower jest na osprzecie favorit ( manetki + przerzutka tylna ) oraz zzr ( przerzutka przednia, piasty i korba+pedaly oraz kierownica ) natomiast zastanawia mnie rama, mam dylemat czy to jaguar/huragan a moze cos innego ( wstepna wersja ojca przekonywala  do aluminium, ale do a. troche jej brakuje :) ) . 

 

Jak na razie wszystko rozkręciłem, od przerzutek po rozebranie kół - przeczyściłem, nasmarowałem, zaczałem z powrotem składac - tu mam pytanie, czy gwinty moge nasmarowac zwyklym smarem, jak kazda inna czesc, czy potrzebny jest specjalny smar/pasta do gwintów? 

 

Zastanawiam sie rowniez nad wymiana lozysk, czy jest to potrzebne po takim czasie? Czy raczej nie ?

 

Rama przez kilka dni była u lakiernika, dzis przyjechała, ten sam kolor, ale zabieg nadał jej 2-go zycia :)

 

2i7aa2x.jpg

 

 

Zamowilem do niej nowego brooksa, na biezaco bede wrzucal fotki jak idzie praca. PS jesli ktos rozpozna co to za rama, to chetnie sie dowiem.



#2 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 824 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 sierpień 2014 - 04:58

Wydaje mi sie ze to Jaguar super. Ja gwinty zwykłym smarem traktowałem i nie ma problemów :) a łożyska bym wymienił, nie kosztują jakoś dużo ew. Wyczyścił ładnie, nasmarował i złożył - jakby ładnie chodziły bez zgrzytów to bym zostawił.
Sent from my Tapatalk

#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1675 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 07 sierpień 2014 - 07:40

ładnie się zapowiada :)

pamiętaj o nowych oponach, dętkach, linkach i  klockach hamulcowych



#4 nakeddenim

nakeddenim
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 07 sierpień 2014 - 10:24

Dzięki :) generalnie jeśli chodzi o łożyska to stan samych koszyczków jest bardzo dobry , nic nie popękalo , jak wszystko wyczyscilem ze smaru to wyglądają jak nowe, linki i inny osprzęt ktory sie zużywa na pewno wymienię poród pancerza , ktore bardzo cieżko jest dostać w takim kremowym kolorze( aczkolwiek jeśli ktos ma dostęp do takowych poprosiłbym o linka). Myśle jeszcze nad kolorem siodła , zamówiłem klasycznego modowego b17 , ale może lepiej zostawić w oryginale czarny kolor ?

#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1675 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 07 sierpień 2014 - 10:42

koła pod szytki? czy normalne dętkowe opony?



#6 nakeddenim

nakeddenim
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 07 sierpień 2014 - 11:24

normalne opony detkowe, ale dzis przychodzi mi kupiony za grosze rower na favoricie tylko, i tamten ma szytki wlasnie - zastanawiam sie czy zostawic tak jak bylo w oryginale, czy przelozyć całe koła do mojej pomaranczy ;)



#7 nakeddenim

nakeddenim
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 07 sierpień 2014 - 11:40

Btw Monowiec dzieki za podpowiedzenie co to za rama, poczytalem o nich troche i to by sie zgadzało, bo super'y byly robione na lzejszych rurach ( stad wstepna wzmianka o aluminium - rama jest dosc lekka ) 



#8 nakeddenim

nakeddenim
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 00:08

3021lyp.jpg

 

Na razie tak to wyglada, kupione nowe linki, pancerze beda stare, bo sa w dobrym stanie ( po wyczyszczeniu )

 

Odkad zalozylem kola z tamtego kupionego roweru, pojawia sie problem, ze koła dopiero po odpowiednim przekykreceniu z kazdej strony  stoja w miare prosto wzgledem widelca ( przednie ) i rury podsiodlowej ( tylne ). Jesli lewy "motylek" dla przykladu przykrece lżej niż prawy, to koło obciera o prawa rurke widelca, i odwrotnie, mam nadzieje, ze zrozumiecie o co mi chodzi. Czemu tak sie dzieje? Czy być może te koła nie sa kompatybilne z tą ramą, czy jakis inny powod? Prosze o jakas pomoc.



#9 bartolini

bartolini
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 23 sierpień 2014 - 14:09

Na pewno nie jest to jag special a już tym bardziej super - one miały inne detale (brak przelotek lutowanych do ramy, inne zakończenie podsiodłówki, inaczej zakończone seatstay's, że o innym geo nie wspomnę. Sam mam identycznego jaga jak Twój, z tym że mój ma jeszcze masę chromów. Chcesz wiedzieć z jakich rur masz ramę to ją zważ - mój jag waży na golasa 2450g - taka waga wskazuje na polskie cr-mo (rozmiar 550), rura podsiodłowa ma grubość ścianki 1,2mm. Średnica sztycy też może dać podpowiedź. Mam też favorita F6 w rozmiarze 57 i tamta rama waży 2257g - może nikopol, może manessmann, może kilka sztuk rur reynoldsa - czort wie. Dla porównania super był robiony na columbusie i ważył w okolicach 2kg, zależnie od rozmiaru.


A tak po za tym, to bardzo ładny jagi ci wychodzi :)
btw - nie chcesz sprzedać tych szytkowych obręczy z favorita?
  • Zweitakter lubi to

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 sierpień 2014 - 20:25

sprawdź koła na centrownicy, jesli tam bedą symetrycznie zrobione  osiowo to znaczy że coś z ramą jest nie tak



#11 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 30 grudzień 2015 - 00:14

Koła sprawdzamy centrownicą /albo samą "łapą" do badania czy felga jest centralnie pośrodku piasty/, ramę natomiast proponuje obadać tak: wiążemy sznurek/linkę; cokolwiek/ do haka ciągniemy dookoła główki i wiążemy do drugiego haka, ekierką czy nawet śrubokrętem ołówkiem i paznokciem mierzymy o ile linka odstaje od rury podsiodłowej z jednej strony i badamy czy z drugiej jest tyle samo.

PS znalazłem shift i nawet alt parę razy wcisłem ;)
 





Dodaj odpowiedź