Skocz do zawartości


Zdjęcie

Peugeot Aspin


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 sierpień 2014 - 16:30

W dniu dzisiejszym całkiem przypadkiem stałem się właścicielem takiego oto wynalazku:

Na szybko:

Rama Peugeot Aspin Reynolds 501

Stery 105

Napęd 105

Koła na piastach 105, obręcze Mavic.

Stan technicznie bardzo dobry. Koła proste, napęd przybrudzony ale kręci lekko, biegi zmienia płynnie i precyzyjnie. 30 minut roboty i będzie błyszczał. Wizualnie...takie 3+ a najbardziej boli sztyca alu która się dość brzydko utleniła. Na śrubkach nalot rudy i owijka usyfiona aż strach. 

I teraz mam zgryz co z nim zrobić. Sprzedać? Za ile? Pobawić się nim i dłubać wieczorami ? Zostawić i wstawić w rolkę i kręcić po nocach? Co myślicie?

https://www.dropbox....sr/IMAG0709.jpg



#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 sierpień 2014 - 22:19

a ja wiem czy on cie potrzebny ???? jesli chcesz go mieć to zrób z nim porządek i smigaj , a jak nie to sprzedaj potrzebujacym i z głowy a za ile to wrózka Ci powie Zębuszka 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 sierpień 2014 - 22:22

SPIKE dzięki za radę. A gdzie znajdę tę wróżkę? Tak na serio chcę go podczyścić, zmienić owijkę i sprzedać tylko się zastanawiam ile mogę w niego wpakować, żeby nie stracić na interesie. Ile on może być warty? 300 zł? 400?



#4 el35

el35
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 15:36

Jaka długość rury podsiodłowej? Mojej żonie spodobała się jazda moją szosówką ale ramę ma za dużą. Jak nie sprzedałeś, napisz, może się dogadamy.

 



#5 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 17 sierpień 2014 - 18:44

Rama spora, nie mierzyłem ale na moje 179 wydaje się ok. Jutro wezmę miarkę i dam znać.



#6 Dajaj

Dajaj
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 27 sierpień 2014 - 20:51

Witaj ile za niego i czy jest możliwość wysyłki kurierem :)



#7 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 13 listopad 2014 - 20:20

No i stało się. Z braku zajęcia, przedłużającego się roztrenowania a w języku medycznym choroby straszliwie upierdliwej postanowiłem jednak pobawić się przy Aspinie. Krok 1 wyczyszczenie klamek. Ile dało radę tyle zrobiłem. Bawiłem się gumką do ścierania i wyszło w miarę ok. Krok 2 to paskudna owijka do kosza i inspekcja kiery. Wygląda super. Krok 3 zakupy na allegro w postaci palety papieru ściernego i pasty polerskiej. Teraz popołudnia będę spędzał w piwnicy i przygotowywał do polerki konkretne elementy. Puki co od najmniejszych czyli mocowanie siodła, jutro zaczynam sztycę a potem mostek kiera i na koniec korby. Jak wyjdzie ładnie to się pochwalę fotkami. W zależności od efektu rowerek zostanie u mnie na stałe lub wiosną poszuka kogoś kto będzie o niego dbał. 



#8 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 24 listopad 2014 - 22:23

Sztyca wyczyszczona szczotką i takie wykończenie mi się bardzo spodobało. Z braku ochoty na szlifowanie kiery i mostka zabrałem się za mechanikę. Na pierwszy ogień poszły korby. Zeszły bez żadnego problemu. Wyczyszczone i teraz czekają na polerkę wstępną. Od efektu zależeć będzie czy trzeba będzie szlifować czy nie. Najwięcej zabawy miałem z odkręceniem misek. Lewa ani drgnie ale prawa po godzinie walki i złamanym kluczu zeszła. Jednak na zapieczony gwint młotek, wybijak i odpowiednie wyczucie jest najlepszą metodą. Troszkę ucierpiała nakrętka kontrująca ale tylko troszkę i nie rzuca się to w oczy. Smaru w środku nawalone i zaschnięty blokował płynną pracę łożysk. Wszystko wyczyszczone czeka spokojnie na montaż. Następnie zabrałem się za stery i łożyska przy widłach. Tam wszystko poszło gładko, bez siłowania się i łożyska czekają na kąpiel w odtłuszczaczu. Swoją drogą taka stara kolarka to świetny poligon do ćwiczeń. Aha. Czyszczenie wolnobiegu. Trochę zabawy i lśni jak nowy, Stan jego jak i innych podzespołów jest bardzo dobry. Widać, że rower więcej stał niż jeździł. Wizualnie do perfekcji brakuje mu wiele ale mechanicznie będzie 5+.



#9 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 25 styczeń 2015 - 23:41

Są jakieś zdjęcia z prac nad tym Peugeotem? :)



#10 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 25 styczeń 2015 - 23:52

Prace przerwane, wszystko skręcone do kupy i rower robi za mieszczucha/zimowkę/trenażer. Sprawuje się we wszystkich trzech rolach bardzo dobrze a piasty... stara 105 kręci lepiej niż nie jedna współczesna piasta.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#11 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 26 styczeń 2015 - 23:27

Ja mam stare piasty sh600. Po czyszczeniu i smarowaniu kręcą się wspaniale - zero luzów. W mtb mam jakieś 3letnie shimano i na miskach są już wżery, a mają ledwie 3,5tyś km. :)





Dodaj odpowiedź