Skocz do zawartości

dawniej forumszosowe.org

Zdjęcie

Rower International

rower International retro renowacja

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 11 sierpień 2014 - 16:38

Witam!

Chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat.

Kupiłem szosę w komisie rzeczy używanych. Dałem za nią 300 zł.
Czy się opłacało, czy nie, nie ważne. Mogłem kupić coś w o wiele lepszym stanie na allegro czy gdzieś, ale to że jestem stosunkowo niski (trochę poniżej 175 cm) i nogi mam krótkie spowodowało że zdecydowałem się na ten rower. Jest na mnie idealna, a większość kolarzówek w internecie była za duża.

Jest to moja pierwsza szosa i nie wiem czy będę chciał kiedyś sprawić sobie coś lepszego, chciałbym na niej nabrać doświadczenia zarówno w temacie samej jazdy jak i serwisu i wymiany części.
Planuję małe odświeżenie roweru, w związku z tym mam parę pytań.

Czy ktoś wie cokolwiek o tej firmie? Szukałem w internecie i informacji nie znalazłem. Co widać w załącznikach firma niemiecka, tyle wiem.
Nie wiem jak rozszyfrować numer wybity na ramie: 14 260399 C

Jakie koła 28 do 200 zł? I czy w ogóle się da za tą cenę? Szukałem na allegro ale całkowicie mi się wszystko pomieszało i nie wiem które wybrać. Nie jeżdżę wyczynowo, od kół chciałbym żeby były proste i się nie skrzywiły jak wsiądę na rower. Obecne koła to 27x1 1/4, z tego co wyczytałem to są większe od współczesnych 28.

Czy mogę zrobić z nią to co chcę, tj. iść na całość, bo jeśli ma parę lat to może warto byłoby ją odrestaurować zgodnie z obecnym wyglądem?


Reasumując: rower ma mi służyć do jeżdżenia tu i tam, nie zamierzam jeździć codziennie, ani też robić tras po 200 km. Jestem totalnie świeży w temacie kolarzówek, ale mój tata miał kiedyś Orkana :D i złożył samodzielnie parę rowerów za czasów PRL-u więc mogę liczyć na jego pomoc w renowacji. Jak na razie chciałbym kupić koła, opony, wymienić owijkę i zainwestować w nowe siodełko.
Z góry dziękuję za pomoc.

Załączam link do albumu ze zdjęciami: http://imgur.com/a/8TNfN#0

#2 el35

el35
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 15:22

Za dużo to z tym rowerem nie zdziałasz. Korby na kliny szybko się "skończą" przy intensywnym pedałowaniu, rama "uniwersalna", nie założysz porządnych hamulców, musisz szukać droższych ale i tak słabych w działaniu hamulców o zasięgu ramion ze szczękami powyżej 60mm. Jak założysz mniejsze koła to zasięg będzie musiał być jeszcze większy. Jak koła to i kaseta (wolnobieg) - no i co za tym idzie - pewnie przerzutka też. Może prościej zrobić z niego rower turystyczny?



#3 Dziwisław

Dziwisław
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano wczoraj, 16:53

Korby na kliny już się kończą. Zaczęły skrzypieć przy jeździe, ale problem rozwiązany. Na razie chciałbym tylko wymienić koła, siodełko i owijkę. Może kupię koła bez kaset i w serwisie przerzucą mi wolnobieg z obecnych kół na nowe?

Nigdy nie będę jeździć zawodowo, wydaje mi się że do pomykania lepiej będzie dołożyć ze 300 zł i tyle. W sumie koszt wyniesie 600 zł, a za to mógłbym kupić już coś przyzwoitego. No ale nie sprzedam jej za tyle za ile ją kupiłem, bo chyba trochę przepłaciłem.

#4 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądKraków

Napisano wczoraj, 18:35

Ja w swoim singlu, stary Fisher zamontowałem adapter Truvativ do BMXa, to takie miski z gwintem na suport przykrecne na 3 śruby imbusowe ale koszt straszny, 70 zl za wkład i 50 za robote dla goscia bo na tokarce to obronić musiał ale mogę mieć za to suport na kwadrat i octalink :)
Sent from my Tapatalk



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rower International, retro, renowacja