Skocz do zawartości


Zdjęcie

Po Czym Poznać Oryginał Favorit Jaguar Huragan?

huragan jaguar favorit rozpoznanie oryginał

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 adrian.lodz

adrian.lodz
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 31 sierpień 2014 - 19:08

Witam. Znalazłem całkiem ciekawe ogłoszenie sprzedaży roweru, właściciel pisze że prawdopodobnie jaguar zzr. Być może to jest jaguar. W związku z czym miałbym pytanie o ile ktoś się orientuje, po czym poznać, że rama od roweru jest oryginałem jaguara zzr? Trochę boje się wstawić zdjęcie tego roweru, żeby ktoś nie znalazł go i nie sprzątnął mi go sprzed nosa. Jeśli okazałby się rzeczywiście oryginałem, to po wypłacie o ile zdążę mam zamiar kupić go, a potem byle jaką, cięższą kolarkę miejską niemiecką sprzedać. Po sprzedaży obecnej, będę miał na tylną przerzutkę do niego.

W ogłoszeniu pisze, że to jest chyba ZZR Jaguar, koła 27x1,1/4 cala, wszystko oryginalne, oprócz tylnej przerzutki i lakieru, z ok. 2 połowy lat 60, XX wieku.

Jak go sprawdzić? Czu to rzeczywiście oryginał?

Wytłoczenia są takie jak w oryginale(szukałem po grafice w google).

Na Wikipedii np. na temat Jaguara Specjal piszą, że osprzęt był firm Campagnolo, Cinelli, Clément Cycles, rama na rurach Reynolds, hamulce Mafac, siodło Brooks Profesional, wolnobieg 5-cio rzędowy Regina.

Jaguar Super jest podobno lżejszy od Specjala, ale osprzęt taki sam, jak w Specjal.

Pytanie jaki osprzęt miał też Jaguar Standard, który był przed Specjalem?

I ile waży każdy z takich modeli.

Żebym był pewny, że to rzeczywiście oryginał.

Proszę o odpowiedź kogoś kto zna się na tych rowerach.

A może ktoś zna jakąś stronę ze specyfikacją tych modeli? 



#2 bartolini

bartolini
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 01 wrzesień 2014 - 19:25

Jak nie chcesz wstawiać zdjęć na forum to podeślij mi fotki na pw. Nie podkupię Ci bo już mam swojego jaga ;). Zwykłe jagi miały osprzęt zzr/romet/favorit, ich ramy ważyły ok 2,4-2,5 kg zależnie od rozmiaru. Modele przed 1970rokiem miały przynitowaną tabliczkę do główki ramy, po 1970 były naklejki. Ponadto jagi datuje się często po numerach wybitych na szytkowych obręczach. Porównaj sobie mufy i detale ramy tego który chcesz kupić z moim https://picasaweb.go...1566/ZZRJaguar#

#3 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądBlachownia

Napisano 15 styczeń 2016 - 22:37

Jak nie chcesz wstawiać zdjęć na forum to podeślij mi fotki na pw. Nie podkupię Ci bo już mam swojego jaga ;). Zwykłe jagi miały osprzęt zzr/romet/favorit, ich ramy ważyły ok 2,4-2,5 kg zależnie od rozmiaru. Modele przed 1970rokiem miały przynitowaną tabliczkę do główki ramy, po 1970 były naklejki. Ponadto jagi datuje się często po numerach wybitych na szytkowych obręczach. Porównaj sobie mufy i detale ramy tego który chcesz kupić z moim https://picasaweb.go...1566/ZZRJaguar#

 

Witam, nie chcę odbierać radości z posiadania Jaguara ale rama z linka nie jest jaguarowa.

Jagi miały inne mufy przy siodle, z takim wycięciem jak serduszko i inne rury widełek tylnych przy siodle pełne, a nie przetłaczane. Kołek na manetkę też niestety pachnie Huraganem.

Wiem to wszystko od pewnego bardzo życzliwego człowieka z Poznania, który w Romecie pracował i na prawdę dużo wie.

W razie pytań służę pomocą i pozdrawiam,

Adam


  • Pan_Wonsik lubi to

#4 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 15 styczeń 2016 - 22:56

fajnie ze odkopales temat sprzed 1,5 roku :D wygrywasz złota łopatę 2016 :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#5 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 22 styczeń 2016 - 22:10

Ale to jest dobre akurat, bo ujawnił się specjalista od Rometów, który miał styczność ze sprzętem podczas produkcji.
  • Pan_Wonsik lubi to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: huragan, jaguar, favorit, rozpoznanie, oryginał