Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór Przełożeń

korba przełożenia

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 voo

voo
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 07 wrzesień 2014 - 19:57

Cześć,

 

Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym serdecznie powitać wszystkich forowiczów. Swoją przygodę z szosą rozpocząłem w tym sezonie i jestem dopiero początkującym lecz bardzo ambitnym kolarzem amatorem. Chciałbym doradzić się Was w sprawie doboru osprzętu, konkretnie zaś chodzi o korbę i kasetę. Do wyboru mam korbę klasyczną 53/39 lub korbę kompaktową 50/39. Ze względu na dostępność kaset, jestem ograniczony do 11 rzędowej 11-28. Czy moglibyście podpowiedzieć, który zestaw sprawdziłby się lepiej zakładając jazdę po terenach nizinnych (wielkopolska)? Serdeczne dzięki za wskazówki.

 

Pozdrowienia!



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 wrzesień 2014 - 20:04

Czołem!

Na początek: kalkulator w dłoń! ;) http://cluster014.ov...lkprzelozen.htm

Wyniki i wskazówki będą bardzo mocno zależały od tego, z jaką prędkością i jaką kadencją jeździsz. Dlatego kalkulator bardzo Ci się przyda, żeby ocenić, co może być Tobie potrzebne, bo jednej uniwersalnej recepty nie ma.

Zasadniczo na Wielkopolskę mało kto potrzebuje kasety większej niż 11-25. Ale oczywiście warto byłoby, żebyś sobie wszystko policzył i sam wyciągnął wnioski.


Pozdrawiam!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 07 wrzesień 2014 - 20:26

Zakładając, że już na czymś jeździłeś, bo przecież piszesz, że przygodę z szosą już zacząłeś w tym roku - nie zauważyłeś podczas jazdy, których przełożeń używasz najczęściej, a których mógłbyś się pozbyć, bo nie widzisz w swoim terenie zastosowania dla nich ?