Skocz do zawartości


Zdjęcie

Luz Łożyska W Kole Mavic Cosmic Sls


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 rydzyk

rydzyk
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 21 wrzesień 2014 - 20:34

Witam. Zakupiłem nowe koła mavic sls. Przy założeniu przedniego koło kręci się idealnie. Przy założeniu tylnego koło obraca się z lekkim oporem, przed założeniem obracało się idealnie. Na zamontowanym, na biku, kole lekko poluzowałem łożyska i wszystko jest ok tyle, że po zdjęciu koła z ramy jest wyraźny luz na łożysku. Czy jeżdżąc na tak wyregulowanym łożysku nie zniszczę piasty?

#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 21 wrzesień 2014 - 21:15

Mogłeś docisnąć za mocno zaciski i zrobił się opór. Nie jeździj jak jest luz, bo zniszczysz piastę.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 rydzyk

rydzyk
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 21 wrzesień 2014 - 21:30

Mogłeś docisnąć za mocno zaciski i zrobił się opór. Nie jeździj jak jest luz, bo zniszczysz piastę.



Nawet, gdy są minimalnie dociśnięte i tak kółka kręcą się ciężko. Dociskam tak by zacisk w miejscu równoległym do ośki łapał opór.

#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2014 - 21:36

Witam. Zakupiłem nowe koła mavic sls. Przy założeniu przedniego koło kręci się idealnie. Przy założeniu tylnego koło obraca się z lekkim oporem, przed założeniem obracało się idealnie. Na zamontowanym, na biku, kole lekko poluzowałem łożyska i wszystko jest ok tyle, że po zdjęciu koła z ramy jest wyraźny luz na łożysku. Czy jeżdżąc na tak wyregulowanym łożysku nie zniszczę piasty?

Nie jesteś w stanie lepiej wyregulować i skontrować łożysk?



#5 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2014 - 06:40

rydzyk

 

W zestawie załączonym do kół powinieneś mieć dwa klucze, w tym jeden do kontrowania *(taki czarny plastikowy "widelec"), co do zasady piasta nie powinna mieć luzu a co za tym idzie powinna być odpowiednio skontrowana - najlepiej kontrować koła Mavica jako już założone na widelec w rowerze i po dociśnięciu zacisków, wtedy delikatnie poruszasz kołem na boki i sprawdzasz czy posiada wyczuwalny moment luzu; jeśli tak dokręcasz, jeśli nie możesz delikatnie odkręcać.

 

Pamiętaj aby przy kontrowaniu piast Mavica wykonywać dość delikatne skoki kluczem, bo można albo zbytnio docisnąć, albo niedokręcić.

 

ps. spotkałem się z "teorię" że koła Mavica powinny posiadać jakiś tam luz ... nie wiem, wolałbym nie ryzykować ;)

 

ps.2. też właśnie kupiłem te koła Cosmic SLS i tylne koło ewidentnie jest mocniej skontrowane niż przednie, a co za tym idzie "ciężej" się obraca, ale nie jest to jakieś straszne "zwalnianie" koła niczym na zaciśniętym hamulcu, tylko po prostu wynikające z innej piasty, bębenka itp. Przednim kołem w ramach "zapoznania się" już się bawiłem w kontre - stąd rada o małych skokach 8-)

 

pzdr.

 

A.



#6 rydzyk

rydzyk
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 22 wrzesień 2014 - 08:22

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jestem właśnie po rozmowie ze sprzedawcą, który jest autoryzowanym serwisem mavic (Turowski ze Szczecina). Luz łożyska, w tym modelu, reguluje się w kole założonym na ramie. Ewentualny, MINIMALNY luz na łożysku po zdjeciu koła jest prawidłowy. Ten typ tak ma.

Pozdr.



Dodaj odpowiedź