Skocz do zawartości


Zdjęcie

Di2 / Eps


33 odpowiedzi w tym temacie

#1 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 23 wrzesień 2014 - 17:31

Cóż, chciał, nie chciał …. musiał. Więc muszę złożyć sobie nową maszynę na elektronice.

 

Mam z tym trochę dylematów, stąd moje pytanie.

Użytkuje ktoś z Was elektronicznych zestawów Di2 lub EPS?

 

Generalnie jestem fanem campy … ale jak dla mnie:

- ceny SR EPS to … gdzieś słyszałem taki tekst "weź od pielęgniarki kredkę i wypisz czek" :-D  - niestety nie opiekuje się mną pielęgniarka  :-x

- ceny nowej DA Di2 - mógłbym zacytować to samo co wyżej.

 

Więc powiedzmy że akceptowalne (dla mnie) są : poprzednia DA 7900 Di2 vs obecna Ultegra 6800 Di2 vs Athena EPS.

Szczególnie interesuje mnie porównanie tych grup w odniesieniu do:

a - ergonomia klamek

b -  precyzja napędu

c - jakość / siła hamowania 

d - jakość / ergonomia okablowania, baterii itp.

 

Tak na chłopski rozum, to wg mnie nowa ultegra nie powinna być gorsza od starego DA, a że ma dodatkowe przełożenie to oczywisty plus. No ale że nie użytkowałem ani 7900 ani 6800, to wolę zapytać zanim zacznę zabawę w szukanie, zamawianie i składanie.

 

Dodatkowe pytanie - czy korba Rotora dobrze będzie grać z PP Di2 w/w grup ? Czy Rotor (3DF/3D+) jest kompatybilny zarówno z napędem 10 i 11 czy przy zakupie trzeba dobrać odpowiedni model do ilości rzędów ?

 

 

 

 

 



#2 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 24 wrzesień 2014 - 19:26

c'mon , nikt nie miał w łapach elektroniki ?

 



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2014 - 06:54

Wybierając grupę da 7.... decydujesz się na niekompatybilność jej elektronicznych komponentów z pozostałymi Shimano di2. To znaczy że kiedykolwiek padnie Ci komponent tej grupy będziesz skazany na zakup kolejnego tylko z tej grupy i brak możliwości mieszania z nowszymi da i ultegrą di2. 

 

Jeśli jesteś zdecydowany na di2 to lepiej (z punktu widzenia finansowego i długookresowego w eksploatacji) nabyć di2 z pominięciem pierwszej wersji da. 

 

Mam troche styczności z di2 Shimano (i jednorazowy kontakt z elektroniczną Campą, więc co do trwałości moje doświadczenia są żadne) - bardzo istotne jest czy będziesz używał di2 z korbą compact czy standard.



#4 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 25 wrzesień 2014 - 07:06

nie ma sie co dziwic ze malo kto mial styczność z elektornika.Ja przyznam szczerze ze na zywe oczy tego jeszcze nei widzialem:) a jezdze troche po wyscigach i maratonach.My sie tu zastanawiamy czy brac tiagre czy 105;) OT Polsa rzeczywistość


  • piotrkol lubi to

#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2014 - 07:59

Choroby di2:

1. Rozerwany wózek przerzutki przedniej (przerzutki di2 ultegra 6700) - łącznik przedni wózka - tylko w kombinacji z korbą compact Problem bliźniaczy do kombinacji przerzutka przednia tiagra/105/ultegra w kombinacji z korbą compact przy czym w wersji mechanicznej - najpierw wygięcie zewnętrznej blachy wózka w łuk, potem wygięcie przedniego łącznika wózka, następnie jego pęknięcie. W przypadku ultegry di2 wózek jest rozrywany w tym miejscu.

2. Luzy na zawiasach pantografu ultegry di2.

 

Przypadek 1 widziałem jakieś 10 razy, przypadek drugi 3 lub 4. 

 

Rozerwane/pęknięte/wygięte wózki przerzutek przednich w/w widziałem setki razy (szczególnie w przypadku bardzo popularnych przerzutek tiagra i 105), ultegra di2 wydaje się cierpieć na tą przypadłość bardziej niż wersja mechaniczna. Jest to naprawdopodobniej spowodowane niezależną od jadącego rowerem siłą zmiany biegów - silnik "ciągnie" przerzutkę która zmienia biegi pod obciążeniem, człowiek tak czy inaczej siłę nacisku na dźwignie manetek dozuje inaczej. Poniekąd największy plus di2 jest też dużą wadą tego systemu. 

 

Inne spostrzeżenia:

- konieczność sprawdzania prawidłowości zapięcia wtyczek kabli przy manetkach - zdarza się że naprężenia od owijki wyciągają je z gniazdek wyłączając układ.

- konieczność przedmuchania gniazd kabli w przerzutkach co jakiś czas - zbierający się tam brud może upośledzić pracę przerzutek. 



#6 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 25 wrzesień 2014 - 11:45

Choroby di2:

 

 

Hej

 

Czy w Di2 6800 poprawili te mankamenty, które miałeś okazję zaobserwować? To rozrywanie wózka zdarza się tylko przy kompakcie czy przy innej wielkości korby również?



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2014 - 16:56

Przerzutki przednie z wymienionych grup pekaja tak dlugo jak pamietam, czyli wiecznosc cala i jeden dzien dluzej :)

Problem pojawia sie zawsze tylko przy wspolpracy przerzutki z korba kompakt.

Teraz bedzie prawdopodobnie gorzej z tylami bo przedni element korpusu do ktorego przyczepiony jest pantograf wykonany jest z jakiegos tworzywa...



#8 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 25 wrzesień 2014 - 19:52

Dzięki wielkie tobo, to dla mnie bardzo cenne info. O to mi chodziło i teraz wiem na czym stoję.

Kurdelebele, właśnie wahałem się czy zakładać korbę kompakt czy mid ze wskazaniem na kompakta, ale teraz to chyba wskazówka pójdzie na midkompakt.

 

A czy wiesz może czy korby rotora (3DF / 3D+ - ten w poprzednim malowaniu) kompatybilne są z napędami 11 rzędowymi ?

 



#9 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 wrzesień 2014 - 06:28

Sa . Odstep zebatek sie nie zmienil. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#10 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 26 wrzesień 2014 - 07:47

Dzięki.

#11 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 26 wrzesień 2014 - 08:06

zdecydowanie wygodniejsze klamki wedlug mnie di2
uzywam elektronike 3 sezon , zero problemow 7970 jak i 9070
co do korb 10s nie mialem zadnych problemow z kompatybilnoscia przy 11s
jak jestes zainteresowany mam upgrade pelen di2 7970 z symbolicznym przebiegiem w 101% sprawny
ps jesli nie masz do EBE daleko to zapraszam na jade probna na elektronice


Sent from my iPhone using Tapatalk

#12 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 26 wrzesień 2014 - 17:49

Dzięki za propozycje, ale trzeba iść z duchem czasu , czyli 11 rz.  8-)



#13 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 08:30

lub poczekac na :

http://m.cyclingnews...lectronic-group


Sent from my iPhone using Tapatalk

#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 wrzesień 2014 - 10:07

Przydałoby się poczekać co najmniej rok od wejścia na rynek, żeby nie leczyć chorób wieku dziecięcego na sobie i własnej kieszeni :) 



#15 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 10:31

juz jezdza wyscigi w usa , takze bubla nie wydadza


Sent from my iPhone using Tapatalk

#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 wrzesień 2014 - 10:43

Produkt testuje się na klientach :) Sram również to robi - choćby hydrauliczne hample szosowe czy nowe wersje bebechów w amortyzatorach.

Jeśli wierzysz że na rynek wejdzie dopracowany i sprawdzony produkt - nikt Ci tego prawa nie odbierze.


  • paulsen lubi to

#17 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 27 wrzesień 2014 - 11:20

To prawda, co innego jak ktoś wprowadza kolejną ewolucję sprzętu jak shimano, a co innego jak wprowadza się rewolucję po raz pierwszy. Nawet jak po pierwszym roku wyglądać będzie tak samo, to nie znaczy że to będzie to samo.

 



#18 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 październik 2014 - 17:30

Dużo nie wniosę, ale też się pomądruję.

Miałem okazję przetestować Ultegrę Di2, na co dzień jeżdżę na mechanicznych Chorus>105>Record

 

Przód zmienia bardzo ładnie, wciśnij guzik i zapomnij o wszystkim. Może trochę wolniej niż dobra mechanika, ale z kolei nie musisz zmieniać siły nacisku, robić pauz czy innych manewrów by udobruchać kapryśną przednią przerzutkę. Czyli czas w praktyce taki sam.

 

Tył kultura pracy ponownie bez zarzutu, czasu nie mierzyłem, ale w moim odczuciu dobra mechaniczna Campa nie robi tego wolniej. A  Ultegra zmienia tylko po jednym biegu, oj słabiutko, zwłaszcza że...

 

...Klamki są ładne, ale guziczki zmiany biegów zaskakująco małe i tuż obok siebie. Może to brak wprawy, ale do tego mniejszego było mi naprawdę niełatwo trafić. Do tego nie można wcisnąć i przytrzymać by przerzucał kolejne biegi (może to można zaprogramować?)

 

Hamulce- tyle przeczytałem o świetnych hamulcach ultegry, a tu Chorus dual pivot hamuje lepiej i z o niebo lepszą modulacją (ale nie wiem czy były dobrze dotarte i ustawione klocki).

 

Też mnie strasznie ciekawi jak chodzi Campa EPS.

Mag, a czemu koniecznie elektronika? Jak dla mnie korzyści (a są i minusy) nie usprawiedliwiają horrendalnej ceny. Ja bym te środki wolał dorzucić do kół czy ramy.



#19 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 październik 2014 - 19:10

Możesz zaprogramować: która manetka obsługuje którą przerzutkę, który jej przycisk obsługuje zmianę w którą strone, ilość biegów zmienanych po naciśnięciu przycisku (jeśli dobrze pamiętam pojedynczo, wszystkie przy przytrzymaniu aż do puszczenia przycisku, sekwencje po kilka biegów), do tego szybkość zmiany.

Starsza grupa 6700 miała zaprogramowaną zmianę biegów z tyłu pojedynczo, nowa 6800 przejście całej kasety za jednym naciśnięciem przycisku.

Di2 można sprzęgnąć z garminem edge 1000 - kombinacje biegów, stopień przełożenia, wskazania ustawień przy programowaniu. Do tego potrzebny jest nowy moduł Shimano, wysyłający bezprzewodowo informacje do garka.



#20 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 01 październik 2014 - 20:37

Od połowy lipca używam di2 w DA 2x10 wcześniej były różne mechaniczne i powiem tak: precyzja, lekkość działania i ergonomia dla mnie na +. Zdecydowany minus za trudności w programowaniu (mało kto to robi puki co)

Co do czasu na baterii się nie wypowiem bo mam dorabianą o zwiększonej pojemności i około 3 miesięcy (3-4kkm) nie trzeba ładować, ale nie wiem jak to jest na ori baterii 





Dodaj odpowiedź