Jalco ATB-220 - czy miał ktoś do czynienia z tym shittem?
Started By
Gosc_diabeu_*
, 23 sie 2009 19:39
7 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gosc_diabeu_*
Napisano 23 sierpień 2009 - 19:39
Takiego dziadostwa jak zyje nie widziałem!! Montowane sa fabrycznie w Author Zenith 2008 i juz mam ich dosc serdecznie. Czy po kazdym wyjezdzie mam centrowac koła? Dodam, ze nie jestem jakims dewastatorem kół i obchodze sie z nimi jak z jajkiem ale to nic nie daje! Obracze byly centrowane kilka razy i po przejechaniu 50km wracaja do swojego poprzedniego bicia (jakies 1mm jak nei wiecej ).
Czy do rowerka trekkingowego sa jakies niezniszczalne super obrecze? Czasem trzeba wjechac gdzies do lasu i po prostu zajac sie podziwianeim przyrody a nie telepaniem sie o kola bo moze sie skrzywily na korzeniu srednicy cm.
Czy macie problemy ze swoimi kołami? Kiedy oddajecie do centrowania czy moze olewacie temat i oddajecie kiedy nie bedzie miescilo sie w klockach (ostatnio widzialem u jednej dziewczyny takie cos).
Czy przejmujecie sie jekims tam biciem 1-2mm????
Czy do rowerka trekkingowego sa jakies niezniszczalne super obrecze? Czasem trzeba wjechac gdzies do lasu i po prostu zajac sie podziwianeim przyrody a nie telepaniem sie o kola bo moze sie skrzywily na korzeniu srednicy cm.
Czy macie problemy ze swoimi kołami? Kiedy oddajecie do centrowania czy moze olewacie temat i oddajecie kiedy nie bedzie miescilo sie w klockach (ostatnio widzialem u jednej dziewczyny takie cos).
Czy przejmujecie sie jekims tam biciem 1-2mm????
#2
Napisano 23 sierpień 2009 - 19:58
Ja mam takie: http://www.allegro.p..._otwory_sr.html - ciężkie, ale pancerne.
te są lżejsze, i węższe: http://www.allegro.p..._otwory_sr.html
Olej te koła i złóż sobie nowe na piastach Novateka (na maszynach), albo na Shimano, z nierdzewnymi szprychami dobrej firmy. Wyjdzie jakieś 300, -PLN, ale będziesz miał spokój.
Popatrz tu, znalazłem komplet: http://www.allegro.p...ace18_dh19.html
te są lżejsze, i węższe: http://www.allegro.p..._otwory_sr.html
Olej te koła i złóż sobie nowe na piastach Novateka (na maszynach), albo na Shimano, z nierdzewnymi szprychami dobrej firmy. Wyjdzie jakieś 300, -PLN, ale będziesz miał spokój.
Popatrz tu, znalazłem komplet: http://www.allegro.p...ace18_dh19.html
#3 Gosc_diabeu_*
Napisano 23 sierpień 2009 - 20:16
robo: niedawno dyskutowalem na temat kol szosowych do roweru trekingowego. jakie bys polecil kola do trekingu? zostawilbym te kola jakie sa ale bez jaj to starszna lipa jest! do konca zesonu dojezdze i zobacze co sie bedzie z nimi dzialo. co jak co ale kola nie powinny byc z plasteliny!
potrzebuje koł naprawde dobrych i jesli moim okiem nie zobacze centry to neich jej nie zobacze przez 10k km !!! kół oczywioście wymiarowo takich samych bo szosowych to nie bede raczej zakladal bo powstanie wynalazek.
potrzebuje koł naprawde dobrych i jesli moim okiem nie zobacze centry to neich jej nie zobacze przez 10k km !!! kół oczywioście wymiarowo takich samych bo szosowych to nie bede raczej zakladal bo powstanie wynalazek.
#4
Napisano 23 sierpień 2009 - 20:35
Przepisuję z poprzedniego posta: http://www.allegro.p...ace18_dh19.html
u tego gościa możesz zamówić złożenie kół na piastach i obręczach jakie ma w ofercie lub dostępnych w handlu.
Jest jeszcze jedna firma, która złożyła mi 3 komplety, ale gdzieś ostatnio znika z Allegro. Pogadaj z nimi. Wcześniej mieli o wiele większą ofertę i nie miałem do nich zastrzeżeń. Brałem od nich swoje koła:
- obręcze: 28" DH19
- piasty: Novatec NT-A021SB / NT-F062SB (droższe, ale mają 4 maszyny w tylnej piaście), ale mogą być tańsze NT-751SB / NT-802SB, mój siostrzeniec je katuje w dirtowym Dartmoorze i żadnych kłopotów.
- szprychy CN spoke - nierdzewne 2mm.
Jeszcze tych kół nie centrowałem ani razu.
Podaję linka do ich aukcji: http://www.allegro.p..._wyprzedaz.html - ale to są koła pod hamulec tarczowy. Musisz do nich pisać, bo naprawdę zwijają ofertę.
u tego gościa możesz zamówić złożenie kół na piastach i obręczach jakie ma w ofercie lub dostępnych w handlu.
Jest jeszcze jedna firma, która złożyła mi 3 komplety, ale gdzieś ostatnio znika z Allegro. Pogadaj z nimi. Wcześniej mieli o wiele większą ofertę i nie miałem do nich zastrzeżeń. Brałem od nich swoje koła:
- obręcze: 28" DH19
- piasty: Novatec NT-A021SB / NT-F062SB (droższe, ale mają 4 maszyny w tylnej piaście), ale mogą być tańsze NT-751SB / NT-802SB, mój siostrzeniec je katuje w dirtowym Dartmoorze i żadnych kłopotów.
- szprychy CN spoke - nierdzewne 2mm.
Jeszcze tych kół nie centrowałem ani razu.
Podaję linka do ich aukcji: http://www.allegro.p..._wyprzedaz.html - ale to są koła pod hamulec tarczowy. Musisz do nich pisać, bo naprawdę zwijają ofertę.
#6
Napisano 23 sierpień 2009 - 21:00
Polska norma bicia koła to 2.5mm :-)
Sam nie przejmuje się za bardzo lekkim biciem bo, nawet nie sprawdzam, a jest dla mnie nie odczuwalne.
W trekingu przy grubszych oponach to już się w ogóle nie przejmuje byle nie tarło o hamulce
Sam nie przejmuje się za bardzo lekkim biciem bo, nawet nie sprawdzam, a jest dla mnie nie odczuwalne.
W trekingu przy grubszych oponach to już się w ogóle nie przejmuje byle nie tarło o hamulce
#8
Napisano 24 sierpień 2009 - 09:51
Jak chcesz poprawic te koła prawidłowo to poluzuj szprychy na maksa, aż będą latału, zobacz czy są dokładnie ułożone, czy nie trzeba ich dogiąć delikatnie do kształty piasty, a następnie daj do centrowania.
Czasem jest tak ze koła firmowe trzeba zrobic od poczatku, zwykłe podcentrowanie nmpoze nie dać efektów końcowych.
Wtedy takzę wychodzi na jaw czy obrecz nie jest ugieta w jakiśkolwiek sposób.
Później w trakcie uzytkowania można robić drobne korekty.
Swego czasu, rok, dwa lata do tyłu Unibike w rowerach montowało koła robione maszynowo, szprychy sie gięły bo za słabo były ustawiony naciąg, z Krosa takze wychodziły koła za miękkie w przypadku tańszych rowerków.
Czasem jest tak ze koła firmowe trzeba zrobic od poczatku, zwykłe podcentrowanie nmpoze nie dać efektów końcowych.
Wtedy takzę wychodzi na jaw czy obrecz nie jest ugieta w jakiśkolwiek sposób.
Później w trakcie uzytkowania można robić drobne korekty.
Swego czasu, rok, dwa lata do tyłu Unibike w rowerach montowało koła robione maszynowo, szprychy sie gięły bo za słabo były ustawiony naciąg, z Krosa takze wychodziły koła za miękkie w przypadku tańszych rowerków.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo