Skocz do zawartości


Zdjęcie

ZZR Jaguar


788 odpowiedzi w tym temacie

#781 JJKILLER

JJKILLER
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 12 luty 2015 - 03:53

Do nowej ramy mam już przygotowane Rigida DP18

#782 JJKILLER

JJKILLER
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 17 luty 2015 - 03:02

A co ewentualnie można wywnioskować z tych zdjęć? To Jagi czy Huri?

#783 Varnhagen

Varnhagen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 01:34

  Witam serdecznie drogich użytkowników. Potrzebuję wykorzystania nieco Państwa wiedzy i doświadczenia.

   Kupiłem tydzień temu taką oto ramę za 300zł (na zdjęciach). Sprzedawca zapewniał mnie, że to Jaguar special ze względu na to że średnica rury podsiodłowej wynosi 26,4 mm, czyli wychodziłoby, że to Reynolds. Samo zakończenie rury ma charakterystyczny falowany kształt z wcięciem. Problem w tym, że nie pasuje mi to zbytnio na Huragana, ponieważ zakończenia widełek są w kształcie U a nie ścięte, dodatkowo specjalnie delikatnie starłem dziś lakier, którym nieoryginalnie pokryta była rama ( jak widać złoty, pod spodem był niebieski) w poszukiwaniu sygnatury Reynoldsa na rurach, niestety takowej nie znalazłem nigdzie. Czy mógłby mi ktoś życzliwy powiedzieć czy rury Reynoldsa KAŻDE mają takową sygnaturę? Czy to możliwe by jakieś nie reynoldsowe rury miały 26,4mm? Bardzo proszę o pomoc, ponieważ jeszcze mam szanse zwrócenia ramy w razie gdyby się okazało, że nie jest to rama jaguar special zgodnie z opisem i zapewnieniem sprzedawcy. Bardzo Państwa proszę o pomoc. P.S. cały wątek przeczytałem, lecz nie znalazłem tam satysfakcjonującej odpowiedzi. Pozdrawiam.

bcf29bfce3face3emed.jpgc38eeb535cfcc1b7med.jpg

9bc4167cb39b84admed.jpg

2101a04c88ea430cmed.jpg

c9cea322466ef8a9med.jpg

32e764b5c40cf76dmed.jpg

 

Nie wiem też czy jakąś wskazówką do odgadnięcia ramy będzie zwrócenie uwagi na ilość i rozmieszczenie przelotek.



#784 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 09:10

  Witam serdecznie drogich użytkowników. Potrzebuję wykorzystania nieco Państwa wiedzy i doświadczenia.

   Kupiłem tydzień temu taką oto ramę za 300zł (na zdjęciach). Sprzedawca zapewniał mnie, że to Jaguar special ze względu na to że średnica rury podsiodłowej wynosi 26,4 mm, czyli wychodziłoby, że to Reynolds. Samo zakończenie rury ma charakterystyczny falowany kształt z wcięciem. Problem w tym, że nie pasuje mi to zbytnio na Huragana, ponieważ zakończenia widełek są w kształcie U a nie ścięte, dodatkowo specjalnie delikatnie starłem dziś lakier, którym nieoryginalnie pokryta była rama ( jak widać złoty, pod spodem był niebieski) w poszukiwaniu sygnatury Reynoldsa na rurach, niestety takowej nie znalazłem nigdzie. Czy mógłby mi ktoś życzliwy powiedzieć czy rury Reynoldsa KAŻDE mają takową sygnaturę? Czy to możliwe by jakieś nie reynoldsowe rury miały 26,4mm? Bardzo proszę o pomoc, ponieważ jeszcze mam szanse zwrócenia ramy w razie gdyby się okazało, że nie jest to rama jaguar special zgodnie z opisem i zapewnieniem sprzedawcy. Bardzo Państwa proszę o pomoc. P.S. cały wątek przeczytałem, lecz nie znalazłem tam satysfakcjonującej odpowiedzi. Pozdrawiam.

bcf29bfce3face3emed.jpgc38eeb535cfcc1b7med.jpg

9bc4167cb39b84admed.jpg

2101a04c88ea430cmed.jpg

c9cea322466ef8a9med.jpg

32e764b5c40cf76dmed.jpg

 

Nie wiem też czy jakąś wskazówką do odgadnięcia ramy będzie zwrócenie uwagi na ilość i rozmieszczenie przelotek.

 

Witaj, Jaguar jest to na pewno ale czy special najlepiej byłoby zważyć ramę. Sama rama bez widelca i bez sterów (po prostu goła) powinna ważyć około 2000g plus minus 100g w zależności od rozmiaru. Jest to już rama Rometowska więc widełki mogą być w kształcie U. Teoretycznie powinien mieć chromowane końcówki widełek jeśli to special ale w produktach Rometa nie należy szukać prawidłowości tego typu. Sprawdź czy pod warstwami lakieru nie ma chromu ale i tak najważniejsza jest waga.
 



#785 Varnhagen

Varnhagen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 14:36

Witaj, Jaguar jest to na pewno ale czy special najlepiej byłoby zważyć ramę. Sama rama bez widelca i bez sterów (po prostu goła) powinna ważyć około 2000g plus minus 100g w zależności od rozmiaru. Jest to już rama Rometowska więc widełki mogą być w kształcie U. Teoretycznie powinien mieć chromowane końcówki widełek jeśli to special ale w produktach Rometa nie należy szukać prawidłowości tego typu. Sprawdź czy pod warstwami lakieru nie ma chromu ale i tak najważniejsza jest waga.
 

 

 Dziekuje serdecznie za odpowiedź :-) 

 

Ramę zmierzę oczywiście, lecz nie mam dzisiaj odpowiednich narzędzi do tego. A co do średnicy, możliwe w ogóle by rurki 26,4 były nie od Reynoldsa albo żeby były Reynoldsowe ale bez sygnatury? Rura podsiodłowa wydaje się nie mieć nawet milimetra grubości ( patrząc po wycięciu w mufie sztycy, tym które służy do ściskania sztycy poprzez śrubę) dodatkowo rurki opukałem delikatnie młoteczkiem i wydają dźwięk jak rury od kaloryfera, ale to jak mówisz bez ważenia chyba nic się nie wyjaśni.

 

P.S. a po czym poznajesz, że to na pewno jaguar?
 



#786 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 20:35

 Dziekuje serdecznie za odpowiedź :-)

 

Ramę zmierzę oczywiście, lecz nie mam dzisiaj odpowiednich narzędzi do tego. A co do średnicy, możliwe w ogóle by rurki 26,4 były nie od Reynoldsa albo żeby były Reynoldsowe ale bez sygnatury? Rura podsiodłowa wydaje się nie mieć nawet milimetra grubości ( patrząc po wycięciu w mufie sztycy, tym które służy do ściskania sztycy poprzez śrubę) dodatkowo rurki opukałem delikatnie młoteczkiem i wydają dźwięk jak rury od kaloryfera, ale to jak mówisz bez ważenia chyba nic się nie wyjaśni.

 

P.S. a po czym poznajesz, że to na pewno jaguar?
 

 

Po średnicy sztycy, Huragany miały 25,4



#787 Varnhagen

Varnhagen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 21:20

Czyli były rury 26,4 ale nie od Reynoldsa?



#788 jemik

jemik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 03 marzec 2015 - 21:55

Czyli były rury 26,4 ale nie od Reynoldsa?

 

 

Nie wydaje mi się żeby rury 26,4 były jakieś krajowe.

Bardziej prawdopodobne jest, że nie wszystkie rury w tej ramie są Reynoldsa. Czasem podobno tak robili z powodu braku materiałów.



#789 Varnhagen

Varnhagen
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 04 marzec 2015 - 00:52

Nie wydaje mi się żeby rury 26,4 były jakieś krajowe.

Bardziej prawdopodobne jest, że nie wszystkie rury w tej ramie są Reynoldsa. Czasem podobno tak robili z powodu braku materiałów.

 

Rozumiem. Zważę go to się okaże. Bardzo dziękuję Ci za pomoc.

 

Następnego posta zamieszczę już z wagą, i zapewne już relacje z odrestaurowywania o ile wszystko pójdzie pomyślnie. Mam dla tej ramy cały świetnie zachowany osprzęt Campagniolo Record z tamtego okresu, na wektorach odbudowuję wszystkie naklejki także będzie kawał wspaniałej maszyny choć nieco zmodyfikowanej wizualnie.

 

A czy wiecie jakie dokładnie kolory były stosowane do malowania jaguarów? Znam 2 odcienie zieleni, pomarańcz, złoty, kremowy, coś jeszcze ciekawego?





Dodaj odpowiedź