Skocz do zawartości


Zdjęcie

ZZR Jaguar


844 odpowiedzi w tym temacie

#841 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 09 październik 2016 - 10:05

Dokładnie o tą rozpiskę mi chodziło, dzięki za wstawię.
Problem w tym, że te ramy nie są niczym nadzwyczajnym, mają rozległą geometrię a ich wykonanie czasem wola o pomstę do nieba, przerobiłem parę takich ram wiem co piszę.
Poza tym polandi trafi się paru takich, którym się wydaje,że to Bóg wie jakie rarytasy i potem widzę ogłoszenia gównianym roweru na jeszcze bardziej gównianym osprzecie za 1500 zl...no na litość boską...

Daj znać jak ustalisz co to za wersja Jaguara

#842 irmi

irmi
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 09 październik 2016 - 11:42

Będziemy zdejmować lakier, poszukamy oznaczeń.

Jedyny widoczny w tym momencie numerem jest nr seryjny, na tulei suportu. Z tego co czytałem, niewiele niestety można z niego wywnioskować, to prawda?

https://photos.googl...07gE4333loMJsHF ?



#843 titiart

titiart
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 09 październik 2016 - 15:37

Tak to prawda, sprawdź jeszcze czy ma wybity numer na prawym tylnym haku. Data produkcji roweru była wybita na obręczach jeżeli są oryginalne.

Z Jaguarami i Huraganami jest jeszcze taka sprawa, że były one tłuczone przez wiele lat od drugiej połowy lat 50-tych do przełomu lat 70 - 80tych. Przez ten okres ponad 20 lat osprzęt i geometria ramy musiały się zmieniać. Dlatego wczesne Jaguary i Huragany są rozlazłe. Nowsze są bardziej zwarte. Twój jest niestety rozlazły.

Brak jest dokumentów dokładnie specyfikujących produkowane rowery wyścigowe z tamtych lat. Ludzie którzy byli odpowiedzialni za produkcję już nie żyją lub są bardzo starzy i nie pamiętają.

Z tego co ustaliłem produkowano w różnych okresach:

Jaguara z Reynolds 531 i Huragana z rur krajowych.

Huragan, Jaguar i Jaguar Special, Jaguar Super Columbus SL

Huragan, Jaguara podobnego podobnego do Huragana (zakończenie podpór siodła wklęsłe) i Jaguar Special, Jaguar Super

Potem były Romet Sport, Romet Sport Special, Romet Sport Super.

 



#844 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 10 październik 2016 - 13:27

I to się  w zasadzie zgadza, tak na prawdę własnie dopiero Romet sport miał już fajną, sportową geometrię i zdecydowanie lepiej wykonane ramy i jeśli ktoś che odrestaurować fajną szosę i mieć fan z jazdy to własnie na Rometa zwróciłbym uwagę.

 



#845 titiart

titiart
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 11 październik 2016 - 13:44

Waga gołej ramy mojego Rometa Sport rozmiaru 56cm to 2280 gram, zważonej na wadze kuchennej żony. Waga waży dobrze bo żona piecze pyszne ciasta :-). Po prawdzie długość podpór łańcucha to 42,5cm czyli żadna rewelacja ale tylne haki posiadają regulację tej wartości. Nie jest to na pewno Specjal bo sztyca ma 25,4mm.

Pozdrawiam





Dodaj odpowiedź