Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Przełaj: Rower I Kilka Pytań


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Faramir

Faramir
  • Użytkownik
  • 238 postów
  • SkądWierzbica

Napisano 01 październik 2014 - 10:27

Cześć,

 

nie bardzo wiedziałem, w jakim dziale założyć ten temat, ale ze względu na to, że głównie chodzi o rower zakładam tutaj.

Więc chce spróbować przełajów, planuje też zaliczyć 3-4 wyścigi jeszcze w tym sezonie. 

Upatrzyłem sobie dwa rowery 

- nowy Ridley X-Bow 20 z tarczówkami (na Sorze 9s) ~3600 zł 

- lekko używany, model 2014, Ridley X-Bow 10 z tarczówkami (na 105) ~4000 zł 

Która opcja lepsza? Czy lepszy osprzęt dużo zmienia w przełajówce? Jeśli macie jakieś inne opcje w tych okolicach cenowych to nie krępujcie się.

 

I na razie dwa pytania:

 

1) Jak to jest z rozmiarem? Słyszałem, że bierze się mniejszy niż na szosie. Mam 181 cm, na szosówce mój rozmiar to 54-56cm więc w przypadku tych Ridley'ów to chyba M po prostu?

2) Jakich pedałów zatrzaskowych używa się w przełajówce? Jakie polecacie?

 

 



#2 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 01 październik 2014 - 13:25

http://szosa.org/top...j-do-45-tys-zł/ Przeczytałeś? Powinno nieco rozjaśnić sprawę.

 

Co do pytań:

1) Moim zdaniem M, ale zmierz długość nogi i skontaktuj się z Bike4Race. Jeżeli chcesz kupić Ridleya, to nikt inny w Polsce nie ma na jego temat większej wiedzy niż Andrzej.

2) Spd, Time, Look S-track. Generalnie systemy mtb.



#3 rn32

rn32
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 05 październik 2014 - 19:56

Osprzęt zmienia dużo. Czym szybszy tym lepiej. Różnica między Sorą a 105 jest dość znaczna. 

 

1) Rozmiar bierze się mniejszy. Ja mam szosę 54 cm, a przełaj (Giant TCX) S/M i uważam, że jest odpowiedni.

2) Używam SPD - czyli standard z mtb (Shimano PD-M540). W rowerze MTB mam PD-M780 - czyli XT, ale różnicy poza wagą nie zauważam więc raczej nie ma sensu przepłacać. 



#4 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 05 październik 2014 - 21:26

rozmiar bierze się mniejszy jak chcesz mieć za mały rower.



#5 rn32

rn32
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 05 październik 2014 - 21:40

Więc może bardziej precyzyjnie. Zależy co rozumiemy jako rozmiar. Jeśli rozmiarem jest długość górnej rury to w przełaju powinna być krótsza niż w rowerze szosowym. Po prostu potrzebna jest większa stabilność a zysk z mniejszego oporu powietrza jest żaden. Co ciekawe, o ile rama jest krótsza, to, zwłaszcza do amatorskich zastosowań bierze się czasami odrobinę szerszą kierownicę bo łatwiej wtedy zapanować nad rowerem w głębokim błocie czy piasku. Rower przełajowy jest także mniej tolerancyjny na wydłużanie lub skracanie mostka w celu dostosowania rozmiaru roweru. Wszystko przez to, że wydłużanie mostka przenosi środek ciężkości do przodu co przy stromych zjazdach na kiepskiej nawierzchni zaczyna mieć znaczenie. 



#6 piotrek_poz

piotrek_poz
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 październik 2014 - 21:42

zgadzam się z Marcinem. Ja gdy przymierzałem się do Focusa Maresa  rozmiar M to jak jechałem to czułem że przelecę za chwilę przez kierownicę a na L czułem się idealnie i taki wybrałem. Mój wzrost to 180 cm. Radzę lepiej przymierzyć jak jest możliwość.



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 październik 2014 - 22:13

poczekaj troche w tym roku juz bedą najnowsze Accenty , całe rowery przełajowe na najnowszej ramie  i widełkach, całosć na Sorze  ma kosztowac 2699 zł, mini v-breaki 

 

Ewntualnie można kupić set rama z widłami - na poczatku listopada mają być już dostepne  i złożyć szybko rower pod siebie 

 

Nowa rama jest bardzo ładna , całkowicie inna konstrukcja, jak i widelce też inne , carbony i carbony z alu.

 

co do rozmiarów to ja mam 180 cm szoske 56 cm tradycyjną  ( powinna byc 57 raczej lepsza ) , przełaja 54 i jest troche minimalnie za mały , tzn jesli chodzi o turystyke, no jesli do ostrej jazdy w lesie to moze być , mostkiem czy innymi duperelami za bardzo ramy nie przedlużysz .

 

Jeśli nie uprawiasz survival CX jak mi sie zdarza to najczęściej - czyli bardzo trudny teren , to bierz rower na cantach, tarcze  i tanie rowery zwiekszają znacznei wage  i wielu świadomych zawodników śmiga na cantach .

 

W tym roku pojawia sie też bardzo lekkie obrecze pod tarcze do przełaju , doskonale wykonane, już je widziałem , macałem robiąc przełajke od zera można dobrze pokombinować 

 

DSC01832J_eqwxnxa.JPG

 

DSC01835J_eqwxnxq.JPG

 

DSC01836J_eqwxnnh.JPG

 

DSC01837J_eqwxnnx.JPG

 

a to nowe felgi , nowa jakość pod nazwą Accent 

 

DSC01830J_eqwxnnn.JPG

 

DSC01831J_eqwxnnw.JPG

 

obręcze bedą o wadze ok 350 g i drugi model 405 g 


  • B25CX lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2014 - 23:39

Najwiekszy rozmiar tego accenta to 56 cm. Na jaki maksymalnie to jest wzrost?



#9 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 10 październik 2014 - 21:09

Ładne te nowe ramy Accenta, ja dopiero swój składam na starej CX-ONE jutro będę ją malował. 
Całość na tarczówkach i minimum 105 wyjdzie mnie około 3500 zł. Tylko jeszcze nie wiem jak to będzie z wagą :D Mam nadzieję na okolice 9 kg, ale wszystkim poniżej 10 kg się zadowolę. 

A te nowy widły od Accenta będą też karbonowe pod tarcze? Ja składam na Mosso M3 ale to aluminium i okolice 750 gram.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#10 Faramir

Faramir
  • Użytkownik
  • 238 postów
  • SkądWierzbica

Napisano 16 październik 2014 - 12:49

A gdzie można się dowiedzieć czegoś o tych accentach? 



#11 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 16 październik 2014 - 15:13

Na razie chyba nigdzie, na ich stronie http://velo.pl nie ma jeszcze w ofercie nowych ram.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#12 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2014 - 18:44

http://velo.pl/czesc...accent/cx-one-0

 

To chyba ta nowa.



#13 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 16 październik 2014 - 20:07

O to jest, parę dni temu patrzyłem i jeszcze jej nie było.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#14 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 17 październik 2014 - 13:26

mini v-breaki 

 

 

"v-brake'i", panie - pożal się Boże - ekspercie... Odróżniasz "łamać" od "hamulec"?



#15 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 193 postów

Napisano 17 grudzień 2014 - 20:06

Witam

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu..

Co sądzicie o takowej używce jako pierwszy przełaj?
http://allegro.pl/ro...4904158439.html

Nie wiem z którego roku to model, ale wyposażony bardzo dobrze, no i karbonowa rama - choć tutaj to do końca nie wiem z czym to się wiąże. Roweru nie szukam na zawody tylko do śmigania po utwardzonych trasach na którcyh nudzi mnie jeżdżenie 29er'em...

Czy w ogóle w tej cenie warto sobie zaprzątać głowę używkami? Nowy Ridley X-Ride już by się zmieścił w tej kwocie...

Pozdro


@tapatalk

#16 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 17 grudzień 2014 - 20:18

szkoda by mi bylo taplac nowego Dura Ace w blocie... jakbys sprzedal grupe i kupil 105tke to masz juz 1000 taniej...

jak uzywka jest w tak dobrym stanie to dlaczego nie?



#17 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 193 postów

Napisano 19 grudzień 2014 - 13:46

Waham się o tyle że za różnicę w cenie między nowym Ridleyem można kupić pedały, ciuch, czy coś w tym stylu... Czy przy lepszym osprzęcie jest ryzyko wyższych kosztów eksploatacji? Ot np wymiana klamkomanetki? (Czy to się w ogóle psuje?)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#18 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 19 grudzień 2014 - 14:03

Klamkomanetki raczej się nie psują same z siebie. Co do cen ekploatacji to jest znaczna różnica, sprawdź sobie przynajmniej różnice kaset/łańcuchów od sory/105/ultergry


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#19 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 19 grudzień 2014 - 14:40

Akurat kasety i łańcuchy można brać praktycznie z dowolnych grup (tylko kasety Campagnolo nie będą kompatybilne), więc w praktyce różnica sprowadza się do cen komponentów 9 i 10-rzedowych.

#20 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 193 postów

Napisano 19 grudzień 2014 - 15:04

O cholera faktycznie.. Kaseta Dura Ace to ponad 2x więcej niż Ultegra! Nie wiedziałem że to aż takie duże różnice.. To spory argument na "nie" bo koszt wymiany kasety i łańcucha robi się dla mnie bardzo dużym wydatkiem... Dzięki za podpowiedź


Sent from my iPhone using Tapatalk



Dodaj odpowiedź