Skocz do zawartości


Zdjęcie

105 Czy Może Ultegra


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 02 październik 2014 - 11:00

Witam.

Chciałbym zmienić napęd w swoim rowerku (kasetę, przerzutkę tył i łańcuch)

Obecnie posiadam 105. Jednakże wydaje mi się, że napęd nadaje się już do wymiany.

Mam pytanie, czy jest sens dokładać te 2, 3 stówy do ultegry, czy odczuje różnicę w kulturze racy, płynności działania napędu...?



#2 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 02 październik 2014 - 11:03

hm 2-3 stówy?całą grupa jest jakies 6-7 drozsza.Chyba ze chcesz wymienic tylko kasete i łańcuch to według mnie nie ma sensu bo działa to podobnie



#3 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 02 październik 2014 - 11:10

Myslałem żeby zmienić przerzutkę tył, kasetę i łańcuch. Jeszcze jedno pytanie: Czy ma sens kupować łańcuch z wyższej grupy niż napęd...? Gdzieś czytałem na forum, że do 105 zakładają ultegrę.



#4 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 02 październik 2014 - 11:19

Skoro pytasz to znaczy że nie poczujesz różnicy.



#5 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 02 październik 2014 - 11:27

Czyli płacimy wyłącznie za napis i te kilka nieznaczących gram mniej? :->



#6 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 02 październik 2014 - 11:30

wiekszej  różnicy nie odczujesz,przy calej grupie to moze jakas minimalna.POnoc te lancuchy z wyzszej grupy sa ciut trwalsze ale ja tego nie zaobserwowalem.Wole kupic łancuch campy c10 ktory z shimano ladnie dziala a jest mocno trwalszy



#7 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 październik 2014 - 14:07

Różnica między 105 a Ultegrą nie jst minimalna, jest spora. Jest wyraźna i odczuwalna. Dotyczy to głównie pracy klamek ( szybiej pracują, są lepiej wykonane i nie dzwonią po kilku imesiącach jazdy ) i  korby - nie ,,cyka'' i nie skrzypi jak 105 po jezdzie na deszczu.



#8 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 02 październik 2014 - 16:14

Czyli płacimy wyłącznie za napis i te kilka nieznaczących gram mniej? :->

 

Z grubsza tak bym to ujął...tym bardziej jeśli dużo jeździsz i często będziesz wymieniał łańcuchy lub kasetę , wielkiej różnicy w działaniu nie zauważysz a w portfelu i owszem. Chyba, że aspekt finansowy nie ma dla Ciebie znaczenia , ale wówczas zapewne stałbyś się nabywcą DA. Jeżdżę na ultegrze i zdarzało mi się już kupować łańcuchy od 105-tki -różnicy nie odczułem żadnej , ani w trwałości ani w "kulturze" pracy.



#9 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 02 październik 2014 - 18:47

Robię jakieś 5 tyś rocznie, więc raczej nie dużo. Gdybym chciał pewnie to DA miałbym w szosie. Tylko pytanie; czy jest sens...?



#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 październik 2014 - 09:54

Roznica w praktyce miedzy komponentami ktore chcesz wymienic jest - raczej iluzoryczna :)

Kaseta jest troche lzejsza (jesli ma to znaczenie).

Przerzutka ma inne koleczka (lozysko na tulei ceramicznej i maszynowe) - takie mozesz kupic do swojej 105tki.

Lancuch ma lepsze zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni ogniw - ma znaczenie przy eksploatacji roweru w mokrych warunkach.


  • Daniel_105 i SebaBDG lubią to

#11 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 07 październik 2014 - 12:04

Różnica między 105 a Ultegrą nie jst minimalna, jest spora. Jest wyraźna i odczuwalna. Dotyczy to głównie pracy klamek ( szybiej pracują, są lepiej wykonane i nie dzwonią po kilku imesiącach jazdy ) i  korby - nie ,,cyka'' i nie skrzypi jak 105 po jezdzie na deszczu.

 

A teraz spójrz na post rozpoczynający wątek i znajdź mi miejsce, w którym autor pisał o korbie czy manetkach... A potem napisz coś na temat, a nie tylko po to, żeby się pochwalić czego używasz.



#12 marcin270

marcin270
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądBorek Szlachecki

Napisano 07 październik 2014 - 13:27

A więc tak.

Kupiłem przerzutkę, kasetę 105 i łańcuch ultegry. Co do pracy klamkomanetek, nie mam żadnych zastrzeżeń. Jak dla mnie działają idealnie; nie zauważyłem również żeby 'dzwoniły" na dziurach, a przejechałem na nich juz jakieś 17 tyś. Myslę jeszcze o zmianie dużego blatu korby  SH R600. Chociaż jeszcze sezon na pewno dałby radę. Gdzieś w sklepie znalazłem za 110 zł...



#13 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2014 - 19:55

A teraz spójrz na post rozpoczynający wątek i znajdź mi miejsce, w którym autor pisał o korbie czy manetkach... A potem napisz coś na temat, a nie tylko po to, żeby się pochwalić czego używasz.

 

I co z tego, że nie padło pytanie o klamki czy korbę? Jeżeli te części są lepiej wykonane i z lepszych materiałów niż ich odpowiedniki w 105, to analogicznie można założyć, że to samo dotyczy łańcucha, przerzutki czy kasety.

 

A po drugie, to przyjrzyj się swoim postom pod kątem ich hm ,,merytoryczności''. Czepisz się sformułowań, bo kto napisał nie tak jak trzeba, wypowiadasz jakieś złośliwości, mówiąc krótko piszesz byle pisać, nie mając za wiele do powiedzenia. Wiec krótko i na temat: goń się.



#14 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 07 październik 2014 - 20:38

Po czterech sezonach na 105, rok temu przeszedłem na Ultegrę, poczynając od korby przez łańcuch i na kasecie kończąc. No tak, manetki od 105 zostały, ale po przekroczeniu 30,000 km i te coraz gorzej pracują i pewno za jakieś 10,000 km je zmienię na Ultegrę. Ale co do samej korby/łańcucha/kasety to przy przebiegach 5000-10,000 km rocznie i bez ambicji wejścia na pudło na amatorskich wyścigach, to moim zdaniem 105 w zupełności wystarczy. Sam rozważam powrót do 105 po zajechaniu Ultegry.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź