Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kierownice Z Chin


46 odpowiedzi w tym temacie

#21 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2406 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 styczeń 2015 - 12:54

 Nie możemy też przeginać w drugą stronę i przekreślać całej produkcji danego kraju tylko dlatego, że wiele firm bezczelnie kradnie branding innych firm.

 

Możemy, trzeba wymagać od społeczeństwa regulacji. Przecież winni sami się nie ukażą :D Problemem jest że ten kraj to 1,3mld mieszkańców a europa 740mln ?!


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#22 Yoschi

Yoschi
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:05

Nie przeginajmy, jakie technologie są w zwykłej prostej kierownicy lub sztycy które wyglądają tak samo od 20 lat.

#23 kobrys

kobrys
  • Użytkownik
  • 1576 postów
  • SkądKraków/Częstochowa

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:24

Nie przeginajmy, jakie technologie są w zwykłej prostej kierownicy lub sztycy które wyglądają tak samo od 20 lat.

 

Jeśli chodzi o włókno węglowe to mimo identycznego finalnego efektu wizualnego różnice mogą być dosyć spore:

 

- rodzaj włókna

- szerokości włókna

- struktura włókna,

- ułożenie ścinka w formie,

- temperatura zgrzewania

- ciśnienie zgrzewana

- odpowiednia żywica

 

Wielu producentów jeden element wytwarza z różnych rodzajów włókien na warstwach i/lub segmentach.

 

 

Nie neguję tego, że chińczyk czy tajwańczyk robi dobry sprzęt - jednak ocena jakości elementu na podstawie tylko i wyłącznie podobieństw wizualnych może być zgubna.

Wiem także, że kilka fabryk robiących ramy markowe także wypuszcza sprzęt OEM, ale nigdy nie są to repliki rowerów, które produkują.


  • szosowiec_pro lubi to

#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5577 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:30

Możemy, trzeba wymagać od społeczeństwa regulacji.

Idąc tym tropem, należałoby zamknać Cię za oszustwa podatkowe, działanie w szarej strefie i podkradanie papieru toaletowego z pracy.
rowerplus-logo-2.png

#25 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2406 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:39

Sugerujesz coś ?? 


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5577 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:49

Ależ gdzie tam, prywatnie nic do Ciebie nie mam. To Ty powiedziałeś, ze można karać wszystkich za winy jednostek, a ja tylko przeniosłem to na nasz grunt.
rowerplus-logo-2.png

#27 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2406 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 styczeń 2015 - 14:12

Daruję sobie bo pójdziemy w politykę :D

Ja tam staram się jak najmniej utrzymywać chińczyków, za to od Japończyków kupuję, ale to kwestia jakości.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#28 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 25 sierpień 2016 - 12:58

Szybkie pytanie. Wpadła mi w ręce kierownica made in China z karbonu. Wyrób własny chińczyka pod swoja nazwą. Wykonana niby z włókna T800 UD. Cena 38 dolarów. Jakoś wykonania bez zastrzeżeń, prosta, symetryczna, wymiarowa. Lakier położony ok. 

Różnica z moją poprzednią Deda RHM02 z aluminium jest taka iż po przyłożeniu podobnej siły trochę bardziej się ugina, pracuje. Zaznaczam, że nie tak jak na niektórych filmach na YouTube. 

 

Pytam bo nie miałem nigdy części karbonowych. Czytam również, że sztyce z karbonu też pracują, uginają się zwłaszcza w MTB więc może taki jest zamiar.

 

Jeździć czy do kosza :) 



#29 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1748 postów
  • SkądSheffield

Napisano 25 sierpień 2016 - 13:06

Mam kierę karbonową Thomsona, wyższa półka i jak się zapieram przy ciężkich podjazdach to też pracuje.
  • jaroMKV lubi to
Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#30 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 843 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 25 sierpień 2016 - 14:33

Moja FSA SL-K też troszkę pracuje, swego czasu nawet było takie charakterystyczne trzeszczenie przy śrubach od mostka, jednak coś pokręciłem i ustało, więc to pewnie nie kwestia kiery. 

pozdr


  • jaroMKV lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#31 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 25 sierpień 2016 - 14:36

Ok. Dzięki. Więc pewnie taka jest charakterystyka karbonu, że trochę więcej pracuje aniżeli aluminium.



#32 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 sierpień 2016 - 18:23

Filmik na YT widziałem i okazuje się, że pro wcale nie jeżdżą tak na karbonie, chyba połowa kierownic była alu. Czy to ze względu na tę sztywność...

#33 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5577 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 25 sierpień 2016 - 18:45

Większość pro jeździ na alu ze względu na odporność na punktowe uderzenia i upadki. Sprawdzone info, potwierdzone m.in. przez Lennarda Zinna oraz kilku mechaników wyścigowych, z którymi rozmawiałem na TdP.


rowerplus-logo-2.png

#34 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 sierpień 2016 - 18:55

Aaa, czyli dla bezpieczeństwa

#35 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1748 postów
  • SkądSheffield

Napisano 25 sierpień 2016 - 20:25

Drugi powód to taki, że nie muszą już za wszelką cenę zbijać wagi, bo osiągnięcie limitu UCI nie stanowi żadnego problemu. Przez to osobiście jestem przeciw obniżeniu limitu, bo teraz mogą sobie pozwolić na ww. kombinacje podwyższające bezpieczeństwo. 


Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#36 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 29 sierpień 2016 - 10:05

Jeśli chodzi o włókno węglowe to mimo identycznego finalnego efektu wizualnego różnice mogą być dosyć spore:

 

- rodzaj włókna

- szerokości włókna

- struktura włókna,

- ułożenie ścinka w formie,

- temperatura zgrzewania

- ciśnienie zgrzewana

- odpowiednia żywica

 

Wielu producentów jeden element wytwarza z różnych rodzajów włókien na warstwach i/lub segmentach.

 

 

Nie neguję tego, że chińczyk czy tajwańczyk robi dobry sprzęt - jednak ocena jakości elementu na podstawie tylko i wyłącznie podobieństw wizualnych może być zgubna.

Wiem także, że kilka fabryk robiących ramy markowe także wypuszcza sprzęt OEM, ale nigdy nie są to repliki rowerów, które produkują.

 

Święte słowa i w 100% się zgadzam. Nie wiem czemu (jakże błędnie) przyjęło się że karbonowa rama to karbonowa rama (czy też tak jak tutaj kierownica) i jak są obie z karbonu to się niczym nie różnią. Różnice w budowie mogą być ogromne, ze względu na to co kolega właśnie wymienił.

 

Karbonowe produkty nawet wyglądające identycznie mogą mieć całkowicie inne właściwości (sztywność, wytrzymałość, przeniesienie mocy) i trzeba to w końcu zrozumieć...



#37 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2406 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 sierpień 2016 - 14:33

Tak samo jak były stopy aluminium :)


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#38 bartosh

bartosh
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 01 wrzesień 2016 - 11:38

Karbonowe produkty nawet wyglądające identycznie mogą mieć całkowicie inne właściwości (sztywność, wytrzymałość, przeniesienie mocy) i trzeba to w końcu zrozumieć...

 

 

100% racji. "Karbonowa" to tak ogólne pojęcie, że naprawdę wynika z niego tylko to, że jakieś włókna węglowe zostały użyte. A jaki rodzaj, jaki zaplot, jaki sposób ułożenia, jakie żywice, jakie proporcje, jakie technologie produkcji, jaka struktura i wiele wiele innych czynników zostaje pominięte w takim przypadku. 

 

 

Tak samo jak były stopy aluminium :)

 

Tak, tyle że tu jeszcze więcej różnych opcji, bo poza samym rodzajem użytych włókien dochodzi wiele wiele innych czynników. Znacznie prędzej powiedziałbym że dwie tak samo wyglądające ramy aluminiowe to takie same produkty aniżeli dwie tak samo wyglądające ramy karbonowe.



#39 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 793 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2016 - 21:27

Trzeba wziąć też poprawkę na to czy karbonowe kiery/mostki są potrzebne. Różnica wagi naprawdę mała. Widziałem fotkę uszkodzonej sztycy na aliexpress, dla mnie to powód żeby od nich kiery/mostka nie kupować.

Ale sztyce zamówiłem (inną ale jednak)

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#40 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1496 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 wrzesień 2016 - 23:25

Widziałem fotkę uszkodzonej sztycy na aliexpress

A ja widziałem połamaną sztycę i kierę FSA, dla mnie to powód by nie kupować nic tej firmy :)

 

Aby tak jednoznacznie stwierdzić, należało by przeprowadzić badania, ile egzemplarzy kierownic karbonowych pękło na 10000 sprzedanych markowych produktów oraz z Chin. Jak wykażesz, że tych z chin ludzie połamali 20% więcej w takich samych okolicznościach (nie dotyczy wypadków) to spoko. Pytanie tylko, ktoś robił takie badania?





Dodaj odpowiedź