Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana Grupy Na Wyższą-Co I Jak?


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dext

Dext
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 20 październik 2014 - 19:03

Forum przeszukałem, poszukałem też na zagranicznych ale nie znalazłem więc pytam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Otóż irytują mnie "wąsy" czyli kable od klamkomanetek które nie są schowane pod owijką. Już wiem, że te schowane możliwe są od 105 poprzez Ultegrę do DA. Jak wygląda kwestia zmiany gdy bazowo jest Claris a chciałbym właśnie te klamkomanetki 105. Czy muszę wymienić całą grupę czy też możliwa jest wymiana tylko klamkomanetek i kasety na 10 rzędową? Jeśli nie cała grupa to co może ewentualnie zostać z Clarisa?

 

Nie pytam o sens takiej modyfikacji i wyższości jednej grupy nad drugą, wiem że lepiej od razu kupić rower na 105, a jeszcze lepiej na Ultegrze lub DA ;)



#2 Yoschi

Yoschi
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 20 październik 2014 - 19:22

W zasadzie indeksacja ma znaczenie w manetkach więc powinno działać bez problemu po zmianie kasety i klamkomanetek.

Oczywiście za wyjątkiem nowej 11 rzędowej 105.



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 październik 2014 - 20:17

Do wymiany jest jeszcze łańcuch.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Dext

Dext
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 21 październik 2014 - 12:40

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

Czyli na początek klamkomanetki, kaseta i łańcuch natomiast korbę, hamulce i przerzutki mogę sobie z czasem zmienić- podoba mi się ta opcja.


  • mindgame lubi to

#5 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2014 - 17:07

Czyli na początek klamkomanetki, kaseta i łańcuch natomiast korbę, hamulce i przerzutki mogę sobie z czasem zmienić- podoba mi się ta opcja.

Jeżeli zęby blatów korby i kółek przerzutki nie są zużyte, to jak najbardziej. Jeżeli blat jest zużyty, to nowy łańcuch może nie działać na nim poprawnie. Zwykle cały napęd zużywa się w podobnym tempie. 



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 październik 2014 - 17:33

Nie bardzo. Tarcze mechkorbu zużywają się wielokrotnie wolniej od kasety.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 listopad 2014 - 19:45

Witam

Czy na tarczach Shimano105 6800 będzie działał łańcuch 10 rzędowy? Obecnie mam korby Tiagry 4600 ale ośka jest podtarta w jednym miejscu i lekko mi "pływa" i łańcuch trze w przedniej przerzutce. Planuję docelowo całość wymienić na 105 ale chciałbym zacząć właśnie od korby.



#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 listopad 2014 - 22:51

Tak będzie.

Przy zmianie grupy na 2x11 musisz też zmienić tylne koło lub bębenek piasty jeśli producent piasty oferuje taką możliwość.



#9 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 listopad 2014 - 12:56

Tak, , wiem że w przyszłości będzie mnie czekać i zmiana bębenka. Ale na chwilę obecną zastanawiała mnie współpraca łańcucha 10 rzędowego na tej korbie. Jeśli będzie działać to super. Dziękuję

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2014 - 09:33

Kolego .....

Claris to grupa na 8 biegów.

Zmiana na klamkomanetki 9 biegowe :

Klamkomanetki, kaseta, łańcuch, powinno sie wymienić przerzutke przód też.

 

Korbowód przyjmuje łańcuch 9 spokojnie.

Zmiana na klamkomanetki 10 biegowe :

Klamkomanetki, przerzutka tył, przerzutka przód, kaseta, łańcuch, korba - czyli cała grupa.
 

 

Koła pod kasete 8 biegową przyjmują kasety 8-10 biegów.
 

 

Pod 11 musiałbyś zmienić bębenek lub piaste.
 

 

Przy przejściu z 8 na 10 system nie jest kompatybilny ze sobą w ogóle.
 

 

Przy przejsciu z 8, 9 10 na 11 tak samo, 10 z 11 jest niekomaptybilne.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 Yoschi

Yoschi
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 17 listopad 2014 - 10:05

10 shimano szosowe inaczej niż mtb działa przecież w systemie SIS wiec do 10 klamek nie trzeba przerzutki 10.
  • mikroos lubi to

#12 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 17 listopad 2014 - 10:06

Kiedyś wreszcie miarka się przebierze, kolarze wyjdą na ulicę i zaprotestują przeciw takiej polityce. Obrócą miasto w perzynę, bo ile można? Co rok nowa grupa, nowe szleje i nowe wydatki. Nic do siebie nie pasuje, nic ze sobą nie współgra, a przecież to ten sam producent, na tych samych maszynach produkowany jest sprzęt i przez tych samych pracowników. Dlaczego więc doją z rowerowców i zdzierają, wydrwigrosze jedne?! :angry: :D



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2014 - 10:08

Tak jak napisał @Yoschi, na szosie 10-tka spokojnie będzie pracowała z napędami 8- i 9-rzędowymi. Tylko w MTB jest inaczej (Dyna-Sys nie będzie współpracował ze starszymi systemami).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2014 - 16:33

Mnie to się w ogóle te nowe przerzutki Shimano nie podobają. Jakieś takie to wszystko wątłe, zwłaszcza w mtb. Już Shadow nie wzbudza zaufania z powodu tego cienkiego haka zamiast solidnej główki przerzutki jak w klasycznych modelach. O zmienionym ciągu przerzutek Dyna-Sys i wynikającej z tego niekompatybilności już nie wspomnę.

Dawniej do klamkomanetek Sory można było sobie założyć z tyłu nawet Dura Ace'a, a do Altusa jakiegoś XTR'a (albo i na odwrót), a teraz posiadacze starszych grup są skazani na niższe modele przerzutek lub zmuszani do przejścia na większą liczbę biegów.

Ja mam w góralu napęd 3x7, stare klamkomanetki Altus (jeszcze pod canti) a do tego z tyłu pancerną 9-biegową przerzutkę XT (RD770).

Z obecną XT już by to nie działało.

Podobnie w szosówce. 9-kowej Sory czy 10-kowej Tiagry już nie podrasujemy obecną Ultegrą (11-rzędową) czy nawet 105-ką. Trza kupować stare póki jeszcze są.

 



#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2014 - 19:18

Niekomaptybilność 8, 9  do 10 

 

Takie stanowisko mam ja i Shimano  oficjalnie .

 

W katalogu Shimano na 2014 r strona 241 jest rozpisana kompatybilność komponentów napędowych i oprócz bębenków, które przyjmują 8-10 biegów żadna część napędu nie współpracuje ze sobą prawidłowo ( 8-9 na 10 )  .

Takie stanowisko dzisiaj nawet o godzinie 10 rano potwierdził serwis Shimano Poska .

 

 

Tutaj chodzi głównie o bezpieczeństwo uzytkownika, gwarancje na działanie prawidłowe całości napędu.

 

Wszelkie dywagacja ze coś se tam można podłączyć i coś tam będzie działać  należy przedstawiać jako własne przemyślenia , własne próby, własne użytkowanie  i podpisać, że  nie jest to zalecana przez producenta i wszelkie kopiowanie tego co sie napisało  jest tylko na własne ryzyko, unikniemy wtedy odpowiedzialności jak sie komuś coś stanie ..

 

Niektórym wystarczy że 3-5 biegów chodzi prawidłowo, potem coś tam rzęzi i jakoś to im nie przeszkadza .

 

W szosie niestety precyzja działania  musi być perfekcyjna, czy to shimano , czy sram czy campa  ma to działać cyk cyk.

 

Także Mikros ...

to ze ktoś tam śmiga w peletonie na maratonie to nie oznacza ze tak ma być , informacje rzetelne  i zgodne z bezpieczeństwem podaje katalog Shimano ( jesli stosujemy jego napęd )  i ja wolałbym zwalić w razie czego na nich wine, jak komuś coś sie stanie z powodu napędu.

 

Ja wiem ze ludzie potrafią nieźle kombinować , ale ...na własne ryzyko ! 

 

Np ja zastosowałem łancuch 10 do napędu 9  bo taki miałem pod ręką  ( łańcuch Durace, kaseta Ultegra )  .... nie polecam tego jako prawidłowe , biegi chodzą oczywiście ładnie , ale ...różnice w szerokości łańcuchów dają mi niestety poczucie wolniejszego przerzucania , szerszy na 9 czyli taki jak miałby być łańcuch szybciej będzie reagował  na zmiane biegów.

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2014 - 19:19

LOL, gdyby Shimano dbało o bezpieczeństwo, zrobiłoby recall manetek ST-9000 albo kaset CS-9000 :D

Shimano dba wyłącznie o własny portfel i dlatego wciska ludziom te idiotyzmy... A ludzie łykają je jak młode pelikany :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 listopad 2014 - 12:49

Ja tylko chciałem się dowiedzieć czy na tarczach Shimano105 6800 11 rzędowe, będzie działał łańcuch 10 rzędowy? A tu takie emocje



#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 listopad 2014 - 12:52

Ale odpowiedź na swoje pytanie otrzymałeś, to najważniejsze ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 listopad 2014 - 10:01

Niekomaptybilność 8, 9  do 10 

 

Takie stanowisko mam ja i Shimano  oficjalnie .

 

W katalogu Shimano na 2014 r strona 241 jest rozpisana kompatybilność komponentów napędowych i oprócz bębenków, które przyjmują 8-10 biegów żadna część napędu nie współpracuje ze sobą prawidłowo ( 8-9 na 10 )  .

Takie stanowisko dzisiaj nawet o godzinie 10 rano potwierdził serwis Shimano Poska .

 

 

Tutaj chodzi głównie o bezpieczeństwo uzytkownika, gwarancje na działanie prawidłowe całości napędu.

 

Wszelkie dywagacja ze coś se tam można podłączyć i coś tam będzie działać  należy przedstawiać jako własne przemyślenia , własne próby, własne użytkowanie  i podpisać, że  nie jest to zalecana przez producenta i wszelkie kopiowanie tego co sie napisało  jest tylko na własne ryzyko, unikniemy wtedy odpowiedzialności jak sie komuś coś stanie ..

 

Niektórym wystarczy że 3-5 biegów chodzi prawidłowo, potem coś tam rzęzi i jakoś to im nie przeszkadza .

 

W szosie niestety precyzja działania  musi być perfekcyjna, czy to shimano , czy sram czy campa  ma to działać cyk cyk.

 

Także Mikros ...

to ze ktoś tam śmiga w peletonie na maratonie to nie oznacza ze tak ma być , informacje rzetelne  i zgodne z bezpieczeństwem podaje katalog Shimano ( jesli stosujemy jego napęd )  i ja wolałbym zwalić w razie czego na nich wine, jak komuś coś sie stanie z powodu napędu.

 

Ja wiem ze ludzie potrafią nieźle kombinować , ale ...na własne ryzyko ! 

 

Np ja zastosowałem łancuch 10 do napędu 9  bo taki miałem pod ręką  ( łańcuch Durace, kaseta Ultegra )  .... nie polecam tego jako prawidłowe , biegi chodzą oczywiście ładnie , ale ...różnice w szerokości łańcuchów dają mi niestety poczucie wolniejszego przerzucania , szerszy na 9 czyli taki jak miałby być łańcuch szybciej będzie reagował  na zmiane biegów.

Może Shimano zamiast wydawać durne dekrety o bezpieczeństwie używania własnych komponentów niech najpierw samo je zweryfikuje żeby nie ryzykować zdrowia użytkowników oraz życia ich sprzętu :)

Przydałoby się może wysłać petycję żeby choćby zweryfikowali własną instrukcję montażu łańcuchów :)

 

Używałem kombinacji łańcuch kaseta o której piszesz i nie zauważyłem żadnej różnicy na niekorzyść. Projekt był lajciarski (walka o każdy gram :) ) ale w moim przypadku upośledzenie funkcjonalności tak czy inaczej decyduje o tym czy czegoś używam czy nie. Używałem kilku łańcuchów i kaset i jestem dość nadwrażliwy jeśli chodzi o jakość pracy napędu.

Zapisy Shimano "use bla bla only" mają mało wspólnego z bezpieczeństwem za to bardzo dużo z dojeniem klientów. 

Poza tym forum jest od wymiany doświadczeń ludzi którzy nie lubią być rąbani w cztery litery - ta sama koncepcja dla wszelkich innych forów? 

Jeśli piszę jako tobo to jest to - wg mnie - cos innego niż gdybym pisał na forum w dziale handlowym dystrybutorskim/producenckim z punktu widzenia firmy którą tu reprezentowałbym. Wtedy zarówno mój pracodawca - oraz użytkownicy forum - raczej oczekują treści zgodnych z filozofią chlebodawcy. A tak kwestię jedynie słusznej zgodności pozostawiam katalogom. 

 

 

Kiedyś wreszcie miarka się przebierze, kolarze wyjdą na ulicę i zaprotestują przeciw takiej polityce. Obrócą miasto w perzynę, bo ile można? Co rok nowa grupa, nowe szleje i nowe wydatki. Nic do siebie nie pasuje, nic ze sobą nie współgra, a przecież to ten sam producent, na tych samych maszynach produkowany jest sprzęt i przez tych samych pracowników. Dlaczego więc doją z rowerowców i zdzierają, wydrwigrosze jedne?! :angry: :D

Ta sytuacja nie nastąpi bo przeciętny klient w miarę ekonomicznie funkcjonującego kraju ma bardzo bardzo głęboko to że nowość nie współpracuje ze starością :) A tacy nabywcy są w przygniatającej większości i takie rynki decydują o tym co się sprzedaje i kupuje. Jak wzniecisz lokalne powstanie rowerowe nawet na skalę ogólnopolską to będziesz co najwyżej niułsem dnia na CNN :)

Ta sama historia dotyczyła wcześniej masy innych dla nas poronionych pomysłów. Jednak na co dzień obserwuję że klient wchodzi, kupuje i ma te wszystkie nasze problemy gdzieś.

Uwstecznienia z dbałością o klientów jest bardzo niewiele. A nawet jak jest to przerabia się stary dobry koncept na nowy czyniąc z niego coś niesamowicie zaawansowanego technologicznie i trzepiąc z tego obłędnie nieludzką kasę. Najlepszym tego przykładem są manetki GripShift Srama, które były pierwszymi zmieniarkami tego producenta, przez wielu bardzo lubiane (z wielu względów) i zdecydowanie najlepsze spośród wszystkich manetek obrotowych na rynku. Sram wprowadzając grupy 10sp kopnął w tyłek swój produkt i również klientów. Ostatecznie jednak przywrócili gripy do łask z masą idiotycznych detali (łożyskowanie gripów ;) ) i kretyńską ceną.



#20 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 05 kwiecień 2015 - 19:59

LOL, gdyby Shimano dbało o bezpieczeństwo, zrobiłoby recall manetek ST-9000 albo kaset CS-9000 :D

 

Wlasnie o co chodzilo z tymi manetkami i kasetami ze zaraz zrobili poprawke i teraz sa CS 9001?





Dodaj odpowiedź