Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Rower Szosowy


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szymek98

Szymek98
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 listopad 2014 - 17:31

Jako że jest to mój pierwszy post, 

Witam wszystkich forowiczów ! :)

Stoję przed kupnem mojego pierwszego roweru szosowego i chciałbym się poradzić osób bardziej doświadczonych i obytych z tematem. Wiem ,że było już dużo postów odnośnie tego tematu, lecz w miarę możliwości chciałbym otrzymać konkretną propozycję. Do dyspozycji mam kwotę

w przedziale 2000-2500 zł. Znalazłem 3 oferty rowerów, które spełniają moje wymagania.

Są nimi :

- Merida 880-16 rocznik 2014

http://www.rowerymer...wer-merida.html

- Merida 880-16 rocznik 2013

http://www.rowerymer...wer-merida.html

- Kross Vento rocznik 2013

http://www.dobrerowe...-vento-2-0-2013

 

I tu do Was wielka prośba, czy moglibyście podpowiedzieć która oferta jest najkorzystniejsza dla amatora?

Ewentualnie podać jakiś inny model?

Z góry dziękuje :)

 



#2 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 listopad 2014 - 17:59

Jako pierwszy rower polecam kupić tylko i wyłącznie używany. W takiej cenie spokojnie dostaniesz coś na grupie Shimano 105 albo nawet lepiej. kupno nowego roweru na upokarzającym Clarisie albo Sorze jest pozbawione sensu i logiki.

#3 Szymek98

Szymek98
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 listopad 2014 - 21:57

Zdaję sobie sprawę, że za taką kwotę nie kupię bardzo dobrego sprzętu, lecz zależy mi na tym żeby rower był nowy. Będę jeździł na nim bardziej rekreacyjnie ( niedzielne wypadziki ok. 30 km ) :)



#4 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 postów
  • Skądłódź

Napisano 13 listopad 2014 - 22:53

może pozbawione sensu i logiki ale słyszałem dużo opinii że ramy meridy 880-16 są fajną bazą pod coś lepszego na przyszłość, a sam claris nie jest taki zły, przyjemna grupa, budżetowa ot co, miałem klienta który jeździ na meridzie 880-16 2013, facet robił miesięcznie ok 2 tyś, jeździł na Łódzkie ustawki i dotrzymywał tempa tym na węglu wiec jak widać powiedzenie że nie sprzęt lecz technika zrobi z ciebie zawodnika jest jak najbardziej poprawne. A co do kupna któregoś z tych rowerów to chłopak będzie miał gwarancje na 2 lata a to dużo, kupując używkę bierzesz udział w loterii, to że przy kupnie wszystko działa nie znaczy ze nie rypnie za 100 km. Ja bym brał 880-16 2014 ze względu na widelec z włókna, mimo że 2013 ma wg mnie ładniejszą kolorystykę.



#5 Dwa Baranki

Dwa Baranki
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 13 listopad 2014 - 22:58

Nie krytykowałbym roweru na Sorze aż tak bardzo. Miałem w pierwszej szosie ten osprzęt i zrobiłem na nim prawie 6000 kilometrów w jeden sezon. Działał dobrze. Na pierwszą szosę i niedzielne wypadziki ok. 30 km będzie super. Używany to chyba lepszy pomysł na początek. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Z czasem zechcesz kupić coś lepszego. Jeśli sprzedaż za jakiś czas używkę i kupisz wypasioną maszynę, to mniej kasy stracisz.

#6 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 13 listopad 2014 - 23:15

Jako pierwszy rower polecam kupić tylko i wyłącznie używany. W takiej cenie spokojnie dostaniesz coś na grupie Shimano 105 albo nawet lepiej. kupno nowego roweru na upokarzającym Clarisie albo Sorze jest pozbawione sensu i logiki.

NIkt nie kupuje roweru na osprzęcie Shimano 105 i wyżej, po to aby stał mu w pokoju, więc nie liczmy na wychuchany model. Kupując rower używany trzeba doliczyć koszty ewentualnego serwisu: 

- wymiana opon

-kasety, łańcucha

-wymiana linek i pancerzy

-wymiana łożysk w suporcie i kołach.

-wymiana kółek w tylnej przerzutce

Plus estetyczne : 

-wymiana owijki i gum do klamko-manetek

 

 Kupujący wydają na pierwszy rower wszystkie zaoszczędzone pieniądze. Nowa sora czy claris na gwarancji nie jest taka pozbawiona logiki.



#7 turistas

turistas
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 14 listopad 2014 - 07:40

Tribana kolega nie chce ? Np. 300 która widzę jest jeszcze dostępna online a resztę zainwestować w SPD, kask, ciuchy, porządną pompkę etc. ? Sam rower to nie wszystko a rzeczy dookoła rowerowe potrafią kosztować...

 

Natomiast z powyższych to meride 880-16 z 2014

 

z podstawowych szos w tym przedziale cenowym to jest jeszcze:

Giant Defy 5 (Claris)

Scott Speedster 60 (Tourney)

Kellys Arc 1.0 (Claris)

 

Oczywiście powtórzę to co większość zaawansowanych kolegów próbuje przekazać początkującym (i sam to potwierdzam jako początkujący ;) : na początku ważniejsza od osprzętu jest geometria, bo co z tego że 105, karbony jak po prostu będzie nie wygodnie i nie będzie się chciało wracać na rower.

Więc proponuję pomierzyć się w jakimś kalkulatorze (np. http://www.competitivecyclist.com) i szukać takiego roweru, którego geometria jest zbliżona do tego co wyszło z kalkulatora a nie koniecznie koncentrować się na tym czy jest 105, sora czy claris. 



#8 Gosc_pdf2014_*

Gosc_pdf2014_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2014 - 15:49

Jeśli nowa Sora jest upokarzająca to co powiedzieć o Tourneyu? ;)



#9 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 14 listopad 2014 - 16:01

Użytkownicy Tourneya powinni być nadziewani na sztycę! A tak na serio to nawet tz da radę jeśli ktoś jeździ dla przyjemności i nie oczekuje bóg wie czego. I stara prawda to jeśli jesteś sprzęciaż to bierz lepszą ramę i systematycznie sobie ją ulepszaj. Jak nie masz zamiaru nic zmieniać a jeździć to możesz brać to co jest najlepsze w stosunku cena/osprzęt. Generalnie nie ma co się zastanawiać bo po roku i tak będzie mało albo sprzedaż i zmiana na mieszczucha/turystyka.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#10 Gosc_sztein_*

Gosc_sztein_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2014 - 21:18

Witaj Szymek 98

moje przemyślenia:

1 kross ma trzy tarcze z przodu są zbędne 

2. w meridzie tarcze 52-39 na niziny idealne, w terenie górskim sprawdzają się 50-34( gdzie mieszkach ?)

3.sora 9 biegowa nie jest zła dla amatora ja robię w sezonie ponad 3 tys . i żyję 

4. najlepszy okres na kupno roweru to koniec stycznia pocz lutego,

od teraz obserwuj( stare kolekcje z 2014/2013)  sklepy w okolicy    (internet i poluj, walcz o rabat!!!!)

5.rower to początek : buty , pedały , odzież , pompki,opony ,itp. wiec wydatków sporo 

6. jeżeli myślisz o rowerze na kilka lat 4-5 kup nowy, jak przygoda na sezon to kup  używany

7. jest jeszcze wiele modeli i producentów , np. giant ,ktm,gta, scott,kellys, dema, i inni więc, rozwiązań sporo ,to twoje pieniądze   nie spiesz się okazji jest wiele... 

pozd. sztein    ps. to też mój pierwszy post bo wolę jeździć  

 



#11 turistas

turistas
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 15 listopad 2014 - 20:45

Jeśli nowa Sora jest upokarzająca to co powiedzieć o Tourneyu? ;)

 

Jeszcze trochę i bez karbonów, zipp'ów i elektronicznej DuraAce to wstyd będzie pokazać się na drodze ;)



#12 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 listopad 2014 - 21:40

Jako pierwszy rower polecam kupić tylko i wyłącznie używany. W takiej cenie spokojnie dostaniesz coś na grupie Shimano 105 albo nawet lepiej. kupno nowego roweru na upokarzającym Clarisie albo Sorze jest pozbawione sensu i logiki.

zrobiłem dopiero co 600 km na sorze i jestem duże bardziej zadowolony niż na moim poprzednim gdzie miałem 105. Ważniejsza jest rama, geometria niż osprzęt, który i tak kiedyś wymienisz.

Poza tym nie ma wielkiej różnicy, nowa sora działa bardzo dobrze.



#13 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 16 listopad 2014 - 12:20

Bo to starszaTiagra jest 😃. To i działać dobrze musi. Co do napędu, compact i na płaskim jest dobry, zwłaszcza dla początkujących i kasecie 11/21 lub 11/23. Po prostu predkości do 33 km/h na małej zębatce korby, od 30 na dużej. Początkujący moze się niemiłosiernie zdziwić, biorąc korbę klasyczną, później okazuje się, że blat jest prawie nieużywany. Sam tak miałem, po kilku latach teoretycznie móglbym już używać klasycznej, ale na wzniesienia 6 - 8% (z rzadka wieksze) przydaje się 34/23.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#14 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 16 listopad 2014 - 12:42

Na wiggle.com jest Felt F85. Ja kupiłem za 3060zł i jest świetny. Zero kosztów wysyłki. Osprzęt Tiagra, tylko korba FSA Tempo, ale za to ładnijesza niż korba Tiagry, karbonowy widelec z aluminiową rurą sterową, ładnie tłumi drgania, w kasecie fajnie dobrane tryby tak, że płynnie można przechodzić na twardsze przełożenia.
Przejechałem się na jakiejś meridzie za 3k przecenionej na 2,5k to różnica kolosalna na korzyść Felta. Tam na Meirdzie czułem się jak na jakimś złomie. Zero tłumienia drgań. Szok.



#15 Szymek98

Szymek98
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 05 grudzień 2014 - 18:20

Byłem dzisiaj w sklepie rowerowym, akurat mają Meridkę 880, cena to 2200 zł i rozmiar L=56 cm
I ty rodzi się moje pytanie, czy rozmiar będzie dobry? Mam 175 cm wzrostu, i wg. moich obliczeń najlepszą ramą była by M/L=54 cm .

Czy jeżdżąc na ramie L mógł bym odczuwać jakiś dyskomfort? Czy te 2 cm to jest jakaś kolosalna różnica ? :)
Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
 



#16 Lukasz Kwiatkowski

Lukasz Kwiatkowski
  • Użytkownik
  • 265 postów
  • SkądKlucze

Napisano 05 grudzień 2014 - 18:39

Miałem Meridę Race Lite właśnie M/L 54, na mnie była ona za duża, musiałem dokupić mostek 90, sztyce zerówkę, a i tak siodło przesuniete na maxa do przodu, a mam 174 cm wzrostu, tyle, że jestem jakis nieproporcjonalny, bo mam za długie nogi względem tułowia. Musisz sie dobrze przymierzyć do roweru, najlepiej przewieść się trochę.

Rama L odpada, nawet nie myśl o niej, dyskomfort będzie znaczny. A dwa centymetry przy szosie to bardzo dużo

 



#17 Gosc_venom7_*

Gosc_venom7_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2014 - 18:21

Witam

Podepnę się pod temat- bo mam podobną sprawę do rozpatrzenia, szkoda zakładać kilka podobnych wątków.

Do tej pory jeździłem na rowerze cross-owym robiłem jakieś 4000-6000 km rocznie i na tyle pewnie mi czas pozwoli i w przyszłym roku.

Jeździłem na starej kolarce kolegi ale nie był to odpowiedni podemnie rozmiar i trochę narzekałem na plecy- ponoć wina złego rozmiaru. Po za tym ponoć do szosy nie powinno się zniechęcać bo początki są zawsze trudne- nowa pozycja jazdy. Kolega zaczynał od 15 km potem 30,50 i teraz śmiało 100km robi. W tym roku na swoim crossie- udąło mi się dojść do dobrej formy - średnie 30 km/h jak na cross-a to nie najgorzej. Tak nakreśliłem moje myślenie i życiorys kolarski heeh.

Chcę osiągać dobre prędkości i robić te 50 km dzienie jednak w lepszej formie muszę robić raz w tygodniu 100km. Więc rower w przeznaczeniu musi zrobić te 5000km.

Nie dokońca wiem jaki rozmiar powinienem mieć. Mniej więcej mam 170-172 cm według sprzedawcy M.

Budrzet 3800zł. Plus icznik, bidony, podsiodełkowa mała sakwa na telefon więc w 4000zł chce się zmieścić. Mam już wypatrzoną markę roweru i sam rower. Chce kupić wyłącznie nowy rower, żadnych używanych. Chciałby by to był poprostu dobry sprzęt, nie najlepszy, nie najgorszy poprostu pośredni dobry.

Wybór padł na Gianta Defy 2 z rocznika 2015- kosztuje 3800. Na początku myślałem o Defy 3 jednak patrząc na lepszą ramę i osprzęt na Tiagrze ( która w moim mniemaniu jest właśnie w sam raz- poprostu dobra). Chciałby by ten rower miał dobre fudamenty na przyszłość np jak napęd i parę części się zużyje bym mógł wskoczyć na 105- daleka przyszłość ale trzeba myśleć pod przyszłość.

 

To jest moja opinia i myśli. Lubię jednak znać zdanie otoczenia. Co myślicie? Moze ktoś jeździ na podobnym rowerze?

Do tej pory nigdy nie przebiłem dentki ani opony, sprzedawca się ze mnie śmiał ,zę mam nie bywałe szczęście oby w szosach ten limit się nie wyczerpał . Będę wdzięczny za opinię. Pozdrawiam

 



#18 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 07 grudzień 2014 - 20:57

 

To jest moja opinia i myśli. Lubię jednak znać zdanie otoczenia. Co myślicie?,

Życzę wielu km. 



#19 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:09

Znajomy od lat pracujący w sklepie rowerowym bierze na wiosnę Giant Defy 1 więc oprócz tego, że jest to bardzo brzydki rower musi być solidny.



#20 Szymek98

Szymek98
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 10 grudzień 2014 - 14:50

Zdecydowałem się na zakup roweru w sklepie internetowym :) Czy znacie może jakiś sprawdzony i zaufany sklep rowerowy online ? :D





Dodaj odpowiedź