Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Rower Szosowy


51 odpowiedzi w tym temacie

#41 barabara

barabara
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŻory

Napisano 10 styczeń 2015 - 13:00

Widziałam to ogłoszenie, dla mnie chyba byłby lepszy 48cm, ale podskoczę w wolnej chwili do Decathlonu i przymierzę oba. :) 

Pytanie tylko, czy opłaca mi się wycieczka do Płocka po rower, skoro muszę zrobić w sumie ok. 400km w jedną stronę, poświęcić na wycieczkę cały dzień i na dodatek kombinować jak to upchnę w moje maleńkie auto (vw lupo) :P W tym przypadku wolałabym chyba kupić ten rower na miejscu w sklepie. 

 

Niemniej cały czas się rozglądam, daję sobie jeszcze 2 miesiące, zobaczymy. ;)


CUBE AGREE HPA


#42 kaczor

kaczor
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądKraków- okolice

Napisano 10 styczeń 2015 - 13:15

Zawsze możesz spytać o wysyłkę za pobraniem- sam tak kupilem kilka rowerów prze olx.

#43 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 10 styczeń 2015 - 13:24

Oblicz sobie ile wydasz na paliwo jadąc 800km. Licząc 40zł za 100km (nie wiem ile to Twoje Lupo pali), wyjdzie jakieś 300zł na samo paliwo. W takim wypadku, chyba lepiej zaoszczędzić czas i piniądz i kupić w najbliższym decathlonie za 2k



#44 barabara

barabara
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŻory

Napisano 10 styczeń 2015 - 16:11

Byłam dziś w Decathlonie, oglądałam tego Tribana, mają jeden jedyny, akurat w najmniejszym rozmiarze. :) 

Sprawdziłam koła, są 650.

Ubiłam póki co cenę do 1900, spróbuję jeszcze za kilka dni, a w międzyczasie sprawdzę inne pobliskie sklepy.


CUBE AGREE HPA


#45 SebaBDG

SebaBDG
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 10 styczeń 2015 - 16:13

Triban 500, za cenę 1900 zł super opcja.

 

Minusem jest fakt, że od jakiegoś czasu mamy korbę Clarisa zamiast Sory, ale moim zdaniem i tak warto. ;)


Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40


#46 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 10 styczeń 2015 - 16:37

Minusem są koła 650. Na miejscu ubijajac jaką kolwiek modernizację

#47 barabara

barabara
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŻory

Napisano 10 styczeń 2015 - 17:01

Korba jest Sora :)


CUBE AGREE HPA


#48 SebaBDG

SebaBDG
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 10 styczeń 2015 - 23:07

Czyli jeszcze ten lepszy egzemplarz :)


Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40


#49 barabara

barabara
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŻory

Napisano 11 styczeń 2015 - 12:40

ale koła... 

 

http://allegro.pl/ro...4981519143.html

 

kojarzy może ktoś sprzedającego?

 

 

EDIT

 

Oceńcie proszę :)

 

http://allegro.pl/sz...4979900064.html


CUBE AGREE HPA


#50 Pucek

Pucek
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:22

Witam. I ja zapytam.

Znalazłem aukcję na tego cyclo-crossa - http://www.rove.pl/r...white-2014.html

I teraz pytanie. Chciałbym jezdzic typowo szosowo. Czy mozliwe jest przerobienie tego roweru na klasyczna szose poprzez zakup typowych kół, węższych i lżejszych? Czy to ma sens? Czy rower bedzie spełniał swoją 'nową' rolę?

Dzięki za pomoc.
Pozdrowienia!



#51 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 10:46

Oczywiście, kupno szosowych kół zbliża go do roweru szosowego ;)
Dodatkowo, w razie potrzeby, będziesz mógł zmienić koła i jeździć po lesie ;)

Weź pod uwagę, że masz "nieszosowe" przełożenia. Korba 46x36T i duże przełożenia na kasecie (11-32). Nie mówię, że źle. Spokojnie go rozpędzisz do prędkości powyżej 40km/h przy kadencji w okolicach 90. Szosowcy po prostu wolę nieco inne przełożenia. Jeśli masz w okolicach gdzie są wzniesienia, pod które będziesz wjeżdżał z prędkością 7km/h to na pewno takie przełożenia się przydadzą ;)

Pewności nie mam, ale wydaje mi się, że widelec jest aluminiowy (przynajmniej nie znalazłem żadnych info, aby był karbonowy). W szosowych rowerach dobrze jest mieć karbonowy widelec, ze względu na tłumienie drgań. To może mieć znaczenie, jak założysz opony 23mm.

W szosowych rowerach stosuje się hamulce dual-pivot, ze względu na lepszą "modulację" siły hamowania. Tutaj masz vbrake (lub jakaś ich odmiana). Być może nie będzie Ci to przeszkadzać... ja jednak wolałbym dual-pivot.

Wydaje mi się, że waga tego roweru będzie większa niż porównywalnej szosy.

Na pewno kupno roweru + koła wyniesie Cię taniej niż kupno normalnej szosy?

#52 Pucek

Pucek
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 23:56

Oczywiście, kupno szosowych kół zbliża go do roweru szosowego ;)
Dodatkowo, w razie potrzeby, będziesz mógł zmienić koła i jeździć po lesie ;)

Weź pod uwagę, że masz "nieszosowe" przełożenia. Korba 46x36T i duże przełożenia na kasecie (11-32). Nie mówię, że źle. Spokojnie go rozpędzisz do prędkości powyżej 40km/h przy kadencji w okolicach 90. Szosowcy po prostu wolę nieco inne przełożenia. Jeśli masz w okolicach gdzie są wzniesienia, pod które będziesz wjeżdżał z prędkością 7km/h to na pewno takie przełożenia się przydadzą ;)

Pewności nie mam, ale wydaje mi się, że widelec jest aluminiowy (przynajmniej nie znalazłem żadnych info, aby był karbonowy). W szosowych rowerach dobrze jest mieć karbonowy widelec, ze względu na tłumienie drgań. To może mieć znaczenie, jak założysz opony 23mm.

W szosowych rowerach stosuje się hamulce dual-pivot, ze względu na lepszą "modulację" siły hamowania. Tutaj masz vbrake (lub jakaś ich odmiana). Być może nie będzie Ci to przeszkadzać... ja jednak wolałbym dual-pivot.

Wydaje mi się, że waga tego roweru będzie większa niż porównywalnej szosy.

Na pewno kupno roweru + koła wyniesie Cię taniej niż kupno normalnej szosy?

 

Dzięki lubelaczek. Znacznie rozświetliłeś mi temat :) Lepiej chyba będzie postawić jednak na typową szosę ;)

Pzdr!
 





Dodaj odpowiedź