Oczywiście, kupno szosowych kół zbliża go do roweru szosowego
Dodatkowo, w razie potrzeby, będziesz mógł zmienić koła i jeździć po lesie
Weź pod uwagę, że masz "nieszosowe" przełożenia. Korba 46x36T i duże przełożenia na kasecie (11-32). Nie mówię, że źle. Spokojnie go rozpędzisz do prędkości powyżej 40km/h przy kadencji w okolicach 90. Szosowcy po prostu wolę nieco inne przełożenia. Jeśli masz w okolicach gdzie są wzniesienia, pod które będziesz wjeżdżał z prędkością 7km/h to na pewno takie przełożenia się przydadzą
Pewności nie mam, ale wydaje mi się, że widelec jest aluminiowy (przynajmniej nie znalazłem żadnych info, aby był karbonowy). W szosowych rowerach dobrze jest mieć karbonowy widelec, ze względu na tłumienie drgań. To może mieć znaczenie, jak założysz opony 23mm.
W szosowych rowerach stosuje się hamulce dual-pivot, ze względu na lepszą "modulację" siły hamowania. Tutaj masz vbrake (lub jakaś ich odmiana). Być może nie będzie Ci to przeszkadzać... ja jednak wolałbym dual-pivot.
Wydaje mi się, że waga tego roweru będzie większa niż porównywalnej szosy.
Na pewno kupno roweru + koła wyniesie Cię taniej niż kupno normalnej szosy?