Kółka Do Przerzutki
#1 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 02 grudzień 2014 - 21:15
#2
Napisano 03 grudzień 2014 - 11:07
Jak miałem przerzutkę Shimano 105 to kupiłem te kółeczka http://rowerowy.com/...dp02-rollerboys
Wcześniej kupowałem kółeczka marki Shimano i strasznie hałasowały, za to BBB są ciche i masz tulejki dzięki którym dopasujesz je do przerzutki.
Myślę, że kółka 10t będą też działały.
#4
Napisano 03 grudzień 2014 - 12:00
Poszukaj na allegro powinny być w cenie koło 5 zł.
#7 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 03 grudzień 2014 - 15:46
#9 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 03 grudzień 2014 - 16:40
Tzn w prawo ta śrubka? Czemu lepiej 11z? Na 10z,bez kitu ale naprawdę szybciej mi wrzuca biegi, być może dlatego że 10z są właśnie na 8 rzędowe napędy a ja właśnie taki mam choć sama przerzutka wg opisu jest na 9rz, Pozatym łańcuch jest idealnie pośrodku wózka a na kółkach 11z od początku jakoś tak nierówno leciał, choć nie ocierał nigdu o wózek to był właśnie w takiej liniiWyreguluj śrubką L (wkręć trochę), ale najpierw sprawdź, czy hak ramy prosty.
Kółka lepiej było jednak założyć 11 z.
#11 Gosc_marvelo_*
Napisano 03 grudzień 2014 - 16:56
Górne kółko w przerzutkach Shimano ma luz poosiowy (lewo-prawo) i ustawia się samo pod trybem (w pewnym zakresie), więc idealna centryczność względem wózka zależy trochę od regulacji przerzutki (napięcia linki śrubą baryłkową).
Zakładając mniejsze kółka zmuszamy łańcuch do większego zaginania się na sworzniach przy przejściu przez wózek (większe straty na tarciu?) i zmniejszamy minimalnie pojemność przerzutki (możliwość wybrania przez wózek luzu łańcucha). Może także dochodzić do ocierania łańcucha o blachy wózka, bo opasuje on kółka o nieco mniejszym promieniu, co zmienia w pewnym stopniu trajektorię ruchu łańcucha.
#13 Gosc_marvelo_*
Napisano 03 grudzień 2014 - 17:49
Butaprenu w tej roli nigdy nie sprawdzałem, ale loctite jak najbardziej wskazany, zwłaszcza w wózkach aluminiowych, gdzie łatwo zerwać gwint zbyt mocnym dokręceniem lub gdy kółka zamienniki są nieco szersze i śruba łapie tylko cześć gwintu.
Wydaje mi się, że Shimano fabrycznie stosuje jakiś klej do gwintów w tym miejscu.
#14 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 03 grudzień 2014 - 18:14
#15
Napisano 04 grudzień 2014 - 22:44
No to teraz ja zapytam.
W Campie Veloce 2010 wymieniłem kółka z 10z na 11z. W specyfikacji wyczytałem, że należy śrubką napinającą wózek wyregulować tak przerzutkę, by odległość kółeczka do największej koronki kasety wynosiła 5 do 7mm. Kręciłem tą śrubką (ponoć jest to regulacja A) i poza napięciem sprężyny niczego istotnego nie zauważyłem. Pytanie jak to ustawić, bardziej wkręcić czy wykręcić? Dodam może, że jeżdżę na kasecie 12/23.
Podobny zabieg uczyniłem w Shimano XT (z 11z na 10z) i tam jak się kręci tą śrubką (ponoć regulacja B ) to wszystko ładnie pracuje i odległość da się ładnie wyregulować, a w Campie nic nie idzie zauważyć :-/
#16 Gosc_marvelo_*
Napisano 03 październik 2016 - 22:22
Takie porównanie znalazłem dotyczące oporów generowanych przez różne kółka przerzutki:
http://www.ceramicsp...50120-Small.pdf
Różnice wprawdzie nie są duże, ale jednak są. Nawet podstawowe Tacx-y na zwykłych łożyskach maszynowych dają już zysk około 1W w porównaniu do standardowych kółek na tulejach ślizgowych (np. w Shimano 105).