Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kółka Do Przerzutki


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 02 grudzień 2014 - 21:15

Mam przerzutke sore rd3500,fabrycznie ma ona zamontowane kółka z 11 ząbkami,na kółeczkach są już szpilki przez co mniej poprawnie chodzi,chciałbym je zmienić.Pytanie czy przerzutka będzie działać z kółkami 10t? Czy nie będzie żadnych skutków ubocznych?

#2 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 03 grudzień 2014 - 11:07

Jak miałem przerzutkę Shimano 105 to kupiłem te kółeczka http://rowerowy.com/...dp02-rollerboys

Wcześniej kupowałem kółeczka marki Shimano i strasznie hałasowały, za to BBB są ciche i masz tulejki dzięki którym dopasujesz je do przerzutki.

Myślę, że kółka 10t będą też działały.


  • grzesiek32 lubi to

#3 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 11:41

Chodzi mi o zwykle kółeczka ślizgowe takie za 7złotych, nie ma sensu do przerzutki za 65 zł ładować kółek za 35 zł

#4 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 838 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 03 grudzień 2014 - 12:00

Poszukaj na allegro powinny być w cenie koło 5 zł.



#5 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 12:03

W sklepie od ręki są po 7zł,tylko nie wiem czy to będzie grać bo są szersze od tych 11

#6 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 801 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 03 grudzień 2014 - 12:11

Powinno. Wózek będzie trochę bardziej rozstawiony i trzeba będzie lekko doregulować przerzutkę, aby nowy środek wózka ponownie wypadał nad koronkami.
  • grzesiek32 lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#7 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 15:46

Ok, więc założyłem te kółka. Przerzutka wrzuca nawet płynniej,szybciej niż na kółkach 11z,poza jednym wyjątkiem- faktycznie wózek jest nieco bardziej rozstawiony, przez co wrzucając na największą koronkę z tyłu ociera o szprychy, na razie próbowałem podkręcić w prawo to pokrętło przy pancerzu, odchyliło nieco przerzutke , nie ociera ale znowu na najmniejszych koronkach nie wrzuca prawidłowo

#8 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2897 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 03 grudzień 2014 - 16:24

Wyreguluj śrubką L (wkręć trochę), ale najpierw sprawdź, czy hak ramy prosty.

Kółka lepiej było jednak założyć 11 z. 


  • grzesiek32 lubi to

#9 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 16:40

Wyreguluj śrubką L (wkręć trochę), ale najpierw sprawdź, czy hak ramy prosty.
Kółka lepiej było jednak założyć 11 z.

Tzn w prawo ta śrubka? Czemu lepiej 11z? Na 10z,bez kitu ale naprawdę szybciej mi wrzuca biegi, być może dlatego że 10z są właśnie na 8 rzędowe napędy a ja właśnie taki mam choć sama przerzutka wg opisu jest na 9rz, Pozatym łańcuch jest idealnie pośrodku wózka a na kółkach 11z od początku jakoś tak nierówno leciał, choć nie ocierał nigdu o wózek to był właśnie w takiej linii

#10 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 801 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 03 grudzień 2014 - 16:42

Wykręcasz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara.

Trzepak 

"MAMIL"


#11 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2897 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 03 grudzień 2014 - 16:56

Górne kółko w przerzutkach Shimano ma luz poosiowy (lewo-prawo) i ustawia się samo pod trybem (w pewnym zakresie), więc idealna centryczność względem wózka zależy trochę od regulacji przerzutki (napięcia linki śrubą baryłkową).

Zakładając mniejsze kółka zmuszamy łańcuch do większego zaginania się na sworzniach przy przejściu przez wózek (większe straty na tarciu?) i zmniejszamy minimalnie pojemność przerzutki (możliwość wybrania przez wózek luzu łańcucha). Może także dochodzić do ocierania łańcucha o blachy wózka, bo opasuje on kółka o nieco mniejszym promieniu, co zmienia w pewnym stopniu trajektorię ruchu łańcucha.

 



#12 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 17:38

A czy te śrubki od kółek trzeba czymś zabezpieczać? Typu loctite czy może zwykły butapren wystarczy

#13 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2897 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 03 grudzień 2014 - 17:49

Butaprenu w tej roli nigdy nie sprawdzałem, ale loctite jak najbardziej wskazany, zwłaszcza w wózkach aluminiowych, gdzie łatwo zerwać gwint zbyt mocnym dokręceniem lub gdy kółka zamienniki są nieco szersze i śruba łapie tylko cześć gwintu.

Wydaje mi się, że Shimano fabrycznie stosuje jakiś klej do gwintów w tym miejscu. 



#14 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 963 postów
  • Skądśląskie

Napisano 03 grudzień 2014 - 18:14

Ok, dzięki za odpowiedzi, dokręcanie śrubki L faktycznie pomogło, już nic nie ociera, na razie będę jeździł na tych kółkach,nie ma co kombinować bo napęd już ma ładnych parę tysięcy. Dotrę to a na wiosnę /lato przy wymianie lancucha i kasety, wymienię również kółka na 11t jakieś lepsze z bbb czy tacx

#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1707 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 grudzień 2014 - 22:44

No to teraz ja zapytam.

W Campie Veloce 2010 wymieniłem kółka z 10z na 11z. W specyfikacji wyczytałem, że należy śrubką napinającą wózek wyregulować tak przerzutkę, by odległość kółeczka do największej koronki kasety wynosiła 5 do 7mm. Kręciłem tą śrubką (ponoć jest to regulacja A) i poza napięciem sprężyny niczego istotnego nie zauważyłem. Pytanie jak to ustawić, bardziej wkręcić czy wykręcić? Dodam może, że jeżdżę na kasecie 12/23.

 

Podobny zabieg uczyniłem w Shimano XT (z 11z na 10z) i tam jak się kręci tą śrubką (ponoć regulacja B ) to wszystko ładnie pracuje i odległość da się ładnie wyregulować, a w Campie nic nie idzie zauważyć :-/



#16 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2897 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 03 październik 2016 - 22:22

Takie porównanie znalazłem dotyczące oporów generowanych przez różne kółka przerzutki:

http://www.ceramicsp...50120-Small.pdf

Różnice wprawdzie nie są duże, ale jednak są. Nawet podstawowe Tacx-y na zwykłych łożyskach maszynowych dają już zysk około 1W w porównaniu do standardowych kółek na tulejach ślizgowych (np. w Shimano 105).





Dodaj odpowiedź