Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obciążenie Tylnego Koła Sakwami = Szersza Opona ?


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal.przemysl

Michal.przemysl
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 02 grudzień 2014 - 21:48

Witam, planuje na kolejny rok wyprawę rowerową. 

Wiem że rower szosowy do najwygodniejszych i praktycznych przy takiej jeździe nie należy ale jednak mój wybór padł na ukochaną szosę.

Zastanawiam się jednak jak będzie z obciążeniem tylnego koła, rower dostał już dedykowany bagażnik który jest nieco wysunięty do tyłu ze względu na geometrię ramy.

 

Dlatego też cała waga sakw będzie opierała się praktycznie na tylnym kole. 

 

Czy takie rozwiązanie wymaga większej niż zazwyczaj szerokości opony ?

 

W tym momencie mam założone Continental ultra sport 700x25, czy z moją wagą tj. 70 kg + waga sakw zapewne 10-15 kg  powinienem rozglądać się za szerszą oponą ? 

Jeżeli tak to proszę o podpowiedzi. Może  szerokość 28 będzie bardziej odpowiednia ? 



#2 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:06

Jakie masz koła, bagażnik na sztycę?

Zestaw 11 kg bagażu z tyłu, opony schwalbe marathon 28 mm- ani jednej gumy przez dwa tygodnie na drogach Armenii i Górskiego Karabachu. Jedynym problemem było 0,5 mm prześwitu miedzy oponą a rurą podsiodłową. 

Generalnie bym ładował najszerszą oponę jaka wejdzie, optymalnie z wkładką antyprzebiciową, jak wspomniany marathon czy durano S. Patrz na wysokość opony, te z wkładką są nieproporcjonalnie wysokie.



#3 Michal.przemysl

Michal.przemysl
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:32

Koło standardowe na obręczach  KELLYS Spark 622x15 + piasty tiagry. Bagażnik taki - Axiom DLX Streamliner Road Cycle Rack + sakwy crosso dry big 30l. Tutaj zdjęcie jak on wygląda - DSC02318.JPG

Obawiam się że że cały ciężar będzie za rowerem, witać na zdjęciach jak wysunięty jest bagażnik

 



#4 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:47

Mnie bardzo przeszkadzało, że ciężar mam wysoko- miałem bagażnik na sztycę i nie mogłem bocznych sakw doczepić. Na pewno będziesz miał lepiej niż z bagażnikiem na sztycę. Ciężar wysunięty do tyłu może dawać uczucie pływania, jeśli nie masz sztywnej ramy.



#5 Michal.przemysl

Michal.przemysl
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 02 grudzień 2014 - 22:57

Jestem przygotowany na to że najprawdopodobniej będę podróżował sam, ewentualnie na krótsze wypady z dziewczyną więc szukałem już czegoś co będzie stabilniejsze własnie od bagażnika na sztyce. Tylko tak liczę podstawowe rzeczy i się zbiera bo już bagażnik + sakwy to jest 2 kg, namiot fn lima2 to kolejne 3, do tego chciałem zabrać u-locka kryptonite który też lekki nie jest ;/ a gdzie cała reszta..

Ewentualnie namiot poszedłby pod górna rurę po uszyciu odpowiedniego pokrowca. Stąd te pytania o szerokości i o to jak opona(koło) będzie się zachowywała przy tych 15 kg nadwagi.



#6 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 03 grudzień 2014 - 07:31

Nie myślałeś o przyczepce. imo najwygodniejsze rozwiązanie.

#7 Michal.przemysl

Michal.przemysl
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 03 grudzień 2014 - 08:18

Myślałem, ale jak miałbym wydać +- 700 zł to już wolałbym dołożyć drugie tyle i kupić podstawowego trekkinga. 



#8 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 grudzień 2014 - 08:57

Rowerowyninja, jezdziles z przyczepką? Poważnie ją rozważam i szukam doświadczeń.

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudzień 2014 - 09:22

Przejeździłem całe Czechy (i zaliczyłem kilka mniejszych wyjazdów w Polsce) z sakwą i oponą 28c oraz koszmarnie sztywną ramą. Przy mojej wadze (67 kg + bagaż ok. 9 kg - minimalizm górą :) ) nie było żadnego problemu - tak naprawdę nawet opona 25c byłaby wystarczająca, choć zapewne nie tak komfortowa.

Jeżdżę ostrożnie, więc z tego co pamiętam nie łupnąłem o żadną dziurę, więc opona miała dość łatwe życie. Przy tym założeniu "szosowa" szerokość opony nie była w ogóle odczuwalna, jedynie na bruku mała objętość opony stawała się umiarkowaną uciążliwością.

Skoro ludzie po 100-120 kg jeżdżą nieraz na oponach 23c i żyją, to Ty ze swoim obciążeniem na 25c też spokojnie pojedziesz. Wprawdzie 28c byłaby lepsza, ale jeżeli miałbyś ją kupić na tydzień i potem wyrzucić do szafy, moim zdaniem spokojnie możesz pojechać na 25c.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 03 grudzień 2014 - 12:48

Należy też zwrócić uwagę na indeks nośności danej opony. Schwalbe na pewno podaje takie dane. Osobiście ujeżdżam rower z oponą 700x28, Conti 4 Season i bez problemu daje radę. Według Continentala dla tej opony indeks nośności to 80kg (informacja uzyskana telefonicznie). Ważę 76kg i do tego w sakwach przewożę do max 14kg gratów. Oczywiście o jakimkolwiek komforcie nie może być mowy, ale poruszam się praktycznie tylko po asfalcie, tak że nie narzekam.



#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 03 grudzień 2014 - 17:07


Skoro ludzie po 100-120 kg jeżdżą nieraz na oponach 23c i żyją, to Ty ze swoim obciążeniem na 25c też spokojnie pojedziesz. Wprawdzie 28c byłaby lepsza, ale jeżeli miałbyś ją kupić na tydzień i potem wyrzucić do szafy, moim zdaniem spokojnie możesz pojechać na 25c.

Właśnie. 

Pamiętaj tylko, aby zwiększyć nieco ciśnienie w oponach (zwłaszcza w tej tylnej). 

 

Indeks nośności Schwalbe podaje dla jednej opony, więc osoba o wadze ok. 70 kg może śmiało ładować bagaże w sakwy.



#12 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 03 grudzień 2014 - 17:42

mburs, jeździłem dosyć dużo z jednokołową przyczepką. Z sakwami także jeżdżę, ale wolę ciągnąć bagaż za sobą, bo to i środek ciężkości niżej i zapakować można więcej (wagowo) bez obaw o koła, ramę -a śmigam przełajem, nie trekkingiem. A już w zestawie sakwy + przyczepka to się można pewnie wybrać na rok jazdy. ;-) 

 

Córkę też ciągam na trail-gatorze zamiast wozić w foteliku, od kiedy skończyła 4 lata. Teraz ma 6 i robimy wspólnie traski po 40-50 km. Z czego ona samodzielnie pedałuje 10-15.

 

Sorry za offtop



#13 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 04 grudzień 2014 - 15:43

Z przyczepką nie po śmigasz, a z sakwami (z tyłu) da rade :mrgreen: tylko wolniej trzeba składać się w zakręty, kwestia wprawy. Do tego z sakwą na tyle robi się przeciwwaga, zmienia się środek ciężkości, odciąża się przednia oś, przez co łatwiej postawić rower na koło.

Jadąc po dziurach zmniejszałem ciśnienie z tyłu, ale były to sporo grubsze opony. Przy 25C dobił bym na maxa i wybierał dobre drogi.

 



#14 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 04 grudzień 2014 - 19:59

Z jednokołową przyczepką nie pośmigasz? I w zakręt się się złożysz lepiej, i rozpędzić się łatwiej i pęd utrzymać i podjazdy wygodniejsze. O manewrowaniu w terenie nie wspominając. Jedynie zjazdy strome po śliskim z przyczepką nieprzyjemne.



#15 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 grudzień 2014 - 21:49

Rowerowyninja, dzięki za offtop, tym bardziej, że też przełajem będę holował.



#16 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 04 grudzień 2014 - 22:08

Dodam jeszcze od siebie jako użytkownik extrawheel. Rower z przyczepką trudno jest przenieść i wycofać nim.  Resztę tylko potwierdzam co napisał Rowerowyninja.

 

Wysokie koszty przyczepki równoważy jej solidność, tam nie ma co się zepsuć.

 





Dodaj odpowiedź