Single z korby 3-tarczowej
#1
Napisano 06 wrzesień 2009 - 14:18
Chodzi o ta korbę ze wspólnego zamówienia, juz pare osób sie pytało o możliwość przeróbki, dla tego proszę kogoś znającego sie na temacie o podpowiedź :roll:
Oto korba o która chodzi :
http://www.chainreac...x?ModelID=10290
Ps. wszystkim chętnym rozesłałęm juz swój numer konta i dane, jak ktoś nie dostał przypadkiem a zamawia coś to niech się upomni I piszcie mi na maila
[email protected]
bo tak mam bałagan i nie wiem komu odpowiedzialem a komu nie...
#5
Napisano 06 wrzesień 2009 - 20:49
Ale jak ktoś wie czy da się hollowtech 3blaty przerobić na 2 to i tak proszę o podpowiedź
#6
Napisano 06 wrzesień 2009 - 20:57
Z tego co wiem i mi wiadomo to z H II raczej to nie wyjdzie, bo na dwóch podkładkach zejdzieśz tylko 2,5 mm - zamieniajac stronami i więcej się nie da przy mufie 68 mm.
No chyba ze ktoś wie lepiej.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 07 wrzesień 2009 - 23:26
A dwa to martwi mnie też problem natury estetycznej (i troche wagowej;) - patrząc na zdjęcie tej korby widze ze najmmniejszy blat nie jest przymocowany tak jak duzy i średni na standardowe śruby ampulowe, tylko przymocowany jest bliżej osi na takich pałąkach. Czy da się go odkręcić w ogóle?? I czy te pałąki też są odkręcalne? Widoczne jest to na trzecim zdjęciu korby gossamer : http://road.fullspee...&layout=product
#11
Napisano 08 wrzesień 2009 - 09:55
1.skoro chcesz singla to po co ci trójka??bierz 2
No też bym sie nawet nie zastanawił, gdyby nie to że sa tylko 3ki przecenione (150zł) podczas gdy 2ki są w cenie normalnej, czyli ok. 500zł
Z tym wózkiem jesteś pewny że da radę? (jako że nie będzie z przodu przerzutki, napęd będzie musiał czasem pracować ze sporym przekrzywieniem z dużej na dużą, chociaż to bedą raczej rzadkie sytuacje, bo jak móie u mnei płasko, to jednak będzie sie tak zdarzać, dla tego pytam czy krótki da radę, szczególnie że będzie 3 z przodu
#13
Napisano 08 wrzesień 2009 - 10:48
Panowie, czytajcie uważnie, wszystko jest opisane. Odkręcam dwa mniejsze blaty i mam singla! ;-) Zostawiam rzecz jasna największy blat, a więc rozpiętość przełożeń będzie spora... I teraz pytanie - jaki wózek (wole krótki, bo długi dziwnie wygląda w szosie, ale jak stwierdzicie że krótki na pewno nie da rady będzie długi
#16
Napisano 08 wrzesień 2009 - 15:56
Już odpowiem tylko oc co chodzi aby już tego nie przenosić.
Jak po zostawieniu tylko jednego blatu rozpiętość przełożeń może być większa niż z dwoma? Jak z dwublatową korbą krótki wózek działa, to z jedną tym bardziej
Chodzi o to - jak już pisze setny raz - że robie singla z trójki nie z dwójki, tak więc różnica będzie taka sama jak między korbą 3 blatów a 2 blatową - większe oddalenie tarczy, a tym samym większy przekos łańcucha! Może ktoś jeszcze sie wypowie na ten temat... ale zaraz , może watek przeniose...
#17
Napisano 08 wrzesień 2009 - 16:10
#18
Napisano 08 wrzesień 2009 - 16:21
Karbon - sorry za offtop, ale już nie ma chyba co rozpoczynać nowego wątku bo trzeba bylo by wszystko kopiować i pisac od poczatku więc bez sensu. Jak coś to może przenieś dyskusje do odpowiedniego wątku, albo po prostu odpowiedz na moj dylemat
#19
Napisano 08 wrzesień 2009 - 17:47
#20
Napisano 08 wrzesień 2009 - 20:39
Z każdej korby można zrobic singla , tylko trzeba dopasować linie łańcucha.
Przy korbach z zintegrowaną osią problem dotyczy dopasowania, nie mamy za bardzo mozliwości ingerencji w długość pakietu.
Przy trzyblatowej korbie teoretycznie najlepsza linia powinna być na środkowym blacie, czyli jest największa szanasa na to iż po zamianie dużego blatu na miejsce średniego linia łańcucha pozostanie ok.
Jest jedno ale, należy to sprawdzać idywidualnie dla każdej ramy, choć niby wydaje się to proste to nie jest takie oczywiste.
Może sie okazać że w korbie dwublatowej zamieniajac duży zamiast średniego będzie dobrze, ewentualnie minimalne przesunięcie w prawo.
To czy sie da i w jaki sposób to zrobić najlepiej mieć korbe i pasować.
Jesli mamy założone korby takie jakie mamy to na nich doskonale widać jak łańcuch chodzi na 2 w trzyblatowym i jak 1 w dwublatowym, ściągając przerzutke i pomijając ewentualne haczenia łańcucha o sąsiednie blaty.
Wniosek - będzie korba to będzie widać .
Z teoretycznego punktu widzenia średni blat w 3 rzedówce powinien obsłużyć całą kasete, hm mam szoske taką to sprawdze, ale korbe ma na kwadrat, ale to nie zawadzi.
W przypadku korb na kwadrat jest to prostsze bo zmieniamy tylko długosć pakietu - czyli pakiet, choć czasem może i 107 być za długa, ale to już od konstrukcji korby zalezy.
Wszystko pasujemy fizycznie.
Niespasowanie lini łańcucha może powodować spadanie łańcucha z koronki z tyłu wskrajnym przełożeniu, co raczej do przyjemnych nie należy.
Praktycznie linia łańcucha powinna być równoległa do lini -osi roweru, przy przełożeniu z tyłu po środku kasety.
Powyższe pierdółki dotyczą rozważań na temat singla przód - 1 blat z przodu, kaseta z tyłu.
Długość wózka przerzutki dobiera sie praktycznie do kasety z tyłu.
Jesli miałeś blat największy taki jak chcesz miec w singlu to sprawdż czy przerzutka tę co masz obsłuzy Ci na nim największy tryb z tyłu bez ocierania sie - wózek-łańcuch-kaseta, przy tym przełozeniu wózek powinien iść pionowo - osie kółeczek powinny sie pokryć w pionie, jesli bedzie żle mozna załozyć dłuższy wózek i dpasowac dł. łańcucha i sprawdzić, można to eksperymentowac na starych łańcuchach i przerzutkach .
Może na forum ma ktoś taką korbe i sprawdzi, czy na 1 w dwóch, lub na 2 w trzech to chodzi.
Może w sklepie jakiś rower jest to warto pooglądać wcześniej.
W
Sshimano dla korby 2 rzędowej linia wynosi 43.5, dla 3 rzędówki 45 mm
P.s.
Te same problemu dotycza H II w systemach górskich i przeróbkach z 3/9, na 2/9 i singlu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo