Skocz do zawartości


Zdjęcie

Proszę Was O Poradę


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 21:33

Chcę kupić pierwszą szosę, do tej pory cały czas mtb, mój wybór:

 

1. http://www.wilier.co...ts/int/road/gtr

 

może być na nowej 105 lub campagnolo veloce, lub:

 

2. http://www.porebarow...-CP-2014,page:1

 

czy możecie doradzić mi coś na temat tych rowerów, ew. coś innego, do 7k?

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

 

Piotrek



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 22:22

Pomyśl, że któryś z tych rowerów miałby Twój kolega. Którego bardziej byś mu zazdrościł? Tego wybierz :D.

 



#3 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 22:29

Ultek dzięki za odpowiedź.

 

Staram się nie zazdrościć, bo to niszczy ;)

 

Wilier zdobył moje serce, może nie jest najlżejszy, ale to kwestia osprzętu, ramę ma świetną, przekonuje mnie tradycja tej firmy, poza tym to piękny rower. Lapierre to bardziej głos rozsądku, choć rama wykonana również na bardzo wysokim poziomie. W kwestii szosy jestem zielony, stąd moja prośba do Was o ewentualne porady.



#4 kaczor

kaczor
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądKraków- okolice

Napisano 20 grudzień 2014 - 23:13

Z tych dwóch - subiektywnie- Wilier. To malowanie czarno- czerwono wygląda obłędnie :),

Budżet jest spory więc można poszaleć - tu możeś mieć albo coś mocniejszego z półki "popularnej" typu focus, scott, spec, canyon albo coś z klasy wyzszej, ale w słabszej konfiguracji :D cos jak wypasiona toyota versus podstawowe BMW :)

 

Zerknij na post lectera http://szosa.org/top...3537-co-wybrać/ - pojawiło się tam kilka podobnych propozycji w podbnym budżecie.

 

Delikatnie ponad budżet to włoski klasyk -  carbonowe Colnago AC-R na 105 http://www.wertykal....lnago-AC-R/1838

lub np. nietuzinkowe Cervelo S2 - też na 105 

http://www.wertykal....2-105-2013/1506

 

Nie zapytałem- szukasz koniecznie czegoś nowego czy ewentualnie rozważasz używkę?Bo za taką kwotę możesz mieć topową używkę.

 

 



#5 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 23:30

Dzięki kaczor za podpowiedź, przeglądnę temat lectera. Szukam nowego roweru, na lata, tzn, rama ma być bardzo dobra, osprzęt mogę z czasem wymienić, raczej nie interesuje mnie mainsteram, ale jestem otwarty na sugestie, stąd ten temat. Co do Colnago AC-R, mimo że Colnago, zbiera raczej średnie recenzje, poza tym w Wertykalu została sama mała rozmiarówka- dla kobiet. Tak jak napisałem wcześniej, gdybym był przekonany na 100% do zakupu, nie zakładałbym tematu.



#6 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 21 grudzień 2014 - 11:41

moim zdaniem przy takim budżecie najczęstszym błędem jest kupowanie gotowca! po (są tego powody jak np. brak czasu, lenistwo, brak wiedzy, jaranie się napisami na ramach za które zbiera się propsy na dzielni itp. itd.) jeśli chcesz rower na lata to tylko złożyć samemu:

rama stalowa na zamówienie

plusy:  większy komfort, "długowieczność", lepsze tłumienie, własna geometria, idealnie pasujący rozmiar, ogólnie twój projekt itd. itd.

minusem: może być waga ale to też zależy jakie rury miały by wejść

reszta podzespołów, wybierasz co dusza zapragnie

jest zima najlepszy czas na przemyślenie czego się chce i szprerania wyrywania zimowych okazji i w tym budżecie można się zmieścić z naprawdę zajebistym sprzętem gotowym przed wiosne no ale... kto co woli.

tak dorzuciłem tylko swoje pisiont groszy przed niedzielnym rosołem..

pozdr

 


  • wiktor24 lubi to

#7 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 grudzień 2014 - 11:56

Sporo w tym racji. Np w rowerze za 7-8 tys koła WHR-501 to dla mnie parodia. pozdr

#8 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 12:35

roni303, nick dziękuję za odpowiedzi.

 

roni303 co rozumiesz pod pojęciem ramy stalowej na zamówienie- taki kompletny oldschool: Cr-Mo, czy aluminium? Czy masz namiary na rzemieślników, firmy zajmujące się takimi rzeczami? Kojarzę że Tom Ritchey cały czas robi stalowe rowery, ale to temat raczej niszowy, poza tym czy w tym budżecie- do 6-8k zmieszczę się z taki tematem? Nie chcę wydawać 8,5, 9k czy 10k. Kolejna sprawa to waga, taki rower będzie pewnie dużo cięższy od włókna węglowego.

 

nick podejrzewam, że w budżecie, tak do 12-13k słabe koła są standardem, są pewnie wyjątki, ale przeglądając oferty tak to najczęściej wygląda.



#9 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 21 grudzień 2014 - 12:49

Podstawowym problemem składając rower jest rezygnacja z gwarancji. Dla mnie to poważny argument, aby kupić nowy rower z sklepu.

 

Znalezienie dobrego framsetu w dobrej cenie jest bardzo trudne, tym bardziej jeśli masz wzrost wyższy niż przeciętny europejczyk.Producenci oferujący nowy framset w dowolnej rozmaiarówce kosztuje tyle że przestaje się być opłacalne składanie.



#10 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 21 grudzień 2014 - 12:49

no rama stalowa jako stalowa ;-)  a aluminium to już w ogóle (zaznaczam moim zdaniem) kupy nie biorę pod uwagę...

tu masz czołowych polskich framebuilderów, popatrz sobie na ramy możesz się skontaktować w razie wątpliwości itd. myślę że do 8k spokojnie się zmieścisz jeśli tylko nie bedziesz robić zakupów  w pierwszych lepszych sklepach, porównasz, poszukasz, wystarczy trochę  poświęcić czasu, poszukać najlepiej w zagranicznych sklepach które niestety biją ceny polskich sklepów NIESTETY... zazwyczaj sam z bulem dupy jestem zmuszony kupować od niemca... itd.

 

Jacek

https://www.facebook...3402139?fref=ts

 

Rysiek/Kuba

https://www.facebook...orkshop?fref=ts

 

Waga szosowego dobrze złożonego roweru na stalowej ramię 8,5-9kg pewno da się mniej ale i da się więcej hehe zależy co włożysz

 

edit:

 

clavdivs - przecież na zakup nowych części masz gwarancję. na zamówioną ramę też masz gwarancję bodajże 3lata więc nie rozumiem twojego argumentu. 7-8k budżetu jak poświęcisz czas i chęci tak jak pisałem wyżej odnośnie zakupów..

 



#11 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 21 grudzień 2014 - 14:11

Z tych trzech rowerów najsensowniej skomponowany jest Wilier Triestina na Shimano 105 i FSA(równo - wszystko FSA i 105, tak lubię), ten na Campagnolo ma części Miche, a Lapierre nie dość, że starszy osprzęt, to trafiają się komponenty z niższych grup.

 

A składanie jak najbardziej ma sens, tylko trzeba znaleźć dobrą bazę - framset. Później, to już osprzęt można komponować wg upodobań. 

 

Jak kupuję się gotowca, to niestety trzeba się liczyć z taniutkimi komponentami, które producenci wkładają, oczywiście, żeby zmaksymalizować zysk na danym rowerze. W pierwszej chwili mało obeznany klient nie zwróci na to uwagi:

- w Lapierre, koła za niecałe 400,-  :-D , łańcuch i kaseta - Tigra, opony - Dynamic Sport - drutówki, 30TPI, za 70.-/szt., a pancerze, linki, i inne komponenty - pewnie po taniości.

 

- Wilier na Campagnolo - już mówiłem

- Wilier na Sh 105 - jak mówiłem jest najrówniej wyposażonym rowerem, ale i to bym łatkę przypiął - siodełko Selle Italia X1 .... za 89,- PLN do kupienia, no i ciekawe jak drobiazgi, czyli opony (nie podali) linki, pancerze itp.

 

Pewnie zaraz ktoś powie, że większość tych rzeczy można wymienić, albo po zakupie (np. siodełko), albo po zużyciu (np. łańcuch i kasetę), tylko pytam - Po co za nie przepłacać na wstępie ?

 

Jak najbardziej zachęcam do składania - ale rozumiem, że nie każdy ma czas i ochotę włożyć trochę wysiłku w budowę.

 

A ramy na zamówienie, stalowe - na pewno nie są dla kogoś, kto się ściga. Ktoś taki musi mieć rower konkurencyjny, a tu karbon jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jednak założyciel tematu chce rower nietuzinkowy, ma spory budżet i ma zamiar jeździć tylko dla własnej przyjemności, a nie ścigać się na nim, to rama od rzemieślnika jest tematem do przemyślenia.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#12 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:24

Ale Panowie zrobiliście mi "zagwózdkę" w temacie :) nie sądziłem, że temat zakupu roweru może się tak komplikować. 

 

Rower kupuję do szybkiej jazdy, głównie po mieście, ale dla przyjemności, nie do ścigania się w zawodach, ma to być zakup na długie lata, chcę kupić rower możliwie dla mnie najlepszy, mam przeciętny wzrost- nieco ponad 1,8m. Budżet nie jest spory, bo wspomniane 6-8k, nie więcej. Powiem szczerze że temat ram na zamówienie jest ciekawy, tyle że teraz wszędzie włókno węglowe- myślę że za kasę którą chcę wydać kupię już dobrą ramę, niekoniecznie najtańszy i najgorszy karbon? Chętnie posłucham waszych opinii.



#13 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:28

eee tam na długie lata :D nie przesadzaj, kupisz i tak zobaczysz cos lepszego i bedziesz chcial wiecej i lepiej :D pojezdzisz, zobaczysz co ci pasuje, a co nie i tak zmienisz :D to podobnie jak z rozmiarem- dopiero 3 rower jest idealny :D a w temacie bardziej to ten Wilier co dałeś na poczatku jest fajowy zwłaszcza ten z tymi wstawkami zielonymi, biały też nie głupi :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#14 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:31

poważnie piszę, na lata, tak jak kupiłem fulla i wiem że go nie zmienię, tak tym bardziej szosę chcę na lata, nie spieszy mi sie z zakupem, chcę trochę poczytać w temacie, zwłaszcza po Waszych podpowiedziach.



#15 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 grudzień 2014 - 16:28

Fajnie. Ale wg mnie to raczej nie sa maszyki do jazdy miejskiej. Pozdr

#16 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 21 grudzień 2014 - 16:44


 

A składanie jak najbardziej ma sens, tylko trzeba znaleźć dobrą bazę - framset. Później, to już osprzęt można komponować wg upodobań. 

 

Jak kupuję się gotowca, to niestety trzeba się liczyć z taniutkimi komponentami, które producenci wkładają, oczywiście, żeby zmaksymalizować zysk na danym rowerze. W pierwszej chwili mało obeznany klient nie zwróci na to uwagi:

- w Lapierre, koła za niecałe 400,-  :-D , łańcuch i kaseta - Tigra, opony - Dynamic Sport - drutówki, 30TPI, za 70.-/szt., a pancerze, linki, i inne komponenty - pewnie po taniości.

 

 

Jak się kupuje gotowca to masz całość taniutkie komponenty i framset  a ten już naprawdę możne być bardzo kosztowny. Karbonowy framset docenionego producenta w cenie wyższej niż 6000PLN  to nie taka rzadkość.

 

Złożenie roweru na takich samych komponentach, zawsze będzie droższe ni ten sam rower kupiony w całości. 



#17 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 17:11

Fajnie. Ale wg mnie to raczej nie sa maszyki do jazdy miejskiej. Pozdr

 

Ale które- te z mojego pierwszego postu, czy stalowe na zamówienie? Tą szosą chcę jeździć po mieście i przy wolnym weekendzie jakieś dłuższe wypady.

 

 

 

Złożenie roweru na takich samych komponentach, zawsze będzie droższe ni ten sam rower kupiony w całości.

 

Zgadzam się, myślę że nowa 105 będzie jak najbardziej w porządku- myślę o Wilierze.



#18 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • Skądoni maja te koła

Napisano 21 grudzień 2014 - 18:02

karbon jest raczej używany z przeznaczeniem do zawodów (zazwyczaj zawodnicy są sponsorowani i mają w NOSIE że rama wystarczy im na ile im wystarczy grzecznie mówiąc). nie widzę sensu kupowania roweru z "karbonu bo jest z karbonu" do jazdy "po mieście i na wypady" ale są tacy co lubią bo "mają hajs to się bawią a inni nie mają to zamulają" sprawa jasna...

oczywistym jest że postawisz rower od producenta zapłacisz X a składając ten sam rower od początku zapłacisz XY...

ale mając 8k budżetu zamawiasz stalowy frameset dobierasz graty i się cieszysz jak dziecko jeżdżąc tym czym zechciałeś nie będąc ograniczonym w sumie niczym czym ogranicza Cie rower gotowy w którym i tak coś będziesz chciał zaraz wymieniać/podmieniać i tracić szmal i z 8k wyjdzie Ci 10k itd.

piszesz że Ci się nie śpieszy, więc zainwestuj czas poszerz wiedzę, poczytaj o materiałach jakie się stosuję do budowy ram i dlaczego, jakie mają właściwości itd. poczytaj o geometrii, zastanów się co dokładnie chcesz i drąż temat bo wydać 8k na "fajnie wyglądającego"  seryjnego gotowca... hmmm IMO słabo i lepiej jednak zainwestować czas i nie iść na łatwiznę

pozdr

 

 



#19 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 20:54

roni303, dzięki za odpowiedź, powiem szczerze mam mętlik w głowie, przeglądałem wątki w necie o uszkodzeniach karbonu- wszystko można zniszczyć, poza tym mówimy o szosie, nie będę skakał jak na mtb... Ritchey w swojej ramie ma niewymienny hak przerzutki- tu tez wystarczy że niefartownie upadnę i "po ptokach"...



#20 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 21 grudzień 2014 - 21:22

karbon jest raczej używany z przeznaczeniem do zawodów,

Widelec karbonowy stał się standardem nawet w tych tańszych szosówkach.,To nie jest jakiś mityczny materiał rodem z F1.

 

,. nie widzę sensu kupowania roweru z "karbonu bo jest z karbonu" do jazdy "po mieście i na wypady" ale są tacy co lubią bo "mają hajs to się bawią a inni nie mają to zamulają" sprawa jasna...

,

To samo można powiedzieć o stali.

 

roni303, dnia 21 Gru 2014 - 18:02, napisal:

ale mając 8k budżetu zamawiasz stalowy frameset dobierasz graty i się cieszysz jak dziecko jeżdżąc tym czym zechciałeś nie będąc ograniczonym w sumie niczym czym ogranicza Cie rower gotowy w którym i tak coś będziesz chciał zaraz wymieniać/podmieniać i tracić szmal i z 8k wyjdzie Ci 10k itd.

 

Wg takiego rozumowania tylko stal jest w stanie uszczęśliwić. Co ma powiedzieć duży procent amatorów jeżdżących na karbonowych rowerach, są nieszczęśliwi?Czym ogranicza rower gotowy?

 

Przyczynna wymieniania części jest nabyte doświadczenie z jazdy rowerem, wymieniasz to co ci nie odpowiada. Proszę mi powiedzieć jakim cudem ma zyskać takowe doświadczenie człowiek składający pierwszy raz w życiu rower szosowy i skąd ma wiedzieć co jest odpowiednie dla niego?

 

 

 

 

 

 





Dodaj odpowiedź