Skocz do zawartości


Zdjęcie

Widelec Z Rurą Sterową O Zmiennej Średnicy Od 1-1/4' Do 1-1/8'


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Walfot

Walfot
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 31 grudzień 2014 - 00:07

Dzień dobry. 

 

Mam pytanie dotyczące widelca o parametrach z tytułu wpisu.

Koło 28 cali. Najchętniej trekkingowy (trochę szosa :)

Wiem, że to forum szosowe, ale trudno jest mi namierzyć takowy widelec,

i może ktoś tutaj będzie coś wiedział.

 

Widelec o zmiennej średnicy od 1-1/4' do 1-1/8'

Stalowy (hi-ten lub cr-mo)

Koło 28 cali.

Najchętniej z mocowaniami do bagażników, ale nie jest to bardzo konieczne.

 

Czy produkuje się coś takiego? Gdzie można coś takiego kupić i za ile?

 

Pozdrawiam i przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku.

 



#2 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 grudzień 2014 - 12:36

Trochę jak byś chciał sztywne zawieszenie ferrari w landrowerze.

Takich widelców sie nie robi ( przynajmniej nie widziałem). Rury stożkowe używa się w widelcach węglowych w celu " wyprostowania " przejścia goleni w rurę. Dodatkowo zwiększając średnicę zwiększa się sztywność przez co można zmniejszyć masę ( w porównaniu do osiągniętej sztywności).  Przy stali to trochę bez sensu bo taki wideł to by był cięższy od ramy ... :D

A już nie wspomnę o mocowaniach na bagażnik :P

 

Napisz do ludzi robiących ramy stalowe na zamówienie może Tobie wyklepią coś takiego.


www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 grudzień 2014 - 15:17

Wątpię, zebyś znalazł taki widelec. Na 99% pozostaje ci wytoczenie redukcji do sterów i założenie zwykłego widelca na 1 1/8 cala.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 31 grudzień 2014 - 16:54

A do czego ty potrzebujesz taki widelec o takich parametrach/standardach ???

 

 Jaką  masz średnicę główki ramy u dołu ? i jaka średnica wewnątrz pod łożysko.

 

 Z każdej sytuacji można wyjść.

 Możesz zrobić redukcję pod główkę ramy lub redukcję na rurze sterowej pod 1-1/4.

 

 Z tytułu postu widać, że kompletnie się nie znasz na rzeczy. W pierwszym rzędzie podaje się średnicę dołu póżniej góry rury sterowej.

 

 SPRAWDŻ ŚREDNICĘ GŁÓWKI POD ŁOŻYSKA CZY POD MISKI !!!!!!!!

 

 Jarek-LT

 LUXTECH



#5 Walfot

Walfot
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 01 styczeń 2015 - 20:58

Dziękuję za podpowiedzi.

 

Myślę że przy braku stalowego widelca o zmiennej średnicy rury sterowej, mogłoby być dla mnie dobrym rozwiązaniem,

 

zastosowanie pierścienia redukcyjnego w dolnej części sterów do 1-1/8 cala.

 

Wówczas mógłby pasować (jak już wcześniej w podpowiedziach jest napisane) widelec o rurze sterowej 1-1/8 cala.

 

Gdyby ktoś z jakichkolwiek powodów potrzebował to znalazłem w międzyczasie sklep w necie,

 

który oferuje takie pierścienie redukcyjne z 1/4 cala i z 1/5 cala na 1/8 cala.

 

http://www.soteshop....1-1-8-cala.html

 

http://www.soteshop....-1-5-1-1-8.html

 

Nie wiem jak się takie rozwiązanie sprawdza w praktyce bo nigdy nie próbowałem i nie używałem,

 

ale być może to wypróbuję (choć mam nadzieję, że nie będzie potrzeby)

 

Powodem jest to, że pojawiło się pęknięcie lakieru na widelcu (karbon), od wewnętrznej strony, blisko rury sterowej,

 

i jest to  trakcie sprawdzania (reklamacja) czy to tylko lakier, czy może powodem jest coś głębszego.

 

Zobaczymy. Ciut mnie to zniechęciło do karbonu i stąd myśl o widelcu stalowym.

 

Bardzo dziękuję raz jeszcze za zainteresowanie i wpisy.

 

Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku Wszystkim życzę.

 



#6 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 01 styczeń 2015 - 21:50

Pęknięcie farby to raczej standard w karbonie. W moim widelcu od Ridley x-ride całkiem się farba złuszczyła tam gdzie montuje się koronę od sterów. W lutym zrobię sobie przerwę od roweru i będę to reklamował.



Dodaj odpowiedź