Skocz do zawartości


Zdjęcie

Campagnolo Centaur Vs Veloce 2015

campagnolo veloce centaur

20 odpowiedzi w tym temacie

#1 miho

miho
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 06 styczeń 2015 - 23:35

Witam wszystkich :)

 

Znalazłem na forum kilka wątków gdzie ludzie rozważają która z grup campagnolo jest lepsza veloce czy centaur i czy warto dopłacać do centaura. Przymierzam się do zakupu jednej z tych grupy i zauważyłem, że najnowsza seria części Campagnolo 2015 nie oferuje już centaura, tylko veloce. Stąd moje pytanie, czy nowe veloce zostało przerobione względem starego, tak, że istnienie nowego centaura nie ma już sensu, czy po prostu się z tego wycofali, bo mało kto chciał dopłacać do czegoś co podobno nie wiele się różni? Pytam bo wciąż nie mogę się zdecydować, a temat części szosowych wciąż rozpoznaję.

 

Pozdrawiam,

Michał



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2015 - 02:15

czy nowe veloce zostało przerobione względem starego, tak, że istnienie nowego centaura nie ma już sensu, czy po prostu się z tego wycofali, bo mało kto chciał dopłacać do czegoś co podobno nie wiele się różni?

Jeśli chodzi o klamkomanetki, to poprzednie wersje Cantaura, Veloce i Atheny bazowały na tym samym mechanizmie (dość nietrwałym  PowerShift: http://www.velociped...ue-39545.html),a różniły się tylko ilością biegów (11 w Athenie) i materiałami dźwigni (karbonowa klamka była dostępna w Centaurze i Athenie, Athena miała też wersję srebrną z obiema dźwigniami z aluminium).

Nowe Veloce ma przeprojektowany guzik do zrzucania biegów. Obecnie przypomina ten z wersji ESP, jest dłuższy i skierowany bardziej do dołu, stąd zapewne lepiej dostępny z dolnego chwytu i nie wchodzący w paradę kciukowi w górnym chwycie. Sam mechanizm dalej jest PowerShift (czy poprawili coś w środku - nie wiem).

Ja obecnej polityki Campagnolo zupełnie nie rozumiem, zarówno jeśli chodzi o dostępność części zamiennych (całe moduły), jak i użytych materiałów. 



#3 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 07 styczeń 2015 - 07:23

Miałem rok Veloce, jeszcze 9s z klamkami QS i następnie przez 2 lata grupę Centaur 10s (używana w przełaju), ale udało mi się wyrwać jeszcze wersję UltraShift, zanim do Campagnolo zawitali księgowi i przerobili to na PowerShift.

 

Wielkich różnić, poza jednym biegiem więcej nie odczułem. Ergonomia klamkomanetek w moim odczuciu w obu wersjach fatalna. To oczywiście opinia subiektywna, ale nie podobało mi się zrzucanie biegów tym dzyndzelkiem, który chodził dość ciężko i dostęp w dolnym chwycie był utrudniony, teraz w wersjach elektronicznych EPS i nowym Veloce to poprawili, jak widzę.. W odniesieniu do stanu posiadania, wolę ergonomię klamkomanetek Shimano grup 57xx, 67xx i 79xx.

 

Co do precyzji i szybkości działania nie mam uwag negatywnych. Trwałość, szczególnie łańcucha Record C9 była b. dobra, na tyle, że skończył się dopiero po 4500 km.

Przez 2 lata nie zajechałem też kasety Centaur 10s 12-25.

 

Jeżeli miałbyś brać NOWE Campagnolo, to lepiej jednak wybrać coś innego. Kiedyś wszystkie graty Campy w obrębie 9s, 10s, 11s były ze sobą kompatybilne, teraz nie potrafię Ci doradzić i z pewnością stwierdzić, że nowa przerzutka Veloce będzie działała z klamkomanetkami Centaur z 2011r na przykład. Klamkomanetki grup 11s z roku 2014 i starsze nie są kompatybilne z przerzutkami 11s z roku 2015, paranoja.

 

Z tą firmą dzieje się coś dziwnego, wchodzisz na ich stronę... a na głównej korkociąg do wina zrobiony prze Campagnolo.

 

Mocno doradzam, zanim zdecydujesz na wejście w jakąś grupę, przyłóż ręce do klamkomanetek Campagnolo, Shimano, Sram i wybierz te najwygodniejsze.



#4 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 07 styczeń 2015 - 11:09

Miałem całą grupę Centraura  już w nowym systemie powershift i korbami na ultra torque zarówno karbonowymi jak i alu. Klamki Centaura zużyły się po około 25tys km, miałem w planach wymiane całego modułu chyba koszt około 300zł jednak zdecydowałem się na zakup  nowych klamek Veloce (co śmieszniejsze ważą tyle samo co klamki karbonowe Centaura). Jesli chodzi o działanie to nie zauważyłem jakichś większych różnic. Mimo wszystko to co koledze wyżej przeszkadzało a więc ten dzyndzel do zmiany przełożeń, który jest umocowany z boku klamki dla mnie to mistrzostwo świata i uwielbiam to rozwiązanie, idealnie sprawdza się w warunkach wyścigu i na tyle przypadło mi do gustu że mimo iż chciałbym zmienić osprzęt na shimano to właśnie system zmiany przełożeń mnie przed tym powstrzymuje.

 

Co do zużycia - przy zrzuceniu na twardsze przełożenia mechanizm potrafi zrzucić kilka ząbków w dół zamiast jednego, w tym nieszczęsciu jest jedna kluczowa zaleta nowe klamki Veloce można kupić za 420zł z gwarancją i oryginalnym kompletem linek i pancerzy który co zabawniejsze sam w sobie kosztuje około 100zł :)

 

Wcześniej użytkowałem Srama i ten double tap dla mnie się nie sprawdził kiedy szybko trzeba było zmieniać biegi na bardziej miękkie.

 

Shimano zaś używałem prze niedługi okres- ultegra 6600  



#5 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 styczeń 2015 - 13:28

W nowej grupie Veloce na 2015 poprawiono też korbę - dodano te wcięcia

http://www.i-c-c.nl/dbdocs/file_10.pdf  podobno ma to służyć lepszej pracy także na przekosach.

 

Jeśli centaur to tylko w karbonie bo różnica wagowa zestawów aluminiowych jest żadana (no dobra ok 60g dla centaura) a ceny już tak.

 

Jeśli nie potrzebujesz karbonu  bierz nowe Veloce 2015 - za ok 1900zł od zachodnich sąsiadów

 



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2015 - 13:39

Klamki Centaura zużyły się po około 25tys km, miałem w planach wymiane całego modułu chyba koszt około 300zł jednak zdecydowałem się na zakup  nowych klamek Veloce (co śmieszniejsze ważą tyle samo co klamki karbonowe Centaura). 

(...)

Co do zużycia - przy zrzuceniu na twardsze przełożenia mechanizm potrafi zrzucić kilka ząbków w dół zamiast jednego, w tym nieszczęsciu jest jedna kluczowa zaleta nowe klamki Veloce można kupić za 420zł z gwarancją i oryginalnym kompletem linek i pancerzy który co zabawniejsze sam w sobie kosztuje około 100zł :)

 

To miałeś sporo szczęścia - 25 000 km to niezły przebieg jak na tak kiepsko zaprojektowany (głównie chodzi o materiały) mechanizm. Właściwie to nawet nie chodzi o cały mechanizm, a tylko o elementy odpowiedzialne za zrzucanie po jednym biegu.

Wcześniej podałem złego linka, więc poprawiam: http://www.velociped...ssue-39545.html

Na zdjęciu widać istotę problemu, czyli wytarty plastikowy ząbek.

Campagnolo najwidoczniej nie zależy na poprawie trwałości tego elementu, ani na ułatwieniu życia klientom, którym się to popsuło. Wystarczyłoby zrobić w tym miejscu metalowy insert zatopiony w plastiku, albo nawet cały element ze stali (koszt żaden) lub z aluminium (trochę drożej). Albo zastosować element wymienny, kosztujący kilka euro. A tak trzeba cały nowy moduł za kilkadziesiąt % ceny nowych klamek.

Pozostaje jeszcze rzeźba ręczna, czyli odtworzenie wytartego ząbka przy pomocy kawałka blaszki, o czym pisałem już wielokrotnie i co sprawdziło się w starym mechanizmie Escape (protoplaście PowerShift) w moim przypadku.  



#7 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 07 styczeń 2015 - 14:20

Zaletą Shimano jest to że przy glebie na bok dźwignia klamkomanetki wygina się do zewnątrz (tak wrzuca się biegi), przy stałych dźwigniach hamulcowych w Campie i Sram niestety może to nie wytrzymać. Sprawdziłem dzisiaj ;-)



#8 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 styczeń 2015 - 14:40

modele z 2015 mają także nowe gumy   :)



#9 miho

miho
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 07 styczeń 2015 - 20:08

Dzięki wszystkim za obszerne i merytoryczne odpowiedzi.

 

Z tą firmą dzieje się coś dziwnego, wchodzisz na ich stronę... a na głównej korkociąg do wina zrobiony prze Campagnolo.

 

Też zwróciłem na to uwagę, chyba wole już jak na potęgę reklamują wszędzie Bora i Super Record, jak gdyby nie mieli w ofercie żadnych innych produktów :)

 

Jeśli nie potrzebujesz karbonu  bierz nowe Veloce 2015 - za ok 1900zł od zachodnich sąsiadów

 

Zdecydowanie nie potrzebuję karbonu, wystarczy mi porządny i w miarę lekki sprzęt :) Skąd dokładnie można zamówić od sąsiadów? W Wertykalu jest za 2150, czyli 250 zł różnicy, pytanie czy warto biorąc pod uwagę przesyłkę, przewalutowanie i możliwe problemy z gwarancją (odsyłanie za granicę).

 

Nie jestem zagorzałym fanem żadnej z marek (Campagnolo, Shimano, Sram), ale zastanawiam się nad wyborem Campagnolo bo w tym przedziale cenowym wydaje się lżejszym osprzętem, a poza tym podoba mi się też bardziej z wyglądu, ale to nie jest kluczowy czynnik.

 

Mam jeszcze parę pytań, jeśli możecie pomóc.

 

Czym jest tajemniczy skrót CTw nazwie poniższych produktów?

http://www.bikestacj...t-b-r-8669.html

http://www.bikestacj...0-b-r-8657.html

 

Zastanawiam się również nad poniższą ramą:

http://www.specializ...artweldframeset

 

W specyfikacji rama ma wpis OSBB, a support jest opisany jako Hope BB30, czy w takim razie korba Veloce 2015 z patentem PT będzie tu pasowała?

Z tego co widziałem to są miski do korby:

PT OS-Fit BB-30 68x42

lub

PT OS-Fit BB-30 68x46

 

Czym jest Hope (firmą czy specyfikacją? nigdzie nie mogłem tego wygooglać) i co zmienia OS-Fit przed BB30?

Czego rozmiar jest podany na końcu nazwy? Zarówno korba jak i support w ramie nie ma żadnego dodatkowego opisu, który by się z tym pokrywał

 

 

No chyba, że w ogóle lepiej sobie odpuścić składanie i kupić cały rower, bo w zasadzie jedyne co mam ze starego roweru do zostawienia to koła Campagnolo Khamsin. No i zamówiłem już kierownicę i mostek, ale zawsze można zwrócić jak jest nówka.

Składanie wydaje mi się, że daje więcej radości i większą swobodę :)

 

 

Dzięki i pozdrawiam!



#10 wtd

wtd
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 styczeń 2015 - 20:48

bike-components zamawiałem tam czesci i jest ok

https://www.bike-com...order=price_asc

 

Merlin ma stara wersje w dobrej cenie - kiedys były w jeszcze lepszej

http://www.merlincyc...&filterBrand=74

 

Nic nie wiem

http://www.shinybike...price&order=ASC



#11 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 styczeń 2015 - 07:29

 

 

Mam jeszcze parę pytań, jeśli możecie pomóc.

 

Czym 

 

CT to oznaczenie korby kompakt, czyli 50/34.

Ustal jaki masz suport w ramie, co to za rama?

http://www.parktool....ket-standards-1

 

Hope to firma z UK produkująca stery, wkłady suportu, piasty koła. Jest ok, w kontroli jakości używają naszego sprzętu więc musi być ok ;-)

 

Sklep Bikestacja bym odpuścił, chyba, że wpierw potwierdź mailowo co mają na stanie a co nie. Kilka razy tam zamawiałem i towar widniejący jako dostępny był sprowadzany, czasem kilka tygodni.

 

Na dzień dzisiejszy zamawiam sprzęt z cyklomanii, bike24.com (mega duży asortyment, sklep z DE) i centrumrowerowe.pl (głownie dlatego, że mam tam jakieś rabaty).



#12 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:38

Podepnę się pod temat. Które klamki Campagnolo ( tzn. której grupy  10 - biegowej) mają ten metalowy, a nie plastykowy dzyndzel w mechanizmie blokującym zrzucanie biegów, co by nie wymieniać klamek po sezonie- dwóch? Obecnie zdaje się Chorus - ale te klamki z moim 10 - rzędowym Centaurem nie pochodzą. A jakiś starszy model? Może udało by mi się gdzieś stoka dostać



#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 grudzień 2016 - 09:33

A co, połamałeś go czy pazur blokujący zębatkę się już ukruszył? Nie wiem czy on w ogóle jest demontowalny, ja swój pazur musiałem naprawiać bez demontażu dzyndzla, bo się nie dało.

A w temacie, to nie wiem czy w ogóle był on robiony w metalu, Centaur 2012 ma plastik. W ostateczności można kupić sam mechanizm, chyba 250 wołali.

#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 grudzień 2016 - 18:49

Jeszcze nic nie ułamałem ( klamki Veloce ), ale zawczasu chcę kupić klamki właśnie z pazurem z metalu.



#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 grudzień 2016 - 19:46

Uuu, 0,00001% szans. Przecież to ma się zepsuć, czy chcesz by firma poszła z torbami ;) Mechanizmy mają cały czas ten sam symbol, nic się nie zmieniło. Nie przejmuj się, zaglądaj do niej i przeczyszczaj jakimś nożykiem zębatkę z opiłków pazura, jak kiedyś przepuści biegi, to odbudujesz tak jak ja i kolega pomysłodawca. Ja dokształtowałem taśmę od skoroszytu, ma identyczną szerokość i przykleiłem na poksipol. Trzyma już dobre 10 czy 15 ś. km i jest jak za nowości.

#16 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 20 grudzień 2016 - 21:19

Arni, prosiłeś kiedyś, bym odnowił zdjęcia w tematach o tym pazurze i jego regeneracji. Postaram się je odszukać lub zrobić kiedyś nowe. Na razie podaję linka do jednego z tematów, gdzie jeszcze zdjęcia nie wygasły: http://szosa.org/top...-klamkomanetka/

http://www.fotosik.p...634272744376940

Nawet tak prowizoryczne rozwiązanie jak powyżej działa, ale można to zrobić bardziej elegancko (może następnym razem też wkleję na poksipol, jak Ty).

Też nic mi nie wiadomo, aby Campagnolo wzmocniło ten mechanizm w nowszych modelach. 

Jak chcesz taki w pełni metalowy (włącznie z klamkami i łopatkami) to szukaj czegoś w używkach tego typu:

http://allegro.pl/ca...6650833326.html

Ale tutaj też trzeba się liczyć z koniecznością wymiany sprężynek (g-springs) i pierścienia trzymającego (lubi pękać). Na szczęście te części są jeszcze dostępne.

 

 


  • Arni lubi to

#17 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 grudzień 2016 - 21:29

Dzięki koledzy za informację i porady



#18 Spyra

Spyra
  • Użytkownik
  • 64 postów

Napisano 05 październik 2017 - 22:59

Witam

Używam „szosowych” manetek SL-R770 na płaską kierownicę które mają ponad 50 tys km. i nie okazują oznak zużycia. Chciałem przejść na baranka i klamkomanetki ale z tego co tu widzę to trwałość legendarnej marki może trochę niepokoić. Czy moglibyście krótko podzielić się doświadczeniami co do realnej trwałości poszczególnych modeli „wszystkich” producentów, aby nie wymieniać klamkomanetek razem z kasetą.

Pozdrawiam



#19 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 05 listopad 2017 - 13:11

Czy jest czym zastąpić klamkomanetki Veloce 10-biegowe z mechanizmem PowerShift ? - jak kupowałem, przyznaję, napaliłem się na możliwość zmiany o kilka biegów.

 

Chętnie zmieniłbym je na jakieś trwalsze - moje 9-cio biegowe MIRAGE UltraShift(?) chodzą bez zająknięcia, a w Veloce czasami (nie wiem od czego to zależy) zacina się dźwigienka zrzucająca biegi w lewej klamce.

 

Wiem, że teraz królują grupy 11-biegowe, ale nie chcę zmieniać całego napędu.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 listopad 2017 - 11:42

Kiedyś też mi się lewy dzyndzel jakby zawieszał w dolnym położeniu. Prawdopodobnie przyczyną było złe ustawienie, bo miałem jakby na biegu 2 i 3 zamiast 1 i 2. Może wyczyść też nagromadzone opiłki w zębach z tej zębatki indeksu, może coś pomoże. Linka/pancerz? Mi generalnie wszystko ustąpiło i działa teraz perfekcyjnie do tego stopnia, że nie widzę sensu zmiany na 11s (cena kaset jest kosmiczna, a Shimanowskich nie chcę zakładać).

 

Nie wiem czy zauważyłeś, ale w najnowszym katalogu wypadło Veloce i teraz najsłabszą grupą jest Centaur





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: campagnolo, veloce, centaur