Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oświetlenie.Jakiego używacie?


1384 odpowiedzi w tym temacie

#1381 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3697 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 grudzień 2016 - 23:22

Pytanie tylko czy przez te 5 godzin świeci równie dobrze... Bo mogę podać multum przykładów lampek świecących kilka razy dłużej, których... prawie nie widać. No dobra. Widać, ale w ich "świetle" niewiele widać.  No ale biją długością świecenia Philipsa o głowę. A nawet kilka. Co z tego, jak nic nie widać? 

Na dodatek nawet na upartego ile można w zimie w nocy jeździć? 3h? 5h (na max mocy) to już trzeba być twardzielem... Ja po 3h wymiękam... Ta, cienki jestem, a co mi tam :P

 

Czy warto dokładać do Philipsa bez gwarancji? Warto. Na pewno do kupienia będą akumulatorki. Te z 2012 roku są do niczego i lepiej je albo zutylizować, albo przeznaczyć do zasilania czegoś innego. Kupić Sanyo trzeba koniecznie. Ewentualnie Varta, ale Sanyo lepsze. Elektronika i luty sprzed epoki lutów bezołowiowych wytrzymają długie lata. Mam jeszcze 3 sztuki (jedną sprzedałem i więcej już nie sprzedam ;)) i każda warta jest swojej wagi z złocie :P

 

Dopóki nie zaczną robić tak dobrych reflektorów do lampek, to nie ma co kombinować...


Giant TCR Composite                                  24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png
::::Powered by SRAM REDTM      GarminConnect.png
                                                   Grupa Forum na Garmin Connect - zapraszam!


#1382 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 201 postów

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:16

Lampka, o której wspomniałem świeci 5 godzin w trybie wysokim. Na pewno Philips świeci mocniej, ale ilość i jakość światła jaką daje Ixon IQ Premium, czy też Roxim RX5 jest bardziej niż wystarczająca do zastosowań szosowych. Są ludzi, wśród nich ja, którzy czasem jadą całą noc, albo i dwie non stop i dla nich poza ilością światła liczy się również czas pracy, a w tym przypadku trudno o lepsze lampki zasilane AA niż te dwie wspomniane przeze mnie.

Oczywiście mało kto jedzie w zimie po zmierzchu czy też nocą ponad 3 godziny, ale znam takich, którym cała noc noc na rowerze nie jest obca.



#1383 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3697 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 grudzień 2016 - 14:09

Oj tam, oj tam. Zawsze można zmienić komplet baterii/akumulatorków. Nawet więcej niż jeden komplet. Przy całej nocy na rowerze (albo i dwie non stop?) to raczej jedyna możliwość zapewnienia sobie przyzwoitego oświetlenia, bo lepsze to, niż oświetlanie sobie drogi popierdółką której jedyną zaletą jest emitowanie oświetlenia o mocy 1 świetlika świętojańskiego przez 48h ;). Z drugiej strony i tak jakąś zapasową lampeczkę warto mieć, chociażby do przyświecenia przy zmianie baterii (jasne, że lepiej zrobić to przy lampie ulicznej, no ale...) czy też oznaczenia pozycji w przypadku awarii głównego oświetlenia...


Giant TCR Composite                                  24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png
::::Powered by SRAM REDTM      GarminConnect.png
                                                   Grupa Forum na Garmin Connect - zapraszam!


#1384 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 714 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 grudzień 2016 - 19:34

Należy też dodać że zmiana baterii w Philipsie jest delikatnie mówiąc utrudniona w porównaniu do B&M. Szczególnie biorąc pod uwagę, że trzeba to zrobić w warunkach polowych. W lecie jeszcze w miarę, ale jak jest zimno, czy w czasie maratonu, to już ma znaczenie.

#1385 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 21 grudzień 2016 - 09:41

Od siebie polecam ProX Avior II Power Cree





Dodaj odpowiedź