Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Do Max. 1000 Zł - Viking Jetstream


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 17:39

Witam,

 

Planuję zakup pierwszej kolarki. Moje doświadczenie w temacie jest praktycznie zerowe, nawet nigdy nie jeździłem tego typu rowerem. Mam pytanie, czy taka szosa na początek byłaby ok?

 

http://olx.pl/oferta...html#9e6d43e57e

 

Z inf dostępnych w internecie wynika, że jest chyba dość ciężka - waży 13,1 kg.

 

Ja mam 178 cm wzrostu, ważę ok. 75 kilogramów.

 

Z góry dziękuję za porady.



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 26 styczeń 2015 - 18:03

Straszne padło. Lepiej poszukać czegoś na sorze lub starej 105 tce

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#3 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 18:19

Czyli rozumiem, że problemem przy tym rowerze jest głównie osprzęt?

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/ro...5025910657.html

a na 105:

http://allegro.pl/ro...5025661164.html.

 

Nie wiem tylko czy nie będą dla mnie za duże.

 

Wprawdzie zależałoby mi na klamkomanetkach, ale do 1000 to może być bardzo ciężko chyba.



#4 EverRestOnTheBike

EverRestOnTheBike
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 styczeń 2015 - 18:22

Nadaje eis,ale raczej do turystyki dla starszego pana  ;-) -> rower z pierwszego postu. Sam kiedyś szukałem w takim budżecie pierwszej szosy i ogólnie cieżko o coś co by nie wymagało pózniejszych wymian (cześci typy eeksploatacyjnegotypu kasta łańcuch klocki linki pancerze owijka). Piszesz że się nie znasz więc uważam że najlepiej było by: zwiększyć nieco budżet  (jeśli się da np do 1500 )lub szukał czegoś na aukcjach. No i pytał na forum  :-D .



#5 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 18:28

Dzięki za odpowiedzi. Z aukcji to znalazłem jeszcze taki rower:

http://allegro.pl/ro...5024078939.htmltyle, że musiałbym tu chyba sporo rzeczy w nim wymienić, więc i koszt podskoczyłby zapewne

 

Ze zwiększeniem budżetu może być niestety ciężko...



#6 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 18:52

Triban 300 fit jest w cenie 900zł. Wiem, że nie ma baranka, ale nowy z gwarancją.

#7 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:08

Ten triban 300 fit, zgodnie z tym co jest napisane na stronie decathlona, nadaje się bardziej jako dojazdówka do pracy. Ja chciałbym robić swoim odległości powiedzmy 50 km dziennie. Dlatego wolałbym już chyba jakąś używkę taką jak to:

http://olx.pl/oferta...html#63a1b1903e



#8 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:24

Witam! Powiem Ci kolego że sam szukałem pierwszej szosy do 1000zł i to przez prawie 1,5 roku ;) Badałem każdy sezon, ceny podczas sezonów i miałem na oku wiele ciekawych okazji.
Powiem Ci w prost. Do 1000zł nie spodziewaj się cudów. Możesz kupić coś z nowoczesnym wyglądem (przykład1 , przykład2 , przykład3 ) albo coś klasycznego (przykład1 , przykład2 , przykład3 )
Prawie wszyskie te rowery są warte swojej ceny, mamy okres zimowy więc ceny są umiarkowane. Niestety brakuje kilku klasyków z ,,nowoczesnego wyglądu" w tych cenach (pozostałe giant OCR itd.). 
Jak widać, są używane (niektóre są ,,sharowane" do granic możliwości) W tej cenie są tylko używane i już na granicy awaryjności stare Sory, wyeksplatowane 105 albo jeszcze starsze exage motion (lata 80).

 

Każdy wie że zrobisz jak uważasz ;) Mi osobiście widzi się ten triban i OCR (Giant to giant - swoją cenę ma, ale po wymianie mostka jest całkiem ciekawy sprzęt na pierwsze dwa sezony. Gianta sam polecę, przewijałem się przez kilka rowerów i jest to solidna firma).

Nie bierz sobie tego do serca, bo ja zrobiłem tak jak kilkadzisiąt osób na forum ;)
Decathlon > Triban 300 > Paczuszka w domku > fun > 1 sezon - linki do wymiany, naciąganie szprych (wada farbyczna).

Dlaczego? 1500zł i masz ,,dobry sprzęcik" jak na tą cenę. Kumpel wymienił linki i pancerze, więc magiczny microshift strzelił 1k bez zgrzytów i ma się bardzo dobrze. Ja jestem na etapie katowania go na trenażerze . Rower na tyle mi się spodobał, że ani myśle go zamieniać sprzedawać. Na wiosnę (liczę na niemałą premię) chciałbym zmienić obręcze, siodełko, szprychy i korbę (korba ze względu na urozmaicenie terenu - uroki mieszaknia w paśmie górskim - wymieniam ją na coś co ułatwi mi jazdę po niekończącej się ilości podjazdów). Wymieniłem tanim kosztem kasetę na HG50 11-32 (tak, microshift mi obsługuje) i nowy łańcuch, posiedziałem 2h na regulacji biegów i działa jak żyletka (prawie, bo oryginalne linki są kijowe, i warto na start wydać te 15zł i kupić coś od jagwire). Widziałem wiele osób które prowadziły ciekawy upgrade do można powiedzieć zawodowych szosówek dla wybrednych. 
Ale wiadomo, nie na tribanie świat stoi (ale się może dostosować bo masz dożywotnią gwarancję, więc jak w wieku 70lat ugniesz ramę to Ci wymienią na nową).

Widziałem na forum wiele wątków gdzie ludzie ryzykowali i kupili ciekawe maszynki, a po sezonie okazywało się jak to jest z zapałem - jedni prowadzili stopniowy upgrade (chyba monowiec przerobił meride road race, z szarej myszki na kawał dobrego sprzętu) a inni sprzedali rower za nie wiele więcej (dobry sezon był  :roll: ). Szukaj roweru aż znajdziesz!



#9 tanik25

tanik25
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:31

Szukaj i czekaj na okazję, ja przez 2msc sprzedawałem rower 9kg z nowym napędem i kołami 1800gr shimano za 700zł dorzuciłem jeszcze pedały spd r540 i gość wybrzydzał że bloki zdarte, ale to już 4 lata temu teraz może ceny poszły w górę wraz z popularnością kolarstwa. Wpisałem na allegro do 1000zł i jest tam np http://allegro.pl/ro...613806.html alemoże być troszkę za duży. Mam tyle samo wzrostu i przy 56 musiałem mieć mostek 90 ale ja mam krótkie ręce. 



#10 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:37

Dałem mu w przykładach ten rowerek :D Poleciłbym raczej tańszego tribana z allegro, albo utargować droższego gianta OCR


Co do triban fit 300 :D (prawie identyczny osprzęt z grubsza)
Mam w domku Giant Rock (na zdjeciach z neta nie wygląda apetycznie). Od 2005 roku jeździł nieprzerwanie do 2014 na osprzęcie Sram 3.0 (tył), SLX (przód) i manetki SRAM x4. Opony 26' od kenda kwest (co dwa sezony zmiana). Ani jednej awarii! Raz zmieniany łańcuch, a w 2010 kupiłem mu kasetę HG50 więc działało to już całkiem konkretnie. Dobrze wyregulowane przerzutki chodziły miodzio.

Rower mimo iż wygląda genialnie (równierz bardzo dobrze jeździ), jest już konkret wypracowany (widać po lakierze) to nie ma dość i chce więcej. No ale w domku mam t300, baba moja trzyma u teściów t500 w oczekiwaniu na wiosnę. Ale myślę go pchnąć za 400zł ;) W końcu niezawodny



#11 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 20:51

Samogona, zrozumiałem mniej więcej 50 proc. z tego co napisałeś, ale wypada Ci tylko podziękować, bo zroozumiałem jakim kompletnym laikiem jestem ;) Widzę, że ten Triban 300 cieszy się dużym powodzeniem, opinie na tym forum, komentarze na stronie decathlona w większości pozytywne. Cóż, być może to jest dobra opcja - poczekać jeszcze trochę, dozbierać kasę i kupić nowy sprzęt na dobrych warunkach gwarancyjnych. W tym momencie akurat nie mam takiej kasy - dużo innych wydatków - a ciśnienie na jazdę coraz większe :D

Czy ktoś z was mógłby się odnieść do któregoś z wrzuconych przeze mnie "klasyków"? Szczególnie zainteresował mnie ten ostatni za 699 zł http://olx.pl/oferta...html#63a1b1903e . Planuję go obejrzeć na weekendzie.



#12 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:01

Stawiam piwo że rama Cro-mo (stal niskowęglowa), choć mogę się mylić na rzecz stalowej (na alu nie ma co liczyć). Trzeba się dopytać jak czyścił ramę, jaki lakier i ile warstw. Co do osprzętu, wygląda niby dobrze... Brakuje tylko inforamcji o stanie i przebiegu (o ile sam wie ile to ma). Dobrze by było się przejechać, dopytać i nie wpaść w szał (,,muszę mieć rower"). Cena tak o, możnaby się targować.
Twój wzrost, rama 56 i długi mostek (oj oj, coś może nie pyknąć).

 

 

 

a ciśnienie na jazdę coraz większe

 

Gdzie mieszkasz? U mnie śniegu tyle, że mogę sprzedawać w tonach za piwo



#13 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:09

 

Gdzie mieszkasz? U mnie śniegu tyle, że mogę sprzedawać w tonach za piwo

 

Biała Podlaska. U mnie raczej deszczowo.



#14 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 26 styczeń 2015 - 23:17

Ten motobecane ma obręcze na szytki. Kosztowna zabawa więc ja bym go sobie darował. Poza tym prawa korba to sh 400, a lewa to sh 600 więc różne (ciekawe czy choć długość ramion taka sama). Do 1000zł można coś kupić na osprzęcie Shimano 600 (odpowiednik dzisiejszej Ultegry) np. http://allegro.pl/co...5026865807.html



#15 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 styczeń 2015 - 23:19

Siodełko - klasyka sama w sobie ;)



#16 Rider

Rider
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 27 styczeń 2015 - 10:30

poluj na jakies ciekawe licytacje. W tamtym roku na przełomie lutego i marca wychaczyłem scotta spedstera na tiagrze jesli sie nie myle za 1240 zł. Kumpel nie włożył w niego ani złotówki



#17 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 27 styczeń 2015 - 11:15

Ten triban 300 fit, zgodnie z tym co jest napisane na stronie decathlona, nadaje się bardziej jako dojazdówka do pracy

Zbytnio się tym nie sugeruj. Patrz na to, jakie części są w rowerze, jaka rama, a nie opis producenta. To oczywiste, że jak sklep ma kilka szos na sprzedaż, to będzie pisał, że najtańszy będzie do jazdy rekreacyjnej na małe dystanse, a najdroższy do długodystansowej jazdy, czy tam wyścigów. Przecież zamontowanie lepszego osprzętu czy lepszych kół nie sprawi, że rower stanie się wygodniejszy, albo zwiększy mu się zasięg. Ludzie na pielgrzymki nawet składakami jadą. Rozumiem, że jakby do jakiegoś roweru dali jakąś wygodną ramę (enduro), wygodne siodło... bagażnik, sakwy to można by opisać, że ten rower nadaje się na dalekie dystanse, ale to nie działa w przypadku szos.
Właściwie... to jakby się uprzeć, to wszystkie tribany mają geometrię enduro, więc są raczej wygodne.

Ja chciałbym robić swoim odległości powiedzmy 50 km dziennie.

Jak wyżej napisałem, rower niewiele determinuje odległość jaką jest w stanie rowerzysta przejechać. Tzn. na rowerku 3 kołowym, albo bmx było by ciężej niż mtb/szosą/miejskim. Jeśli rowerzysta na szosie jest w stanie zrobić w ciągu godziny 30km, to na mtb zrobi niewiele mniej - może 27, może 29 (w zależności od opon, amortyzatorów i wielu innych rzeczy).

Moim zdaniem, ten triban fit jest warty swojej ceny. Wystarczający, aby zapoznać się z kolarstwem. Spokojnie zrobisz na nim 100km (być może Twoje pierwsze 100km). Brak baranka jest sporą wadą i na wyścig raczej tym nie pojedziesz. Tak samo jak nie pojedziesz tymi starymi stalowymi szosami z 5 rzędowym wolnobiegiem, z wajchami na ramie.

Jak się wkręcisz w kolarstwo, to ten rower mógłbyś sprzedać za niewiele mniejszą cenę i kupić jakąś normalną szosę w normalniejszym budżecie (3, może 4 tys zł).

Aktualnie, podajesz propozycje dość wysłużonych rowerów o raczej słabych parametrach, stąd moja propozycją jest owy FIT, póki jest w przecenie.
  • samogona lubi to

#18 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 styczeń 2015 - 11:29

Osprzęt polecam jak bezawaryjny ;)
Dokładnie całość ze znaczkiem SRAM
Przednia przerzutka nie wiele mówi o sobie, o ile w tego typu rowerach chodzi lekko, to ta powinna nie przysparzać problemów.
Rower faktycznie w dobrej cenie, coś jak Giant Escape (za masakryczną kwotę).

 

Chyba że magicznie wyciągniesz kasę, no to jeszcze triaban 300.

Do kolarstwa mogą Cię faktycznie zniechęcić ,,stalowe rumaki" ponieważ są ciężkie i oporne (do 1000zł to 99% rowerów). Sam mam w domu Puch Sprint (oryginalnie na torpedo) który wyglądał masakrycznie, po przeróbkach itd. nowe części, troche zmian w konstrukcji, po zamontowaniu nowego osprzętu, jeździ się bardzo dobrze... (brakuje jedynie baranka i klasycznych klamek, jak ktoś ma coś klasycznego na sprzedaż to priv.) ale nie oddałbym tego za t300, którym mimo wszystko pojechałbym z chęcią w trasę... Tym puchem wartości ok.1200zł jedynie do sklepu po bółki, albo powozić się po mieście 



#19 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 28 styczeń 2015 - 14:56

Ten Viking jakiś czas temu był na Amazonie po 100 funtów :

http://www.hotukdeal...ng-bike-2099704

dostawa do Polski to jakieś 13 funtów więc za sześć stów to się może opłacało

Przeglądaj od czasu do czasu http://www.hotukdeal...mazon-uk?page=1i może znowu jakaś promocja na rowery będzie ...

 

 

 



#20 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 28 styczeń 2015 - 20:55

Ten Viking jakiś czas temu był na Amazonie po 100 funtów :

http://www.hotukdeal...ng-bike-2099704

dostawa do Polski to jakieś 13 funtów więc za sześć stów to się może opłacało

Przeglądaj od czasu do czasu http://www.hotukdeal...mazon-uk?page=1i może znowu jakaś promocja na rowery będzie ...

 

Nie chcę kupowaćroweru bez przymierzenia się do niego, tym bardziej, że to ma być pierwsza kolarka a ja jestem zielony w temacie.





Dodaj odpowiedź