Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Linki Przerzutki Ultegra 6800


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 14 luty 2015 - 21:53

Dzisiaj, w trasie, urwała mi się linka przerzutki tylnej. Manetka się zablokowała, łańcuch spadł na najmniejszy tryb 11 i na nim musiałem dymać do domu.

Przy wymianie okazało się, że jest problem, bo zerwała się na takim przełożeniu, w którym bolec linki został w środku klamki i nie można było wyjąć urwanej końcówki. Sprawa jest błaha, jeśli się wie jak to zrobić. Ja, niestety musiałem długo główkować by to ogarnąć. Dopiero odkręcenie klamki i zdjęcie gumowej osłony dało obraz całości i pozwoliło zorientować się, jak się dostać do środka. Opisuję tę czynność, żeby innym oszczędzić roboty i nerwów.

Ważna jest kolejność. Na początek odginamy osłonę jak na zdjęciu 1, odkręcamy śrubę zabezpieczającą i zdejmujemy ją.

 

273.jpg

 

                                                                                             Zdjęcie 1.

 

Teraz musimy dostać się na drugą stronę. Odginamy gumę w drugą stronę i odsłania się nam dekiel zabezpieczający, oraz gniazdo linki.

 

275.jpg

 

                                                                                  Zdjęcie 2.

 

Zdejmujemy dekiel w przeciwnym kierunku do strzałki.

 

276.jpg

 

                                                                                     Zdjęcie 3.

 

Po jego wyjęciu, dostaniemy się do prowadnicy linki i usuniemy urwaną część.

Na fotografiach mam ściągniętą owijkę, ale to niepotrzebne. Była okazja, żeby ją poprawić, bo się zsunęła. Jakiś Chińczyk miał chyba słabszy dzień i nie przyłożył się, gdy ją zakładał.

Warto po sezonie wymienić linki na nowe. Moja wytrzymała dokładnie rok i to jest chyba cezura czasowa, jak długo może pracować. Podczas wymiany tylnej linki trzeba zrzucić łańcuch na najmniejszy tryb, bo tylko w takim położeniu można ją wyjąć, bez otwierania korpusu manetki, co opisałem wyżej. Przednią ustawiamy na największym blacie.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2015 - 17:15

Proponowalbym sprawdzenie kilka razy w ciagu roku. Zdarzalo sie urwanie glowki linki po 2 mcach uzywania roweru.

#3 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 16 luty 2015 - 15:12

2 miesiące, to trochę za krótko. Może jakaś felerna była? Albo produkt lichy? Ja mam teflonowe Jagwire i strzeliła po 12800 km.

Czas to nie jest dobry wyznacznik, bo rower może być sporadycznie używany i taka linka na pewno wytrzyma długie lata. Lepszy jest jednak dystans.



#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2015 - 19:47

Oryginalne linki z zestawu z manetkami ultegra. Za każdym razem pękła linka z zestawu fabrycznego.



#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 16 luty 2015 - 22:38

Te najnowsze linki shimano to straszny szmelc, łuszczy się niesamowicie.



#6 roolez

roolez
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądBrodnica

Napisano 17 luty 2015 - 10:33

Bo za dużo wajhujecie klamkami! ;-)

 

Do mojej Ultegry nie zaglądałem chyba  ze 20 000 km. Luknę chyba przed sezonem tak dla spokojności!



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 luty 2015 - 13:16

Te najnowsze linki shimano to straszny szmelc, łuszczy się niesamowicie.

Pełna zgoda. Na początku chodzą oszałamiająco lekko, tylko ich żywotność jest żenująca.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 burybury

burybury
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 08 marzec 2015 - 23:19

Mialem to samo. Kiedy juz postanowilem rozebrac klamke, wsiadlem z rowerem do windy bo w piwnicy bylo za ciemno i postawienie roweru w pionie spowodowalo powrot bolca na swoje miejsce.



Dodaj odpowiedź