jak to rozebrać
#1
Napisano 27 wrzesień 2009 - 20:30
jako, że jestem w trakcie restaurowania starego roweru mam problem z tylnum kołem. Koło zbudowane jest na piastach Milard, wolnobieg 5-cio rzędowy jest tej samej firmy. Ma ktoś może patent jak rozdzielić skutecznie te 2 elementy, mówiąc po polskiemu: odkręcić wolnobieg??
mocowanie wygląda tak:
fotka_1
fotka_2
Wszelkie porady mile widziane.
dziękuję i pozdrawiam
#6
Napisano 27 wrzesień 2009 - 20:47
#8
Napisano 27 wrzesień 2009 - 20:50
Mylisz się, to jest klucz do bardziej "teraźniejszych" kaset/wolnobiegów.fan911 tym kluczem bez problemu odkręcisz wolnobieg. Klucz w imadło, wolnobieg na klucz i jazda. Przetestowane na takich samych piastach i wolnobiegu.
fan911 myślę, że ten klucz będzie odpowiedni.
>>>klik<<<
Ściągacz do trybów Atom®, Regina®, Zeus® i niektórych trybów Schwinn Approved®.
#9
Napisano 27 wrzesień 2009 - 20:51
thorian - ten klucz na 100% nie będzie pasował
Plejstocen - firma, która wyprodukowała ten wolnobieg już raczej nie istnieje. Nie mogę się niczego o niej doczytać :-/
A co do sprecyzaowania - próbuję oddzielić to coś od piasty...
#10
Napisano 27 wrzesień 2009 - 20:52
#11 Gosc_Anonymous_*
Napisano 27 wrzesień 2009 - 21:03
#13
Napisano 27 wrzesień 2009 - 21:05
jeszcze jedno. wiecie Panowie, ile taka przyjemnośc zdjęcia wolnobiegu będzie kosztować w serwisie, tak "pi razy drzwi" ??
EDIT:
fakt, wkleiłem fotki poglądowe, nie zwracając uwagi na szczegóły
jestem zielony w tematyce odkręcania czegoś takiego... :-|
#14 Gosc_Anonymous_*
#17
Napisano 27 wrzesień 2009 - 21:19
Myślałem, że są to jakieś bardziej unowersalne mocowania i nie będzie z tym większego problemu. jak policzę ząbki i złapę średnicę tego będę dalej kombinował. na razie odpuszczam temat na tydzień, bo rower jest w tym momencie jakieś 70 km ode mnie... więc nawet nie mam możliwości w tej chwili w niego spojrzeć.
Dzięki za wskazówki ;-)
#18
Napisano 28 wrzesień 2009 - 06:19
jeśli mnie pamięć nie myli to odkręcałem taki sam wolnobieg maillarda (z pierwszej fotki). niestety po poszukiwaniu klucza fachowego dałem sobie spokój i odkręciłem to kluczem ruskim. naciąłem korpus wolnobiegu fleksem, wziąłem przecinak i młotek , przyłożyłem do tego nacięcia i zacząłem odkręcać w ten sposób. opłacało się bo koło było na świetnej piaście. wyglądała niepozornie ale toczy się tak że mogłaby służyć w niejednej kolarce. no i osie w takich starych piastach to świetna stal a nie ten badziew co dziś dają w wolnobiegach - nie gnie się praktycznie. tylko z chęcią wymieniłbym już obręcz w tym kole ale na razie daje jeszcze radę
#20
Napisano 28 wrzesień 2009 - 10:47
http://www.allegro.p...wy_polecam.html
ten chyba jest do maillardów. 24 trzpienie i 31mm średnicy - z tego co pamiętam to do tego
ewentualnie coś takiego
http://harriscyclery...r-ct-3-2846.htm
ale ta cena :shock: :shock: