Skocz do zawartości


Zdjęcie

X-Lite Team - Znakomity Rower Klasy Lekkiej

Rose lekki rower szosowy karbon poniżej 6 kg najlepsza kolarzówka high tech na zamówienie

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 marzec 2015 - 23:02

Mode Xeon X-lite był przez ostatnie lata naszym najlepszym rowerem szosowym. Do jego budowy wykorzystujemy najbardziej zaawansowaną technicznie ramę, wykonaną z najlepszej jakości materiałów, sztywną i co najważniejsze - lekką. 

Poprzednia wersja roweru X-lite wypadała dobrze w testach, ale konstruując ramę do modelu X-lite Team 2015 nasz zespół konstrukcyjny postawił sobie za cel pójść krok dalej. Przyświecało mu stworzenie doskonałej, lekkiej ramy, która będzie również zapewniała dobry komfort w siodle jak również ze strony widelca. 

Aby tego dokonać współpracowaliśmy z zewnętrznymi laboratoriami oraz specjalistami od konstrukcji karbonowych, z którymi prowadziliśmy prace nad widelcem, który prócz modelu X-lite wykorzystywany jest także w całej kolekcji rowerów karbonowych 2015 oraz modelach RS i GF oraz nad ramą. 

Złożony ze 140 warstw karbonu widelec, zapewniający rewelacyjną sztywność boczną oraz doskonale tłumiący drgania był pierwszym etapem projektu i już w zeszłym roku pojawił się w naszych modelach Gran Fondo. Osiągnął znakomite wyniki w testach magazynu TOUR i jest obecnie jednym z najlepszych, seryjnie produkowanych widelców na świecie. 

Rama modelu 2015 jest o 5% sztywniejsza niż rama poprzedniego X-lite'a. W rozmiarze 57 cm zestaw

rama/widelec/stery to odpowiednio: 812 /276 / 49 gramów. 

 

fdh9it.jpg

 

Znakomite parametry ramy docenił magazyn Tour przyznając modelowi X-lite Team 8800 wyposażonemu w grupę SRAM Red i koła Mavic R-Sys bardzo wysoką notę 1.2 co jest  jedną z najwyższych not w ogóle, w całej historii testów! 

W teście porównawczym rower ten wygrał z innymi, superrowerami, przeciętnie dwukrotnie droższymi niż  X-lite. Waga roweru czyli 5,8 kg robi wrażenie choć w naszym sklepie w Bocholt wisi ten sam rower z komponentami AX Lightness, który waży niecałe 5 kg.

 

14ybuco.jpg

 

 

Najtańszy z modeli X-lite Team wyposażony jest w Ultegrę Di2, koła Ksyrium SLS i kosztuje 3099 euro.

 

http://www.rosebikes...ce/x-lite-team/

 

Tutaj link do testu opublikowanego w Magazynie Tour:

 

http://media1.roseve....zsh3tuuror.pdf


  • Joryiknuh lubi to

#2 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 maj 2015 - 19:50

Wyżej wymieniony test X-LITE TEAM pojawił się również w polskiej edycji magazynu BIKE/TOUR.

 

2zsmpgj.jpg

 

W teście wzięły również udział rowery: AX Lightness Vial evo D Di2, Cervelo RCA oraz TREK Emonda SLR 10. ROSE X-LITE TEAM 8800 otrzymał najwyższą notę (AX Lightness 1.3, Trek 1.8, Cervelo 1.4) jest także najtańszym spośród testowanych rowerów.

 

Rower ROSE X-LITE TEAM 3100 Di2 w rozmiarze 57 cm można przetestować w okolicach Wrocławia, zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priva. 



#3 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:37

Ciekawy materiał filmowy o naszym rowerze zrealizowany przez ekipę BIKE RADAR:

 

 



#4 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 31 grudzień 2015 - 13:17

5,4kg w tak okrojonym rowerze stworzonym na podjazdy to raczej dużo :(



#5 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 31 grudzień 2015 - 15:23

o_o     O i hamulec na miejscu.



#6 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 593 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 14:15

A nie jest to jakaś pomyłka? Bo też mam wrażenie, że rower tak okrojony powinien ważyć mniej.

ps. coraz bardziej zaczyna do mnie gadać Rose, tylko jedna rzecz mi się nie podoba w tych rowerach - dziwacznie wygięta gurna rura.

#7 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 308 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 17:04

Tutaj mają inne zdanie na temat widelca:

http://road.cc/conte...e-xeon-cdx-4400

A tutaj porównują ze Scottem, który -oprócz tego, że jest "szybszy" mimo większej wagi- lepiej tłumi:

 http://road.cc/conte...-solace-15-disc



#8 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 styczeń 2016 - 21:28

CDX i X-lite Team mają inny widelec - CDX ma widelec na sztywną oś oraz inny przekrój (ponieważ przewód hamulca wpuszczony wewnątrz). 

 

Odnośnie wagi -   ok 5,8 kg waży rower na kompletnym Redzie, R-Sysach i z komponentami Ritchey za 4200 euro.

W tym materiale 5,85 kg waży właśnie seryjny rower (ten za 4200), dostarczony przez nas, ale po zamontowaniu pomiaru mocy w korbie, garmina i pedałałówi waga roweru już przekracza 6,4 kg:

http://www.bikeradar...b-season-45824/

 

"Zwykły" rower z normalną korbą, bez pedałów i Garmina, z pakietem AX Lightness ważył niecałe 5 kg (ok 4,9). Koła ze zwykłymi oponami  (dętki). 

Na zdjęciu u góry widać ten sam rower, rozmiar ramy 57 cm, który został maksymalnie wycieniowany (koła AX S24 T oraz szytki) o wadze 4,2 kg. Wisi w naszym sklepie BIKETOWN w Bocholt. 

 

 



#9 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 684 postów
  • SkądHolandia

Napisano 25 luty 2016 - 09:15

Jaka jest właściwie różnica między x-lite team a x-lite crs? Rama zrobiona z innego rodzaju karbonu?



#10 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 luty 2016 - 22:51

Tak. Projekt ramy jest taki sam, ale włókna użyte do produkcji ramy X-LITE TEAM są lepsze. Stąd niższa rama oraz 

lepsze właściwości "tłumiące" ramy (chodzi o drgania) przy bardzo wysokiej sztywności.

Sprawdzałem oba rowery w zeszłym sezonie i na drobnych nierównościach, "tarkach" (sfrezowany asfalt), szczelinach itd rama X-LITE TEAM przy dość sztywnych kołach DT SWISS tłumiła bardzo fajnie. X-LITE CRS nie pozostaje daleko w tyle, ale przy dużych prędkościach i poprzecznych nierównościach było czuć różnicę. 

Po raz kolejny właśnie rama X-LITE TEAM otrzymała bardzo wysokie noty w magazynie TOUR, a oparty o nią rower wygrał test porównawczy pokonując rowery wielu uznanych marek.



#11 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 09 listopad 2016 - 07:28

Witam.

Do X-lite team udało mi się zmieścić fajne opony 28c z "agresywnym" bieżnikiem.

Zastanawiam się czy mogę beż przeszkód wystartować na tej ramie w jakimś cebulaku. Ważę okolo 70 kg.

Rama i widelec dają radę czy może coś chrupnąć ?



#12 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 listopad 2016 - 22:22

Witam

Zapewne nasi konstruktorzy trochę się zdziwią :) Jaki to model opon dokładnie? Doradzę klientom. 

Jaki to cebulak konkretnie?



#13 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 129 postów

Napisano 10 listopad 2016 - 07:16

https://inbike.pl/pl...-Vee-Rubber/335

Nic lepszego nie mogłem znaleźć co by sie zmieściło i miało agresywny bieżnik.

Na tył wchodzi idealnie,pod warunkiem ze nie ma się hamulców shimano z dual pivot.

Wczoraj założyłem przód i tu ku mojemu zaskoczeniu pojawił się problem,ale mam nadzieje ze sobie jakoś poradze  :-P

Skoro chcesz doradzać klientom znaczy ze nie ma żadnych przeciwwskazań ?



#14 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 listopad 2016 - 14:24

Technologicznie rama przyjmuje opony do 25 mm, co w przypadku Continentala i szerszych obręczy oznacza oponę o faktycznej szerokości do 27 mm. Ale tak jak wyszło z eksperymentu rozwiązanie z oponą 27 mm nie da się zastosować do Shimano czyli rowery na Ultegrze i Dura Ace odpadają. Widzę, że weszła opona terenowa. Nie wiem jak rama się zachowa, ale radziłbym uważać z widelcem przy pokonywaniu terenowych przeszkód - nie ten kąt i nie ta wytrzymałość. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rose, lekki, rower, szosowy, karbon, poniżej 6 kg, najlepsza kolarzówka, high tech, na zamówienie